| Poster | | Topic: De nieuwe Kuip |  |
|
| silomneedttadteizdnamein | |
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3321 Reg.: 12 januari 2005 |
quote: haat knjb schreef:
Oooo ok ik snap het maar wrm kunnen ze gewoon de kuip niet opnieuw bouwen
Omdat staal nogal duur is dezer dagen.
|
|
|
st0ere2006 Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 6378 Reg.: 26 oktober 2006 | Een metro en/of trein station onder het stadion. En de auto ? Niet meer in de straten van Zuid, doch verder heb ik daar nog niet over nagedacht.
Aan de buitenkant pisbakken of luierverkoop om wildplassen tegen te gaan. 
|
|
|
Kalouless Vedette
Uit: Hilversum Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2453 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: haat knjb schreef:
Oooo ok ik snap het maar wrm kunnen ze gewoon de kuip niet opnieuw bouwen
Omdat De Kuip weliswaar een mooi stadion is maar functioneel op allerhande punten tekortschiet.
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 3413 Reg.: 4 april 2002 | Toch zijn het de basisprincipes van de huidige Kuip die als voorbeeld zouden moeten dienen voor het nieuwe stadion. Ik noem zomaar even wat:
- Tribunes zo dicht mogelijk op het veld
- Ondergrond, geschikt?
- Akoestiek?
- Verhouding staal/beton?
Zomaar even wat puntjes die van de huidige Kuip zo'n groot succes gemaakt hebben en die bij de arena zeer tekortschieten. De tribunes in de arena zijn weliswaar stijl maar staan niet zo dicht op het veld als bij ons. Ook de akoestiek is verschrikkelijk, net als de ondergrond en de gigantische hoeveelheid beton die gebruikt is.
De nieuwe Kuip moet net zo'n VOETBALstadion worden als de oude. Aub GEEN multifunctioneel stadion, de Olympische Spelen houden ze maar elders. Weg met atletiekbanen en andere troep. Voetbal en concerten zijn welkom, de rest gaat maar elders een plek zoeken.
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: GreyHornet schreef:
(...)
Er bestaan andere materialen waarmee het open karakter van De Kuip ook gereproduceerd kan worden voor het nieuwe stadion. Het is ze bijvoorbeeld in Peking ook gelukt bij de bouw van het Olympisch Stadion.
Zolang het geen betonnen bak wordt zoals het 'voorbeeld hoe het niet moet' dat ons allemaal bekend is vind ik het best.
Uiteraard moet er geen atletiekbaan komen. Uiteraard moeten de tribunes dicht op het veld komen, hoewel een tankgracht zoals deze nu in De Kuip is ook wel in het nieuwe ontwerp zal komen.
Rotterdam is altijd een stad geweest van Bouwers en Bedenkers. Die zullen nu gewoon weer met een mooi en goed ontwerp komen.
|
|
|
Kalouless Vedette
Uit: Hilversum Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2453 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: Kobe Bryant schreef:
Toch zijn het de basisprincipes van de huidige Kuip die als voorbeeld zouden moeten dienen voor het nieuwe stadion. Ik noem zomaar even wat:
- Tribunes zo dicht mogelijk op het veld
- Ondergrond, geschikt?
- Akoestiek?
- Verhouding staal/beton?
Zomaar even wat puntjes die van de huidige Kuip zo'n groot succes gemaakt hebben en die bij de arena zeer tekortschieten.
Dat klopt,maar in veel andere stadions die niet op De Kuip lijken zijn ze weer volop aanwezig. Het is dus niet noodzakelijk om De Kuip na te bouwen, dat zou hooguit uit estetisch of nostalgisch oogpunt een rolletje moeten of kunnen spelen.
quote: De nieuwe Kuip moet net zo'n VOETBALstadion worden als de oude. Aub GEEN multifunctioneel stadion
Een niet-multifunctioneel stadion is niet rendabel te exploiteren en zou dus grote gaten slaan in de begroting van Feyenoord. En dat is ZEKER geen optie.
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 3413 Reg.: 4 april 2002 | Is het dan de bedoeling dat Feyenoord eigenaar wordt van het nieuwe stadion? Zo ja, hoe?
Ik ging er eigenlijk vanuit dat een aparte onderneming eigenaar van het nieuwe stadion zou worden, net als het huidige Stadion Feyenoord.
Wat sta jij voor ogen wat er zoal in dat nieuwe stadion moet gaan gebeuren buiten voetbal en concerten Kalouless? Ik maak me daar namelijk wel zorgen over. Van mij is alles welkom mits het niet ten koste gaat van het ontwerp en als gevolg daarvan het voetbalgenot van de toeschouwers.
|
|
|
Solid 010 Ballenjongen
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 1 Reg.: 24 september 2008 | Ik denk dat ze voor dit nieuwe stadion aardig in de knip mogen graaien
Als ik zo keek naar de ideeen in de krant lijkt mij een stadion in de maas voor het zicht het mooist, t liefst ontworpen met als basis t ontwerp van het oude stadion (1ste ontwerp met zij-overkapping) maar dan in een zeer modern jasje, met veel zicht naar binnen en naar buiten. Als ze maar niet dat achterlijke chinese stadion gaan kopieren. En qua capaciteit lijkt 80.000 mij een mooi doel als ze maar goed op de grond letten geen kunstgras iig.
Persoonlijk zou ik voor varkenoord gaan...Betere grond 
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1577 Reg.: 21 april 2005 | Het mag van mij volledig multifunctioneel zijn, zolang het maar een mooi sfeervol stadion is met tribunen dicht tegen het veld aan.
Wat ik eigenlijk eis van de Kuip 2 is perfectie in alle geledingen, maar het voetbal moet de voorkeur krijgen.
De gemeente Rotterdam wil er misschien ook de Olympische Spelen in kunnen houden. Mag van mij, zolang het zo slim wordt gedaan als in Wembley of beter en het dus niet storend is voor de voetbalsfeer. St. Denis heeft men ook die stijl, alleen anders dan Wembley is het lelijk en de tribunen zitten nog de ver van het veld. Het mag nooit ten koste gaan dat de tribunen niet dicht tegen het veld zitten.
Een schuifdak willen ze er ook op. Geen probleem, zolang het maar een mooi stadion van binnen en buiten is en het dak volledig open kan zodat er genoeg licht binnenkomt. Arena en Arena auf Schalke zijn slechte voorbeelden dus.
De Kuip 2 moet dus één en al perfectie zijn in alle facetten, maar vooral voor voetbal.
Amsterdam moet janken van jaloezie hoe Rotterdam hun hele entertainment en sportindustrie volledig kapot concurreert met die mooie super Kuip + omgeving + Ahoyuitbreiding.
Er staat overigens 80.000 in de planning met uitbreidingsmogelijkheden tot over 100.000 plaatsen. Ik hoop dat ze direkt voor 100.000 gaan. 20.000 extra maakt niet zoveel meer uit voor het financiele, maar voor de reclame is het cijfer 100.000 geweldig. Dat trekt nog wat extra sponsoren.
Mooi om te zeggen. Feyenoord speelt in een stadion met een capaciteit van 100.000+ plaatsen. 100.000+ 2x groter de Arena. Ook moeten er enorm veel skyboxen en business seats bij. Het maximale rendement moet eruit gehaald worden.
Als deze Kuip af is moeten andere clubs met zware afgunst en bewondering te gelijk naar die super Kuip kijken die zo perfect is. Feyenoordsupporters moeten het 100% geweldig gaan vinden.
Kortom, dat zijn mijn wensen voor de nieuwe Kuip, perfectie. Niets moet aan het toeval over gelaten worden.
Het Feyenoord bestuur en de gemeente Rotterdam doen er gaan aan dit topic te lezen, zo kan men zien wat er allemaal leeft onder de supporters als het gaat over de Kuip.

[Dit bericht is veranderd door SFeyenoord (op 25 september 2008 10:06:17).]
|
|
|
DeIngenieur Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 98 Reg.: 4 augustus 2008 |
quote: GreyHornet schreef:
(...)
Je zou het bijna denken, nee de echte reden is anders.
Staal heeft een "houdbaarheidsdatum", stalen constructies gaan niet eindeloos mee. Op een gegeven moment verliest het zijn sterkte, in de volksmond ook wel metaalmoeheid genoemd. Dit is niet eng en ook niet raar, komt overal voor. Dan moet je delen gaan vervangen, dit kan wel alleen is de kuip door middel van klink methode gemaakt. Dit wordt niet meer gedaan waardoor je een probleem krijgt omdat de kuip een monument is. Al dit soort redenen zijn er mede de oorzaak van dat er naar een andere kuip gekeken wordt.
Een nieuwe wordt heus mooi!
|
|
|
ariezh Ballenjongen
Uit: rotterdam Vak: Stadiontribune - T Posts: 1 Reg.: 22 september 2008 | een stadion aan de maas wordt al bezongen in hand in hand
mooier kan niet
alleen om een stadion gaat t niet , ook de hele omgeving hoort in het ontwikkelingsplan
de bereikbaarheid parkeergelegenheid diverse faciliteiten zoals rotterdam topsport met alle handen sporten zoals ijsbaan grotere sporthal trainingfaciliteiten hotel accomodatie commercie
dus slopen die hele oude bende bij de Boo , en praxis daar de kuip half in het water bouwen met een aparte afrit naar de kuip vanaf de A16
trein ondergronds ( zo kan je ook tegensupporters gelijk afsluiten van de wereld als die rotzooi trappen)
de kuip moet open blijven en publiek max 80000 dicht op het veld zoals nu
de clara behouden voor sportwetenschappen en onderzoek
een atletiekbaan en opleidingscentrum voor trainers begeleiding en natuurlijk gelijk een permanente studio voor alle reportages
dan ben je klaar voor 100 jaar
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11201 Reg.: 3 mei 2002 |
quote: DeIngenieur schreef:
(...)
Je zou het bijna denken, nee de echte reden is anders.
Staal heeft een "houdbaarheidsdatum", stalen constructies gaan niet eindeloos mee.
Dat kun je goed zien aan gebouwen als het Empire State Building of natuurlijk de Eifeltoren.
|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 6102 Reg.: 10 november 2005 | |
|
vincentjoden  Ballenjongen
Vak: - Posts: 1 Reg.: 27 september 2008 | * Kinderachtige provocatie, doe dat op je eigen netwerk *
[Dit bericht is veranderd door Tycoon (op 27 september 2008 14:26:54).]
|
|
|
j1908 Basisspeler
Uit: Stiens Friesland Vak: Olympiatribune - C Posts: 921 Reg.: 3 februari 2008 |
quote: vincentjoden schreef:
* Kinderachtige provocatie, doe dat op je eigen netwerk *
Als ik ben dan krijg ik een Waarschuwing maar deze baby mag dit gewoon neer zetten En dan nog erbij zettten bel me whawha heb je wel beltegoed?Kleine kleuter 020????? 
EDIT Tycoon: Nee, hij mag dat hier niet neerzetten. Wees gerust, zulk gedrag wordt niet getolereerd hier.
[Dit bericht is veranderd door Tycoon (op 27 september 2008 14:28:26).]
|
|
|
Haaglander Vaste waarde in elftal
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 415 Reg.: 30 december 2006 |
quote: Partijen positief over derde ring Euroborg
GRONINGEN - De derde ring op de Euroborg komt er, als het aan de gemeente, FC Groningen en de NV Euroborg ligt. De bouw van een nieuw stadion is daarmee van de baan.
De Euroborg heeft nu een capaciteit van bijna 23.000 toeschouwers. Een derde ring zou dat aantal een in één klap uitbreiden tot 35.000. Een eerste verkenning heeft uitgewezen dat het technisch haalbaar is. De kosten zouden uitkomen op 25 tot 30 miljoen euro.
De drie betrokken partijen zijn enthousiast over de eerste schetsen. Ze hebben afgesproken in te zetten op de uitbreiding en praten nu over de verdeling van de kosten. In principe liggen die kosten bij FC Groningen. Als de gemeente bij moet springen, moet de gemeenteraad daar eerst over oordelen.
RTVNOORD
35.000 toeschouwers bij een wedstrijd van FC Groningen uit het provinciestadje Groningen. En dan nog zijn hier inwoners van de wereldstad Rotterdam die een nieuw stadion voor Feyenoord helemaal niet zien zitten. Nog even en de oude Kuip is een verwaarloosd museumstuk waar andere supporters ons voor uitlachen.
[Dit bericht is veranderd door Haaglander (op 29 september 2008 17:41:11).]
|
|
| Pool: 959e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
simplysteef Vaste waarde in elftal
Uit: roosendaal Vak: Olympiatribune - Z3 Posts: 396 Reg.: 17 januari 2006 | Waar de nieuwe Kuip komt maakt me allemaal niet zo heel veel uit. Wel zou er iets meer parkeerplaats mogen zijn. Het enige dat ik echt belangrijk vind is dat er minimaal 70.000 man inpast en dat het een gesponserde naam krijgt.
Door deze twee veranderingen met de huidige situatie komt er meer geld binnen bij Feyenoord en meer geld is de enige weg naar succes.
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 11744 Reg.: 6 februari 2006 | Zonder minimaal plaats voor 20000 auto's, een mooie veilige en ruime parkeerplaats waar je niet een uur in de file staat en een paar goede toegangswegen zonder overstekend volk is het bij voorbaat een mislukt plan.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.353,9 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
tralala Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 371 Reg.: 5 december 2007 |
quote: Haaglander schreef:
(...)
35.000 toeschouwers bij een wedstrijd van FC Groningen uit het provinciestadje Groningen. En dan nog zijn hier inwoners van de wereldstad Rotterdam die een nieuw stadion voor Feyenoord helemaal niet zien zitten. Nog even en de oude Kuip is een verwaarloosd museumstuk waar andere supporters ons voor uitlachen.
Ach, bij mij ontgaat de noodzaak van onmiddelijke verhuizing me een beetje. Die vraagtekens heb ik liever weggewerkt, voordat ik ergens achter sta. En denk je nu echt dat Vitesse-supporters ons uitlachen, omdat we nog in de kuip voetballen? Vergelijking van niets in mijn ogen. Genoeg redenen voor hoongelach rond Feyenoord, maar de kuip is zo'n beetje de laatste rots in de branding. Verwaarlozen gebeurd alleen als de waardering onbreekt, dat lijkt me niet het geval.
|
|
|
haat knjb Aanstormend talent
Vak: Olympiatribune - DD Posts: 120 Reg.: 19 mei 2008 | Laten ze in de nieuwe stadion nieuwe scanners neerzeten want tegen volendam hadden ze ff problemen met de sanner volgens mij zijn de scanners bijna verrot
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: tralala schreef:
(...)
Ach, bij mij ontgaat de noodzaak van onmiddelijke verhuizing me een beetje. Die vraagtekens heb ik liever weggewerkt, voordat ik ergens achter sta. En denk je nu echt dat Vitesse-supporters ons uitlachen, omdat we nog in de kuip voetballen? Vergelijking van niets in mijn ogen. Genoeg redenen voor hoongelach rond Feyenoord, maar de kuip is zo'n beetje de laatste rots in de branding. Verwaarlozen gebeurd alleen als de waardering onbreekt, dat lijkt me niet het geval.
Jou ontgaat alles, geloof ik, als we het hebben over het nieuwe stadion dat toch echt komen gaat.
Die laatste rots in de branding zoals jij dat zo plastisch uitdrukt is nu al een blok aan het been.
Probeer dat nu eens in te zien.
Ik vraag me trouwens af waarom jij tralala heet. Behoor je soms tot een raad van 11 of zoiets? Want ik bespeur weinig 'tralala' in je posts die voornamelijk in deze topic geplaatst worden.
|
|
|
giovanni_van_bronckhorst Veelbelovend talent
Uit: enschede Vak: - Posts: 161 Reg.: 9 september 2008 | Laten ze maare snel met de bvouwtekening en de locatie komen maar 1 ding laat er geen huizen om heen bouwen want in enschede hebben ze er ook van allees om heen maar dat breekt gewoon af de kuip is de kuip en dat moet altijd zo blijfen(ookal is er een nieuwe laat hem lijken op de kujip maak hem dan groter de kuip is een stadion voor ieder met een feyenoord hart) 
|
|
|
sirmike Jeugdspeler
Vak: Maastribune - W1 Posts: 40 Reg.: 28 juli 2007 | Voor mij is het ook belangrijker om gewoon zo snel mogelijk te werken om dit alles te realiseren. Willen wij dan nog 10 jaar voor de plaatsen 5-10 gaan spelen? hopelijk niet. Een nieuw stadion betekent geen nieuw succes, maar hopelijk wel frisse moed!
|
|
| Pool: 977e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
tralala Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 371 Reg.: 5 december 2007 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)Jou ontgaat alles, geloof ik, als we het hebben over het nieuwe stadion dat toch echt komen gaat.
Die laatste rots in de branding zoals jij dat zo plastisch uitdrukt is nu al een blok aan het been.
Probeer dat nu eens in te zien.
Ik vraag me trouwens af waarom jij tralala heet. Behoor je soms tot een raad van 11 of zoiets? Want ik bespeur weinig 'tralala' in je posts die voornamelijk in deze topic geplaatst worden.
Haha, toen ik me hier aanmelde, moest ik een naam verzinnen. Dat lukte niet echt, omdat ik de hele dag al met een liedje in me hoofd liep en de melodie was iets als tralala. Vind het verder niet zo boeiend hoe ik ben aangemeld. Jij blijkbaar wel. Wat is raad van 11?
Verder ontgaat me eigenlijk niets rond de club, want het is zo'n beetje mijn leven. Dat is dan denk ook de reden dat ik zo betrokken ben met cultuurveranderingen bij de club. Dat ik wantrouwig ben richting de directie hoef ik denk dan ook niet te verklaren. Het verleden heeft wel uitgewezen dat je niet alles voor zoete koek moet slikken. Jij bent duidelijk nog wel geimponeerd als je eens een bakkie met Woerts mag doen. Geen reden dan geirriteerd te worden naar mensen met meer argwaan.
Blok aan het been. Situatie kan zeker beter. Maar de club lijkt nu al de regie niet meer in handen te hebben. En onderbouwing blijft ook maar uit, dat zint me dus niet. Logisch toch, al zie jij dat natuurlijk anders.
|
|
|
Middenveldert International
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2225 Reg.: 22 juni 2007 | Als het nieuwe stadion dan toch een sponsornaam zou moeten krijgen, zou ik het vanuit een historisch oogpunt wel mooi vinden als SHV daarvoor in de buidel wil tasten. Nu in handen van de familie Fentener van Vlissingen, maar ooit opgericht door D.G. van Beuningen die ook één van de financiers van de Kuip was.
|
|
|
|