| Poster | | Topic: De nieuwe Kuip |  |
|
| silomneedttadteizdnamein | |
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: SFeyenoord schreef:
Hoeveel kost zo'n skybox en business seat eigenlijk?
De goedkoopste businessseat is het komend seizoen 1700 euro ex BTW. Dan krijg je een plaats die op dit moment gecreëerd wordt op KK. De duurste gaan voor ruim 50.000 euro maar dan kan je met een grote groep gaan. Dan heb je namelijk zo'n ruimte die jij skybox noemt. Afhankelijk van allerlei voorzieningen zoals parkeerplaatsen en het aantal mensen dat je mee mag nemen zijn er allerlei tussenmogelijkheden.
Hoezo? Wil jij ook een businessseat? Ik heb er ook eentje aangevraagd. De goedkoopste dus, voor mij alleen en zonder parkeergelegenheid.
|
|
|
Haaglander Vaste waarde in elftal
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 386 Reg.: 30 december 2006 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)
De goedkoopste businessseat is het komend seizoen 1700 euro ex BTW. Dan krijg je een plaats die op dit moment gecreëerd wordt op KK.
Ik lees op feyenoord.nl:
quote: De prijs voor een business seat voor het seizoen 2007/2008 bedraagt € 3.750
In het nieuwe stadion willen ze 7.000 business seats neerzetten. Da's een aardig bedrag in totaal.
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 |
(...)
De goedkoopste businessseat is het komend seizoen 1700 euro ex BTW. Dan krijg je een plaats die op dit moment gecreëerd wordt op KK. De duurste gaan voor ruim 50.000 euro maar dan kan je met een grote groep gaan. Dan heb je namelijk zo'n ruimte die jij skybox noemt. Afhankelijk van allerlei voorzieningen zoals parkeerplaatsen en het aantal mensen dat je mee mag nemen zijn er allerlei tussenmogelijkheden.
Hoezo? Wil jij ook een businessseat? Ik heb er ook eentje aangevraagd. De goedkoopste dus, voor mij alleen en zonder parkeergelegenheid.
Ik ben gewoon benieuwd hoeveel die dingen opleveren voor Feyenoord. In de Nieuwe Kuip moeten er enorm veel van die plaatsen komen. De capaciteit zal toch enorm hoog worden, er is plaats genoeg voor 15.000 businessseats/skyboxen + 100.000 gewone zitplaatsen, maakt een enorm goed stadion.
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5605 Reg.: 16 november 2004 |
(...)
Ik ben gewoon benieuwd hoeveel die dingen opleveren voor Feyenoord. In de Nieuwe Kuip moeten er enorm veel van die plaatsen komen. De capaciteit zal toch enorm hoog worden, er is plaats genoeg voor 15.000 businessseats/skyboxen + 100.000 gewone zitplaatsen, maakt een enorm goed stadion.
In het nieuwe stadion dat in eerste instantie 80000 bezoekers moet herbergen,zullen ruim 100 boxen en 7000 bussinesseats komen.Zie Intervieuw Gudde
|
|
|
tweefeyenoordzoontjes Ballenjongen
Uit: gorinchem Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 23 Reg.: 11 december 2007 | Ik las en zag op andere stadion forums weer wat ontwikkelingen op het gebied van 'nu te bouwen voetbalstadions'.....
'wil ze jullie niet onthouden...
1. de grolsch veste, fc twente

2. sadion coventry city

3. 2600 extra plaatsen fc groningen

4. fc stuttgart, sintelbaan eruit...

5. impressie NOU CAMP na uitbreiding

6.in Oekraïne zijn ze bezig met oog op Euro 2012. FC Dnipro met een nieuw stadion en hier Shakhtar:

|
|
|
LeroyFer  Regelmatige invaller
Uit: Heemstede Vak: Maastribune - V Posts: 758 Reg.: 29 februari 2008 | Die van Twente is wel mooi zeg 
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 | Het wordt tijd dat er van Feyenoord ook dit soort mooie impressies gemaakt kunnen worden betreffende het nieuwe stadion.
Het zal niet al te lang meer duren voordat de realisatie van de nieuwe Kuip zal plaatsvinden.
Dit ondanks alle nostalgische gevoelens van de meesten hier, waaronder ook ondergetekende.
Nog steeds denk ik echter dat een nieuw stadion een grote voorwaarde is voor ons om nog lang mee te kunnen doen in het betaalde voetbal en ook het Europese voetbal.
|
|
|
struggle Ballenjongen
Uit: Groenlo Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2 Reg.: 12 mei 2007 |
quote: LeroyFer schreef:
Die van Twente is wel mooi zeg 
Je hebt toevallig het 'mooiste' plaatje gezien, want 1 zijde van die tribune blijft zoals het is dacht ik.
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | Ik kan ook niet wachten op de eerste impressies. Ik ben in iedergeval zeer gecharmeerd van dat stadion in Houston. Daar kan de schuifdak volledig open en zelfs als het dicht is, laat het nog veel licht binnen. Ook de buitenkant was wel mooi.
Ik hoop op een Kuip vorm van binnen. Ze hadden beloofd dat de tribunen nog dichten tegen het veld aan zouden zitten dat nu het geval is.
Ik hoop op 100.000 zitplaatsen + 15.000 boxen/units/business seats = 115.000 in totaal. Tussen 2013 en 2016. Ik kan niet wachten. Zodra je een seizoenskaart voor dat nieuwe stadion kan bestellen, gelijk doen.
|
|
|
nefertete Basisspeler
Vak: - Posts: 1021 Reg.: 7 januari 2008 | Als de tribunes nog dichter op het veld komen houd ik mijn hart wel vast voor onverlaten die weer met aanstekers en dergelijke gaan gooien, hoe kan je dat nou ooit voorkomen, hek? Kunststof doorzichtige wand? Weer een schorsing zou zo een vreselijk drama zijn.
|
|
|
Jonathan de Guzman Nationale topspeler Winnaar Play-offs Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Vak: - Posts: 726 Reg.: 15 juni 2005 |
Het wordt tijd dat er van Feyenoord ook dit soort mooie impressies gemaakt kunnen worden betreffende het nieuwe stadion.
Het zal niet al te lang meer duren voordat de realisatie van de nieuwe Kuip zal plaatsvinden.
Dit ondanks alle nostalgische gevoelens van de meesten hier, waaronder ook ondergetekende.
Nog steeds denk ik echter dat een nieuw stadion een grote voorwaarde is voor ons om nog lang mee te kunnen doen in het betaalde voetbal en ook het Europese voetbal.
Het nieuwe stadion zal de gehele club een enorme impuls gaan geven .
|
|
|
ThijsD Talent
Uit: Utrecht Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 79 Reg.: 28 februari 2007 | |
|
Moosie Geselecteerd voor Oranje
Vak: Stadiontribune - R Posts: 470 Reg.: 12 augustus 2007 |
quote: ThijsD schreef:
Dicht op het veld is wel 1 van de belangrijkste dingen wat mij betreft. Heb zelf altijd het idee gehad dat Bernabeu erg dicht op het veld gebouwd is: http://www.voetbalreizen.org/images/bernabeufoto.jpg.
Dat ligt er natuurlijk geheel aan vanaf welk punt je refereert. De supporters bovenin zullen het niet met je eens zijn. 
|
|
|
Tommentor Veelbelovend talent
Uit: Nieuwerkerk a/d IJssel Vak: Stadiontribune - Q Posts: 103 Reg.: 27 oktober 2006 | Het liefst zou ik toch gewoon de Kuip in oude vorm terugzien maar dan met een extra ring erboven op. De locatie maakt mij niet zoveel uit als het maar praktisch is.
|
|
|
FRANCESCOLI Meervoudig international
Vak: - Posts: 703 Reg.: 29 juni 2004 |
Ik kan ook niet wachten op de eerste impressies. Ik ben in iedergeval zeer gecharmeerd van dat stadion in Houston. Daar kan de schuifdak volledig open en zelfs als het dicht is, laat het nog veel licht binnen. Ook de buitenkant was wel mooi.
Ik hoop op een Kuip vorm van binnen. Ze hadden beloofd dat de tribunen nog dichten tegen het veld aan zouden zitten dat nu het geval is.
Ik hoop op 100.000 zitplaatsen + 15.000 boxen/units/business seats = 115.000 in totaal. Tussen 2013 en 2016. Ik kan niet wachten. Zodra je een seizoenskaart voor dat nieuwe stadion kan bestellen, gelijk doen.
115000? dan zijn er iedere week minimaal 50000 lege plaatsen. Wat een onzin, zoveel plaatsen. Max 75000 met evt. een mogelijk tot uitbouw.
|
|
|
FRB Vedette
Vak: Maastribune - VV Posts: 6946 Reg.: 7 augustus 2005 | Ik heb maar 2 eisen:
NOOIT het dak dicht tijdens wedstrijden
GEEN kunstgras.
|
|
|
FR Vatos Locos Nationale topspeler
Vak: - Posts: 888 Reg.: 21 mei 2005 |
quote: FRANCESCOLI schreef:
(...)
115000? dan zijn er iedere week minimaal 50000 lege plaatsen. Wat een onzin, zoveel plaatsen. Max 75000 met evt. een mogelijk tot uitbouw.
Laat hem nou lekker in zijn hoogmoedswaanzin.
|
|
|
Haaglander Vaste waarde in elftal
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 386 Reg.: 30 december 2006 | Ik houd wel van megalomane supporters.
|
|
|
FR Vatos Locos Nationale topspeler
Vak: - Posts: 888 Reg.: 21 mei 2005 |
quote: Haaglander schreef:
Ik houd wel van megalomane supporters.
Ik niet
Een supportert die megalomaan is, ziet zijn club en soms ook zichzelf als belangrijker of machtiger dan derest. En dat vind ik nou net niet bij onze club passen.
[Dit bericht is veranderd door FR Vatos Locos (op 3 juni 2008 22:06:06).]
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 11236 Reg.: 6 februari 2006 | Iemand een mening over de business clubaffaire? Sigaar?
[Dit bericht is veranderd door DR (op 3 juni 2008 23:15:11).]
|
|
|
orange_010 Nationale topspeler
Uit: Rottûrdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 1049 Reg.: 4 september 2006 | mag ik vragen welke affaire?
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | Zijn er nog plannen om in sommige vakken weer staanplaatsen te creeeren? Ze moeten niet alleen de business capaciteit vergroten, maar ook voor de gewone man. Zou mooi zijn als daardoor de capaciteit wordt verhoogd naar 55.000 of 60.000. Ooit was er al eens gezegd dat ze het uitvak gingen verplaatsen, om zo de volledige capaciteit te kunnen gebruiken. Helaas is daar niets van terecht gekomen.
|
|
|
LeroyFer  Regelmatige invaller
Uit: Heemstede Vak: Maastribune - V Posts: 758 Reg.: 29 februari 2008 |
Zijn er nog plannen om in sommige vakken weer staanplaatsen te creeeren? Ze moeten niet alleen de business capaciteit vergroten, maar ook voor de gewone man. Zou mooi zijn als daardoor de capaciteit wordt verhoogd naar 55.000 of 60.000. Ooit was er al eens gezegd dat ze het uitvak gingen verplaatsen, om zo de volledige capaciteit te kunnen gebruiken. Helaas is daar niets van terecht gekomen.
Dat gebeurd allemaal pas in het nieuwe stadion denk ik
|
|
|
SFeyenoord Vedette
Vak: - Posts: 1497 Reg.: 21 april 2005 | Topsportcentrum wordt 'megatelevisie'
ROTTERDAM - De uitbreiding van het Rotterdamse Topsportcentrum wordt van buiten een megatelevisiescherm.
afbeelding vergroten De nieuwbouw bij het Topsportcentrum wordt tevens 'mega-televisie'.

ILLUSTRATIE GEMEENTE ROTTERDAM
De gevel van de zeven verdiepingen tellende nieuwbouw bestaat uit zwarte lamellen, voorzien van led-lampjes. Daarmee kunnen afbeeldingen en bewegende beelden worden getoond. Dat kunnen reclames zijn, oude foto’s uit het gemeentearchief maar ook wedstrijden van Feyenoord, als de naastgelegen Kuip is uitverkocht.
Dat bleek gisteren bij de presentatie van de uitbreidingsplannen voor het Topsportcentrum. Daarmee is een investering gemoeid van 42,7 miljoen euro, waarvan de gemeente bijna 24 miljoen euro voor haar rekening neemt. Dat is 10 miljoen euro meer dan eerder gedacht. Volgens wethouder Lucas Bolsius (sport, financiën) komt dat door onder meer hogere grondstofprijzen en dure arbeidskrachten.
Het uitgebreide sportcentrum krijgt een extra topsporthal met duizend zitplaatsen, meer ruimte voor ‘gewone’ sportverenigingen, meer horeca en extra parkeerplaatsen. Ook de sportafdeling van het Albeda College neemt zijn intrek in het nieuwe gebouw, dat van buiten oogt als een grote, zwarte doos.
Bolsius denkt dat zowel topsorters en breedtesporters van het vernieuwde centrum kunnen profiteren. Hij hoopt bovendien op meer Rotterdamse topsporters, iets wat de investering van bijna 43 miljoen euro ook wel waard is.
Bouwbedrijf BAM gaat de uitbeiding uitvoeren. Deze bouwer wilde dat al eens eerder doen, maar kreeg toen nul op het rekest van de gemeente omdat het teveel geld wilde. BAM doet het nu voor 2,2 miljoen euro minder. De bouw start volgend jaar en moet in het tweede kwartaal van 2010 zijn afgerond.
Bron: Algemeen Dagblad
---------------------------------------
|
|
|
bami Bankzitter
Uit: zevenhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 180 Reg.: 14 juli 2007 | In verband met de uitbreiding van het Topsportcentrum zal in 2009 het trainingsveld van Feyenoord naast de Kuip verdwijnen. Omdat er een tweede hal gebouwd gaat worden, die de helft kleiner is dan het huidige Topsportcentrum, zal de A-selectie vanaf het seizoen 2009/2010 definitief de overstap maken naar Varkenoord. De komende voetbaljaar-gang zal Feyenoord al regelmatig op het eigen amateurcomplex trainen.
De kosten voor de nieuwe hal naast de Kuip bedragen 42,7 miljoen euro, waarvan de gemeente 23,7 miljoen voor haar rekening neemt. Half juli neemt de raad een definitief besluit.
Bron: RTV Rijnmond
Volgens mij kan je dat geld beter gebruiken voor 'bruikbare' aankopen.
|
|
|