| Poster | | Topic: Woensdag 30 januari 20:45 uur: Feyenoord-AZ |  |
|
|
De Tsaar Aanstormend talent
Uit: Brabo-land Vak: - Posts: 142 Reg.: 17 september 2003 | Kessler moet niet zo zeiken. Het is treurig genoeg dat "zijn" voetbal zoveel politie vergt. Daar hoor je hem niet over. Wat vage commissies, misschien, maar dat is het. Het is veel makkelijker en leuker om goede sier te gaan zitten maken.
En nu gooien de mensen die jarenlang Eredivisievoetbal in dit land mogelijk hebben gemaakt (in ieder geval zoals wij het kennen, met bezoekers van de uitspelende club aanwezig) een weekendje het werk neer en dan gaat Henkie Kessler (om met Borst te spreken: "who the fuck is Kessler" ) dit soort taal uitslaan. Ga toch gauw naar Ameland, nadenken over de nieuwe bondscoach. 
[Dit bericht is veranderd door De Tsaar (op 15 december 2007 17:28:55).]
|
|
|
Moosie Basisspeler
Vak: Stadiontribune - R Posts: 389 Reg.: 12 augustus 2007 | Ik heb er over heen gekeken, maar was er nou iemand die van Kessler, KeSSler maakte? Hoe kan dat nu? Kessler is een neus, of was het geen verwijzing naar de Waffen-SS?
De stakingen zijn compleet onnozel, net zoals stakingen bij werknemers uit het OV, de zorg en het onderwijs. Mijn inziens heb je enkel recht op salarisverhoging indien je prestaties verbeteren (in dit geval de prestaties van de organisatie). Bij/in zowel de politie, OV, de zorg als het onderwijs is de kwaliteit al jaren om te huilen.
Straalbezopen trouwens om überhaupt te suggereren dat de thuisclubs met 0-1 verliezen d.m.v. regeltjeszucht. Dan krijgen we weer van die bestormingen tegen de machtshebbers.
Het is sowieso jammer, ik had wel het gevoel dat we AZ konden hebben. Alle partijen zijn fout, Kessler reageert volledig ongepast, maar de stakingen zijn erg onzinnig als je het mij vraagt.
[Dit bericht is veranderd door Moosie (op 15 december 2007 17:31:15).]
|
|
|
Rood wit Maastricht Veelbelovend talent
Uit: Maastricht Vak: - Posts: 108 Reg.: 7 juli 2007 |
quote: KarimSaidi schreef:
HOENDERLOO - De geschrapte toppers dit weekeinde in de eredivisie (Feyenoord - AZ en Ajax - PSV) kunnen in het uiterste geval een reglementaire uitslag van 0-1 opleveren.
Dan breekt de pleuris uit!
|
|
|
Jordi1908 Internationale topspeler
Vak: Stadiontribune - T Posts: 975 Reg.: 22 december 2005 |
quote: RikHermans schreef:
als we pech hebben en de competitie word niet uitgespeelt hebben we volgend jaar weer geen europees voetbal
******* *** politie
Jawel, dat maken we de competitie gewoon af en is er geen tijd meer voor de playoffs 
|
|
|
Moosie Basisspeler
Vak: Stadiontribune - R Posts: 389 Reg.: 12 augustus 2007 |
quote: Jawel, dat maken we de competitie gewoon af en is er geen tijd meer voor de playoffs

|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10212 Reg.: 6 februari 2006 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)
Meneer Kesler trekt meteen maar alles buiten de normale proporties. Staken is een recht in Nederland. Een verworven recht uit een tijd waarin de werknemers geknecht werden door hun bazen.
Hoe durft deze gefrustreerde bondsvoorzitter vakbondsmensen als dusdanig te kwalificeren? Nogal opgezwollen taal voor iemand met een juridische achtergrond.
Die dreigingen van Kesler slaan nergens op en zijn veel kwalijker dan de rechtmatige staking van de politie. Immers de rechter heeft na een kort geding uitgesproken dat dat het geval is.
Kesler moet niet piepen en zich schikken in het lot. Die stakingen zullen op korte termijn echt wel van de baan zijn als de vakbonden en de politie-organisaties rond de tafel gaan zitten.
Ik geef Kesler groot gelijk en ik vind het prima dat hij de gevoelens van velen op deze manier verwoordt. Het is belachelijk dat men nu wenst te staken en niet op een zondagmorgen of dinsdagavond. Dit doet men alleen nu om de druk op te voeren zoals iedereen weet. En daar heb ik echt geen enkel begrip voor. Stakingsrecht is een, het moment dat je daadwerkelijk gaat staken een tweede. Of die agenten genoeg verdienen of niet staat hier los van. De meesten zie ik alleen met een laserpistooltje achter een bushokje staan en automobilisten flitsen als ze iets te hard gaan. Overigens kunnen ze hier weinig aan doen, aangezien deze werkzaamheden worden gedaan om aan de gestelde doelen te komen. Maar meer dan een minimumloon verdienen deze levende flitspalen ook niet.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: GreyHornet schreef:
(...)
De helft van de mensen weet waarschijnlijk niet eens wat er aan de hand is met de vakbonden van de politie. Deze vakbonden strijden al jaren tegen elkaar, eisen andere dingen en kunnen nooit eens tot een akkoord komen. Er lag al een goed voorstel voor een nieuwe CAO maar dat wordt dan door een andere vakbond weer van de tafel geschoven.
Vandaar 'Gefrustreerde vakbondsbaasjes' die elke keer wat nieuws verzinnen om elkaar dwars te zitten of om op elke mogelijke manier het liefste hún zienswijze over de CAO naar buiten willen brengen.
Volstrekt belachelijk dat dit ooit heeft plaatsgevonden en in deze is het een makkelijke inkopper voor dhr. Kessler, maar gelijk heeft hij. Ik hoop dat ze geen cent extra krijgen. Hadden ze een week geen boetes uitgedeeld zonder aankondiging hadden ze van mij persoonlijk een gouden medaille opgespeld gekregen.
Die hufters zijn al zo lui als de klere. Hier kan je zelfs alleen op doordeweekse dagen tussen 10 en 12 aangifte doen. Sommige mensen moeten ook werken en studeren hoor, meneer de agent? Stelletje randdebielen. En oweeeee als je fietslamp kapot is en je trekt een grote bek. Je ligt zo met je muil op de motorkap van een politiewagen.
Gelukkig waren er afgelopen zaterdag al de sleutels van een politiebusje gestolen, 2 banden van een andere politiewagen lekgestoken en van een andere politiewagen de voorruit gesloopt. Op 1 avond, op 1 plaats. Dat wordt vanavond helemaal feest. Kon ik er maar bij zijn 
De rechter is het overduidelijk niet met je eens, beste vriend. Die heeft in een kort geding uitgesproken dat de acties rechtmatig zijn.
Niet meer en niet minder. Al je vooroordelen en verdachtmakingen ten spijt.
|
|
|
Jordi1908 Internationale topspeler
Vak: Stadiontribune - T Posts: 975 Reg.: 22 december 2005 |
(...)
Meneer Kesler trekt meteen maar alles buiten de normale proporties. Staken is een recht in Nederland. Een verworven recht uit een tijd waarin de werknemers geknecht werden door hun bazen.
Hoe durft deze gefrustreerde bondsvoorzitter vakbondsmensen als dusdanig te kwalificeren? Nogal opgezwollen taal voor iemand met een juridische achtergrond.
Die dreigingen van Kesler slaan nergens op en zijn veel kwalijker dan de rechtmatige staking van de politie. Immers de rechter heeft na een kort geding uitgesproken dat dat het geval is.
Kesler moet niet piepen en zich schikken in het lot. Die stakingen zullen op korte termijn echt wel van de baan zijn als de vakbonden en de politie-organisaties rond de tafel gaan zitten.
Welke staking 
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 13745 Reg.: 1 augustus 2004 |
quote: Jordi1908 schreef:
(...)
Welke staking 
Idd zeg... 
|
|
|
Moosie Basisspeler
Vak: Stadiontribune - R Posts: 389 Reg.: 12 augustus 2007 | Het ergste is misschien nog wel de fikse financiële schade die Feyenoord ten dele valt. 2 ton, volgens het AD.
|
|
|
Laatste man Meervoudig international
Uit: Almere Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1158 Reg.: 1 november 2006 | 2 Ton + inkomsten Tv die wegvallen. Heb gelezen €1.1 miljoen geraamd.
In ieder geval heel krom dat er nu weer gewoon gewerkt wordt.
|
|
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Stadiontribune - Q Posts: 2784 Reg.: 12 januari 2005 |
(...)De rechter is het overduidelijk niet met je eens, beste vriend. Die heeft in een kort geding uitgesproken dat de acties rechtmatig zijn.
Niet meer en niet minder. Al je vooroordelen en verdachtmakingen ten spijt.
Tuurlijk moet de rechter ze gelijk geven. Het staat in de wet dat iedereen in zijn recht staat om te staken. De wet minachten als rechter is ook weer zo'n cliché
Als je eens rondkijkt op die vakbondsites van de politie zie je ook dat ze niet eens allemaal samenwerken om het hogere doel te bereiken, dat is wat ik bedoel te zeggen.
Het zijn geen vooroordelen en verdachtmakingen trouwens..
|
|
|
quote: Jordi1908 schreef:
(...)
Als werknemers van, pak 'm beet, de NS ontevreden zijn, zorgen ze dat de baas de dupe is van een staking. Rijden er geen treinen, krijgt meneer de NS geen centen binnen. Het is voor mij een raadsel op welke manier de vakbonden denken de overheid hiermee dwars te zitten.
Ben het met je onvrede eens.
Maar ik haat stakingen waar anderen de dupe van worden. En dat geldt ook voor de stakingen zoals jij aangeeft. Laat ze dan mensen gratis met de trein reizen. Maar nee, ze willen met een bakkie in de kantine zitten en door de onvrede van de klanten de druk opvoeren.
En dat geldt ook nu. Ze kunnen makkelijk een andere dag staken. Maar dan raken ze niemand. Ik hoop dat Kesler een claim van jewelste neerlegt bij die bonden. Alleen omdat de politie geen klanten hebben, doen ze het maar zo. Ik vind het een walgelijke actie en sta volledig achter de woorden van Kesler.
|
|
|
srb Nationale topspeler
Uit: Enschede Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 873 Reg.: 24 januari 2006 |
quote: Laatste man schreef:
2 Ton + inkomsten Tv die wegvallen. Heb gelezen €1.1 miljoen geraamd.
Da's helemaal absurd. "Als de wedstrijden doorgaan gaan we staken, gaan de wedstrijden niet door staken we niet." Helemaal fraai... ACAB.
|
|
|
seven Vedette
Uit: Nijmegen Posts: 2041 Reg.: 17 november 2002 | die Kessler moet gewoon zijn muil houden,staken heeft nut als je er mensen mee treft anders hoef je ook niet te staken,die grijze kuttekop heeft geld zat,word tijd dat ze die rot hond van zijn stoel af trappen met zijn rare uitspraken en ideeen
Kessler opzouten 
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4074 Reg.: 3 mei 2004 |
quote: Laatste man schreef:
2 Ton + inkomsten Tv die wegvallen. Heb gelezen €1.1 miljoen geraamd.
Met kort geding zou men dit winnen van de nederlandse overheid. De nederlandse overheid is namelijk verantwoordelijk voor de veiligheid op straat. Niet .
|
|
|
quote: seven schreef:
die Kessler moet gewoon zijn muil houden,staken heeft nut als je er mensen mee treft anders hoef je ook niet te staken,die grijze kuttekop heeft geld zat,word tijd dat ze die rot hond van zijn stoel af trappen met zijn rare uitspraken en ideeen
Kessler opzouten :[
Laat de politie de overheid onder druk zetten en geen boetes innen dit weekend. Dat kan toch ook? Waarom specifiek voetbalsupporters duperen? Het is ook een zeer domme actie van de politie. Men heeft al geen hoge pet van ze op en nu heeft men ook nog eens een enorme hekel aan ze door deze egoistische acties. Niks toegeven, laat de agenten maar wat anders gaan doen. Komen ze gauw terug op hun besluit want ze kunnen geen drol.
quote: El Jefecito schreef:
(...)
Met kort geding zou men dit winnen van de nederlandse overheid. De nederlandse overheid is namelijk verantwoordelijk voor de veiligheid op straat. Niet :feyenoord .
Ik heb helaas nog nooit een werkgever geld zien claimen bij de NS als die staakt en haar klanten in de kou laat staan. Als dat eens zou gebeuren, en de werkgever verhaalt dat weer op de bonden of stakers, zou men de volgende keer op een andere manier staken, namelijk de werkgever benadelen en niet mensen die er niks mee te maken hebben. Dan is het tussen werkgever en werknemer, precies zoals het hoort.
[Dit bericht is veranderd door DR (op 15 december 2007 17:57:30).]
|
|
|
Nick.K Nationale topspeler
Uit: Roosendaal Vak: Olympiatribune - P Posts: 847 Reg.: 7 januari 2001 | Hallo ??
Allereerst moet ik aangeven dat ik het niet eens ben actie te voeren op deze manier. Hier schiet je niks mee op en bezorg je zowiezo 2 clubs met een grote kosten pot van 2 ton of meer.
Maar we moeten niet vergeten dat het, zeg maar, ons eigen schuld is, waarom hebben we zoveel politie nodig ? Niet omdat we ons zo netjes hebben gedragen in het verleden.
|
|
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Stadiontribune - Q Posts: 2784 Reg.: 12 januari 2005 |
quote: Nick.K schreef:
Maar we moeten niet vergeten dat het, zeg maar, ons eigen schuld is, waarom hebben we zoveel politie nodig ? Niet omdat we ons zo netjes hebben gedragen in het verleden.
Dit hoor ik dus ook zoveel. Dit is toch niet de reden dat ze staken? Dat hebben ze in elk geval niet naar buiten gebracht. Laat ze een duidelijk statement naar buiten brengen ofzo want ik ben hier helemaal scheitziek van want ik heb 0.0% respect meer voor de politie sinds vandaag.
|
|
|
Uit: Roosendaal Vak: Olympiatribune - P Posts: 847 Reg.: 7 januari 2001 |
quote: GreyHornet schreef:
(...)
Dit hoor ik dus ook zoveel. Dit is toch niet de reden dat ze staken? Dat hebben ze in elk geval niet naar buiten gebracht. Laat ze een duidelijk statement naar buiten brengen ofzo want ik ben hier helemaal scheitziek van want ik heb 0.0% respect meer voor de politie sinds vandaag.
Het is niet de rede dat ze staken precies, maar door het verleden hebben we veel politie nodig, als we die niet nodig hadden gehad , hadden ze dus ook niet deze actie kunnen doen.
En een bijkomend feit is nu ook dat de rest in nederland gealarmeerd is. Volgende keer wil het OV 200 euro erbij of de boeren willen meer subsidie, misschien wil de leraren wel minder leerlingen.Dan gaan ze gewoon alle wegen naar het stadion blokkeren en OV vast zetten, want dan heb je genoeg publiciteit.
[Dit bericht is veranderd door Nick.K (op 15 december 2007 18:30:34).]
|
|
|
Scrummie Vedette
Uit: Vroomshoop Vak: Stadiontribune - T Posts: 2777 Reg.: 5 augustus 2003 |
Het punt waarop de wedstrijd niet is doorgegaan is dat er geen verkeers regelaars geregeld konden worden. Veiligheid wou Feyenoord zelf regelen, dus inzet tegen opstootjes en dergelijke had Feyenoord onder controle, maar het ging puur om politie om het verkeer te regelen.
We zijn toch zulke aso's in het verkeer he...
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: Scrummie schreef:
(...)
Het punt waarop de wedstrijd niet is doorgegaan is dat er geen verkeers regelaars geregeld konden worden. Veiligheid wou Feyenoord zelf regelen, dus inzet tegen opstootjes en dergelijke had Feyenoord onder controle, maar het ging puur om politie om het verkeer te regelen.
Politie is echt voor meer nodig dan alleen maar het regelen van het verkeer. Beveiligingsmedewerkers en stewards hebben maar zeer beperkte bevoegdheden. Als er een raddraaier opgepakt wordt door een beveiligingsmedewerker of een steward dient deze overgedragen te worden aan de politie die dan tot arrestatie kan overgaan.
|
|
|
Uit: Roosendaal Vak: Olympiatribune - P Posts: 847 Reg.: 7 januari 2001 |
quote: Scrummie schreef:
(...)
Uhm waar heb je dat gelezen of was je bij Ivo toen hij vergaderde ?? Zijn lezing is dat hij de veiligheid niet kon garanderen buiten het stadion. Denk niet dat hij de verkeers veiligheid bedoelde er zijn wel drukkere dagen en dan is er in de stad ook geen politie.
De politie ging niet optreden bij de voetbal wedstrijd, dat heeft op zich niks met verkeer te maken. Tuurlijk is het drukker dan normaal, maar het verkeer kan je niet toe schrijven aan de wedstrijd daar zitten heel veel mensen bij die niet naar het stadion gaan, zeker op een zaterdag. Dus mochten er dingen gebeuren door het drukke verkeer of opstoppingen komen dan moeten ze daar echt naar toe.
[Dit bericht is veranderd door Nick.K (op 15 december 2007 18:37:32).]
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4074 Reg.: 3 mei 2004 | Ach het is sowiezo belachelijk dat men 200 euro meer wil hebben voor een baan met een opleiding van het niveau ik word maar politieagent want ik kan niks beters..
Ze moeten zich kapot schamen en dankbaar zijn met de huidige 1500 euri.
|
|
|
Scrummie Vedette
Uit: Vroomshoop Vak: Stadiontribune - T Posts: 2777 Reg.: 5 augustus 2003 |
(...)
Uhm waar heb je dat gelezen of was je bij Ivo toen hij vergaderde ?? Zijn lezing is dat hij de veiligheid niet kon garanderen buiten het stadion. Denk niet dat hij de verkeers veiligheid bedoelde er zijn wel drukkere dagen en dan is er in de stad ook geen politie.
De politie ging niet optreden bij de voetbal wedstrijd, dat heeft op zich niks met verkeer te maken. Tuurlijk is het drukker dan normaal, maar het verkeer kan je niet toe schrijven aan de wedstrijd daar zitten heel veel mensen bij die niet naar het stadion gaan, zeker op een zaterdag. Dus mochten er dingen gebeuren door het drukke verkeer of opstoppingen komen dan moeten ze daar echt naar toe.
Stond ergens in een artikel, weet niet meer waar. En het is toch echt zo.
|
|
|