| Poster | | Topic: De nieuwe Kuip |  |
|
| silomneedttadteizdnamein | |
|
Haaglander Vaste waarde in elftal
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 386 Reg.: 30 december 2006 |
quote: FR Vatos Locos schreef:
Ik zou als ik Feyenoord was nog eens goed nadenken of een stadion van circa 100.000 wel een goede idee is. Het is een verdubbeling ten opzichten van nu en dat lijkt me nog een te grote stap. Beter beginnen met een capaciteit van circa 75.000 en dan eventueel over een paar jaar uitbreiden, maar alleen als het structureel vol zit natuurlijk. Dat hangt af van de prestaties op het veld.
Volgens mij was dat ook de opzet. Eerst 75.000 dan eventueel - zonder grote moeite - naar ruim 100.000.
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | 100.000 is een perfecte maat. Een echte sponsormagneet. Dus voor de mensen die nu geen seizoenskaart kopen, koop er wel 1 als de nieuwe Kuip af is. Elke Feyenoorder die het kan, koop een seizoenskaart. Dat geldt nu al, maar dan helemaal.
|
|
|
jezus christus Vedette
Vak: - Posts: 2625 Reg.: 18 september 2004 |
quote: SFeyenoord schreef:
100.000 is een perfecte maat. Een echte sponsormagneet. Dus voor de mensen die nu geen seizoenskaart kopen, koop er wel 1 als de nieuwe Kuip af is. Elke Feyenoorder die het kan, koop een seizoenskaart. Dat geldt nu al, maar dan helemaal.
koop er ook 1 als je niet van voetbal houdt of niet wilt gaan...dat is tegenwoordig heel trendy, zie die snelkookpan in de bijlmer
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | |
|
PRO-VISIE Aanstormend talent
Vak: - Posts: 151 Reg.: 1 juli 2008 | We moeten echt wel meteen naar een capaciteit van 100.000. Een psycologisch, "magisch" getal. Dat heeft 75.000 niet, dat is gewoon "veel", zonder meer. 100.000 zal gegarandeerd veel meer volk aantrekken, en sponsors kijken er likkebaardend naar.
|
|
|
paulmillwall Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Marathontribune - J Posts: 633 Reg.: 19 augustus 2004 | De Kuip was in deogen van velen ook veel te groot voor het nederlands voetbal. Moet je nu zien?
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 |
quote: PRO-VISIE schreef:
We moeten echt wel meteen naar een capaciteit van 100.000. Een psycologisch, "magisch" getal. Dat heeft 75.000 niet, dat is gewoon "veel", zonder meer. 100.000 zal gegarandeerd veel meer volk aantrekken, en sponsors kijken er likkebaardend naar.
Daar sla je de spijker op zijn kop de getallen 80.000 en 90.000 hebben dat ook niet zo. Wel meer dan 75.000 natuurlijk, maar een getal van 6-cijfers voor een stadion is magisch en trekt meer sponsoren. Het geld wordt toch grotendeels verdiend uit de skyboxen en business seats. Ik heb er geen probleem mee als er maar 60.000 seizoenskaarthouders zijn en gemiddeld 70.000 per jaar wordt gehaald. Zo'n joekel van 100.000+ moet er komen + het moet een missie van het Feyenoordbestuur worden om het zo vol mogelijk te krijgen. De populariteit verhoogt gewoon enorm met zo'n super joekel.
Dat was ook de bedoeling toen men de huidge Kuip ging bouwen. Men verwachtte meestal geen volle bak, maar bij de enkele topwedstrijden wel en Feyenoord ging er in groeien, want niet veel later had men een landelijke aanhang en daadwerkelijk veel wedstrijden waar gewoon 65.000+ toeschouwers zaten.
|
|
|
nefertete Basisspeler
Vak: - Posts: 1021 Reg.: 7 januari 2008 | Zie zo een groot stadion ook als de enigste manier om europees mee te blijven doen.
Je kan dan inderdaad je club sponsoren door een seizoenskaart te kopen...en misschien niet elke wedstrijd te komen.
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2330 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: nefertete schreef:
Zie zo een groot stadion ook als de enigste manier om europees mee te blijven doen.
Och, als je met een stadion van 35-50k nog verliest van ploegen als Teplice, Slavia Praga, Rapid Boekarest, Brann Bergen, Dinamo Zagreb, Kopenhagen, Laussanne Sports, Sturm Graz etc., dan gaat een stadion van 100.000 man geen enkel verschil maken. Het gaat vooral mank op het gebied van mentaliteit, niet vanwege geld. Zie ook Ajax, dat sinds de verhuizing van De Meer naar de Arena alleen maar slechter is gaan presteren in Europa.
Ik zie dan ook weinig redenen om aan te nemen dat het met Feyenoord opeens crescendo zal gaan als we een nieuw stadion hebben. Dat is hooguit bijzaak, de vele problemen liggen elders.
|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 5447 Reg.: 10 november 2005 |
quote: nefertete schreef:
Zie zo een groot stadion ook als de enigste manier om europees mee te blijven doen.
Je kan dan inderdaad je club sponsoren door een seizoenskaart te kopen...en misschien niet elke wedstrijd te komen.
het belangrijkste is mischien wel de enorme uitstraling die je krijgt als club naar de buitenwereld toe. die 80 tot 90.000 zitten er echt wel elke 2 weken.
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | Afgelopen seizoen hebben er maar enkele clubs een hoger competitie gemiddelde gehaald dan Feyenoord(45.644).
In Spanje zijn dat er 2 clubs, Real Madrid en Barcelona.
In Engeland zijn dat er 3 clubs, Man Utd, Arsenal, Newcastle.
In Frankrijk is dat 1 club, O. Marseille.
In Italië zijn dat er 2 clubs, AC Milan en Internazionale.
In Duitsland zijn dat er 6 clubs, Dortmund, Bayern, Schalke, HSV, Stuttgart, E.Frankfurt.
In Schotland zijn dat er 2 clubs, Celtic en Rangers.
In Portugal, Griekenland, Nederland, België, Turkije, Rusland geen enkele.
16 clubs maar met een hoger gemiddelde. Met dat nieuwe stadion kan het gemiddelde van 76.000 van Man Utd zo verbroken worden.
De gemiddeldes van Barcelona vanaf het jaar 2000 schommelen tussen de 65.000 en 75.000. Niemand die klaagt over dat er vaak 40.000 stoelen leeg blijven. Er wordt eerder gepraat over een geweldig groot stadion met een enorme uitstraling.
Reclame maken voor het grootste stadion van Europa met het hoogste gemiddelde levert veel sponsoren op.
|
|
|
Haaglander Vaste waarde in elftal
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 386 Reg.: 30 december 2006 | 12 wedstrijden met 70.000 - 75.000 toeschouwers en 5 wedstrijden uitverkocht (106.000 toeschouwers)is gewoon haalbaar.
[Dit bericht is veranderd door Haaglander (op 11 augustus 2008 09:39:12).]
|
|
|
tweefeyenoordzoontjes Ballenjongen
Uit: gorinchem Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 23 Reg.: 11 december 2007 |
quote: SFeyenoord schreef:
Afgelopen seizoen hebben er maar enkele clubs een hoger competitie gemiddelde gehaald dan Feyenoord(45.644).
In Spanje zijn dat er 2 clubs, Real Madrid en Barcelona.
In Engeland zijn dat er 3 clubs, Man Utd, Arsenal, Newcastle.
In Frankrijk is dat 1 club, O. Marseille.
In Italië zijn dat er 2 clubs, AC Milan en Internazionale.
In Duitsland zijn dat er 6 clubs, Dortmund, Bayern, Schalke, HSV, Stuttgart, E.Frankfurt.
In Schotland zijn dat er 2 clubs, Celtic en Rangers.
In Portugal, Griekenland, Nederland, België, Turkije, Rusland geen enkele.
16 clubs maar met een hoger gemiddelde. Met dat nieuwe stadion kan het gemiddelde van 76.000 van Man Utd zo verbroken worden.
De gemiddeldes van Barcelona vanaf het jaar 2000 schommelen tussen de 65.000 en 75.000. Niemand die klaagt over dat er vaak 40.000 stoelen leeg blijven. Er wordt eerder gepraat over een geweldig groot stadion met een enorme uitstraling.
Reclame maken voor het grootste stadion van Europa met het hoogste gemiddelde levert veel sponsoren op.
------------------------------------------------
prima duidelijk gemaakt en vooral dat stukje tekst over het gemiddelde van Barcelona, het gesprek over een geweldig groot stadion met uitstraling spreekt me aan...
laat ik helder zijn; tot voor kort vond ik dat een nieuwe kuip met 80.000/85.000 toeschouwers ruim voldoende zou zijn. Een uitbouwmogelijkheid moet daarbij goed te realiseren zijn, eventueel voor in de toekomst.
Ik besprak het 'nieuwe kuip verhaal' regelmatig met feyenoordsupporters en zelfs met 'die anderen'. Afgelopen maand echter raakte ik in gesprek met twee mannen die overigens totaal geen voetballiefhebber zijn, maar beiden te maken hebben met commercie, reclame, geldstromen genereren, sponsering e.d. Zij konden mij in korte tijd overtuigen dat er niet lang over hoeft te worden gediscusseerd: 100.000 is magisch en trekt vele malen meer (en niet te vergeten gemakkelijker) sponsers, toeschouwers, glorie-runners, nieuwsgierigen, vakantiegangers, speciale voetbal-tours etc. Met een eventuele 106.000+ kun je wat betreft advertenties en marketing nog meer (voor zolang een record blijft staan).
Ook bevestigden beide heren het barcelona verhaal van 30 of 40.000 lege stoeltjes... nou en? was hun reactie. Een ring leeg, voor toeschouwers, sponsors, tv-producenten, voetballers, toeristen en alle anderen.... ZIJ waren in het grootste stadion van Europa. Dat van Feyenoord. Dat iedereen al kent van al die voetbalbladen in de hele wereld!
|
|
|
Hector-FR Veelbelovend talent
Uit: De Kuip Vak: Maastribune - W3 Posts: 109 Reg.: 1 juli 2008 |

ZO iets tegen BV VVV Venlo

EN ZO TEGEN BV AJAX PSV
agja we zien wel
|
|
|
nefertete Basisspeler
Vak: - Posts: 1021 Reg.: 7 januari 2008 | Jij denkt veel te klein joh. 
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | @Hector-FR. Tegen Venlo zitten er minimaal 50.000. Feyenoord gaat best een flink aantal seizoenskaarten verkopen, dus ook bij de minste tegenstanders zitten er ruim meer toeschouwers dan bij een uitverkochte Arena(komt vrijwel nooit voor). Op jouw plaatje zitten er bijmekaar niet eens 5.000, zoiets komt echt niet meer voor bij Feyenoord.
By the way. Hopelijk heeft iedereen hier zijn seizoenskaart verlengd, Feyenoord heeft zoveel mogelijk support nodig in deze tijden. Ook mensen die nu nog geen seizoenskaart hebben, ga er maar snel 1 halen.
[Dit bericht is veranderd door SFeyenoord (op 15 augustus 2008 11:13:06).]
|
|
|
Uit: De Kuip Vak: Maastribune - W3 Posts: 109 Reg.: 1 juli 2008 | weet iemand hoeveel seizoenkaarten all zijn er verkocht ?
|
|
|
Feyenoord Kampioen Vedette
Uit: Leusden Vak: Maastribune - VV Posts: 4693 Reg.: 4 januari 2003 |
quote: Hector-FR schreef:
weet iemand hoeveel seizoenkaarten all zijn er verkocht ?
Voor De nieuwe Kuip????
Denk nog geen een...
|
|
|
Uit: De Kuip Vak: Maastribune - W3 Posts: 109 Reg.: 1 juli 2008 | hHAHAHA NEE gewoon voor 2008-2009 
|
|
|
FR Vatos Locos Nationale topspeler
Vak: - Posts: 888 Reg.: 21 mei 2005 |
quote: Hector-FR schreef:
hHAHAHA NEE gewoon voor 2008-2009 
ik denk een stuk minder dan vorig seizoen
want met de spetterende aankopen liep het toen opeens storm, want iedereen had weer geloof in een kampioenschap. Dit seizoen is dat er totaal niet.
[Dit bericht is veranderd door FR Vatos Locos (op 17 augustus 2008 02:53:47).]
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | Wie vorig seizoen een seizoenskaart aanschafte en dit seizoen niet, mag van mij ook voor altijd wegblijven.
Schaf gewoon altijd een seizoenskaart aan, punt uit.
|
|
|
ger feyenoord Bankzitter Runner-up Feyenoord Pool 2007/2008
Uit: zeeland Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 233 Reg.: 5 september 2005 | Ga jij even uitmaken hier of mensen een seizoenkaart moeten aanschaffen, moet niet gekker worden hier op dit forum.
|
|
|
frankyboy Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 2995 Reg.: 26 februari 2003 |
quote: FR Vatos Locos schreef:
(...)
ik denk een stuk minder dan vorig seizoen
want met de spetterende aankopen liep het toen opeens storm, want iedereen had weer geloof in een kampioenschap. Dit seizoen is dat er totaal niet.
Volgens mij las ik maanden geleden al dat er dik 30.000 seizoenskaarten zijn verkocht. Boven verwachting dus.
|
|
|
Rubencho Ballenjongen
Uit: Rotterdam Vak: Maastribune - W1 Posts: 11 Reg.: 9 december 2007 | In de Nieuwe Kuip moeten we het uitvak maar niet te groot maken, Het zit nu al vrijwel nooit vol, laat staan als we het uitvak ook nog eens verdubbelen 
|
|
|
FR Vatos Locos Nationale topspeler
Vak: - Posts: 888 Reg.: 21 mei 2005 |
quote: frankyboy schreef:
(...)
Volgens mij las ik maanden geleden al dat er dik 30.000 seizoenskaarten zijn verkocht. Boven verwachting dus.
Dat heb ik gemist dan. Zo ver ik weet heeft feyenoord er nog geen melding van gemaakt.
|
|
|