Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Algemeen Feyenoord Forum
De nieuwe Kuip
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 92 pagina's: « 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 »

Poster
Topic: De nieuwe Kuip 
silomneedttadteizdnamein
Stelling: Voorkeur lokatie. Zie http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum1/759-76.php#post82351 (meer info)
Maas - 80.5%
Varkenoord - 11.5%
3e variant (ook op Varkenoord) - 1.8%
De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw. - 6.2%

Moosie
Geselecteerd voor Oranje

Vak: Stadiontribune - R
Reg.: 12 augustus 2007
Gepost op 6 november 2008 om 12:37:05.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FeyeNoord schreef:

(...)

Ben blij als ze niet kiezen voor 100.000 zitplaatsen. Naar mijnmmening zou 70.000/80.000 meer dan genoeg zijn voor Feyenoord.

Waarom denk je dat? Al eerder in dit topic is al aangegeven dat Feyenoord slechts een paar keer een volledig gevuld stadion nodig heeft om deze dure onderneming te kunnen bekostigen. Dit omdat het meeste geld gehaald zal worden . Thuis tegen Ajax zit de Kuip gegarandeerd vol, dan heb je nog het feit dat het de bedoeling is dat we structureel leuk mee gaan draaien in Europa d.m.v. dit stadion, waardoor je ook clubs als Real en Milan in eigen huis krijgt, dan zit de Kuip ook vol. De resultaten mogen er dan niet naar zijn, maar Feyenoord is gewoon nog altijd een grote club waar we hartstikke trots op mogen zijn.

Feyenoord is gewoon een topclub...
Klik hier om de spoiler te bekijken

[Dit bericht is veranderd door Moosie (op 6 november 2008 12:46:29).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.474,2VoVo: -Opstelling: incompleet
willem07
Internationale topspeler

Uit: Utrecht
Vak: -
Reg.: 3 mei 2006
Gepost op 6 november 2008 om 12:48:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Moosie schreef:

(...)

Waarom denk je dat? Al eerder in dit topic is al aangegeven dat Feyenoord slechts een paar keer een volledig gevuld stadion nodig heeft om deze dure onderneming te kunnen bekostigen. Thuis tegen Ajax zit de Kuip gegarandeerd vol, dan heb je nog het feit dat het de bedoeling is dat we structureel leuk mee gaan draaien in Europa d.m.v. dit stadion, waardoor je ook clubs als Real en Milan in eigen huis krijgt, dan zit de Kuip ook vol. De resultaten mogen er dan niet naar zijn, maar Feyenoord is gewoon nog altijd een grote club waar we harstikke trots op mogen zijn.

Ja, daaag, Volle kuip is dan 100.000 *€30 = €3 miljoen, moeten ze hem nog 160 keer helemaal tot de nok toe uitverkopen en dan komen ze uit het geld. 80.000 is echt meer dan genoeg en er moet maar blijken hoe we dit kunnen vullen.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Moosie
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 6 november 2008 om 12:56:32.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
willem07 schreef:

(...)

Ja, daaag, Volle kuip is dan 100.000 *€30 = €3 miljoen, moeten ze hem nog 160 keer helemaal tot de nok toe uitverkopen en dan komen ze uit het geld. 80.000 is echt meer dan genoeg en er moet maar blijken hoe we dit kunnen vullen.

167x uitverkopen zou het zijn, maar je vergeet dat Feyenoord het stadion niet alleen betaald en ook dat het geld vooral gehaald zal worden uit de business seats en niet uit de supporter, ook de catering zal in eigen beheer komen, waardoor er ook meer geld binnengehaald word. Tel daarbij op dat er ook meer mogelijkheden komen tot concerten en andere evenementen, waarvoor de Nieuwe Kuip ook afgehuurd zal moeten worden. Dat geld gaat bij de Nieuwe Kuip direct naar Feyenoord, in tegenstelling tot de situatie zoals die nu is.

De gemeente is namelijk helemaal in hun nopjes over dat Stadionpark project, met al die sportvelden, sportcentra, sportzalen, sportwinkels, noem het maar op. Het rijk wil de OS en zal dus ook meebetalen. Daarnaast zijn er ongetwijfeld ook sponsoren die zich aan de Nieuwe Kuip willen verbinden. Het nadeel van de sponsoren is dat ze hun geld terug willen, de gemeente verdient zelf ook een flinke mep geld aan het Stadionpark project. Dat neemt nog niet weg dat 500 miljoen een flinke som geld is.

[Dit bericht is veranderd door Moosie (op 6 november 2008 13:05:45).]

Geen stellingname

Help mods!
F1
Ballenjongen

Uit: Rotterdam
Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 6 november 2008
Gepost op 6 november 2008 om 13:16:32.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Eigenlijk zou een combie met Ahoy echt kl""te zijn. Ik wil het liefst dat alles bij het oude blijft maarja. Als de nieuwe gebouwd wordt moet het dan wel bij de Maas.

Keuze stelling: Maas

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
tralala
Vaste waarde in elftal

Reg.: 5 december 2007
Gepost op 6 november 2008 om 13:37:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Moosie schreef:

(...)

167x uitverkopen zou het zijn, maar je vergeet dat Feyenoord het stadion niet alleen betaald en ook dat het geld vooral gehaald zal worden uit de business seats en niet uit de supporter, ook de catering zal in eigen beheer komen, waardoor er ook meer geld binnengehaald word. Tel daarbij op dat er ook meer mogelijkheden komen tot concerten en andere evenementen, waarvoor de Nieuwe Kuip ook afgehuurd zal moeten worden. Dat geld gaat bij de Nieuwe Kuip direct naar Feyenoord, in tegenstelling tot de situatie zoals die nu is.

De gemeente is namelijk helemaal in hun nopjes over dat Stadionpark project, met al die sportvelden, sportcentra, sportzalen, sportwinkels, noem het maar op. Het rijk wil de OS en zal dus ook meebetalen. Daarnaast zijn er ongetwijfeld ook sponsoren die zich aan de Nieuwe Kuip willen verbinden. Het nadeel van de sponsoren is dat ze hun geld terug willen, de gemeente verdient zelf ook een flinke mep geld aan het Stadionpark project. Dat neemt nog niet weg dat 500 miljoen een flinke som geld is.

Jij hebt er zicht op, of lul je ook maar wat?
Wat gaat feyenoord dan per jaar betalen aan de gemeente of wie dan ook?

Geen stellingname

Help mods!
Moosie
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 6 november 2008 om 13:45:04.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
tralala schreef:

(...)

Jij hebt er zicht op, of lul je ook maar wat?
Wat gaat feyenoord dan per jaar betalen aan de gemeente of wie dan ook?

Dat zicht erop valt reuze mee, mijn bovenstaande bericht bevat conclusies die je kan trekken als je de commentaren van Bosz, Gudde, Van Merwijk en andere gegadigden erop naslaat in de krant, een van de veel Feyenoordbladen, tv en andere media.

Ik heb dus net zo veel zicht op het bedrag wat Feyenoord moet afdragen aan de gemeente als jij, helemaal niet. Tot nu toe blijft het natuurlijk bij plannen, zelfs een definitieve locatie staat nog niet vast. Ik zou het me overigens best goed kunnen voorstellen dat de gemeente dit project als een 'vriendendienst' beschouwt. Immers, Rotterdam word met het Stadionpark hét sportcentrum van Nederland met verenigingen, velden en zalen voor allerlei sporten, sportwinkels, organisaties en scholen die etnische minderheden en gehandicapten aan het sporten willen krijgen, een nieuw aan te leggen treinstation en bijbehorende spoorlijn (die misschien zelfs onder de Nieuwe Kuip doorgaat) en meer van dat soort ideeën. Hier gaat ook de gemeente flinke winst uit halen.

[Dit bericht is veranderd door Moosie (op 6 november 2008 13:49:42).]

Geen stellingname

Help mods!
tralala
Vaste waarde in elftal

Gepost op 6 november 2008 om 14:00:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Moosie schreef:

(...)
Dat zicht erop valt reuze mee, mijn bovenstaande bericht bevat conclusies die je kan trekken als je de commentaren van Bosz, Gudde, Van Merwijk en andere gegadigden erop naslaat in de krant, een van de veel Feyenoordbladen, tv en andere media.

Ik heb dus net zo veel zicht op het bedrag wat Feyenoord moet afdragen aan de gemeente als jij, helemaal niet. Tot nu toe blijft het natuurlijk bij plannen, zelfs een definitieve locatie staat nog niet vast. Ik zou het me overigens best goed kunnen voorstellen dat de gemeente dit project als een 'vriendendienst' beschouwt. Immers, Rotterdam word met het Stadionpark hét sportcentrum van Nederland met verenigingen voor allerlei sporten, sportwinkels, organisaties en scholen die etnische minderheden en gehandicapten aan het sporten willen krijgen, een nieuw aan te leggen treinstation en meer van dat soort ideeën. Hier gaat ook de gemeente flinke winst uit boeken.

Echte concrete dingen heb ik nog steeds niet gehoord en je hoort ook steeds weer wat anders. Ben ik nu echt 1 van de weinige die nu eerst eens iets van een haalbaarheidsplan wil zien, voordat ik in sprookjes ga geloven dat je in 6 wedstrijden uit de kosten bent? Verder geloof ik niet dat de gemeente eventjes een stadion voor ons neerzet. Dat kunnen ze nooit uitleggen naar de inwoners, waarvan er maar een paar duizend een seizoenkaart hebben.

[Dit bericht is veranderd door tralala (op 6 november 2008 14:00:45).]

Geen stellingname

Help mods!
Moosie
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 6 november 2008 om 14:20:24.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
tralala schreef:

(...)

Echte concrete dingen heb ik nog steeds niet gehoord en je hoort ook steeds weer wat anders. Ben ik nu echt 1 van de weinige die nu eerst eens iets van een haalbaarheidsplan wil zien, voordat ik in sprookjes ga geloven dat je in 6 wedstrijden uit de kosten bent? Verder geloof ik niet dat de gemeente eventjes een stadion voor ons neerzet. Dat kunnen ze nooit uitleggen naar de inwoners, waarvan er maar een paar duizend een seizoenkaart hebben.

Dit ben ik zeker met je eens, we zullen het vanzelf wel horen mag ik hopen.

Geen stellingname

Help mods!
SFeyenoord
Vedette

Reg.: 21 april 2005
Gepost op 6 november 2008 om 14:40:52.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@Willem07. Weleens van business seats en units gehoord die enorm veel geld opleveren? enorm meer dan 100.000 seizoenskaarten. Wel eens van seizoenskaarten gehoord 60.000 x 300 = 18 miljoen voor gewone seizoenskaarten? En dit is dan nog een heel voorzichtige schatting kwa seizoenskaartprijsgemiddelde.

Weleens van sponsoren gehoord die deze nieuwe Kuip trekt. Weleens gehoord van een superbedrag dat een sponsor geeft voor de naam van het stadion. Ook weleens van vele andere evenemnenten gehoord die in de Kuip gaan plaatsvinden.

Een aantal mensen moet echt eens ophouden met het afkraken van Rotterdamse topprojecten die hun gelijke niet kennen in Nederland.

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
tralala
Vaste waarde in elftal

Gepost op 6 november 2008 om 15:22:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
SFeyenoord schreef:

@Willem07. Weleens van business seats en units gehoord die enorm veel geld opleveren? enorm meer dan 100.000 seizoenskaarten. Wel eens van seizoenskaarten gehoord 60.000 x 300 = 18 miljoen voor gewone seizoenskaarten? En dit is dan nog een heel voorzichtige schatting kwa seizoenskaartprijsgemiddelde.

Weleens van sponsoren gehoord die deze nieuwe Kuip trekt. Weleens gehoord van een superbedrag dat een sponsor geeft voor de naam van het stadion. Ook weleens van vele andere evenemnenten gehoord die in de Kuip gaan plaatsvinden.

Een aantal mensen moet echt eens ophouden met het afkraken van Rotterdamse topprojecten die hun gelijke niet kennen in Nederland.

Uniek project voor een heel stadsdeel of niet. Het gaat om Feyenoord.

Vertel eigenlijk eens... Welke bedragen heb jij gehoord voor een stadionsponsornaam?

Wat ik op dit forum gehoord heb, is dat er een skybox in de kuip nog altijd niet goed benut wordt. Is volgens mij dat ding op de hoek bij stadiontribune. Droevige kale bedoeling is het daarbinnen zeg. KK is niet uitverkocht, maar dat zou weer komen omdat er geen lounge bij zit. Tja

Snap niet dat het bij dat nieuwe ding echt zo storm gaat lopen. Twente-020 was trouwens ook niet uitverkocht net als volgende week waarschijnlijk. Het plafond van de markt komt toch in zicht.

Ik hoop dat de club zich niet te veel laat meevoeren in de schijnbaar dolle pretenties en zich voornamelijk op voetbal richt van het eerste elftal. De rest heeft de club niks aan. Euro2000 heeft echt nauwelijks invloed gehad op de club en dat zal in 2018 ook zo zijn, als alles in eigen beheer is. Als dat toernooi al hier naartoe komt.

Je reactie bij het nieuwsbericht is echt te triest voor woorden. Wie ben jij dan... sukkel.

Geen stellingname

Help mods!
SFeyenoord
Vedette

Gepost op 9 november 2008 om 10:31:20.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@Tralala. Wat is er dan veranderd aan vak KK? Stoeltje is iets luxer en je krijgt misschien iets meer service. Dat rechtvaardigt niet het bedrag van €1800 per stoel per seizoen. Om naar het Maasgebouw te gaan vandaar, moet je heel de trap af naar beneden. Mensen met poen willen een beetje verwend worden.

Vak KK was overigens ook in zijn oude staat niet 1 van de best bezochte vakken. Een bedrijf kocht waarschijnlijk de kaartjes op, waardoor het niet altijd vol zat.

Ik zou er nooit betalen, vak KK. Het enige dat luxe uitstraalt zijn de business units in de Kuip.

Alle luxe stoelen moeten ook luxe zijn en direkt verbonden zijn met de grote eetzaal/vergaderzaal enz. De Kuip zelf en het gebied moeten ook wat uitstralen. Dat helpt ook.

Komt wel goed.

Ik weet wat ik ben, een trotse Rotterdammer die trots is op de projecten in zijn stad en vooral de ambitie die de stad uitstraalt.
Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen had in de jaren 30, dan speelde Feyenoord nu in een Kuip met 1 ring. ook toen al veel van die zeikerds die dachten dat 30.000 plaatsen max genoeg was voor Feyenoord. Een Kuip met 1 ring zou nooit de uitstraling gegeven aan Feyenoord die het verdiende.

Help mods!
Kobe Bryant
Vedette

Uit: Capelle aan den IJssel
Vak: Olympiatribune - Z1
Reg.: 4 april 2002
Gepost op 9 november 2008 om 10:41:24.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@ SFeyenoord: Je enthousiasme voor het nieuwe stadion is hartverwarmend maar ik denk dat je zult moeten leren accepteren dat niet iedereen even enthousiast is als jij. Waarom die discussies op fora van andere clubs? Denk je dat het hen wat interesseert? En denk je dat je hen ook enthousiast kan maken? Je ziet de reacties: negatief en voorspelbaar.

Fijn dat je zo uitkijkt naar dit monsterproject maar ik denk dat het weinig zin heeft anderen je enthousiasme op te leggen. Dat werkt niet.

Help mods!
Pool: 5eMotM: -Battle-rating: 1.413,1VoVo: 93e / 394e / 73eOpstelling: 4-5-1
SFeyenoord
Vedette

Gepost op 9 november 2008 om 11:18:43.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@Kobe Bryant.
Die reacties van die gasten stralen angst en jaloezie uit. Dat valt meteen op. Een bevestiging dat ze weten dat Feyenoord ze kilometers achter gaat laten en dat alleen Ajax als structurele concurrent overblijft in Nederland. De droom van Heerenveen en Twente supporters om Feyenoord structureel voorbij te gaan valt daardoor in duigen. Ze kunnen niet volgen. Ook PSV supporters weten het. Een aantal keren CL en Feyenoord met zo'n nieuw stadion en hogere begroting is een gevaar voor PSV. PSV is nu al niet staat echt goed weg te lopen van rest, gezien 10 jaar achteréén CL deelname. Daarom steekt het hen zo, onze stadionplannen. Allemaal hopen ze dat het op de één of andere manier niet doorgaat.

Dan heb je Ajaxsupporters. Die kunnen het helemaal niet hebben dat Rotterdam een veel groter stadion krijgt en dat Amsterdam dat plan nooit kan evenaren. Daarmee wordt hun claim als grootste aanhang nog ongeloofwaardiger voor zelfs het simpele publiek eigen Ajaxpubliek. Wij en de rest van Nederland weten wel beter dat Feyenoord en Rotterdam groter zijn dan die gloryhunters van Ajax.

Kortom, de negatieve reacties van onze vijanden zijn een teken dat het een enorm goed plan is, dat nieuwe stadion+park project.

Sommige gasten hier komen gewoon aanzetten met rare argumenten en alleen maar rampscenario's. Je kan de Feyenoordaanhang niet vergelijk met die van Twente, Heerenveen of PSV.
Feyenoord heeft landelijke aanhang, die andere 3 niet. Feyenoord ligt in een agglomeratie van zo'n 3,5 miljoen inwoners op een heel klein gebied, met alleen Sparta, ADO en FC Dordrecht in de buurt.
Groot Eindhoven heel ruim gemeten komt op ongeveer 450.000 inwoners. Twente gebied op 350.000 inwoners. Friesland heeft iets meer dan 600.000 inwoners en de provincie Groningen iets meer dan 500.000 inwoners.

Als je de inwoneraantallen van de provincien Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Flevoland en het gebied Groot-Eindhoven bij mekaar optelt, kom je ongeveer op hetzelfde cijfer uit als de aanmekaar gegroeide stedenring in Zuid-Holland.

Waar Feyenoord vooral populair is buiten die agglomeratie is in Noord-Brabant en Noord-Holland. Na Zuid-Holland de meest bevolkte provincien.

Hiermee wil ik alles even in goed perspectief zetten, zodat men duidelijk het verschil kan zien in potentiele mogelijkheden.

Dat stadion moet er snel komen, anders loopt Ajax van ons weg. Maar met dat stadion gaan we flink over Ajax heen kwa begroting. Of achterblijven in ons huidige stadion of gaan voor de ultieme uitstraling die Feyenoord weer terug structureel op plek 1 kan brengen, net zoals de huidige Kuip vroeger had gedaan.

Help mods!
Kalouless
Vedette

Uit: Hilversum
Vak: Stadiontribune - RR
Reg.: 19 mei 2000
Gepost op 10 november 2008 om 13:45:38.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
SFeyenoord schreef:
Sommige gasten hier komen gewoon aanzetten met rare argumenten en alleen maar rampscenario's. Je kan de Feyenoordaanhang niet vergelijk met die van Twente, Heerenveen of PSV.
Bovendien, na zoveel magere jaren zullen er weinig successupporters in De Kuip zitten. Als je dan beseft dat het stadion toch elke wedstrijd vrijwel uitverkocht is, kun je wel nagaan hoeveel vraag er naar kaarten zal zijn als successupporters ook weer aanhaken. En dat nog afgezien naar de enorme boost die alleen al voortkomt uit de bouw van een nieuw stadion zoals ook te zien was bij Groningen, Twente, Heerenveen, AZ etc.

Alleen dat amateuristische gelul over de kosten (100.000 *€30 = €3 miljoen etc) dat ik hier langs zie komen snap ik niet. Alsof Feyenoord geen kosten heeft, alsof er geen 20% BTW op zit etc. Het gaat echt helemaal nergens over.

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.463,7VoVo: -Opstelling: incompleet
tralala
Vaste waarde in elftal

Gepost op 10 november 2008 om 15:40:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
SFeyenoord schreef:

@Tralala. Wat is er dan veranderd aan vak KK? Stoeltje is iets luxer en je krijgt misschien iets meer service. Dat rechtvaardigt niet het bedrag van €1800 per stoel per seizoen. Om naar het Maasgebouw te gaan vandaar, moet je heel de trap af naar beneden. Mensen met poen willen een beetje verwend worden.

Vak KK was overigens ook in zijn oude staat niet 1 van de best bezochte vakken. Een bedrijf kocht waarschijnlijk de kaartjes op, waardoor het niet altijd vol zat.

Ik zou er nooit betalen, vak KK. Het enige dat luxe uitstraalt zijn de business units in de Kuip.

Alle luxe stoelen moeten ook luxe zijn en direkt verbonden zijn met de grote eetzaal/vergaderzaal enz. De Kuip zelf en het gebied moeten ook wat uitstralen. Dat helpt ook.

Komt wel goed.

Ik weet wat ik ben, een trotse Rotterdammer die trots is op de projecten in zijn stad en vooral de ambitie die de stad uitstraalt.
Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen had in de jaren 30, dan speelde Feyenoord nu in een Kuip met 1 ring. ook toen al veel van die zeikerds die dachten dat 30.000 plaatsen max genoeg was voor Feyenoord. Een Kuip met 1 ring zou nooit de uitstraling gegeven aan Feyenoord die het verdiende.

Periode Kromme Zandweg met nu vergelijken is absurd. Daar ga ik dan ook niet dieper op in. Heb flink wat pagina's terug wel wat argumenten staan wat dat betreft.

Je zegt het zelf al. Nu is het aanbod al groter dan de vraag. Ik begrijp niet dat je graag wilt verhuizen omdat dan ook de mensen(niet de bobo's) komen, waarvoor de kuip blijkbaar te min is. En als je bij Feyenoord het beleid gaat afstellen op successupporters, heb je in mijn ogen echt een klap van de molen gehad (niet naar SFeyenoord gericht). Trouwens na het succes in Kalmar zou je volgens die redenering wel wat meer mensen verwachten afgelopen donderdag (prijs passepartout is vergelijkbaar met twee losse kaarten, maar dat is een andere discussie).

Als je naar bevolking in het achterland gaat kijken, lijkt het me zinvol om niet alleen naar aantallen te kijken. Voorbeeldje: De veelvuldig aanwezig allochtoonse inwoners in Rotterdam zie je zelden in het stadion. Hier ben ik ook al eerder op in gegaan.

Ach, voor of tegen. Het blijft koffiedik kijken zonder informatie die er toe doet. Ik vertrouw niet blind in dit bestuur en beleid. Daarmee ben ik jammer genoeg in de minderheid. Maar het lijkt terecht als je ziet hoe ze alle supporters monddood willen maken en ze zich opsluiten in het maasgebouw. Als het allemaal zo geweldig is heb je niks te verbergen.

Eigenlijk zou de hele discussie in de ijskast moeten, totdat de club met de verwachtingen rond het nieuwe stadion naar buiten komt. Die zal daar dan wel blijven, want dat zal denk niet gebeuren, of pas als er geen weg meer terug is. Enige hoop is dat een partij in de gemeenteraad wat meer wil horen dan mooie praatjes en dat naar buiten brengt. Weet iemand trouwens wanneer op het stadhuis daarover wordt vergaderd? Volgens mij heeft publiek gewoon toegang.

Geen stellingname

Help mods!
maurits18
Ballenjongen

Reg.: 11 november 2008
Gepost op 11 november 2008 om 15:04:24.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het moet een voetbaltempel zijn,...minimaal 80000 toeschouwers (aantallen nemen alleen maar toe ....zie ook andere nieuwe stadions).
Verder moet het klaar zijn voor de toekomst waarin Feyenoord als hoofdbespeler de toekomstplannen kan waarmaken. De nederlandse competitie wordt alleen maar beter (zeker als de spelregel ingaat dat je allen nog maar 4 buitenlansde spelers op mag stellen). Ik weet 100% zeker dat een nieuwe voetbaltempel aanslaat in Rotterdam en geheel Nederland waardoor het in Europa als een van de mooiste stadions gezien gaat worden en elke tourist het bolwerk wil zien als ze nederland aandoen......die passie moet overgebracht worden voor het totstandkomen van onze nieuwe 'Kuip'.

Keuze stelling: Varkenoord

Help mods!
Kalouless
Vedette

Uit: Hilversum
Vak: Stadiontribune - RR
Reg.: 19 mei 2000
Gepost op 11 november 2008 om 15:59:00.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
maurits18 schreef:
Verder moet het klaar zijn voor de toekomst waarin Feyenoord als hoofdbespeler de toekomstplannen kan waarmaken. De nederlandse competitie wordt alleen maar beter
Que? De Nederlandse competitie wordt alleen maar beter? Volgens mij ben je het levende bewijs dat paddo's terecht verboden worden. In Europa spelen we al sinds 2002 geen moer meer klaar, eredivisiespelers gaan al naar het buitenland voordat ze 20 worden en alleen uitgerangeerde en onbekende spelers willen nog naar Nederland komen.

quote:
(zeker als de spelregel ingaat dat je allen nog maar 4 buitenlansde spelers op mag stellen).
.. en die gaat dus niet in.

Ik wens Feyenoord het beste maar laten we wel reëel zijn: het Nederlandse voetbal gaat elk jaar harder bergafwaarts. Hoogstaand voetbal is iets van een ver verleden en alleen AZ kan het nog bij zeldzame vlagen laten zien. In dat opzicht is het een godswonder dat de bezoekersaantallen in de stadions toch blijven toenemen.

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.463,7VoVo: -Opstelling: incompleet
SFeyenoord
Vedette

Gepost op 12 november 2008 om 17:33:47.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nederland en België maken bidboek voor WK 2018

12-11-2008

Met de oprichting van een stichting hebben de voetbalbonden van Nederland (KNVB) en België (KBVB) officieel de handen ineengeslagen om het WK 2018 te mogen organiseren.

De nieuwe stichting zal medio 2010 een bidboek bij de FIFA inleveren, waarna de wereldvoetbalbond de beoogde speelsteden en stadions zal bezoeken. In het voorjaar van 2011 zal bekend worden waar het WK 2018 zal plaatshebben.

Inmiddels hebben elf steden zich officieel gemeld als kandidaat voor het toernooi. In België zijn dat Antwerpen, Brugge, Brussel, Charleroi, Genk en Luik; in Nederland Amsterdam, Eindhoven, Enschede, Heerenveen en Rotterdam met twee stadions.

Alle steden en stadions hebben schriftelijk ingestemd met de voorlopige voorwaarden die FIFA stelt aan steden en stadions. Zo moeten drie stadions beschikbaar zijn met een minimumcapaciteit van 66.000 toeschouwers en de overige stadions minimaal 44.000 toeschouwers kunnen herbergen.

Bron: Voetbal International http://www.vi.nl
---------------------------------------------------------

Help mods!
Kobe Bryant
Vedette

Uit: Capelle aan den IJssel
Vak: Olympiatribune - Z1
Reg.: 4 april 2002
Gepost op 12 november 2008 om 18:11:01.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Volgens mij zitten er nog wel wat haken en ogen aan de eisen m.b.t. stadiongroottes. Zo zijn de Grolsch Veste en het Abe Lenstra stadion niet groter dan 44.000, hoe zit dit met het Philips stadion eigenlijk?

Rotterdam doet mee met twee stadions? Dat zal naast de nieuwe Kuip dus ook de oude zijn? Dan mogen ze het speelschema wel zo op elkaar aansluiten dat er NIET twee wedstrijden tegelijk of vlak na elkaar plaatsvinden, anders voorzie ik een klein logistiek probleempje aangezien beide stadions op 300 meter afstand van elkaar komen te liggen

Dan het laatste probleem, 3 stadions van 66.000 plekken of meer. Welke zijn dit? Het Koning Boudewijn stadion haalt dat wel geloof ik? Maar verder? De nieuwe Kuip, verder in Nederland momenteel geeneen.

Help mods!
Pool: 5eMotM: -Battle-rating: 1.413,1VoVo: 93e / 394e / 73eOpstelling: 4-5-1
weshoofd
Internationale topspeler

Uit: nijmegen
Vak: Stadiontribune - TT
Reg.: 10 augustus 2005
Gepost op 12 november 2008 om 19:25:47.       MSN: weshoofd@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Kobe Bryant schreef:

Volgens mij zitten er nog wel wat haken en ogen aan de eisen m.b.t. stadiongroottes. Zo zijn de Grolsch Veste en het Abe Lenstra stadion niet groter dan 44.000, hoe zit dit met het Philips stadion eigenlijk?

Rotterdam doet mee met twee stadions? Dat zal naast de nieuwe Kuip dus ook de oude zijn? Dan mogen ze het speelschema wel zo op elkaar aansluiten dat er NIET twee wedstrijden tegelijk of vlak na elkaar plaatsvinden, anders voorzie ik een klein logistiek probleempje aangezien beide stadions op 300 meter afstand van elkaar komen te liggen

Dan het laatste probleem, 3 stadions van 66.000 plekken of meer. Welke zijn dit? Het Koning Boudewijn stadion haalt dat wel geloof ik? Maar verder? De nieuwe Kuip, verder in Nederland momenteel geeneen.

Philips stadion is volgens mij kleiner dan 44.000, evenals de Twente en heerenveen stadions. Ik neem aan dat er uitgebreid gaat worden. Bij Twente is er nog altijd meer vraag dan dat er plek is, bij Heerenveen is dat volgens mij ook het geval. En ik geloof dat PSV al langer wil uitbreiden, maar dat om e.o.a. reden niet mogelijk is/was.
Daarnaast zal de zandbak wellicht uitgbreid worden, werd vorig seizoen al eens over gesproken. In België haalt inderdaad alleen het Boudewijnstadion de 66.000, maar er komen ook nieuwe stadions voor Anderlecht en Club. Wellicht dat er daar eentje van de 66.000 haalt.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 446eMotM: -Battle-rating: 1.495,6 (daag uit)VoVo: 616e / 611e / 613eOpstelling: 5-3-2
flegioenr
Aanstormend talent

Vak: Maastribune - W1
Reg.: 6 juli 2008
Gepost op 12 november 2008 om 21:37:05.       MSN: benny.spek@feyenoord.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

om aan die 44.000 te komen kunnen alle regio clubs een nieuw stadion laten bouwen ....

Philips Stadion 35.000
De Grolsch Veste 24.000
Abe Lenstra Stadion 26.100
Euroborg 22.329

dus willen deze clubs een wedstrijd kunnen organiseren dan zullen er toch een hele hoop nieuwe stadions bij komen want uitbereiden heeft geen zin

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 518eMotM: -Battle-rating: 1.488,5VoVo: 274e / 791e / 290eOpstelling: 4-5-1
080502
Regelmatige invaller

Reg.: 20 oktober 2004
Gepost op 12 november 2008 om 23:07:02.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het WK vanaf nu elk jaar in Spanje, Engeland of Italie dan maar?

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.468,8 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
SFeyenoord
Vedette

Gepost op 13 november 2008 om 08:13:10.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

-Rotterdam, het nieuwe stadion van 80.000+ dat uitbreidbaar is met een 4de ring naar 100.000+ plaatsen.
-Amsterdam, de Arena die gaat uitbreiden naar 70.000 plaatsen.
-Brussel, men heeft al plannen voor een nieuw stadion van 60.000 plaatsen, die extra 6.000 erbij moet dan geen probleem zijn.

Heerenveen en Twente hebben rekening gehouden met die 44.000 plaatsen, dat lukt wel met de uitbreidingen. De oude Kuip heeft 51.177 plaatsen.
Einhoven lukt het om tot maximaal 47.500 uit te breiden. Die plannen zijn ook al genoemd.

Brugge en Standard Luik hebben al serieuze plannen om een stadion van 40.000 plaatsen te krijgen. Die extra 4.000 erbij moet geen probleem zijn.

Antwerpen krijgt een nieuw stadion van 25.000 plaatsen met uitbreidingsmogelijkheden tot 40.000+

Ik tel hier al 10 stadions in 9 speelsteden.

Help mods!
Larzovic
Vedette

Uit: Zwolle
Uploads: 1
Reg.: 3 juli 2004
Gepost op 14 november 2008 om 16:52:02.       MSN: lars_apenstaartje@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit zou wel een mooie boost zijn voor de Nederlandse voetbalstadions

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 648eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 3-5-2
Thomassio
Vedette
Winnaar Relatief Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Zwolle
Reg.: 2 juli 2004
Gepost op 14 november 2008 om 19:52:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Larzovic schreef:

Dit zou wel een mooie boost zijn voor de Nederlandse voetbalstadions

Wat denk je gaat Zwolle er nog een vergroting tegenaan gooien?

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 39eMotM: -Battle-rating: 1.498,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 92 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk