| Poster | | Topic: De nieuwe Kuip |  |
|
| silomneedttadteizdnamein | |
screens Vedette
Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 1123 Reg.: 13 augustus 2001 | Feyenoord heeft niets te maken met het topsport centrum hoor dus zijn geen kosten voor feyenoord.
|
|
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4580 Reg.: 17 april 2007 |
quote: De Telegraaf, 20 juni 2008
Selectie van Feyenoord moet elders gaan trainen
Topsportcentrum dijt uit
Van onze Rotterdamse redactie
ROTTERDAM, vrijdag
Rotterdam beschikt in 2010 over een fors uitgebreid Topsportcentrum. Aan het huidige gebouw pal naast De Kuip verrijst de komende jaren een groot nieuw pand met daarin onder meer een topsporthal, een amateursporthal, kantoren en horecavoorzieningen.
Ook de opleiding ’Sport en Bewegen’ van het Albeda College krijgt een plaats in het nieuwe complex, waarvan de eerste paal in het najaar wordt geslagen. Het bestaande Topsportcentrum verdwijnt niet: het wordt wel grondig verbouwd.
De prestigieuze plannen voor de expansie zijn gisteren op het Rotterdamse stadhuis officieel gepresenteerd door sportwethouder Lucas Bolsius (CDA).
Met de uitbreiding én de verbouwing van het huidige centrum is een totale investering gemoeid van maar liefst 42,7 miljoen euro.
De gemeente betaalt 23,7 miljoen euro; de rest moet worden terugverdiend met huurinkomsten en de exploitatie van het gebouw.
De Rotterdamse gemeenteraad buigt zich 17 juli aanstaande over de door het college van B en W voorgestelde financiele bijdrage.
„Uitbouw van het Topsportcentrum is hard nodig, omdat we qua capaciteit tegen onze grenzen aan lopenâ€, aldus wethouder Bolsius.
„We willen ook in de toekomst grote evenementen naar Rotterdam halen. Onze positie als sportstad willen we graag behouden.â€
Bijzonder aspect van het nieuwe gebouw zijn de beeldschermen aan de buitenkant.
Met speciale lamellen en met led-verlichting kunnen straks stilstaande en bewegende beelden op het pand worden vertoond.
Parkeren
Met het groter Topsportcentrum zijn wel 300 parkeerplaatsen extra nodig, boven op de 300 plekken die er in de directe omgeving al zijn.
• Zo komt het nieuwe Topsportcomplex pal naast De Kuip er in 2010 uit te zien.
Aan het bestaande centrum wordt een groot, nieuw gebouw toegevoegd.
ILLUSTRATIE: ZWARTS & JANSMA ARCHITECTEN
Om aan die parkeereis te voldoen, wordt het huidige trainingsveld van Feyenoord, na het seizoen 2008/2009, ingericht als parkeerterrein.
De selectie van Feyenoord verkast straks voor haar trainingen naar Varkenoord, het complex aan de overzijde van de Marathonweg. Daar worden ook twee kunstgrasvelden aangelegd.
Het nieuwe Topsportcentrum is aangenomen door BAM Utiliteitsbouw.
Dat bedrijf viel in de eerste aanbestedingsronde (waarin het enig inschrijver was) af, omdat het door de gemeente te duur werd bevonden. In de tweede ronde was de bouwgigant goedkoper dan zijn twee concurrenten.
De expansie past in de ambitieuze plannen van B en W om de omgeving van stadion De Kuip om te vormen tot ’stadionpark’, met plaats voor een nieuwe voetbaltempel, een overdekte 400 meter lange kunstijsbaan, woningen, winkels en horeca.
|
|
|
tufo Vedette
Uit: RIDDERKERK Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 1337 Reg.: 21 april 2005 | Verbeek achter de schermen architect van Feyenoord
Datum: 20-06-2008 Bron: AD.nl
Officieel moet hij nog aan zijn klus in Rotterdam beginnen, maar achter de schermen heeft Gertjan Verbeek zich nu al ontpopt tot de architect van Feyenoord.
Letterlijk, want de nieuwe trainer zit straks met zijn spelers in een hypermoderne kleedkamer die hij zelf heeft helpen ontwerpen.
Toen de clubleiding van Feyenoord hem de plannen voor de ingrijpende facelift van de Kuip liet zien, nam Verbeek - in zijn vrije tijd een hartstochtelijk klusser - de bouwtekeningen mee naar huis om ze aan een nauwkeurige studie te onderwerpen. Hij streepte naar hartelust, bracht de verbeteringen aan die hij nodig achtte en zette zo zijn nieuwe werkomgeving naar zijn hand. ,,Ik vind het belangrijk dat alles top is,’’ verklaart de perfectionist Verbeek, die gisteren tevreden constateerde dat de verbouwing op schema loopt. ,,Het begint erop te lijken.’’
De eerste keer dat hij werd rondgeleid in de Kuip viel het hem op dat Feyenoord achterliep. Zelfs bij zijn vorige club Sc Heerenveen waren de faciliteiten beter. Verbeek: ,,Toen ze me vroegen wat ik ervan vond, zei ik ‘alles is te klein.’ Je zit de hele week met zijn allen op elkaar. En je weet je wat er gebeurt als je te veel kippen in een hok stopt. Dan krijg je anarchie.’’
,,Ook Bert van Marwijk klaagde vorig seizoen over gebrek aan ruimte,’’ zegt Feyenoords commercieel directeur Chris Woerts. ,,De plannen om daar iets aan te doen zijn niet nieuw. Maar we hebben het wel getroffen dat we in Verbeek een trainer hebben die met ons meedenkt.’’
,,Bij Heracles en Heerenveen heb ik niet anders gedaan,’’ zegt de nieuwe trainer. ,,Het is belangrijk dat je qua medische en fysieke begeleiding over goede faciliteiten kunt beschikken. Je moet voorwaarden creëren om topsport te bedrijven.’’
En dus is de kleedkamer, die klaar moet zijn als Feyenoord op 5 juli de training hervat, straks ongeveer drie keer zo groot. Medische verzorging, een fonkelnieuwe fitnessruimte, maar ook een infrarood sauna, zijn er binnen handbereik. Woerts: ,,Toen Giovanni van Bronckhorst vorig seizoen na negen jaar terugkwam, zei hij dat er niets was veranderd bij Feyenoord. Dat was een compliment voor de sfeer, maar het betekende ook dat we een inhaalslag moesten maken.’’
Niet alleen op het gebied van voorzieningen voor de selectie en de technische staf - de (trainers)kamers en het spelershome worden eveneens flink uitgebouwd. Ook qua commerciële mogelijkheden was de concurrentie Feyenoord inmiddels voorbijgestreefd. ,,De Kuip is gebouwd in 1937 en gerenoveerd in 1994, maar de ontwikkelingen gaan supersnel,’’ aldus Woerts. ,,We liepen achter bij ajax en Psv, maar ook bij Heerenveen en Fc Twente.’’
Het uitbreiden en vernieuwen van het aantal business seats en het gastenvak KK, waar de sponsors voortaan op dezelfde stoelen zitten als in het Emirates-stadion van Arsenal, moet dat probleem verhelpen. ,,Dat levert jaarlijks zo’n drie miljoen euro extra op,’’ zegt Woerts, die verwacht dat de begroting zal stijgen van 42 naar 45 miljoen.
Woerts is blij dat de club energie kan steken in de verfraaiing van het stadion. ,,In alles wat Feyenoord doet, moeten we top uitstralen. De laatste drie jaar zijn we vooral bezig geweest met het oplossen van problemen. Je kunt pas bouwen als je gesaneerd hebt en gezond bent.’’
Dat gebeurt in de Kuip voor het laatst. Uiterlijk in 2016 speelt de club in een nieuw stadion. ,,Voor de komende jaren zijn we klaar.’’
Nou ja, klaar. Woerts heeft nog wel één wens. Als het aan hem ligt, worden de blauwe stoeltjes in de Kuip vervangen door zitplaatsen in de clubkleuren. Staat wel zo chique.

Zal toch wel één van de grote voorbeelden zijn voor de nieuwe Kuip!
|
|
|
FR-Schiedam International
Uit: Schiedam Vak: Stadiontribune - S Posts: 553 Reg.: 5 augustus 2004 | Wordt er nou nog is een keer wat gedaan aan dat uitvak, die lege plekken kosten de club ook honderdduizenden euro's per jaar,
|
|
|
kaalkop_bb Vedette
Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis Vak: Olympiatribune - BB Posts: 2230 Uploads: 1 Reg.: 8 augustus 2005 |
Als het goed is wordt het uitvak in De Kuip ook tzt aangepast. Wat ik begrepen heb is dat het hele uitvak naar de tweede ring verhuist en aanpasbaar wordt aan de capaciteit van het te verwachten uitpubliek. Een spekgladde glijgoot aan de binnenzijde van het uitvak maakt het instellen van buffervakken overbodig... (Dat is natuurlijk een optie die zeker niet uitgevoerd zal worden... )
FOREVER.
[Dit bericht is veranderd door kaalkop_bb (op 24 juni 2008 12:44:37).]
|
|
|
Simson Vedette
Uit: Krimpen a/d Lek Vak: Maastribune - V Posts: 1544 Reg.: 19 september 2005 | Met ingang van komend seizoen zal er, op initiatief van Verbeek, in de rust van de wedstrijden een boksring geplaatst worden op de middenstip. Daar zullen twee Gladiatoren( één van Feyenoord, één van de bezoekende partij ) elkaar bestrijden in drie ronden van drie minuten.
Op http://www.feyenoordboxing.nl kan er gestemd worden op dit initiatief.
Als er tegen gestemd wordt, zal er vanaf 1 July gestemd kunnen worden op het idee om in de rust van de wedstrijden een publieke terechtstelling te voltrekken.
[Dit bericht is veranderd door Simson (op 24 juni 2008 14:54:31).]
|
|
|
tweefeyenoordzoontjes Ballenjongen
Uit: gorinchem Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 22 Reg.: 11 december 2007 |
Verbouwd stadion FC Twente totaal uitverkocht
Het gaat goed met FC Twente. De club verzekerde zich afgelopen seizoen ten koste van Ajax van de voorronde van de Champions League, en momenteel wordt er hard gewerkt aan de uitbreiding van de thuishaven van 13.000 naar 24.000 plaatsen. Nog niet genoeg zo blijkt, want alle seizoenskaarten zijn al verkocht.
De Enschedeërs begonnen afgelopen seizoen met de verbouwing van het oude Arke Stadion, dat in eerste instantie een extra ring zal krijgen op één lange en één korte zijde. Daardoor wordt de capaciteit van het onderkomen verhoogt met zo’n 85%. De Overijsselse club wilde eerst aankijken of er genoeg vraag was naar seizoenskaarten, voordat er besloten wordt tot een nieuwe uitbreiding naar zo’n 40.000 zitplaatsen.
Vooralsnog lijkt er echter geen vuiltje aan de lucht. De club meldt op de eigen website dat alle beschikbare plaatsen voor seizoenskaarthouders inmiddels zijn uitverkocht. Fans die nog niet niet in het bezit zijn van een abonnement kunnen zich nu al inschrijven voor het seizoen 2009/2010.

|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4640 Reg.: 26 oktober 2006 | Wat heeft bovenstaande forumvervuiling te maken met dit topic ??
|
|
|
Patrick73  Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - R Posts: 6747 Reg.: 14 mei 2005 |
quote: st0ere2006 schreef:
Wat heeft bovenstaande forumvervuiling te maken met dit topic ??
Helemaal niets natuurlijk
|
|
|
kaalkop_bb Vedette
Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis Vak: Olympiatribune - BB Posts: 2230 Uploads: 1 Reg.: 8 augustus 2005 |
quote: Simson schreef:
Met ingang van komend seizoen zal er, op initiatief van Verbeek, in de rust van de wedstrijden een boksring geplaatst worden op de middenstip. Daar zullen twee Gladiatoren( één van Feyenoord, één van de bezoekende partij ) elkaar bestrijden in drie ronden van drie minuten.
Op http://www.feyenoordboxing.nl kan er gestemd worden op dit initiatief.
Als er tegen gestemd wordt, zal er vanaf 1 July gestemd kunnen worden op het idee om in de rust van de wedstrijden een publieke terechtstelling te voltrekken.
Lijkt me wel lachen Simson, maar het Handvest Clubcultuur zal zoiets niet mogelijk maken. De Terechtstelling komt er denk ik wel door. Maar dan wel een galg boven de gracht, in een van de hoeken. Daar zit zo'n platform wat kan bewegen. Dan zo ineens iets met een valluik erin.
(ER IS EEN BRANDMELDING IN HET GEBOUW... Ik denk dat ik zo maar eens opdonder!!! )

[Dit bericht is veranderd door kaalkop_bb (op 7 juli 2008 12:39:02).]
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 2053 Reg.: 4 april 2002 | Was het loos alarm?
Wel weer mooi wat werktijd verloren gegaan. Of waren ze zo slim om dit toevallig net tijdens de pauze te doen? 
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5217 Reg.: 16 november 2004 |
quote: kaalkop_bb schreef:
(...)
Lijkt me wel lachen Simson, maar het Handvest Clubcultuur zal zoiets niet mogelijk maken. De Terechtstelling komt er denk ik wel door. Maar dan wel een galg boven de gracht, in een van de hoeken. Daar zit zo'n platform wat kan bewegen. Dan zo ineens iets met een valluik erin.
(ER IS EEN BRANDMELDING IN HET GEBOUW... Ik denk dat ik zo maar eens opdonder!!! )

Ook een idee,een brandstapel in de pauze 
|
|
|
A R T Aanstormend talent
Vak: - Posts: 130 Reg.: 5 april 2004 |
quote: st0ere2006 schreef:
Wat heeft bovenstaande forumvervuiling te maken met dit topic ??
Misschien niet zo heel veel. Maar het laat wel de trend van de laatste jaren zien. Het is wel duidelijk dat er de laatste jaren meer publiek naar de Eredivisie komt, en dat er nieuwe en grotere stadions gebouwd worden.
Het aantal bezoekers van eredivisiewedstrijden is de afgelopen 10 jaar gestaag opgelopen van 4 miljoen naar bijna 6 miljoen. Deze trend lijkt verder door te zetten.
Waar de meeste subtoppers en middenmoters het in 1998 nog deden met stadions van 10.000 tot 15.000 plaatsen, bouwen ze nu stadions met 20.000 tot 25.000 plaatsen. En hebben een aantal zelfs serieuze plannen om verder uit te breiden richting de 40.000 plaatsen (FC Twente, AZ, Heerenveen).
Feyenoord moet zorgen dat het niet nog meer ingehaald wordt door de subtoppers. Ik ben ervan overtuigd, dat Feyenoord nooit de grote club was geworden die het is, als Feyenoord (van Zandvliet) toen niet zoveel lef had gehad om de revolutionaire Kuip te bouwen.
Laat Feyenoord opnieuw groot worden door opnieuw lef te tonen en een nieuwe revolutionaire Kuip te bouwen.
|
|
|
|
kaalkop_bb Vedette
... er was geloof ik wel iets aan de hand Maar ik zit er weer dus de boel is niet afgefikt. 'N brandstapel is wel grappig in de pauze... In het uit-vak dan... Zoiets naar het 'Groningse Model'. Gister nog de documantaire over de Ultra's in Italie gezien. Ook die gaan lekker tekeer daar. Zal je net een groot stuk pizza zitten te eten daar... Leuk om te zien allemaal, maar ik sla wel een beurt over
ONZE STALEN KATHEDRAAL.
|
|
|
Haaglander Basisspeler
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 308 Reg.: 30 december 2006 |
quote: Feyenoord wil megagroot trainingscomplex
15-7-2008
Feyenoord wil een trainings/jeugdcomplex dat bestaat uit maar liefst veertien voetbalvelden en een overdekte hal met daarin een veld.
Dat staat te lezen op pagina 470 en 471 van het dinsdag verschenen jubileumboek. In de uitgave ter ere van het 100-jarig bestaan is een tekening opgenomen met daarop behalve de hal, vier velden voor de A-selectie, drie kunstgrasvelden, vier trainingsvelden voor de jeugd en drie wedstrijdvelden.
Feyenoord wil het nieuwe complex het liefst direct naast het nieuw te bouwen stadion. Als dat niet mogelijk blijkt komt het complex elders.
Ambities zijn er genoeg. 
|
|
|
Haaglander Basisspeler
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 308 Reg.: 30 december 2006 | Eindelijk eens een positieve kijk op Feyenoord van de Snor van VI.
Vandaag zei hij in Voetbal Insite dat hij een stadion van 100.000 niet te groot vindt voor Feyenoord. "Zo'n trouwe aanhang, het is werkelijk ongelofelijk" Hij ziet het wel gebeuren .... die 100.000. 
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1361 Reg.: 21 april 2005 |
quote: Haaglander schreef:
Eindelijk eens een positieve kijk op Feyenoord van de Snor van VI.
Vandaag zei hij in Voetbal Insite dat hij een stadion van 100.000 niet te groot vindt voor Feyenoord. "Zo'n trouwe aanhang, het is werkelijk ongelofelijk" Hij ziet het wel gebeuren .... die 100.000. 
Zo is het. Zodra er toestemming is om te bouwen, komen de sponsoren al massaal aanzetten. Gewoon een voorschot nemen. Het moet echt een schitterend stadion worden, die Kuip 2. In mijn ogen is het nu al het mooiste stadion van de wereld.
Hier de link van het filmpje waar Haaglander over heeft.
http://www.vi.nl/VoetbalInsite/NaBlessurePellMeerRuimteVoorSpiegelBijAZ.htm
[Dit bericht is veranderd door SFeyenoord (op 1 augustus 2008 17:20:57).]
|
|
|
080502 Bankzitter
Vak: - Posts: 227 Reg.: 20 oktober 2004 |
quote: SFeyenoord schreef:
(...)
Zo is het. Zodra er toestemming is om te bouwen, komen de sponsoren al massaal aanzetten. Gewoon een voorschot nemen. Het moet echt een schitterend stadion worden, die Kuip 2. In mijn ogen is het nu al het mooiste stadion van de wereld.
Hier de link van het filmpje waar Haaglander over heeft.
http://www.vi.nl/VoetbalInsite/NaBlessurePellMeerRuimteVoorSpiegelBijAZ.htm
Derksen doet in dat irritante itempje van hem de ene na de andere domme, nergens op gebaseerde uitspraak. Hij brengt gedachten naar voren als feiten en doet alsof ie de wijsheid in pacht heeft.
Sinds wanneer heeft deze joker ook nog eens verstand het randgebeuren in het voetbal? Heeft ie marktonderzoek vericht? Diepteinterviews gehouden? Ik denk het niet.
Ik zeg niet dat Feyenoord een stadion met 100.000 plaatsen niet vol krijgt , want het zou best kunnen, maar het feit dat "waarde hoofdredacteur, beste Johan " zegt dat het kan overtuigt mij geenszins.
|
|
|
Obiku Vedette
Vak: Maastribune - W2 Posts: 4654 Reg.: 17 maart 2003 |
quote: 080502 schreef:
(...)
Derksen doet in dat irritante itempje van hem de ene na de andere domme, nergens op gebaseerde uitspraak. Hij brengt gedachten naar voren als feiten en doet alsof ie de wijsheid in pacht heeft.
Sinds wanneer heeft deze joker ook nog eens verstand het randgebeuren in het voetbal? Heeft ie marktonderzoek vericht? Diepteinterviews gehouden? Ik denk het niet.
Ik zeg niet dat Feyenoord een stadion met 100.000 plaatsen niet vol krijgt , want het zou best kunnen, maar het feit dat "waarde hoofdredacteur, beste Johan " zegt dat het kan overtuigt mij geenszins.
Ik vind die prognoses van hem toch altijd wel grappig, vorig jaar wist hij toch ook maar mooi de nummer 11 als kampioen te voorspellen .
|
|
|
Haaglander Basisspeler
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 308 Reg.: 30 december 2006 | Ach, die snor heeft een onafhankelijke mening. Dat valt hem te prijzen. Maar zijn uitspraken dien je altijd met kilo's zout te nemen.
|
|
|
orange_010 Nationale topspeler
Uit: Rottûrdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 748 Reg.: 4 september 2006 |
quote: Haaglander schreef:
Eindelijk eens een positieve kijk op Feyenoord van de Snor van VI.
Hei zei ook dat de mensen wel naar het toernooi zouden komen... 
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1361 Reg.: 21 april 2005 | Jaloezie Ajacieden neemt ernstige vormen aan.
Supporters staan hoog op de revolutieagenda van Coronel
Written by Administrator
Monday, 04 August 2008
Supporters rechtvaardigen het bestaansrecht van voetbalclubs. Bij Feyenoord noemen ze zich het Legioen en het zou de beste schare van Nederland zijn, maar echt trouw zijn de fans van Ajax. Hand in hand in Rotterdam. Maar door dik en dun in goede en in barre tijden in Amsterdam. Je gunt ze toch eindelijk eens een feestje in de ArenA.
Het betaalde voetbal bestaat bij de gratie van de supportersscharen. Volgens velen heeft Feyenoord de beste aanhang, het Legioen. Ik hoor en lees vaak dat zelfs een uitbreiding tot 90.000 plaatsen De Kuip wekelijks zou doen barsten uit zijn voegen. Zoals vroeger vaak werd geroepen dat als Coen Moulijn op de middenstip in een stoel zou gaan zitten er al 15.000 supporters naar De Kuip zouden komen om hem te zien. Die verheerlijking van het Rotterdamse Legioen komt mij als veel te onzinnig over. Waarom zou Rotterdam het trouwste publiek hebben? Juist niet!
Ik denk dat juist Ajax de trouwste aanhang in Nederland heeft. Want waar De Kuip de afgelopen seizoenen leegstroomde en Feyenoord zelfs in het jubileumjaar niet voor uitverkochte stadions speelt, daar blijft de ArenA ondanks alle matige prestaties van Ajax zo goed als uitverkocht. Er zijn nu alweer wachtlijsten om een seizoenkaart te verkrijgen. Dat zal alleen maar meer worden nu matige voetballers het veld hebben moeten ruimen. Van Basten gaat voor kwaliteit en bravoure, niet voor arrogantie en lankmoedigheid.
Er is niet echt veel te vieren geweest de laatste jaren. Matige aankopen, tegenvallende trainers, ongeschikte bestuurders en geen Europees voetbal. Ondanks alles is de supporter Ajax de laatste jaren trouw gebleven. Steun door dik en dun, in goede en in barre tijden. Dat wordt vaak vergeten als de Ajax-supporter weer eens in een kwaad daglicht wordt gezet.
Supporter van Ajax zijn betekent lange files voor je je auto ergens ver weg van de ArenA kunt parkeren. Om vervolgens in de stromende regen naar het stadion te schuifelen. Overvolle treinen en metro’s waar je als slachtvee tegen elkaar aangedrukt staat. Lange wachttijden voor de poorten, waar je je slanke of gezette postuur door een onmogelijk draaipoortje mag kronkelen. Daarna moet je je door amper sociaalvaardige portiers laten betasten, terwijl deze mensen wel de allerlaatste zijn door wie je je überhaupt zou hebben willen laten bevoelen.
Vervolgens moet je je ongetrainde lichaam via de trap naar hoger gelegen plekken hijsen, omdat de roltrap het weer eens niet doet. Uitgeput haal je de eerste ring om vervolgens te constateren, dat je nog een zelfde afstand omhoog moet, omdat je op de tweede ring pas een seizoenskaart kon krijgen. Ja, de vraag naar een jaarkaart voor Ajax brengt je nog eens in beweging. Zonder EPO kun je het wel uit je hoofd laten al die trappen op te lopen.
Maar dan ben je er nog niet. Wel fysiek, maar nog niet wat ergernissen in en om de ArenA betreft. Vervolgens moet je in de rij staan om jezelf ArenA’s aan te schaffen. Een plastic rotkaartje met een afbeelding van de Admirals, Geer & Goor of Sensation White. Het zijn ware collector items, maar ik verzamel toch liever gewoon euro’s in mijn portemonnee, die ik vervolgens uit kan geven waar en wanneer ik wil. Niet in de ArenA, waar je in een volgende rij staat te wachten tot een incapabel niet-dienstbaar jongetje of meisje van de lagere school je een drankje doorgeeft, die een ander schoolkind achter hem of haar heeft getapt.
De drankjes zijn lauw, alcoholvrij en duur. De etenswaren zijn van het kwaliteitsniveau Euroshopper en voor prijzen die gelijke tred houden met de inflatie van bananenrepubliek Zimbabwe. En dat hondstrouwe Ajax-publiek pikt dat allemaal. De supporter in de ArenA geeft geen krimp. Hij ondergaat deze geseling gelaten en zakt uitgehongerd en dorstig in zijn groene, blauwe of oranje, maar niet rood-witte hardplastic stoeltje neer om “AJAX, AJAX†te schreeuwen als de omroeper, die daar sedert 1812 dienstdoet, 'ons aller Ajax' in onze oren tettert!
Deze supporters werden door de bezetters van het pluche met vreselijk veel dédain behandeld. In klare taal: onbeschoft en minderwaardig. Enige tekst en uitleg over het beleid, wat niet veel later wanbeleid bleek te zijn, bleef uit. Men mocht zoals ik al eens eerder schreef, ieder seizoen meer contributie betalen en verder de ‘bek houden’. Maar de supporters hoorde je niet. De SVA en AFCA Supportersclub trouwens ook niet. Men accepteerde alles gelaten, hopende op betere tijden.
En als uiteindelijk een honderdtal de stoute schoenen aantrok en luidruchtig het ontslag van bestuurders of directie eiste, dan stond er reeds een batterij ME-ers in slagorde klaar om deze ‘honden’ te temmen. Al jarenlang verbaas ik me dat Ajax-supporters dit alles klakkeloos accepteerden en al die vernederingen ondergingen. Dan ben je wel trouw tot in je laatste vezels. Dat kan niet anders.
En als ik het over trouw heb, dan doel ik niet op die ‘supporters’ die via de hoofdingang via prachtige roltrappen omhoog gaan naar hun businesslounges of Champions Lounge. Die zich rijkelijk voorzien van luxe broodjes, copieuze maaltijden en sjieke hapjes om langzaam aan naar hun mooie zichtplaatsen te gaan, omringd door vrouwen die primair en secondair gezien willen worden in hun laatste creaties en voor wie het voetbal slechts op de derde plek komt. Bij deze beschouwing ben ik uitermate vriendelijk en mild in mijn oordeel, zoals u van mij gewend bent.
Na afloop dalen deze ‘supporters’ weer met dezelfde roltrappen naar beneden, om op het parkeerdeck hun van het bedrijf geleaste bolides te stappen in de hoop dat velen hun tijdelijke rijkdom zien. Nee, hen bedoel ik niet als ik het over hondstrouwe Ajax-supporters heb. Het gaat mij hier om die duizenden en duizenden geweldige aanhangers, die eindelijk serieus genomen gaan worden. Zij staan heel hoog op de revolutieagenda van Uri Coronel. Als dan ook nog de nieuwe algemeen directeur Keje Molenaar vanuit de ArenA zijn scepter zwaait, dan zullen juist de supporters daar daadwerkelijk iets van merken.
In de jaren ‘70 en ’90 zaten De Meer en het Olympisch Stadion bom en bom om Ajax de sterkste club van de wereld te zien worden en de successen te vieren. De laatste jaren viel er niets te vieren, alleen maar te rouwen. De nieuwe generatie supporters is even trouw en fideel als haar voorgangers. Zou de beloning aan het einde van dit seizoen er eindelijk aan komen? Je zou het ze van harte gunnen. Zoveel trouw, zolang wachten, dat moet toch eens beloond worden…
-------------------------------------------------
Dat hij het nog moet afvragen. Met een gemiddelde van 45.000+ zit de Kuip vol, een hoger gemiddelde laat de capaciteit niet toe. "Een uitbreiding tot 90.000 plaatsen"? Dit cijfer is door nog geen krant of andere instantie of Feyenoord zelf genoemd en uitbreiding?
Ook zit de Arena nooit vol, met de ware cijfers en niet de Ajaxtelling die duizenden lege stoeltjes meetelt heeft Feyenoord de laatste 5 seizoenen de hoogste gemiddelde aantallen op 2005 na. Aantallen die tussen de 39.000 en 45.000 liggen. Ondanks een 7de en 6de plaats lag het gemiddelde respectievelijk boven de 40.000 en 45.000. Vooral trainingen en Open Dagen worden extreem duidelijk beter bezocht.
Het steekt ze echt dat Feyenoord een 106.000+ stadion krijgt die letterlijk elk ander Nederlands stadion in de schaduw zet.
Arme Uri Coronel die vast zit aan de Arena.

[Dit bericht is veranderd door SFeyenoord (op 5 augustus 2008 09:15:57).]
|
|
|
echte critiche Internationale topspeler
Posts: 3815 Reg.: 10 november 2005 | wat zou het toch fantastisch zijn wanneer we daadwerkelijk een stadion kregen van 106.000 plaatsen. ik weet ook zeker dat(met alle fantastische facaliteiten) er elke 2 weken zeker 90.000 mensen het stadion bevolken. ze zouden daarin amsterdam nooit meer hoog van de toren blazen.
|
|
|
ShabbaH Geselecteerd voor Oranje Winnaar Beker Klassement Soccer Netwerk VoVo 2007/2008
Uit: Gorinchem Vak: Marathontribune - Y2 Posts: 518 Reg.: 30 december 2006 | Leuk allemaal, eerst zien dan geloven met alle respect.
|
|
|
paulmillwall International
Uit: Rotterdam Vak: Marathontribune - J Posts: 595 Reg.: 19 augustus 2004 | Hahaha, die snavels. Ze zijn er helemaal van ziek van dat ze tien jaar geleden een mioderne kopie van de Kuip hebben neergezet, die in alle opzichten minder is dan wat onze eigen ouwe Kuip. En nu gaan die dekselse Rotterdammers ook nog een stadion neerzetten met écht gras en met de dubbel capaciteit van de AArreennAA. Hahahahaha. Arme Coronel!
|
|
|