| Poster | | Topic: De nieuwe Kuip |  |
|
| silomneedttadteizdnamein | |
|
paulmillwall Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Marathontribune - J Posts: 633 Reg.: 19 augustus 2004 | Inderdaad, als je alleen maar komt als we een goed elftal hebben, kun je beter maar gewoon een abonnement op Sport1 nemen.
|
|
|
Hector-FR Veelbelovend talent
Uit: De Kuip Vak: Maastribune - W3 Posts: 109 Reg.: 1 juli 2008 | 30.000 is niet slecht hmm 15 a 20.000 vrij verkoop dus 
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | |
|
helter skelter Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 1402 Reg.: 20 april 2006 | Als voorbeeld voor de nieuwe Kuip vind ik het vogelnestje van Bejing wel wat hebben...maar wel even de sintelbaan wegdenken.

|
|
|
Haaglander Vaste waarde in elftal
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 386 Reg.: 30 december 2006 | Een superlelijk stadion ..... 
|
|
|
Het legioen 12 Nationale topspeler
Uit: Nieuw-Beijerland Vak: - Posts: 810 Reg.: 27 januari 2004 | Zo lelijk is het toch niet? Maar als nieuwe kuip hoef ik het ook weer niet
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 3069 Reg.: 4 april 2002 | Ik vind het schitterend.
Maar niet geschikt als nieuwe Kuip. Bij de constructie van het dak is blijkbaar rekening gehouden met de atletiekbaan eromheen. Hoe zou dat moeten bij de nieuwe Kuip als de tribunes direct aan het veld grenzen? Dan overlapt het dak ook deels het veld (tenzij je het korter maakt).
Verder vraag ik me nog af hoe het zit met het zonlicht en de ventilatie voor het gras.
Wat mij betreft gebruiken we het concept van de huidige Kuip in het ontwerp van de nieuwe. Het moet herkenbaar blijven, never change a winning design 
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: helter skelter schreef:
Als voorbeeld voor de nieuwe Kuip vind ik het vogelnestje van Bejing wel wat hebben...maar wel even de sintelbaan wegdenken.
(plaatje)
(plaatje)
Het vogelnestJE nog wel 100.000 toschouwers kunnen er in. Ook heeft dat stadion absoluut geen sintelbaan meer. De laatste OS waarbij de atletieknummers op een sintelbaan afgewerkt zijn waren in Rome in 1960.
Ik vind het ontwerp van dat stadion overigens volledig ongeschikt voor ons. Vanaf de bovenste plaatsen van de tweede ring kan je echt geen wedstrijd meer bekijken. Je zit er gewoonweg te ver vanaf.
Ik zie nog steeds meer in een stadion met 3 ringen waar 107.000 toeschouwers in kunnen.
|
|
|
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 386 Reg.: 30 december 2006 |
quote: Het legioen 12 schreef:
Zo lelijk is het toch niet? Maar als nieuwe kuip hoef ik het ook weer niet
Ik vind het echt niet mooi, vooral van de buitenkant. Maja, da's mijn persoonlijke smaak.
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: Haaglander schreef:
(...)
Ik vind het echt niet mooi, vooral van de buitenkant. Maja, da's mijn persoonlijke smaak.
Ik vind het wel mooi van de buitenkant. Dat is inderdaad een kwestie van smaak. Ik zou het wel mooi vinden als ons nieuwe Stadion net als De Kuip overigens een open constructie krijgt. Het Vogelnest is daar ook een voorbeeld van.
Liever dat dan een betonnen bak als de snelkookpan en vele stadions die vandaag de dag herrijzen.
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | Het Reliant Stadion in Houston blijf ik het beste voorbeeld vinden. Zoiets in een Kuip vorm en dan 106.000+ plaatsen is gewoon enorm mooi. Tribunen enorm dicht tegen het veld aan.
|
|
|
De Sigaar  Vedette
quote: SFeyenoord schreef:
Het Reliant Stadion in Houston blijf ik het beste voorbeeld vinden. Zoiets in een Kuip vorm en dan 106.000+ plaatsen is gewoon enorm mooi. Tribunen enorm dicht tegen het veld aan.
Ook een gesloten betonnen bak zo te zien aan de foto's die ik er van kan vinden.
Het gras zal in Nederland weinig zon zien. Dit in tegenstelling tot Houston dat veel dichter bij de evenaar ligt.
Ik geloof namelijk niet zo in uitrolbare grasmatten. Daarvoor zijn peperdure constructies nodig en bovendien een halve hectare dure grond om die mat naartoe te rollen.
Of je moet genoegen nemen met kunstgras. 
|
|
|
kaalkop_bb Vedette
Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis Vak: Olympiatribune - BB Posts: 2307 Uploads: 1 Reg.: 8 augustus 2005 |
Neeeee, geen nep-gras. Dat ruiken we zondag weer Zie eens hoever je in dat 'vogelnestje' van het veld zit door die atletiekbaan. Afschuwelijk. Hoe kan ik met mijn cameraatje dan nog foto's voor de site maken???
OP DE KUIP.
|
|
|
MrMenor Jeugdspeler
Uit: Beverwijk Vak: Stadiontribune - TT Posts: 47 Reg.: 20 september 2006 | Hij is geloof ik al eens eerder langs gekomen maar ik ben wel gecharmeerd van het Dallas Cowboys Stadion.
Met name de opzet van de 'endzones' ziet er goed uit (kraampjes, biertentjes etc ).

Op http://stadium.dallascowboys.com/ staan wat mooie animaties, maar die site laadt erg traag.
Kost een beetje maar dan heb je ook wat: verplaatsbaar veld, schuifdak, 36 meter hoge, doorzichtige schuifdeuren op de kopkanten.
Hier nog een foto van de bouw:

|
|
|
Simson Vedette
Uit: Krimpen a/d Lek Vak: Maastribune - V Posts: 1995 Reg.: 19 september 2005 | Er zou dit najaar toch meer bekend worden gemaakt over de komst van een nieuw stadion?
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | @De Sigaar. Het gaat me om de schuifdak. Het stadion kan volledig open zijn, kan de tribunen overdekken of helemaal dicht zijn. Bij vrijwel elk stadion met een schuifdak is het donker, ook als het dak opengeschoven is. De Arena, Gelredome, De Arena auf Schalke, allemaal verschrikkelijk deprimerend.
@MrMenor. Dat is ook een mooi stadion, maar de schuifdak van Reliant stadion is beter. Totaal niet storend.
[Dit bericht is veranderd door SFeyenoord (op 26 augustus 2008 08:21:03).]
|
|
|
De Sigaar  Vedette
@De Sigaar. Het gaat me om de schuifdak. Het stadion kan volledig open zijn, kan de tribunen overdekken of helemaal dicht zijn. Bij vrijwel elk stadion met een schuifdak is het donker, ook als het dak opengeschoven is. De Arena, Gelredome, De Arena auf Schalke, allemaal verschrikkelijk deprimerend.
@MrMenor. Dat is ook een mooi stadion, maar de schuifdak van Reliant stadion is beter. Totaal niet storend.
Ik zie helemaal niets in schuifdaken. Dus ook niet in de constructie van het door jou zo verafgode stadion.
Wat ik graag onderzocht wil zien is de constructie zoals deze bij Wembley voorgesteld is.
Elke vorm van schuifdak zorgt er namelijk voor dat de lichtdoorlaat boven het veld ongeveer net zo groot is als het veld zelf. En als het stadion 60 of meer meter hoog is heb je automatisch een donkere bak.
Transparantie hebben we nodig. Ook al is het dak dicht.
Zie: http://www.archiprix.nl/nl/2004/thisis.html
|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 5447 Reg.: 10 november 2005 | ik zie meer in een stadion waarbij de tribunes stijl naar boven lopen en dus boven op het veld zitten.denk aan het stadion van real madrid.
|
|
|
Heineken Vedette Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Harderwijk Vak: - Posts: 12187 Reg.: 9 december 2001 |
quote: echte critiche schreef:
ik zie meer in een stadion waarbij de tribunes stijl naar boven lopen en dus boven op het veld zitten.denk aan het stadion van real madrid.
Waar moeten ze dan gaan voetballen?
|
|
|
kaalkop_bb Vedette
Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis Vak: Olympiatribune - BB Posts: 2307 Uploads: 1 Reg.: 8 augustus 2005 |
... in de Bierkelders... Natuuurlijk.

|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 5447 Reg.: 10 november 2005 |
quote: Heineken schreef:
(...)
Waar moeten ze dan gaan voetballen?
op de tribunes 
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)
Ik zie helemaal niets in schuifdaken. Dus ook niet in de constructie van het door jou zo verafgode stadion.
Wat ik graag onderzocht wil zien is de constructie zoals deze bij Wembley voorgesteld is.
Elke vorm van schuifdak zorgt er namelijk voor dat de lichtdoorlaat boven het veld ongeveer net zo groot is als het veld zelf. En als het stadion 60 of meer meter hoog is heb je automatisch een donkere bak.
Transparantie hebben we nodig. Ook al is het dak dicht.
Zie: http://www.archiprix.nl/nl/2004/thisis.html
Ik hoef geen schuifdak, de gemeente Rotterdam en Feyenoord willen dat blijkbaar wel.
En dan wil ik een stadion waarin een dak volledig open kan.
Dit vind ik echt geen donkere bak.

|
|
|
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 386 Reg.: 30 december 2006 |
Het Reliant Stadion in Houston blijf ik het beste voorbeeld vinden. Zoiets in een Kuip vorm en dan 106.000+ plaatsen is gewoon enorm mooi. Tribunen enorm dicht tegen het veld aan.
Eens.
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11146 Reg.: 3 mei 2002 |
(...)
Ik hoef geen schuifdak, de gemeente Rotterdam en Feyenoord willen dat blijkbaar wel.
En dan wil ik een stadion waarin een dak volledig open kan.
Dit vind ik echt geen donkere bak.
(plaatje)
Ik ben zowiezo tegen een nieuw stadion, laat staan eentje met een dak erop. Waarom willen de gemeente en Feyenoord dat wel? Als het de gedachte is van Feyenoord, dat met slecht weer en een gesloten dak, er meer mensen worden binnengehaald dan met een open dak, gaan ze op de stoel van de bezoeker zitten zonder het te vragen, of is er wel een onderzoek naar gehouden? En de gemeente? Wat heeft die met de vorm van het stadion te maken? Gaan ze er open feesten houden? Zich bemoeien met de exploitatie?
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | Een Feyenoord business seat kost nu €3.750 en een business unit kost €99.500.
In het nieuwe stadion wil men minimaal 7.000 business seats hebben en 100 units.
Ik neem aam dat die seats dan al zeker €5.000 zijn en die units zullen dan ook iets van €120.000 zijn.
7.000 x €5.000 = €35 miljoen
100 x €120.000 = €12 miljoen
bijmekaar €47 miljoen.
Maar als ze voor de 15.000 seat variant gaan met ook 200 units. Dan betekent dat meer dan €100 miljoen per seizoen voor alleen al de business seats en units recette voor de competitie. Gewone seizoenskaarthouders, europees voetbal en de extra sponsorgelden en TV-gelden niet eens meegerekend.
De nieuwe super Kuip wordt echt een goudmijn.
|
|
|