Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Algemeen Feyenoord Forum
De nieuwe Kuip
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 86 pagina's: « 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 86 »

Poster
Topic: De nieuwe Kuip 
silomneedttadteizdnamein
Stelling: Voorkeur lokatie. Zie http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum1/759-76.php#post82351 (meer info)
Maas - 76.1%
Varkenoord - 16.3%
3e variant (ook op Varkenoord) - 2.2%
De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw. - 5.4%

EschR
Bankzitter

Uit: Capelle aan den IJssel
Vak: -
Reg.: 28 juni 2007
Gepost op 2 september 2008 om 20:34:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

-Maas variant brengt idd de meeste voordelen mee en ziet er natuurlijk héél stoer uit. Ook vanaf de Brienenoord. Dat wordt echt hét visite kaartje van de stad.
Duidelijk mijn favoriet.

-Stadionpark spreek me ook aan, vooral omdat het stadion hier echt een "Kuip in het groot" uitstraling heeft.

-Model United kan ik kort over zijn: wat een afgrijselijk lelijk ding.

Eén extra opmerking aan de ontwikkelaars. Welk model de keus ook op valt. Zorg aub dat er een goed veld komt te liggen.

quote:
berg1f schreef:

(...)

Tegen die tijd ligt er overal kunstgras :ja

In het nieuwe Feyenoord stadion komt hoe dan ook echt gras te liggen. Dat is al een tijd geleden bekend gemaakt.

Keuze stelling: Maas

Help mods!
Pool: -MotM Deportivo la Coruna-Feyenoord: NiemandBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
nefertete
Basisspeler

Reg.: 7 januari 2008
Gepost op 2 september 2008 om 20:41:30.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Met optie 3 creeer je automatisch meer ruimte....dat zal hem wel worden.... Hoop wel op gelijk 110000...mooi om de grootste in Europa te zijn.

Help mods!
Pool: 696eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
nielssie
Ballenjongen

Uit: son
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 2 september 2008
Gepost op 2 september 2008 om 20:50:10.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

de ouwe kuippie is gewoon de beste we moeten niet allemaal gaan veranderen z4 is een van de mooiste vakken!!!!

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: 883e / 970e / 988eOpstelling: 4-4-2
Feyenoord Kampioen
Vedette

Uit: Leusden
Vak: Maastribune - VV
Reg.: 4 januari 2003
Gepost op 2 september 2008 om 21:16:26.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
berg1f schreef:

(...)

Tegen die tijd ligt er overal kunstgras

Nooit in ons stadion...

Keuze stelling: Varkenoord

Help mods!
Pool: 136eMotM Deportivo la Coruna-Feyenoord: MakaayBattle-rating: 1.479,8 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Feyenoord Kampioen
Vedette

Uit: Leusden
Vak: Maastribune - VV
Reg.: 4 januari 2003
Gepost op 2 september 2008 om 21:28:04.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

In ieder geval moet "stadion park" ons stadion worden.

Dat is degene die het meest overeenkomt met de huidige Kuip en ik vind dat je die lijn door moet trekken.

Help mods!
Pool: 136eMotM Deportivo la Coruna-Feyenoord: MakaayBattle-rating: 1.479,8 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
st0ere2006
Nationale topspeler

Uit: Rotterdam
Reg.: 26 oktober 2006
Gepost op 2 september 2008 om 21:32:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Feyenoord Kampioen schreef:

(...)

Nooit in ons stadion...

Het word een multifunctioneel stadion lees eerde post.
Ons stadion ? Vam de gemeente Rotterdam!
Tuurlijk wel kunstgras , tegen die tijd is het zo goed ontwikkeld dat her echt gras evenaard ( over de nieuwe mat bij Heracles nog niets negatiefs gehoord). En je houd die ontwikkelingen niet tegen . Zou wat zijn als supporters die er niet op mogen spelen bepalen wat voor mat er ligt. En ofdat het dak regelmatig dicht gaat niet .

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.489,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
De Sigaar Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 2 september 2008 om 21:46:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
EschR schreef:

-Maas variant brengt idd de meeste voordelen mee en ziet er natuurlijk héél stoer uit. Ook vanaf de Brienenoord. Dat wordt echt hét visite kaartje van de stad.
Duidelijk mijn favoriet.

-Stadionpark spreek me ook aan, vooral omdat het stadion hier echt een "Kuip in het groot" uitstraling heeft.

Eén extra opmerking aan de ontwikkelaars. Welk model de keus ook op valt. Zorg aub dat er een goed veld komt te liggen.

(...)

In het nieuwe Feyenoord stadion komt hoe dan ook echt gras te liggen. Dat is al een tijd geleden bekend gemaakt.

Ik kan het grotendeels wel eens zijn met deze post. De enige aanmerking die ik heb is die categorische afwijzing van kunstgras. Ik zie nog liever een goed aangelegde mat van kunstgras dan dat dramatische gras van de snelkookpan. Wat zag dat er weer verschrikkelijk uit toen we daar speelden voor de fruitschaal.
Afhankelijk van het ontwerp kan de grasmat namelijk botweg te weinig zon krijgen om goed te kunnen groeien. Een uitrolbare grasmat vraagt weer om dure constructies en een stuk onbruikbaar parkeerterrein van ruim een halve hectare omdat daar die grasmat komt te liggen.

Ik weet het: ik trap weer eens tegen de Heilige Huisjes. Maar net zoals de 'vierkante' houten doelpalen en de lederen ballen met veters komt ooit ook de grasmat van 'echt' gras in het museum terecht.

Help mods!
Pool: 287eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: 141e / 388e / 68eOpstelling: 4-4-2
SFeyenoord
Vedette

Reg.: 21 april 2005
Gepost op 2 september 2008 om 22:19:26.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
EschR schreef:

Duidelijk mijn favoriet.

(...)

Mee eens, Maas heeft ook mijn voorkeur, maar Stadionpark kan ook. Stadionpark ligt de Kuip weer beter met trein en metro waarschijnlijk. Maar de Maasvariant houdt de meeste ruimte over voor de andere sportaccomdaties.

Bij de Maasvariant staan ook de meeste "Ja's". United is in alle opzichten schadelijk. Niemand wil die variant bijna. Heel irritant die bebouwing direkt naast de Kuip en de waterkant wordt te weinig benut. Ook wordt er veel grond ingenomen door de woonbebouwing waardoor er weinig ruimte over blijft voor andere sportaccomodaties.

MAAS en STADIONPARK zijn goed, UNITED de prullebak in.

[Dit bericht is veranderd door SFeyenoord (op 2 september 2008 22:20:17).]

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Vedette

Gepost op 2 september 2008 om 22:35:30.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
nefertete schreef:

Met optie 3 creeer je automatisch meer ruimte....dat zal hem wel worden.... Hoop wel op gelijk 110000...mooi om de grootste in Europa te zijn.

Ik zie niet in waarom een bak met 125.000 toeschouwers niet 'in' de Maas kan verrijzen?

Ik ben trouwens benieuwd naar de reacties van Lodewijk Pincoffs op deze plannen. Ik verwacht van hem dat hij voor optie 4 zal gaan. Waarbij het dak uit 1994 natuurlijk weer van De Kuip verwijderd gaat worden en het Stadion weer in de staat komt zoals deze in 1936 is opgeleverd.

Help mods!
Pool: 287eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: 141e / 388e / 68eOpstelling: 4-4-2
kaalkop_bb
Vedette

Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Vak: Olympiatribune - BB
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005
Gepost op 2 september 2008 om 22:40:48.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tja... de eerste spinsels van de architekten hebben we vandaag kunnen zien. In het AD zagen we ook nog dat afgrijselijke gedrocht (de soort ufo, zetpil...) Mijn oog viel direct op het Stadionpark. De Nieuwe Kuip die daar ingetekend is spreekt mij qua model het meest aan. De spanten rondom de tribunes geven een aardige Kuip-indruk. Natuurlijk zegt zo'n plaatje nog niets, want hoe gaat het gevaarte er uitzien als er een dak op moet. Dan zal je toch echt een enorme constructie gaan zien... Of men weet die dakconstructie zo te maken dat het vanaf de buitenzijde vrijwel niet opvalt. United moet samen met de Maas direct de brandstapel op. Die ronde 'donut' lijkt echt nergens op. En misschien zit er wel een sintelbaan in... Vreselijk. Zet dan de Stadionpark-variant aan de Maas. Maak de parkeergarage compleet onder het sportpark en geen (niet te veel) bebouwing rondom het Nieuwe Stadion.

FOREVER.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 823eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.495,4VoVo: -Opstelling: -
Vedette

Gepost op 2 september 2008 om 22:46:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
kaalkop_bb schreef:

Tja... de eerste spinsels van de architekten hebben we vandaag kunnen zien. In het AD zagen we ook nog dat afgrijselijke gedrocht (de soort ufo, zetpil...) Mijn oog viel direct op het Stadionpark. De Nieuwe Kuip die daar ingetekend is spreekt mij qua model het meest aan. De spanten rondom de tribunes geven een aardige Kuip-indruk. Natuurlijk zegt zo'n plaatje nog niets, want hoe gaat het gevaarte er uitzien als er een dak op moet. Dan zal je toch echt een enorme constructie gaan zien... Of men weet die dakconstructie zo te maken dat het vanaf de buitenzijde vrijwel niet opvalt. United moet samen met de Maas direct de brandstapel op. Die ronde 'donut' lijkt echt nergens op. En misschien zit er wel een sintelbaan in... Vreselijk. Zet dan de Stadionpark-variant aan de Maas. Maak de parkeergarage compleet onder het sportpark en geen (niet te veel) bebouwing rondom het Nieuwe Stadion.

FOREVER.

Volgens mij zijn de plaatjes alleen maar ingetekend op de lokatie om globaal te laten zien waar het is.
Het ontwerp van het nieuwe stadion is namelijk nog helemaal niet bekend.
Ik hoop nog steeds dat ze gaan voor een open en transparante constructie, iets zoals de Kuip dus of het Olympisch Stadion van Peking (uiteraard zonder atletiekbaan), in plaats van een dichte betonnen bak met schuifdak waar donkerte en kilheid regeren.
Ik hoop op een goed doorwrocht bouwwerk dat past bij de geest van Rotterdam. Groot dus maar ook dynamisch.

Help mods!
Vakkie W
Vedette

Uit: Hoorn
Vak: Stadiontribune - X3
Reg.: 23 mei 2003
Gepost op 3 september 2008 om 07:12:49.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Model 1 ligt vlak achter de dan Oude Kuip en heeft ook dezelfde vorm en ziet er hetzelfde uit alleen dan wat groter dus die spreekt mij het meest aan.

Model 2 vind ik er echt niet uit zien,dus die kan wat mij betreft meteen de prullenbak in.

Model 3 doet mij qua vorm een beetje denken aan het stadion van Bayern Munchen dat nu in een stadion speelt dat de vorm van een auto band heeft. En ik ben bepaald geen fan van die club.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 138eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: 26e / 152e / 241eOpstelling: 4-4-2
Haaglander
Vaste waarde in elftal

Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - C
Reg.: 30 december 2006
Gepost op 3 september 2008 om 07:22:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Vakkie W schreef:

Model 1 ligt vlak achter de dan Oude Kuip en heeft ook dezelfde vorm en ziet er hetzelfde uit alleen dan wat groter dus die spreekt mij het meest aan.

Model 2 vind ik er echt niet uit zien,dus die kan wat mij betreft meteen de prullenbak in.

Model 3 doet mij qua vorm een beetje denken aan het stadion van Bayern Munchen dat nu in een stadion speelt dat de vorm van een auto band heeft. En ik ben bepaald geen fan van die club.

Denk je nou echt dat de - nog te benoemen - architect van het nieuwe stadion die plaatjes heeft getekend?

Het is wellicht handig om te melden dat de 3 ontwerpen van de stadions

NIET DE ONTWERPEN ZIJN VAN DE NIEUWE KUIP!!!!!!

Help mods!
Pool: 921eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
jozsef Kiprich.
Vedette

Uit: 070
Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 26 februari 2005
Gepost op 3 september 2008 om 07:29:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Haaglander schreef:

(...)

Denk je nou echt dat de - nog te benoemen - architect van het nieuwe stadion die plaatjes heeft getekend?

Denk dat het idd meer over de plek gaat waar die komt en de gehele accomondatie.
Er zal nog geen enkel detail bekend zijn.....

Help mods!
Pool: 24eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.485,7VoVo: -Opstelling: 3-5-2
Vedette

Gepost op 3 september 2008 om 08:01:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2579024/Nieuwe_Kuip_in_Maas_of_Varkenoord.html

Help mods!
A R T
Aanstormend talent

Reg.: 5 april 2004
Gepost op 3 september 2008 om 08:27:13.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
EschR schreef:

...

...
Het gaat hier alleen nog maar om de plek, en om wat er met de omgeving gaat gebeuren. De vorm van het gebouw is nog niet zo relevant, die moet nog ontworpen worden.

Ik zet ze even op een rijtje:

1. Model Maas:
Stoerste variant, blikvanger aan de rivier, en dus ook vanuit een groot deel van de stad, en vanaf de A16, minste overlast bestaande buurten.

2. Model Stadionpark:
Functionele variant. Met de clustering van nieuw stadion, ijsbaan, topsportcentrum, de oude Kuip en de sportvelden van Varkenoord, allemaal vlakbij het spoor.

3. Model United:
Een beetje als stadionpark, maar dan iets meer verspreid.

Ik denk dat laatste 2 varianten het meeste geld opleveren,omdat er meer in de omgeving gebouwd kan worden.

Ik heb zelf een lichte voorkeur voor model Maas, hoewel ik ook wel wat zie in de andere 2 varianten.

Keuze stelling: 3e variant (ook op Varkenoord)

Help mods!
Pool: 588eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.489,7VoVo: -Opstelling: 4-4-2
wimpiejansen
Vedette

Reg.: 26 februari 2004
Gepost op 3 september 2008 om 09:18:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Volgens mij zijn de plaatjes alleen maar ingetekend op de lokatie om globaal te laten zien waar het is.
Het ontwerp van het nieuwe stadion is namelijk nog helemaal niet bekend.
Ik hoop nog steeds dat ze gaan voor een open en transparante constructie, iets zoals de Kuip dus of het Olympisch Stadion van Peking (uiteraard zonder atletiekbaan), in plaats van een dichte betonnen bak met schuifdak waar donkerte en kilheid regeren.
Ik hoop op een goed doorwrocht bouwwerk dat past bij de geest van Rotterdam. Groot dus maar ook dynamisch.

Klopt helemaal, beste Sigaar.
Het gaat in dit geval puur om de plek, niet om het stadion-ontwerp.
Wat die plek betreft geniet het Stadionpark mijn voorkeur, eigenlijk vooral omdat de oude Kuip daarin een prominente positie behoudt, en er een soort van 'TwinStadium' ontstaat.
Op die manier blijft Feyenoord dicht bij zijn eigen historie, ook al omdat het nieuwe stadion dan op ons eigen Varkenoord komt.
En, ook niet onbelangrijk: Er ontstaat een prachtig park met allerlei faciliteiten voor (top)sport en recreatie vlak bij elkaar.
Zeg maar een soort Olympische Stad op Zuid.

Wat betreft het ontwerp: Ik ben zwaar onder de indruk van het Vogelnest in Peking. Met zoiets in het achterhoofd, in combinatie met de uitstraling van onze oude Kuip, moet men naar de ontwerptafel.

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
tweefeyenoordzoontjes
Ballenjongen

Uit: gorinchem
Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 11 december 2007
Gepost op 3 september 2008 om 09:47:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

WIM JANSEN en DE SIGAAR brengen gelukkig wat structuur in de opmerkingen.

Het gaat om Ruimtelijke Ordening mannen. Hele ministeries en procinciaal/gemeentelijke organen zijn daar in ons land al vele tientallen jaren mee bezig. Herinner de Nota's RO3 en RO4 ed? alleen voor globale invullingen. Wonen - Werken - Recreatie - Mobiliteit.

Dit gemeentelijke plan idem. Het gaat om invulling van de ruimte met alles wat met bestemmingsplannen en de Ordening van (de beperkte) ruimte. De bestemming 'nieuwe Kuip' wordt vanuit meerdere standpunten bekeken. Wat is financieel en milieu-technisch de meest optimale plaats.

Het gaat dus absoluut niet om het ontwerp van de Kuip. Dat is een geheel andere fase, een geheel andere procedure!!!

Daarbij verbaas ik me wel over de Maas variant, die ik zelf het allerliefste zie, want ik denk dat er nog weinig overleg geweest is met bijv. rijkswaterstaat en hoogheemraadschappen e.d. Het water/dijkgebied kent hele eigen wetgeving en beschermingsconstructies en kunnen nog behoorlijk dwars gaan liggen. Langdurige procedures zullen gaan volgen, met alle tijdsdruk geen prettige gedachte.

Tenzij, ja tenzij hoge politici (lees: goed en gedegen netwerken) hun invloed gaan uitoefenen en persoonlijke contacten en invloeden onder het genot van een hapje en een drankje, poorten onverwachts doen openen.

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.463,0VoVo: -Opstelling: -
Vakkie W
Vedette

Uit: Hoorn
Vak: Stadiontribune - X3
Reg.: 23 mei 2003
Gepost op 3 september 2008 om 09:52:26.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Haaglander schreef:

(...)

Ik geef alleen mijn mening over de tekeningen die hier op pagina 76 zijn afgebeeld en waar mijn voorkeur naar uit ZOU gaan.

Kan mij het nou schelen wie wat getekend heeft.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 138eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: 26e / 152e / 241eOpstelling: 4-4-2
Kobe Bryant
Vedette

Uit: Capelle aan den IJssel
Vak: Olympiatribune - Z1
Reg.: 4 april 2002
Gepost op 3 september 2008 om 10:05:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Qua project vind ik het stadion in of direct aan de Maas het meest aanspreken. Dat heeft een geweldige uitstraling zoals al eerder opgemerkt is, moet een machtig mooi gezicht zijn.
Ik vraag me alleen af of er geen praktische bezwaren zijn. Je kunt dus maar 1 kant op van het stadion af. Bij de huidige Kuip en op vaste bodem verspreiden de mensen zich via verschillende uitgangen alle richtingen op, bij dit project moet de hele meute 1 of 2 kanten op omdat aan de andere kant alleen maar water is. Lastig met 80.000 man of wanneer je ook met een tegenpartij te maken hebt die strikt gescheiden moet blijven.

Tussen de Varkenoord-projecten zie ik op het eerste gezicht alleen architectonische verschillen, ook al zijn dit geen échte stadionontwerpen. Kwestie van smaak lijkt me dat worden.

80.000 vind ik overigens een prima aantal om mee te beginnen. 100.000 is een droom maar op dit moment onrealistisch. Niemand zit te wachten op een halfvolle Kuip, 80.000 wordt al een heel karwei.

Ik stem dus nog maar even niet, ik wil eerst nog eens wat meer te weten komen over de verschillen en over eventuele bezwaren per project. Fijn dat de gemeente Rotterdam zo enthousiast lijkt te zijn. Het wordt ook wel tijd dat dat gebied eens onder handen genomen wordt. Ouwe troep wat je daar ziet staan (uitgezonderd Pathé en omgeving)...weg ermee.

[Dit bericht is veranderd door Kobe Bryant (op 3 september 2008 10:05:52).]

Help mods!
Pool: 8eMotM Deportivo la Coruna-Feyenoord: NiemandBattle-rating: 1.413,1VoVo: 103e / 320e / 135eOpstelling: 4-5-1
Vedette

Gepost op 3 september 2008 om 10:30:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
tweefeyenoordzoontjes schreef:

WIM JANSEN en DE SIGAAR brengen gelukkig wat structuur in de opmerkingen.

Het gaat om Ruimtelijke Ordening mannen. Hele ministeries en procinciaal/gemeentelijke organen zijn daar in ons land al vele tientallen jaren mee bezig. Herinner de Nota's RO3 en RO4 ed? alleen voor globale invullingen. Wonen - Werken - Recreatie - Mobiliteit.

Dit gemeentelijke plan idem. Het gaat om invulling van de ruimte met alles wat met bestemmingsplannen en de Ordening van (de beperkte) ruimte. De bestemming 'nieuwe Kuip' wordt vanuit meerdere standpunten bekeken. Wat is financieel en milieu-technisch de meest optimale plaats.

Het gaat dus absoluut niet om het ontwerp van de Kuip. Dat is een geheel andere fase, een geheel andere procedure!!!

Daarbij verbaas ik me wel over de Maas variant, die ik zelf het allerliefste zie, want ik denk dat er nog weinig overleg geweest is met bijv. rijkswaterstaat en hoogheemraadschappen e.d. Het water/dijkgebied kent hele eigen wetgeving en beschermingsconstructies en kunnen nog behoorlijk dwars gaan liggen. Langdurige procedures zullen gaan volgen, met alle tijdsdruk geen prettige gedachte.

Tenzij, ja tenzij hoge politici (lees: goed en gedegen netwerken) hun invloed gaan uitoefenen en persoonlijke contacten en invloeden onder het genot van een hapje en een drankje, poorten onverwachts doen openen.

Ik denk dat Hoogheemraadschap Schieland allang gekend is in de plannen van de Gemeente Rotterdam om eventueel het Stadion gedeeltelijk in de Maas te bouwen.
Dit soort plannen moeten uiteraard getoetst worden aan het 'droge-voeten' principe van het Hoogheemraadschap. Dit moet trouwens ook gebeuren voor beide andere varianten omdat ik wel zeker weet dat de lokatie Varkenoord een zogenaamd 'bemalen gebied' is.

Help mods!
Jen
Regelmatige invaller

Uit: Katwijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 17 maart 2003
Gepost op 3 september 2008 om 10:34:29.         MSN: janvanrijn@gmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Qua locatie lijkt de Maas de aller mooiste oplossing. Het is als wanneer je over de van Brienenoordbrug rijd en naar rechts (of links) kijkt, en de Kuip al kan zien. Wanneer op de lokatie, nog prominenter naast de brug, een nog groter stadion zal worden gebouwd, is het helemaal een feest, iedere keer wanneer je er langs rijdt. Veel meer dan bij de andere twee mogelijkheden, die overigens qua locatie ook niet verkeerd zijn.
Een snelle telling leverde ook iets van 26 trainingsvelden in de nabije omgeving op, dat is volgens mij precies wat volgens Feyenoord de bedoeling ook was.

Alles wat hier (nu nog) op papier staat, ik al vele malen indrukwekkender dan de mislukte ufo die ergens boven de snelweg in a'dam hangt.

Help mods!
Pool: 432eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.477,2VoVo: 1169e / 1144e / 1228eOpstelling: 4-3-3
Nul-Tien Casual
Internationale topspeler

Uit: Rotterdam
Reg.: 13 mei 2004
Gepost op 3 september 2008 om 10:46:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind de Maasvariant absoluut de slechtste keuze van alles. Het eiland van Brienenoord is een heerlijke plek midden in Rotterdam waar je kunt ontspannen en, ondanks dat je zo dicht bij de snelweg zit, lekker even de hectiek van de stad kunt ontvluchten. Er zijn volkstuintjes en er loopt zelfs een aantal verwilderde Schotse Hooglanders los rond. Er zijn daar eerder bouwplannen geweest, maar nooit is er een ambtenaar geweest die zich de woede van de bewoners op de hals heeft durven halen door er daadwerkelijk te gaan bouwen. Ik hoop dat dat ook zo blijft, al merk ik hier al dat de niet-Rotterdammers daar weinig boodschap aan lijken te hebben.

Varkenoord is wat dat betreft een veel betere locatie. Daar is veel ruimte, infrastructuur is goed te regelen (zowel wegen als spoor) en het spreekt mij ook aan dat het stadion in feite dan nog gewoon tussen de woonwijken in ligt (Vreewijk en Sportdorp).

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-2-4
wimpiejansen
Vedette

Reg.: 26 februari 2004
Gepost op 3 september 2008 om 10:48:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Jen schreef:

Qua locatie lijkt de Maas de aller mooiste oplossing. Het is als wanneer je over de van Brienenoordbrug rijd en naar rechts (of links) kijkt, en de Kuip al kan zien. Wanneer op de lokatie, nog prominenter naast de brug, een nog groter stadion zal worden gebouwd, is het helemaal een feest, iedere keer wanneer je er langs rijdt. Veel meer dan bij de andere twee mogelijkheden, die overigens qua locatie ook niet verkeerd zijn.
Een snelle telling leverde ook iets van 26 trainingsvelden in de nabije omgeving op, dat is volgens mij precies wat volgens Feyenoord de bedoeling ook was.

Alles wat hier (nu nog) op papier staat, ik al vele malen indrukwekkender dan de mislukte ufo die ergens boven de snelweg in a'dam hangt.

Dan krijgt elke selectiespeler zijn eigen trainingsveld. Lijkt me een prima plan.

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Vedette

Gepost op 3 september 2008 om 10:53:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Nul-Tien Casual schreef:

Ik vind de Maasvariant absoluut de slechtste keuze van alles. Het eiland van Brienenoord is een heerlijke plek midden in Rotterdam waar je kunt ontspannen en, ondanks dat je zo dicht bij de snelweg zit, lekker even de hectiek van de stad kunt ontvluchten. Er zijn volkstuintjes en er loopt zelfs een aantal verwilderde Schotse Hooglanders los rond. Er zijn daar eerder bouwplannen geweest, maar nooit is er een ambtenaar geweest die zich de woede van de bewoners op de hals heeft durven halen door er daadwerkelijk te gaan bouwen. Ik hoop dat dat ook zo blijft, al merk ik hier al dat de niet-Rotterdammers daar weinig boodschap aan lijken te hebben.

Varkenoord is wat dat betreft een veel betere locatie. Daar is veel ruimte, infrastructuur is goed te regelen (zowel wegen als spoor) en het spreekt mij ook aan dat het stadion in feite dan nog gewoon tussen de woonwijken in ligt (Vreewijk en Sportdorp).

Niet-Rotterdammers kijken daar natuurlijk anders tegenaan dan iemand die daar woont. De niet-Rotterdammers kijken inderdaad meer naar de uitstraling van de drie nu bekende voorkeurslokaties van de Gemeente Rotterdam.

Ikzelf vind de Maas de mooiste lokatie omdat dan het Stadion machtig mooi uitkomt wanneer je vanuit het Noorden de Brienenoord benadert. Dat is nu eigenlijk al zo met De Kuip. Laat staan als er nog dichterbij een bolwerk staat waarin 80.000 toeschouwers kunnen.

Ik kan me echter voorstellen dat er uiteindelijk, na het afwegen van alle voors en tegens, gekozen wordt voor Varkenoord.

Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 86 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk