| Poster | | Topic: De nieuwe Kuip |  |
|
| silomneedttadteizdnamein | |
Mozart Talent
Uit: Salzburg Vak: - Posts: 938 Reg.: 12 oktober 2008 |
quote: echte critiche schreef:
dan hebben ze speciaal voor die twee in dat nieuwe stadion een balkonnnetje gebouwd.
maar kom jongens, dit hoeft toch geen 8 jaar te duren?? zoiets moet toch ook denkbaar zijn over pakweg 4 jaar?
Statler en Waldorf zitten dan naast elkaar

|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 6102 Reg.: 10 november 2005 | zo stel ik me jullie nu al voor 
|
|
|
Dr.Jekyll and Mr.Hyde Vedette
Uit: Krimpen a/d Lek Vak: Maastribune - V Posts: 2185 Reg.: 19 september 2005 |
quote: Mozart schreef:
(...)
Statler en Waldorf zitten dan naast elkaar
(plaatje)
Ik moet zeggen dat je gemiddelde tot nu toe indrukwekkend is 
|
|
|
berg1f Vedette
Uit: Oldenzaal Vak: - Posts: 1567 Reg.: 24 september 2004 |
quote: echte critiche schreef:
zo stel ik me jullie nu al voor 
Nee EC ..........Waldorf en Statler hebben afscheid genomen en komen niet meer terug. Dus die vergelijking gaat niet op 
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1577 Reg.: 21 april 2005 | Ze zijn een beetje groot, maar weer wat tekst uit de nieuwste Hand in Hand over het stadion.

|
|
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3321 Reg.: 12 januari 2005 | Leuk foutje in het artikel is dat de schets van het 'Maas-model' er niet eens bij staat..
Wel leuk om te lezen 
|
|
|
Uit: Krimpen a/d Lek Vak: Maastribune - V Posts: 2185 Reg.: 19 september 2005 | Feyenoord wil nieuwe Kuip aan Maas
Door GERT ONNINK & MARCEL POTTERS
ROTTERDAM - De nieuwe Kuip in Rotterdam-Zuid moet aan de Nieuwe Maas komen te staan. Dat vinden althans de directies van voetbalclub Feyenoord en de Kuip. Zij hebben dat aan de gemeentelijke plannenmakers voor het Stadionpark laten weten.
Het meest in het oog springende plan: de Kuip in het water van de Nieuwe Maas, het Eiland van Brienenoord moet flink ruimte inleveren. ,,Wij kiezen voor de Maas-variant,’’ zegt directeur Jan van Merwijk van de Kuip namens Feyenoord en het stadion. ,,Op die plek kan de nieuwe Kuip uitgroeien tot een icoon. In die variant hebben we ook meer ruimte voor trainingsaccommodatie bij het stadion.’’
Medio december hakt het college van burgemeester en wethouders in Rotterdam een knoop door over de plek van het toekomstige stadion. Het complex direct aan de rivier scoort hoog. Lezers van deze krant gaven in een verkiezing ook al massaal aan voor de optie aan de Nieuwe Maas te zijn.
In de onder ondernemers en omwonenden populaire optie ’United’, met het stadion op sportcomplex Varkenoord, moet de trainingsaccommodatie elders worden ondergebracht. Ook is de ruimte voor de recreatieve sport beperkter dan in de Maas-variant.
De nieuwe Kuip (voor maximaal 80.000 toeschouwers) zou in 2016 klaar moeten zijn. Dat heeft te maken met het WK voebal, dat Nederland en België in 2018 willen houden. Met de bouw van het mega-stadion zal tussen de 400 en 500 miljoen euro gemoeid zijn.
---
Qua uitstraling is het iig de beste keuze. 
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5883 Reg.: 16 november 2004 | |
|
FR-Forever1908 Basisspeler
Uit: Rotterdam-Noord Vak: - Posts: 313 Reg.: 28 juli 2004 |
quote: Dr.Jekyll and Mr.Hyde schreef:
Feyenoord wil nieuwe Kuip aan Maas
Door GERT ONNINK & MARCEL POTTERS
ROTTERDAM - De nieuwe Kuip in Rotterdam-Zuid moet aan de Nieuwe Maas komen te staan. Dat vinden althans de directies van voetbalclub Feyenoord en de Kuip. Zij hebben dat aan de gemeentelijke plannenmakers voor het Stadionpark laten weten.
Het meest in het oog springende plan: de Kuip in het water van de Nieuwe Maas, het Eiland van Brienenoord moet flink ruimte inleveren. ,,Wij kiezen voor de Maas-variant,’’ zegt directeur Jan van Merwijk van de Kuip namens Feyenoord en het stadion. ,,Op die plek kan de nieuwe Kuip uitgroeien tot een icoon. In die variant hebben we ook meer ruimte voor trainingsaccommodatie bij het stadion.’’
Medio december hakt het college van burgemeester en wethouders in Rotterdam een knoop door over de plek van het toekomstige stadion. Het complex direct aan de rivier scoort hoog. Lezers van deze krant gaven in een verkiezing ook al massaal aan voor de optie aan de Nieuwe Maas te zijn.
In de onder ondernemers en omwonenden populaire optie ’United’, met het stadion op sportcomplex Varkenoord, moet de trainingsaccommodatie elders worden ondergebracht. Ook is de ruimte voor de recreatieve sport beperkter dan in de Maas-variant.
De nieuwe Kuip (voor maximaal 80.000 toeschouwers) zou in 2016 klaar moeten zijn. Dat heeft te maken met het WK voebal, dat Nederland en België in 2018 willen houden. Met de bouw van het mega-stadion zal tussen de 400 en 500 miljoen euro gemoeid zijn.
---
Qua uitstraling is het iig de beste keuze. 
80.000 plaatsen dus...In de competitie moet wekelijks minmaal 60.000 man wel mogelijk zijn, maar wedstrijden zoals aankomende donderdag zal het dan voor 1/4 gevuld zijn, want de prijzen zullen echt niet lager worden.
|
|
| Pool: 790e | MotM: - | Battle-rating: 1.491,9 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3321 Reg.: 12 januari 2005 | |
|
pol103661 Jeugdspeler
Uit: Rotterdam Vak: Marathontribune - Y2 Posts: 58 Reg.: 5 juli 2008 | 1 vraagje, krijgen we 80000 plaatsen wel vol als je ziet dat er voor moskou nog maar 12000 kaarten verkocht zijn
|
|
|
Mozart Talent
Uit: Salzburg Vak: - Posts: 938 Reg.: 12 oktober 2008 | De plannen gaan, ondanks de 'kredietcrisis' dus wel door? Mooi te lezen dit. Ook de genoemde lokatie bevalt me.
Alleen dat bedrag van 500 miljoen. Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Ik verwacht dat de kosten nog hoger zullen zijn. Kosten die voor een groot gedeelte toch opgehoest gaan worden door de belastingbetaler.
|
|
|
Marcus Basisspeler
Vak: - Posts: 1413 Reg.: 12 februari 2008 |
De plannen gaan, ondanks de 'kredietcrisis' dus wel door? Mooi te lezen dit. Ook de genoemde lokatie bevalt me.
Alleen dat bedrag van 500 miljoen. Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Ik verwacht dat de kosten nog hoger zullen zijn. Kosten die voor een groot gedeelte toch opgehoest gaan worden door de belastingbetaler.
Toch zal ik De Kuip gaan missen.
Maar wil je hogerop dan zul je wel moeten natuurlijk. Zie bijvoorbeeld Arsenal. Enige manier om de begroting omhoog te krijgen blijkbaar.
|
|
|
RvD Aanstormend talent
Vak: - Posts: 137 Reg.: 15 augustus 2006 | Goed, Dus het nieuwe stadion komt gedeeltelijk in de Maas,
Nu dat we weten waar het komt, is de vraag
Hoe komt de Nieuwe Kuip er uit te zien, want volgens mij waren de afbeeldingen die gebruikt wereden om de locatie te bepalen geen ontwerpen, maar meer ideeen
Dus op naar de volgende stap "Het Ontwerp"
|
|
|
Uit: Krimpen a/d Lek Vak: Maastribune - V Posts: 2185 Reg.: 19 september 2005 |
quote: RvD schreef:
Goed, Dus het nieuwe stadion komt gedeeltelijk in de Maas,
Nu dat we weten waar het komt, is de vraag
Hoe komt de Nieuwe Kuip er uit te zien, want volgens mij waren de afbeeldingen die gebruikt wereden om de locatie te bepalen geen ontwerpen, maar meer ideeen
Dus op naar de volgende stap "Het Ontwerp"
Ik denk dat achter de schermen die stap al verder is gevorderd dan wij vermoeden.
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1577 Reg.: 21 april 2005 | Op het Ajaxforum, PSVforum, Heerenveenforum en Twenteforum hebben ze het allemaal over de nieuwe Kuip van Feyenoord en jaloers dat een aantal gasten zijn, sommige komen echt met gefrustreerde posten. Vooral op het Twente forum worden ze gek.
Het leukste is dat men stellig zichzelf wijs probeert te maken dat dit plan niet doorgaat en een sprookje is om niet gefrustreerd te raken.
Iemand die in ken opende daar een topic over.
Hierzo, kan je lachen.
http://www.fctwente.net/fanzone_forum.php bij het subforum "Voetbal Nationaal/Internationaal".
En hier.
http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=2567&p=258032#p258032
|
|
|
rockyfey Veelbelovend talent
Posts: 93 Reg.: 5 november 2006 | Ik kan niet wachten tot het er staat, die maasvariant dan he, die is gewoon het beste alleen het idee van huizen bouwen Ãn de oude kuip vind ik verkeerd dat motten we niet hebben...laat daar het tweede enzo maar op spelen ...
|
|
|
mcdv1975 Geselecteerd voor Oranje
Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 1381 Reg.: 4 oktober 2007 |
De plannen gaan, ondanks de 'kredietcrisis' dus wel door? Mooi te lezen dit. Ook de genoemde lokatie bevalt me.
dan wordt er eindelijk eens overheidsgeld gespendeerd aan iets waar je nog es wat aan hebt 
trouwens, hoeveel overheidsgeld zit er wel niet in die snavelkooi in Duivendrecht?
[Dit bericht is veranderd door mcdv1975 (op 5 november 2008 22:49:34).]
|
|
|
tralala Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 371 Reg.: 5 december 2007 | In de laatste berichten hebben ze het over 'gemeentelijke plannenmakers'. Hoop dat de club in het hele proces nog wat in de melk te brokkelen heeft. Financiering lijkt grotendeels vanuit de gemeente en het rijk te moeten komen. Het hele gebied wordt door projectontwikkelaars ingevuld. Ik vrees er een beetje voor, dat de voetbaluitstraling teveel zal moeten inboeten. Zeker als zo'n v Merwijk en in het verleden Woerts en Co het oog grotendeels hebben op randfaciliteiten. In hoeverre mag de club beslissen? Ik denk dat ze in het hele proces ongeveer net zo worden weggezet, zoals ze ons in de Stichting Continuiteit plaatsen.
Er zouden toch rond deze maand plannen aangeboden worden bij de gemeente ofzo? Of zijn deze laatste artikelen daar het gevolg van en komt er weer geen openheid en transparantie?
Qua ontwerp natuurlijk liefst zoals de kuip. Al zou ik zo'n omloop achter de tribunes, zoals bij Groningen en Basel wel wat vinden.
Ik heb ergens ook iets van informatieavonden voor omwonenden gelezen. Weet iemand hier iets meer van en komen er nog meer?
|
|
|
Moosie Geselecteerd voor Oranje
Vak: Stadiontribune - R Posts: 477 Reg.: 12 augustus 2007 | Jammer toch dat het niet om een reguliere 100.000 plaatsen gaat, zie je toch weer dat dat burgelijke en dat zuinige dat in iedere Nederlander schuilt de kop opsteekt. Misschien hoort het bij de uitbreidingsmogelijkheden zodra we een goede periode beleven.
[Dit bericht is veranderd door Moosie (op 6 november 2008 10:33:51).]
|
|
|
DeambtenaaR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 11744 Reg.: 6 februari 2006 | Hoe zit het met parkeergelegenheid en de weg er naar toe?
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.353,9 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
FeyeNoord Geselecteerd voor Oranje
Uit: Boeit niet.. Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 476 Reg.: 1 februari 2004 |
quote: Moosie schreef:
Jammer toch dat het niet om een reguliere 100.000 plaatsen gaat, zie je toch weer dat dat burgelijke en dat zuinige dat in iedere Nederlander schuilt de kop opsteekt. Misschien hoort het bij de uitbreidingsmogelijkheden zodra we een goede periode beleven.
Ben blij als ze niet kiezen voor 100.000 zitplaatsen. Naar mijnmmening zou 70.000/80.000 meer dan genoeg zijn voor Feyenoord.
|
|
|
Bertus Bul Nationale topspeler
Uit: Zuid Holland Vak: Olympiatribune - Z3 Posts: 737 Reg.: 27 januari 2004 |
quote: SFeyenoord schreef:
Op het Ajaxforum, PSVforum, Heerenveenforum en Twenteforum hebben ze het allemaal over de nieuwe Kuip van Feyenoord en jaloers dat een aantal gasten zijn, sommige komen echt met gefrustreerde posten. Vooral op het Twente forum worden ze gek.
Het leukste is dat men stellig zichzelf wijs probeert te maken dat dit plan niet doorgaat en een sprookje is om niet gefrustreerd te raken.
Iemand die in ken opende daar een topic over.
Hierzo, kan je lachen.
http://www.fctwente.net/fanzone_forum.php bij het subforum "Voetbal Nationaal/Internationaal".
En hier.
http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=2567&p=258032#p258032
Kansloos ook. Zoek je, of iemand die je kent, erkenning ofzo?
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5883 Reg.: 16 november 2004 |
quote: DeambtenaaR schreef:
Hoe zit het met parkeergelegenheid en de weg er naar toe?
Op de weg er naar toe komt een bord,alleen voor liefhebbers,niet voor Ambtenaren.
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1577 Reg.: 21 april 2005 |
quote: Moosie schreef:
Jammer toch dat het niet om een reguliere 100.000 plaatsen gaat, zie je toch weer dat dat burgelijke en dat zuinige dat in iedere Nederlander schuilt de kop opsteekt. Misschien hoort het bij de uitbreidingsmogelijkheden zodra we een goede periode beleven.
80.000 was eerst het plan met 3 ringen. 100.000+ met de eventuele 4de ring erop als het nodig blijkt te zijn.
|
|
|
|