| Poster | | Topic: Woensdag 30 januari 20:45 uur: Feyenoord-AZ |  |
|
|
scooter75 Nationale topspeler
Vak: - Posts: 837 Reg.: 20 mei 2005 | Op skelper is nu een kaart voor de wedstrijd op UU(1 stuk),voor wie te laat was!(niet van mij hoor),ik dacht ik meld het ff.
|
|
|
helter skelter Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 705 Reg.: 20 april 2006 | YES!!!
net gehoord dat ik een dienst kan ruilen dus deze jongen zit voor de buis de 15e!
ik hou het op een kleine zege voor de onzen : 2-1
|
|
|
mdv_32 Regelmatige invaller
Uit: Den Haag Vak: - Posts: 864 Reg.: 4 oktober 2007 | ik kan waarschijnlijk niet
ik moet het nog even controleren maar volgens mij ben ik niet in staat - AZ te bezoeken. Ik heb trouwens een seizoenkaart.
|
|
|
Scrummie Vedette
Uit: Vroomshoop Vak: Stadiontribune - T Posts: 2777 Reg.: 5 augustus 2003 | Ik ben er gewoon. En deze winnen we gewoon.
|
|
|
Feye-Marco Vedette
Vak: Stadiontribune - TT Posts: 5372 Reg.: 28 november 2004 | Vorig seizoen konden we het voetballend vermogen van AZ goed neutraliseren. Het kwam ons dan ook op 2 verrassend goede resultaten te staan. Wanneer we AZ opnieuw niet aan voetballen laten toekomen, zie ik ons winnen. Het is zaak om niet achter te komen, want dan geef je ruimtes weg en is AZ op z'n sterkst. Gelukkig zijn we dit seizoen in elke thuiswedstrijd op voosprong gekomen. 
|
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 4922 Reg.: 23 mei 2003 |
quote: Feye-Marco schreef:
Vorig seizoen konden we het voetballend vermogen van AZ goed neutraliseren. Het kwam ons dan ook op 2 verrassend goede resultaten te staan. Wanneer we AZ opnieuw niet aan voetballen laten toekomen, zie ik ons winnen. Het is zaak om niet achter te komen, want dan geef je ruimtes weg en is AZ op z'n sterkst. Gelukkig zijn we dit seizoen in elke thuiswedstrijd op voosprong gekomen. 
En 1 keer op achterstand. 
|
|
|
helter skelter Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 705 Reg.: 20 april 2006 | Afgelopen seizoen was ik erbij en wat ik me nog kan herinneren was dat de Kuip zinderde maar ook dat AZ de mooiste kansen om zeep hielp, die bal wilde er gewoon niet in 
|
|
|
Feye-Marco Vedette
Vak: Stadiontribune - TT Posts: 5372 Reg.: 28 november 2004 |
quote: Vakkie W schreef:
(...)
En 1 keer op achterstand. 
Ik doelde op het feit dat de eerste treffer altijd van onze kant afkwam. 
En dat moet die zaterdagavond weer zo zijn.
|
|
|
Robertoow Meervoudig international
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 713 Reg.: 16 mei 2003 | Deze wedstrijd móeten we gewoon winnen. Winnen we um niet zal men vast en zeker van ons zeggen dat we goed zijn tegen de kleintjes, maar tekort komen voor de Nederlandse top. En misschien is dat dan ook wel zo. Ik zou graag een keer een Italiaans feyenoord willen zien. Schakel hun belangrijkste spelers uit (Cziommer en De Zeeuw), laat ze komen zonder kansen weg te geven en maak ze af met messcherpe counters (Slory, Makaay, Wijnaldum en De Guzman zijn daar uitstekende spelers voor). Net als PSV in hun goede jaren een wedstrijd kapot spelen nadat je vroeg op voorsprong bent gekomen, een belangrijke kwaliteit voor een kampioenskandidaat.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: Robertoow schreef:
Deze wedstrijd móeten we gewoon winnen. Winnen we um niet zal men vast en zeker van ons zeggen dat we goed zijn tegen de kleintjes, maar tekort komen voor de Nederlandse top. En misschien is dat dan ook wel zo. Ik zou graag een keer een Italiaans feyenoord willen zien. Schakel hun belangrijkste spelers uit (Cziommer en De Zeeuw), laat ze komen zonder kansen weg te geven en maak ze af met messcherpe counters (Slory, Makaay, Wijnaldum en De Guzman zijn daar uitstekende spelers voor). Net als PSV in hun goede jaren een wedstrijd kapot spelen nadat je vroeg op voorsprong bent gekomen, een belangrijke kwaliteit voor een kampioenskandidaat.
AZ behoort niet tot de Nederlandse top. Ze staan op dit moment in het rechterrijtje.
Wij werden voor minder afgeserveerd als topclub vorig jaar.
Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat we AZ moeten kloppen op de manier die jij beschrijft. 
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)AZ behoort niet tot de Nederlandse top. Ze staan op dit moment in het rechterrijtje.
Wij werden voor minder afgeserveerd als topclub vorig jaar.
Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat we AZ moeten kloppen op de manier die jij beschrijft. 
AZ is ook nooit een topclub geweest, en ik waag me te betwijfelen of dat ooit zal gaan gebeuren.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
AZ is ook nooit een topclub geweest, en ik waag me te betwijfelen of dat ooit zal gaan gebeuren.
Jawel, begin jaren '80 was AZ overduidelijk kortstondig een topclub. Toen werd het kampioenschap van Nederland overtuigend binnengehaald, wonnen ze 2 bekers en werd de finale van de UEFA-cup bereikt.
Dergelijke resultaten zie ik ze inderdaad op de korte termijn niet halen. Daarvoor zal de nationale leenman het argeloze volk nog meer moeten uitknijpen met zijn aantrekkelijke leningen via becam, frisia en wat dies meer zij.
En natuurlijk bereid zijn die woekerwinsten in AZ te steken.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
(...)Jawel, begin jaren '80 was AZ overduidelijk kortstondig een topclub. Toen werd het kampioenschap van Nederland overtuigend binnengehaald, wonnen ze 2 bekers en werd de finale van de UEFA-cup bereikt.
Dergelijke resultaten zie ik ze inderdaad op de korte termijn niet halen. Daarvoor zal de nationale leenman het argeloze volk nog meer moeten uitknijpen met zijn aantrekkelijke leningen via becam, frisia en wat dies meer zij.
En natuurlijk bereid zijn die woekerwinsten in AZ te steken.
Oja dat klopt ja. Dat kon ik me even niet meer herinneren. Vorige seizoen waren ze ook geen topclub, want anders hadden ze op de laatste speeldag van Excslior gewonnen. Wanneer het moet, presteren ze niet.
|
|
|
De Sigaar Vedette
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
Oja dat klopt ja. Dat kon ik me even niet meer herinneren. Vorige seizoen waren ze ook geen topclub, want anders hadden ze op de laatste speeldag van Excslior gewonnen. Wanneer het moet, presteren ze niet.
Begin je een beetje aan aderverkalking te lijden, beste Dick? Naar mijn beste weten is je alter ego 75 jaar, ik kan er een paar jaar naast zitten.
Pas een beetje goed op jezelf. Anders moeten we je mooie commentaren en beschouwingen missen. 
|
|
|
woekeraar Internationale topspeler Derde plek Feyenoord Netwerk Battle 2007
Uit: Zoetermeer Vak: Olympiatribune - Z3 Posts: 1051 Reg.: 5 juni 2005 | Als ik zo vanavond kijk naar Nurnberg-Az, Az is te kloppen in het hart van de verdediging, hier liggen dus kansen voor ons Famtoom en Slory.
Ik sla ons middenveld thuis hoger aan dan Nurnberg, om maar een vergelijking te maken. Is iedereen aan boord bij dan denk dat we gewoon gaan winnen.
Deze wedstrijd van vanavond geeft Az trouwens ook een tikkie. 
|
|
|
Bestlander Vaste waarde in elftal
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 1574 Reg.: 27 mei 2007 | Ik heb de wedstrijd ook in zijn geheel gezien, eerste helft redelijk, tweede helft was het spel voor Nurberg.
Veel balverlies, verdediging stond soms te slapen, en op snelheid werd AZ op rechts overlopen.
Het is wel zo elke wedstrijd staat weer op zichzelf, maar ik heb er steeds meer geloof in dat Feyenoord als ze het koppie erbij houden gaan winnen van AZ.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 | Het is te hopen dat onze technische staf heel goed naar 1. FC Nürnberg-AZ gekeken heeft. Ook hier zagen we weer dat als je AZ laat spelen er gevaarlijke kansen ontstaan. Die Dembélé is echt gevaarlijk en mag je echt zijn gang niet laten gaan.
Vastzetten en onder druk houden is het parool tegen AZ. Precies zoals Nürnberg dat in de tweede helft deed. Wij moeten dat echter al vanaf de eerste seconde doen. Dan kunnen wij Makaay in stelling brengen die Waterman echt wel een of meerdere keren laat vissen. Anders doet Slory dat wel.
|
|
|
srb Nationale topspeler
Uit: Enschede Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 873 Reg.: 24 januari 2006 | Ik ben het helemaal met je eens Sigaar.
|
|
|
tufo Vedette
Uit: RIDDERKERK Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 1290 Reg.: 21 april 2005 | Daarbij zal AZ de 15e, als ze tegen Feyenoord spelen, weten dat ze 5 dagen later moeten winnen in de Uefa-cup tegen Everton om door te gaan. Wellicht willen ze spelers rust gunnen. Ik denk dat AZ de Uefa-cup belangrijker vindt.
Dat kan dus positief voor Feyenoord zijn.
|
|
|
Thedge  Meervoudig international
Vak: - Posts: 1708 Reg.: 22 augustus 2006 |
Het is te hopen dat onze technische staf heel goed naar 1. FC Nürnberg-AZ gekeken heeft. Ook hier zagen we weer dat als je AZ laat spelen er gevaarlijke kansen ontstaan. Die Dembélé is echt gevaarlijk en mag je echt zijn gang niet laten gaan.
Vastzetten en onder druk houden is het parool tegen AZ. Precies zoals Nürnberg dat in de tweede helft deed. Wij moeten dat echter al vanaf de eerste seconde doen. Dan kunnen wij Makaay in stelling brengen die Waterman echt wel een of meerdere keren laat vissen. Anders doet Slory dat wel.
Maar dat is dus iets wat we nog niet genoeg kunnen!!! Kijk bijvoorbeeld naar de wedstrijd tegen PSV of Twente. Ik maak me echt grote zorgen, maar goed eerst VVV nog "FF"
|
|
|
twice Meervoudig international
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 632 Reg.: 25 maart 2003 |
quote: tufo schreef:
Daarbij zal AZ de 15e, als ze tegen Feyenoord spelen, weten dat ze 5 dagen later moeten winnen in de Uefa-cup tegen Everton om door te gaan. Wellicht willen ze spelers rust gunnen. Ik denk dat AZ de Uefa-cup belangrijker vindt.
Dat kan dus positief voor Feyenoord zijn.
Als ze dat doen, eet ik mijn schoen op. Kom op, AZ gaat toch niet sparen voor een wedstrijd in De Kuip? En ze zullen zich ook geen seconde inhouden!
Nee, AZ is er nog lang niet maar hebben kwaliteit genoeg een eventueel slechte partij van ons af te straffen. Knallen dus!
|
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 4922 Reg.: 23 mei 2003 |
quote: twice schreef:
(...)
Als ze dat doen, eet ik mijn schoen op. Kom op, AZ gaat toch niet sparen voor een wedstrijd in De Kuip? En ze zullen zich ook geen seconde inhouden!
Nee, AZ is er nog lang niet maar hebben kwaliteit genoeg een eventueel slechte partij van ons af te straffen. Knallen dus!
In De heb ik nog geen slechte partij gezien, alleen wat kwalitatief mindere wedstrijden die op 1 na ook allemaal gewonnen zei.
Vorig jaar voor deze wedstrijd dachten veel mensen dat we zouden gaan verliezen gezien het kwaliteitsverschil destijds en wij wonnen en nu denken veel mensen dat wij gaan winnen gezien de huidige posities en het toch niet altijd oogstrelende voetbal van az.
Het zegt weinig allemaal. Maar toch denk ook ik dat we winnen.
|
|
|
Feyenoordfan 24 Regelmatige invaller
Uit: Gelderland Vak: - Posts: 293 Reg.: 4 augustus 2004 | denk dat AZ toch beetje met de handrem erop speelt tegen ons. Wij moeten vanaf de eerste minuut druk uitvoeren op de achterhoede van AZ dan zie ik zeker kansen en De Zeeuw uitschakelen en Greene op Dembele lijkte me de beste optie ivm beweeglijkheid Bahia is te statisch dan kan veel problemen opleveren vermoed ik.
|
|
|
BartV Jeugdspeler
Uit: Alkmaar Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 49 Reg.: 9 januari 2005 |
quote: Feyenoordfan 24 schreef:
denk dat AZ toch beetje met de handrem erop speelt tegen ons. Wij moeten vanaf de eerste minuut druk uitvoeren op de achterhoede van AZ dan zie ik zeker kansen en De Zeeuw uitschakelen en Greene op Dembele lijkte me de beste optie ivm beweeglijkheid Bahia is te statisch dan kan veel problemen opleveren vermoed ik.
Waarom zou AZ met de handrem spelen? Het is nogal een belangrijke wedstrijd lijkt me, tenzij ze de aansluiting bij de titelkandidaten hebben opgegeven. Ik geef Feyenoord een goede kans. Een avondwedstrijd met een stijf uitverkochte Kuip, een fantastische sfeer en een AZ dat toch nog niet goed loopt. Alle ingrediënten voor een mooie zege. Ik ben er in ieder geval bij, kijk er ontzettend naar vooruit 
|
|
|
Feyenoordfan 24 Regelmatige invaller
Uit: Gelderland Vak: - Posts: 293 Reg.: 4 augustus 2004 | 'race tegen de klok voor inzetbaarheid Bruins tegen AZ'
Nicky Hofs, Luigi Bruins en Tim Vincken waren vanmiddag op de afsluitende training van Feyenoord in aanloop naar het duel tegen VVV van morgen. Zij werden onder handen genomen door de hersteltrainer. De selectie komt zo langzamerhand weer op sterkte. Het zal een race tegen de klok zijn om het trio fit te krijgen voor volgende week tegen AZ.
Mijn mening : Hopelijk is Bruins er weer bij tegen AZ , denk dat Wynaldum het (nog) niet kan maken tegen een topploeg als AZ , Steinsson zal bikkelhard zijn als rechtsachter. Hofs en Vincken zijn er denk ik tegen AZ zeker nog niet bij denk ik.
|
|
|