| Poster | | Topic: De nieuwe Kuip |  |
|
| silomneedttadteizdnamein | |
Dhr. R. Witschge Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam! Vak: - Posts: 258 Reg.: 18 september 2003 |
quote: OrCristian schreef:
(...)
Dat is geen grap, dat is eenvoudigweg het feit dat ik dit forum niet wil bevuilen. Er zijn al genoeg types als jij.
KAMPIONO'S!!!
Kom op nou gozer, een beetje tegenwicht kan je toch wel tegen??
Of moet het allemaal ja en amen zijn op een forum?
Trouwens een olympisch stadion als nieuwe stadion van Feyenoord lijkt me niet zo verstandig aangezien je dan zeker kilometers van het veld af zit door die atletiekbaan. Dat is nou juist het enige goeie aan de Kuip.
|
|
|
Tati Vedette 2e Euro 2004 VoVo Feyenoord Netwerk
Vak: - Posts: 2351 Reg.: 16 februari 2002 | Don't start sucking eachother's dicks Dhr Witschge Voor je het weet ga ik nog positieve eigenschappen van de ArenA opnoemen.
De geschiedenis met mikken op olympische spelen leert dat steden met een grote mond de spelen uiteindelijk niet krijgen. Daar moet Rotterdam dus maar geen wedjes op gaan leggen. Het OC blijft immers een maffia-organisatie, waarin onze Wim-Lex typerend genoeg ook zitting heeft. Pyong Yang, Teheran en Kartoum maken derhalve een goede kans om te worden uitgeroepen als olympische stad in 2016.
Een voetbalstadion moet vooral voor voetbal zijn ontworpen. Dus inderdaad geen sintelbaan of basketbalborden. Als ze hakkie in de Kuip willen spelen prima, daar is ons heilige gras goed genoeg voor.
[Dit bericht is veranderd door Tati (op 2 maart 2004 10:30:04).]
|
|
|
fr-fotopage Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 969 Reg.: 2 maart 2004 | waar de nieuwe Kuip komt maakt mij niet echt veel uit als maar in Rotterdam-Zuid is 
|
|
|
peterjakhals Ballenjongen
Uit: Culemborg Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 6 Reg.: 17 april 2003 | Wij krijgen tenminste een stadion geen over maatse snelkookpan zoals dat geval van jullie in
En het maakt niet uit wat feyenoord voor STADIONfeyenoord krijgt zelfs al zetten ze een stel kissies in het rond het is zowieso al 10000000000% mooier dan dat geval van FC Duivendrecht.
for ever
dit is een stadion
|
|
|
netsrak Aanstormend talent
Uit: Waddinxveen Vak: - Posts: 134 Reg.: 2 maart 2004 | een olympisch stadion is helemaal niet zo erg. van die ateletiek baan kun je mooi van die vakken maken die je nu hebt bij vak w,x,y,z
dusssssssssss....
|
|
|
FR_ThoTha_1908 Nationale topspeler
Vak: Stadiontribune - T Posts: 786 Reg.: 15 juli 2001 |
quote: netsrak schreef:
een olympisch stadion is helemaal niet zo erg. van die ateletiek baan kun je mooi van die vakken maken die je nu hebt bij vak w,x,y,z
dusssssssssss....
een atletiekbaan is toch ff wat groter dan die paar vakken hoor. En het is niet echt sfeerverhogend zo ver van het veld af.
|
|
|
netsrak Aanstormend talent
Uit: Waddinxveen Vak: - Posts: 134 Reg.: 2 maart 2004 | een voetbalveld is ook weer groter dan het veld binnen de ateletiekbaan die gebruikt wordt voor sporten als speerwerpen....
|
|
|
OrCristian Vedette Hompie ©
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 11025 Reg.: 6 juni 2000 |
quote: FR_ThoTha_1908 schreef:
(...)
een atletiekbaan is toch ff wat groter dan die paar vakken hoor. En het is niet echt sfeerverhogend zo ver van het veld af.
Een evt atletiekbaan kan na de os weggewerkt worden. Die atletiekbaan is groter dan evt. vakken, maar het veld is dus weer kleiner dan een voetbalveld. Lijkt me een eenvoudige rekensom.
KAMPIONO'S!!!
|
|
|
AJAX1973 Jeugdspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 50 Reg.: 17 oktober 2003 | tsja, das een inkoppertje...
Kansloos voetbal in een kansloze wijk: bouw dat stadion maar in Katendrecht, Tarwewijk, Bloemhof of desnoods ipv Excelsior of gewoon op VarkenSoord...
Kunnen we het stadion meteen omdopen tot Zwijnenstal...
Zonder dollen, de Kuip heeft een mooie locatie nu, gewoon de plek gebruiken waar de Kuip nu staat. Simpel toch?
Alles is aanwezig, ruimte, grond, stations, enz.
|
|
|
Vak: - Posts: 2351 Reg.: 16 februari 2002 |
quote: AJAX1973 schreef:
tsja, das een inkoppertje...
Kansloos voetbal in een kansloze wijk: bouw dat stadion maar in Katendrecht, Tarwewijk, Bloemhof of desnoods ipv Excelsior of gewoon op VarkenSoord...
Kunnen we het stadion meteen omdopen tot Zwijnenstal...
Zonder dollen, de Kuip heeft een mooie locatie nu, gewoon de plek gebruiken waar de Kuip nu staat. Simpel toch?
Alles is aanwezig, ruimte, grond, stations, enz.
tsja, ander inkoppertje...
Ach zolang Feyenoord in Rotterdam blijft vinden veel supporters het volgens mij allang allemaal best. Ik zou het echt vervelend vinden als mijn club uit hoofdstad zou verhuizen naar een dorp genaamd Duivendrecht, wat natuurlijk wel dichter bij is voor Rotterdamse supporters van die betreffende club.
Ik denk niet dat Feyenoord snel verhuisd naar Capelle aan den IJssel.
Ajax Amsterdam? Nope Ajax Duivendrecht
Rotterdam
[Dit bericht is veranderd door Tati (op 3 maart 2004 16:12:12).]
|
|
|
Ddavid Basisspeler
Vak: - Posts: 311 Reg.: 26 april 2003 | De Kuip is toch inmiddels een monument geworden, die kan toch niet afgebroken worden?
|
|
|
Bruyne Ster Belgrado Veelbelovend talent
Uit: Hillegersberg Vak: Marathontribune - EE Posts: 109 Reg.: 19 juni 2003 |
quote: Ddavid schreef:
De Kuip is toch inmiddels een monument geworden, die kan toch niet afgebroken worden?
Alles kan kapot, vraag dat maar aan je vriendin.
|
|
|
Jordaan Lid 2e elftal
Uit: Delft Vak: - Posts: 170 Reg.: 31 augustus 2003 |
quote: OrCristian schreef:
(...)
Een evt atletiekbaan kan na de os weggewerkt worden. Die atletiekbaan is groter dan evt. vakken, maar het veld is dus weer kleiner dan een voetbalveld. Lijkt me een eenvoudige rekensom.
Het Stade de France heeft wat de atletiekbaan betreft wel een goede constructie. Die schuiven de vakken (laten we zeggen x,y,w,z) gewoon over de atletiekbaan heen. Hebben ze de baan nodig, dan gaan ze onder de 1e ring...
Lijkt me wel goed, zolang het maar dicht op het veld is en een eventuele 3e ring ook!
|
|
|
lanterfanter Bankzitter
Uit: Dordrecht Vak: Maastribune - VV Posts: 200 Reg.: 11 juli 2003 | Ik vroeg me alleen af of 75.000 plaatsen niet een beetje errug veel is. Ik ben dan bang dat je elke competitiewedstrijd in een stadion zit waarvan 20.000 plaatsen niet bezet zijn. Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor de sfeer. Liever een stadion van 50.000 die goed gevuld.
Laat die Kuip maar lekker staan.
|
|
|
bobo_beverwijk Jeugdspeler
Uit: Beverwijk Vak: - Posts: 57 Reg.: 7 februari 2004 | Ik vind het jammer dat de Kuip weg moet. Maar ja, wat moet, dat moet.
Als er wel een nieuw stadion komt heb ik zeker wel een paar eisen.
1) Het moet geen nieuwe Kuip worden. De Kuip is iets unieks, en dat moet altijd zo blijven. Het mag niet zo zijn dat over duizend jaar een heel rijtje Kuips naast elkaar staat. De nieuwe Kuip moet ook iets unieks zijn en geen kopie van de Kuip.
2) Het moet geen kopie van een ander stadion zijn. Eerder in deze topic heb ik een post gezien met het nieuwe Arsenalstadion. Ik vind het een schitterend stadion, maar de Kuip moet niet een tweede Arsenalstadion worden. Dat ziet er te goedkoop uit. Als mensen het stadion op een of ander plaatje zien, moeten ze weten dat het van Feyenoord is, en niet moeten gokken of het ook van een andere club zou kunnen zijn.
3) Geen dak, alsjeblieft niet. Misschien wel boven de tribunes, maar niet boven het veld. Ook geen cabriodak, voetbal hoor je ook in de regen en de sneeuw te spelen. Er is toch niks mooier dan een oranje bal in de witte sneeuw. En wie ergert zich er nu aan de regen en sneeuw?
4) De Kuip moet alleen voor voetbal gebruikt worden. ZIe je het al voor je. Maandag American football, dinsdag hockey, woensdag de nkatletiek, donderdag de marathon, vrijdag de karaokeavond, zaterdag komt Frans Bauer en zondag? O ja, dan speelt Feyenoord.
5) De tribunes moeten stijl zij en dicht op het veld staan. Het moet een echt voetbal stadion worden.
6) 50.000 à 60.000 plaatsen. Het moeten er geen 75000 worden. Dan speelt Feyenoord te vaak in halflege stadions. Dat is pas sfeerloos.
7) De staanplaatsen moeten terug. Achter het doel, waar de harde kern dan kan staan. Dat geeft toch een stuk meer sfeer in het stadion.
8) Het moet in Rotterdam staan, maar dat spreekt voor zich. Het liefst in Rotterdam-zuid. Zeg nou zelf: Feyenoord Rotterdam staat toch net iets beter dan Feyenoord Capelle aan de IJssel.
Als dit gebeurt wordt het een fantastisch stadion. Misschien nog wel mooier als de Kuip
|
|
|
F-plopje12 Vedette
Uit: Capelle a/d IJssel Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2671 Reg.: 17 maart 2001 | Groot deel met je eens, maar een dak boven de tribunes hoef niet. Zoals het nu is vind ik het perfect ik zit misschien in de kou en regen enz,maar het heeft wel wat. Want bedenk wel hoe meer kou hoe meer mensen sfeer brengen, omdat ze het warm willen hebben 
|
|
|
FR_ThoTha_1908 Nationale topspeler
Vak: Stadiontribune - T Posts: 786 Reg.: 15 juli 2001 |
quote: bobo_beverwijk schreef:
Ik vind het jammer dat de Kuip weg moet. Maar ja, wat moet, dat moet.
Als er wel een nieuw stadion komt heb ik zeker wel een paar eisen.
1) Het moet geen nieuwe Kuip worden. De Kuip is iets unieks, en dat moet altijd zo blijven. Het mag niet zo zijn dat over duizend jaar een heel rijtje Kuips naast elkaar staat. De nieuwe Kuip moet ook iets unieks zijn en geen kopie van de Kuip.
2) Het moet geen kopie van een ander stadion zijn. Eerder in deze topic heb ik een post gezien met het nieuwe Arsenalstadion. Ik vind het een schitterend stadion, maar de Kuip moet niet een tweede Arsenalstadion worden. Dat ziet er te goedkoop uit. Als mensen het stadion op een of ander plaatje zien, moeten ze weten dat het van Feyenoord is, en niet moeten gokken of het ook van een andere club zou kunnen zijn.
3) Geen dak, alsjeblieft niet. Misschien wel boven de tribunes, maar niet boven het veld. Ook geen cabriodak, voetbal hoor je ook in de regen en de sneeuw te spelen. Er is toch niks mooier dan een oranje bal in de witte sneeuw. En wie ergert zich er nu aan de regen en sneeuw?
4) De Kuip moet alleen voor voetbal gebruikt worden. ZIe je het al voor je. Maandag American football, dinsdag hockey, woensdag de nkatletiek, donderdag de marathon, vrijdag de karaokeavond, zaterdag komt Frans Bauer en zondag? O ja, dan speelt Feyenoord.
5) De tribunes moeten stijl zij en dicht op het veld staan. Het moet een echt voetbal stadion worden.
6) 50.000 à 60.000 plaatsen. Het moeten er geen 75000 worden. Dan speelt Feyenoord te vaak in halflege stadions. Dat is pas sfeerloos.
7) De staanplaatsen moeten terug. Achter het doel, waar de harde kern dan kan staan. Dat geeft toch een stuk meer sfeer in het stadion.
8) Het moet in Rotterdam staan, maar dat spreekt voor zich. Het liefst in Rotterdam-zuid. Zeg nou zelf: Feyenoord Rotterdam staat toch net iets beter dan Feyenoord Capelle aan de IJssel.
Als dit gebeurt wordt het een fantastisch stadion. Misschien nog wel mooier als de Kuip
dit is zo'n beetje de samenvatting van alle meningen in dit topic. Beter had ik het niet kunnen verwoorden!
Ben het er zelf ook mee eens. Alleen die staanplaatsen zijn niet erg haalbaar met alle regels
= 
|
|
|
Stef Vedette Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006; meer prijzen
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5185 Reg.: 15 juni 2002 |
quote: bobo_beverwijk schreef:
Ik vraag me bijna af op welk stadion de huidige Kuip is gebaseerd...
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11201 Reg.: 3 mei 2002 | Waarschijnlijk hierop?

|
|
|
cruzcontrol Vedette Winnaar Feyenoord Quiz 2005/2006
Vak: Stadiontribune - RR Posts: 9326 Reg.: 24 maart 2000 | |
|
Dhr. R. Witschge Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam! Vak: - Posts: 258 Reg.: 18 september 2003 |
quote: Tati schreef:
(...)
tsja, ander inkoppertje...
Ach zolang Feyenoord in Rotterdam blijft vinden veel supporters het volgens mij allang allemaal best. Ik zou het echt vervelend vinden als mijn club uit hoofdstad zou verhuizen naar een dorp genaamd Duivendrecht, wat natuurlijk wel dichter bij is voor Rotterdamse supporters van die betreffende club.
Ik denk niet dat Feyenoord snel verhuisd naar Capelle aan den IJssel.
Ajax Amsterdam? Nope Ajax Duivendrecht
Rotterdam
De ArenA staat in Amsterdam zuid-oost niet in Duivendrecht. Het ligt tegen Duivendrecht aan. Het feit dat je met je treintje op station Duivendrecht staat en dan de ArenA ziet liggen betekent nog niet dat de ArenA in Duivendrecht ligt. Even je info goed checken voordat je valse informatie verkondigt beste 'kameraad' .
|
|
|
Feyenoord HG Vedette Winnaar WK pool 2006, Winnaar EK pool 2008
Uit: Nijmegen Vak: Maastribune - W1 Posts: 6864 Reg.: 12 april 2001 |
quote: Stef schreef:
Ik vraag me bijna af op welk stadion de huidige Kuip is gebaseerd...
Naar mijn weten is De Kuip gebaseerd op een honkbalstadion, die van de Yankees geloof ik. Vanwege de 2 ringen die het stadion heeft...
|
|
|
Woody Bankzitter
Vak: - Posts: 183 Reg.: 22 augustus 2003 |
quote: Feyenoord HG schreef:
(...)
Naar mijn weten is De Kuip gebaseerd op een honkbalstadion, die van de Yankees geloof ik. Vanwege de 2 ringen die het stadion heeft...
Correct HG dit stukje is te lezen op feyenoord.nl:
In de zomer van 1934 maakte het Feyenoord-bestuur studiereizen naar voetbalstadions elders in Europa. Men was vooral onder de indruk van Highbury, het stadion van het Londense Arsenal; de West Stand daar was als dubbeldekstribune gebouwd. Van der Vlugt beschikte bovendien over een foto van het prachtige baseball-stadion met twee verdiepingen van de New York Yankees.
Van der Vlugt ontwierp voor Feyenoord een stadion dat zijn gelijke in Europa destijds niet kende: een volledig rondlopend stadion met twee verdiepingen; een stadion waarin de tribunes in de hoeken niet werden onderbroken en waarvan de tweede ring over de eerste heenhing. Daardoor zat iedereen dicht op het veld en werd het uitzicht niet belemmerd door palen. Al voor de opening ontstond de bijnaam de Kuip in de aantekeningen van de architecten, nadat ‘walmende vetpot' te oneerbiedig werd bevonden. Iedereen is het stadion gaan kennen als de Kuip, de bijnaam die precies aangeeft wat het gebouw zo bijzonder maakt.
|
|
|
Vak: - Posts: 2351 Reg.: 16 februari 2002 |
quote: Dhr. R. Witschge schreef:
(...)
De ArenA staat in Amsterdam zuid-oost niet in Duivendrecht. Het ligt tegen Duivendrecht aan. Het feit dat je met je treintje op station Duivendrecht staat en dan de ArenA ziet liggen betekent nog niet dat de ArenA in Duivendrecht ligt. Even je info goed checken voordat je valse informatie verkondigt beste 'kameraad' .
Teer punt? 
|
|
|
Edje B vakkie V Vedette
Uit: Rotterdam Zuid Vak: Maastribune - V Posts: 8312 Reg.: 18 juli 2000 | Heuh...bestaat Duivendrecht dan, ik dacht dat het een alias was voor 020.
Beetje kort door de bocht 
|
|
|
|