| Poster | | Topic: De nieuwe Kuip |  |
|
| silomneedttadteizdnamein | |
Middenveldert International
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2225 Reg.: 22 juni 2007 | Ik hoop dat het nieuwe Feyenoord-stadion van buiten geen gekleurde ijshockeypuck wordt zoals op de locatie-tekeningen zichtbaar is. Zo'n Alliance-Arena-achtige (of zoals het verbouwde Nou Camp) janboel vind ik niks, maar een 'betonnen' uitstraling evenmin.
Het Emirates-Stadium, met dat (mat)glas, is wat dat betreft wel fraai, al vind ik die 'ruimte' tussen het dak en de bovenkant van de tribunes erg lelijk. Datzelfde geldt voor enorme palen die de dakconstructies moeten dragen. Het is geen circustent!
Zoiets zou het moeten worden, maar dan groter... 
[Dit bericht is veranderd door Middenveldert (op 10 oktober 2008 13:03:54).]
|
|
|
tralala Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 371 Reg.: 5 december 2007 | Ben inderdaad benieuwd naar die Businesscase die in november aan gemeente wordt gepresenteerd en hoe de huidige crisis in dat stuk verwerkt is. Hopelijk staat daar ook in hoe met investeerders wordt omgesprongen die zich schijnlijk al hebben gemeld. Met alleen een box zullen ze wel niet tevreden zijn. Bij WestHam zullen ze zich nog wel achter de oren krabben dat ze destijds met die Ijslander in zee gingen.
Ben ook geintresseerd naar de verwachte opbrengsten van nevenactiviteiten en hoe de kosten voor extra facilteiten daar tegenoverstaan.
Hopelijk lekt die case uit, want ik verwacht dat ze ons weer geen directe inzicht zullen geven in de ontwikkelingen.
De club mag ook wel eens een verklaring geven waarom er geen animo blijkt te zijn voor KK. Dat staat los van het nieuwe stadion, maar geeft wel een beeld in de verhouding tussen vraag en aanbod op businessgedeelte.
[Dit bericht is veranderd door tralala (op 10 oktober 2008 16:05:50).]
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
jeroen-1804 Vaste waarde in elftal
Uit: veldhoven Vak: - Posts: 481 Reg.: 12 januari 2008 |
quote: tralala schreef:
Ben inderdaad benieuwd naar die Businesscase die in november aan gemeente wordt gepresenteerd en hoe de huidige crisis in dat stuk verwerkt is. Hopelijk staat daar ook in hoe met investeerders wordt omgesprongen die zich schijnlijk al hebben gemeld. Met alleen een box zullen ze wel niet tevreden zijn. Bij WestHam zullen ze zich nog wel achter de oren krabben dat ze destijds met die Ijslander in zee gingen.
Ben ook geintresseerd naar de verwachte opbrengsten van nevenactiviteiten en hoe de kosten voor extra facilteiten daar tegenoverstaan.
Hopelijk lekt die case uit, want ik verwacht dat ze ons weer geen directe inzicht zullen geven in de ontwikkelingen.
De club mag ook wel eens een verklaring geven waarom er geen animo blijkt te zijn voor KK. Dat staat los van het nieuwe stadion, maar geeft wel een beeld in de verhouding tussen vraag en aanbod op businessgedeelte.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Zeker aangezien de verkoop van zowel de seizoenskaarten als de losse verkoop achteruit is gelopen t.o.v. vorig seizoen.
Als we dit stadion nog niet eens vol krijgen, wat moeten we dan met een nog groter stadion?
Tevens vind ik vak KK een flater. Ziet er ook niet uit een leeg vak vind ik. Komt op TV ook al niet over.
Waarom zou iemand overigens 2000 euro per stoel betalen, om vervolgens naar Greene en Bahia te kijken? Door een nieuw stadion gaan we echt niet ineens mee doen in de top. Dat haal je alleen door in goede spelers te investeren en die weer met winst te verkopen en zo af en toe CL te spelen.
|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 6102 Reg.: 10 november 2005 | die verbouwing zou wel even extra 5 miljoen in het laatje brengen, tot nu toe is het 1 grote miskleun. bijna 3 kwart van die stoelen staat leeg. ik vraag me af of dat zooitje in de kuip wel onderzoek heeft gedaan of het wel allemaal verkocht gaat worden. die 5 miljoen is natuurlijk nu grote bulshitt, het kost alleen maar geld nu.
[Dit bericht is veranderd door echte critiche (op 10 oktober 2008 23:09:21).]
|
|
|
st0ere2006 Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 6378 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: Nieuwe Kuip oppepper voor Zuid
ROTTERDAM - Nee, de keus voor de plek van de Nieuwe Kuip is nog niet gemaakt. En ja, vrijwel iedereen vindt dat het gebied waarin het toekomstige mega-stadion moet worden gebouwd, op de schop moet. Alle meningen over het miljarden-project 'Stadionpark' zijn gegeven, in december hakt het stadsbestuur een knoop door.
De omgeving van De Kuip is nu nog een lappendeken. Trainingsveldje hier, bedrijventerreintje daar. Véél steen en asfalt, met hier en daar een strookje gras en wat verdwaalde bomen. Al het verkeer lijkt af te dreunen op dat ene verkeersplein in het hart van het gebied, waar rode verkeerslichten heersen.
Drukte, rommelig, soms zelfs chaos. Niet bepaald een deel van de stad waar een Groot Idee achter schuil gaat, het is meer een verzameling gebouwen, vlaktes en wegen die louter toevallig in elkaars nabijheid zijn geraakt.
De nog vrij verse Veranda met z'n mega-bioscoop naast dat monumentale, oude stadion, geflankeerd door een brede vlakte spoorrails, die Rotterdam-Zuid wreed in tweeën snijdt. Het Stadionviaduct als smalle corridor tussen hiero en daaro.
Geen wonder dat zoveel bewoners, ondernemers en andere betrokkenen enthousiast zijn over het voorstel om vooral eenheid te scheppen op de zuidoever, door de plannenmakers keurig Stadionpark gedoopt. Met één thema – sport – en één grote aandachtstrekker: de nieuwe Kuip.
Alhoewel, projectleider Jan Geuskens van de gemeente Rotterdam wil zich niet blindstaren op dat ene mega-project temidden van zoveel ander nieuws. "Ik zie dat toekomstige stadion vooral als stimulans voor de ontwikkelingen in dit gebied.''
Toch, de vraag ligt al een poosje op tafel. Want waar komt straks de nieuwe Kuip te staan? Op sportcomplex Varkenoord, niet ver van de huidige plek of toch aan de Nieuwe Maas, waar het tot een icoon voor de stad Rotterdam zou kunnen uitgroeien? Ontegenzeggelijk trok de 'Maasvariant' de meeste aandacht; een peiling van deze krant maakte duidelijk dat deze optie op de meeste steun kon rekenen. De varianten Stadionpark en United – met de nieuwe Kuip op Varkenoord – bleven daarbij ver achter.
Geuskens voerde de afgelopen weken talloze gesprekken met ondernemers, bewoners, sportclubs, scholen en politici uit gemeente- en deelraden. Alle meningen en opmerkingen werden genoteerd, zónder dat er meteen conclusies werden getrokken. "Daar gaan we de komende weken mee aan de slag. Half december komen we met een gebiedsvisie, inclusief de plek van de nieuwe Kuip.''
Naast het stadion is er in het Stadionpark ruimte voor een schaatsbaan, uitbreiding van het Topsportcentrum, allerlei soorten sportvelden, kantoren, winkels en woningen. In alle varianten is er volop aandacht voor groen.
De projectleider erkent dat de meeste aandacht uitgaat naar het nieuwe onderkomen van Feyenoord, maar geeft ook aan dat de invulling van de omgeving van het stadion minstens zo belangrijk is.
"Uit de gesprekken werd duidelijk dat veel mensen verder kijken dan alleen maar naar de Kuip. Zij hebben ook oog voor de gevolgen voor de omgeving en de omliggende wijken. Daarom scoorde het model United, waarbij de Feijenoord en IJsselmonde door een overkapping van het spooremplacement aan elkaar worden gekoppeld, juist zo hoog.''
Hij maakt een vergelijking met de Erasmusbrug, die ruim tien jaar geleden het centrum van de stad verbond met de linkermaasoever. ,,De nieuwe Kuip zou zo maar de nieuwe Erasmusbrug kunnen worden,'' luidt de uitleg. "Eigenlijk is de optie United nog wel de meest Rotterdamse variant, goed voor het zuidelijk deel van de stad. Het model Maas, met de blik vooral op het waterfront gericht, is meer een nationale variant. Goed voor Rotterdam en ook voor Nederland.''
Het wordt een plek waar sport en onderwijs samenkomen. Zo wordt bij het Clara-ziekenhuis al gedacht aan het onderkomen voor het nieuwe Huis voor de Sport. Ook andere onderwijsinstellingen, van lbo tot halo, zouden naar Rotterdam-Zuid moeten komen.
Volgens Geuskens heeft de Duitse stad Stuttgart, waar het WK-stadion van VfB Stuttgart is gecombineerd met het Mercedes Benz-museum van architect Ben van Berkel en andere voorzieningen, als inspiratiebron gediend voor het Stadionpark. "Dit zou kunnen uitgroeien tot het centrum voor de kenniseconomie op het gebied van sport. Voor Nederlandse begrippen is dit uniek te noemen.''
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11201 Reg.: 3 mei 2002 | Welke imbeciel heeft dit stukje geschreven? Natuurlijk is een oude stad een lappendeken van groei. Groei aan de hand van allerlei ontwikkelingen. Ontwikkelingen aan de Maas, van het spoor, van wijken, van het vervoer, van godsdiensten. Zullen we net als in Londen is gebeurd, heel Zuid maar tegen de vlakte gooien? Steden in de USA als voorbeeld nemen en waar de straten met een winkelhaak zijn neergelegd en genummerd? Nee, een tweede stadion vlak naast de oude, dat is mooi. In een parkje met het Zuiderpark op kijkafstand. Zolang zulke leipen het voor het zeggen hebben wordt het nooit wat. Ga nou maar gewoon bouwen. Het fiat is toch al gegeven.
|
|
|
geert-3 Ballenjongen
Uit: Culemborg Vak: Stadiontribune - X1 Posts: 1 Reg.: 25 oktober 2008 | ik zie nog steeds tegenop een nieuwe kuip.
Vind het erg zonde... beetje renovatie en de trots van de club gaat nog jááren mee 
|
|
|
Marcus Basisspeler
Vak: - Posts: 1413 Reg.: 12 februari 2008 |
quote: geert-3 schreef:
ik zie nog steeds tegenop een nieuwe kuip.
Vind het erg zonde... beetje renovatie en de trots van de club gaat nog jááren mee 
Men moet zonodig meedoen met de anderen. Zij een nieuw stadion dan wij ook. 
|
|
|
Kalouless Vedette
Uit: Hilversum Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2453 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: geert-3 schreef:
ik zie nog steeds tegenop een nieuwe kuip.
.. en Feyenoord kan nog jááren fluiten naar de commerciële inkomsten die bv de ArenA wel heeft. Ik zit er niet op te wachten om in een nostalgisch stadion een kansloze middenmoter te worden/blijven terwijl links en rechts clubs als Heerenveen en Groningen wél snappen waar het om draait.
|
|
|
Mozart Talent
Uit: Salzburg Vak: - Posts: 938 Reg.: 12 oktober 2008 |
quote: Kalouless schreef:
(...)
.. en Feyenoord kan nog jááren fluiten naar de commerciële inkomsten die bv de ArenA wel heeft. Ik zit er niet op te wachten om in een nostalgisch stadion een kansloze middenmoter te worden/blijven terwijl links en rechts clubs als Heerenveen en Groningen wél snappen waar het om draait.
Precies. De mogelijkheden van De Kuip zijn bijna uitgeput. Een nieuwe verbouwing zit er gewoon niet meer in na de grote opknapbeurt van 1994. Het enige wat mogelijk is, is het plaatsen van nog meer facilitaire bouwwerken naast De Kuip. Dat is en blijft behelpen.
De kogel is zo goed als door de kerk. Alleen de lokatie moet nog bepaald worden. Dat zal op korte termijn gebeuren.
Ik kan niet wachten op de dag waarop de eerste spade de grond in gaat. 
|
|
|
Faaienoord Lid 2e elftal
Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 179 Reg.: 14 mei 2008 | Dat nieuwe stadion zal de doodsteek van Feyenoord worden.
Keuze stelling: De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw. | Help mods! |
|
|
|
Kalouless Vedette
Uit: Hilversum Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2453 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: Faaienoord schreef:
Dat nieuwe stadion zal de doodsteek van Feyenoord worden.
En dat baseer je op...?
Ajax is de enige club in Europa waar het nieuwe stadion nÃet gepaard is gegaan met een opleving. Kijk je daarentegen naar Heerenveen, Groningen, AZ, Twente, Arsenal etc etc dan kun je niet anders dan erkennen dat de begrotingen en bezoekersaantallen enorm zijn gestegen. En dan kunnen we wel lekker nostalgisch zijn en roepen da De Kuip nog 100 jaar moet blijven staan maar dan zeg je in feite dat het je niet interesseert dat Feyenoord steeds verder achterop raakt.
|
|
|
Marcus Basisspeler
Vak: - Posts: 1413 Reg.: 12 februari 2008 | Toch moet ik nog maar zien dat ze dat nieuwe stadion vol krijgen. 
|
|
|
DeambtenaaR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 11744 Reg.: 6 februari 2006 |
quote: Marcus schreef:
Toch moet ik nog maar zien dat ze dat nieuwe stadion vol krijgen. 
Ze zullen geredeneeerd hebben: "we spelen nu zwaar bagger en nu zit het ook vol. Laat staan als we een elftal hebben dat kan meedoen om de prijzen". Zit ook wel wat in.
Het nieuwe stadion zal nooit elke keer uitverkocht zijn, maar bij de grote wedstrijden zou dat zo maar kunnen. Belangrijker dan de kaartjes die de gewone man koopt, zijn de faciliteiten erom heen.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.353,9 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Faaienoord Lid 2e elftal
Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 179 Reg.: 14 mei 2008 | Het verbouwde vak, vak KK, was tegen Ajax amper voor de helft gevuld.
Is er wel genoeg animo voor die duurbetaalde plaatsen, waar Feyenoord vooral op mikt bij dat nieuwe stadion?
Daarbij zijn Feyenoord en de kuip onlosmakelijk aan alkaar verbonden. Als ik lees wat ze allemaal van plan zijn met dat nieuwe stadion (uitschuifbaar dak, sintelbaan om het veld, verplaatsbare tribunens) dan houdt ik echt mn hart vast.
Keuze stelling: De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw. | Help mods! |
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1577 Reg.: 21 april 2005 |
Het verbouwde vak, vak KK, was tegen Ajax amper voor de helft gevuld.
Is er wel genoeg animo voor die duurbetaalde plaatsen, waar Feyenoord vooral op mikt bij dat nieuwe stadion?
Daarbij zijn Feyenoord en de kuip onlosmakelijk aan alkaar verbonden. Als ik lees wat ze allemaal van plan zijn met dat nieuwe stadion (uitschuifbaar dak, sintelbaan om het veld, verplaatsbare tribunens) dan houdt ik echt mn hart vast.
Sintelbaan? Dat is telkens 100x duidelijk gemaakt, geen sintelbaan.
Wat jij ook over het hoofdziet zijn de faciliteiten. Je kan wel dure stoeltjes onbouwen, maar als de faciliteiten niet flink verbeteren, trekt het niet zoveel meer mensen.
Dit plan is uitstekend, het nieuwe stadion mag er wat mij betreft nu al staan.
|
|
|
st0ere2006 Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 6378 Reg.: 26 oktober 2006 |
Dat nieuwe stadion zal de doodsteek van Feyenoord worden.
In dat multifunctionele stadion is voetbal een van de activiteiten, anders zou het stadion ook niet rendabel zijn .
Vergelijk het met het Gelderdome. Ja de KNVB zal daar met competitie planning rekening mee moeten houden.
Het stadion zal er voor heel Rotterdam zijn .
En wat mij betreft mogen ze er ook schaatskampioenschappen houden , want het veld zal net als in Arnhem eruit geschoven kunnen worden.
|
|
|
tufo Vedette
Uit: RIDDERKERK Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 1481 Reg.: 21 april 2005 |
quote: st0ere2006 schreef:
(...)
In dat multifunctionele stadion is voetbal een van de activiteiten, anders zou het stadion ook niet rendabel zijn .
Vergelijk het met het Gelderdome. Ja de KNVB zal daar met competitie planning rekening mee moeten houden.
Het stadion zal er voor heel Rotterdam zijn .
En wat mij betreft mogen ze er ook schaatskampioenschappen houden , want het veld zal net als in Arnhem eruit geschoven kunnen worden.
Multifunctioneel voor beide Timmertjes. 
|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 6102 Reg.: 10 november 2005 | heb er verders geen verstand van, maar waarom moet het in hemelsnaam 8 jaar duren voordat het nieuwe stadion er komt? 8 JAAR??? dan zijn mozart en happel enkelt nog namen uit het verleden op dit forum 
|
|
|
Mozart Talent
Uit: Salzburg Vak: - Posts: 938 Reg.: 12 oktober 2008 |
quote: echte critiche schreef:
heb er verders geen verstand van, maar waarom moet het in hemelsnaam 8 jaar duren voordat het nieuwe stadion er komt? 8 JAAR??? dan zijn mozart en happel enkelt nog namen uit het verleden op dit forum 
En jij dan, post jij dan nog?
Over 8 jaar ben ik 60. Ik neem aan dat ik dan nog wel kan posten. Wie weet heet ik dan iets als De Rollator. Zoiets kan natuurlijk wel gebeuren.
Het duurt 8 jaar omdat het nieuwe stadion mede gebouwd wordt voor de kandidatuur van het WK van 2018. Reken er maar op dat door dat laatste een hoop geld beschikbaar komt dat anders niet zou komen.
|
|
|
FeyeNoord Geselecteerd voor Oranje
Uit: Boeit niet.. Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 476 Reg.: 1 februari 2004 |
heb er verders geen verstand van, maar waarom moet het in hemelsnaam 8 jaar duren voordat het nieuwe stadion er komt? 8 JAAR??? dan zijn mozart en happel enkelt nog namen uit het verleden op dit forum 
Eerste moet er een locatie worden aangewezen en toestemming voor de bouw wordeng gegeven. Ontwerpen van stadion (afhankelijk van locatie). Geheel R'Dam-Zuid gaat mee op de schop; iets wat het project ook zeker enigszins vertraagt. Bezwaren van diverse mensen zorgen ook voor de nodige vertraging. Dan de bouw zelf nog, zal ook niet geheel vlekkeloos verlopen. Ach... Grote projecten duren nou eenmaal lang. En dan ben ik nog tal van dingen vergeten.
Nouja.. en Mozart en Happel zitten dan inderdaad al achter Geraniums.. 
|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 6102 Reg.: 10 november 2005 | dan hebben ze speciaal voor die twee in dat nieuwe stadion een balkonnnetje gebouwd.
maar kom jongens, dit hoeft toch geen 8 jaar te duren?? zoiets moet toch ook denkbaar zijn over pakweg 4 jaar?
|
|
|
Dr.Jekyll and Mr.Hyde Vedette
Uit: Krimpen a/d Lek Vak: Maastribune - V Posts: 2185 Reg.: 19 september 2005 |
dan hebben ze speciaal voor die twee in dat nieuwe stadion een balkonnnetje gebouwd.
maar kom jongens, dit hoeft toch geen 8 jaar te duren?? zoiets moet toch ook denkbaar zijn over pakweg 4 jaar?
We leven in Nederland... 
|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 6102 Reg.: 10 november 2005 | die indruk heb ik vaak niet 
|
|
|
berg1f Vedette
Uit: Oldenzaal Vak: - Posts: 1567 Reg.: 24 september 2004 |
die indruk heb ik vaak niet 
Jij hebt het gevoel dat je altijd op vakantie bent? 
|
|
|
|