Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Algemeen Feyenoord Forum
De nieuwe Kuip
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 92 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 92 »

Poster
Topic: De nieuwe Kuip 
silomneedttadteizdnamein
Stelling: Voorkeur lokatie. Zie http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum1/759-76.php#post82351 (meer info)
Maas - 80.5%
Varkenoord - 11.5%
3e variant (ook op Varkenoord) - 1.8%
De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw. - 6.2%

slimebi.drooneyef Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Vak: -
Reg.: 24 juli 2002
Gepost op 22 februari 2004 om 17:15:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Paultje Santiago schreef:

http://www.zwarts.jansma.nl/popup.php?id=1004.795&label=FIG4

Krijgen we deze Ufo?

Mooi hoor.....

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
fr1908
Nationale topspeler

Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 15 juli 2001
Gepost op 22 februari 2004 om 17:23:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Stadion met 75.000 plaatsen
Nieuwe Kuip in Rotterdam
Door Marcel van der Kraan

Zaterdag 21 februari 2004 - ROTTERDAM – De Kuip behoort tot de grootste monumenten van Rotterdam, maar loopt op zijn laatste benen. De verbouwingen die nu plaats hebben vormen de wandelstok voor een oude man. De kogel moet nog door de kerk, maar dat Rotterdam een nieuwe Kuip krijgt, staat vast zegt Jan van Merwijk, directeur van het stadion.

De Waalhaven wordt genoemd als mogelijke plaats van een nieuwe Kuip. Het haalbaarheidsonderzoek is nog niet afgerond, maar alles wijst er voorlopig op dat daar een megacomplex - een nieuw voetbalstadion voor 75.000 man en een totaal nieuw Ahoy’ - zal verrijzen.

Alleen als er echt grote bezwaren opduiken, zal er gekeken worden naar een alternatief in de buurt van het huidige stadion. De Kuip zelf, zo blijkt uit het verhaal van Van Merwijk, is op sterven na dood. Van Merwijk: „Je kunt niks meer aan De Kuip doen. De constructie is van 1936. We kunnen er niks opzetten, want het is een monument. We kunnen er niks omheen zetten, want daarvoor ontbreekt de ruimte. Dan blijft er één oplossing over: ergens anders een nieuw stadion bouwen.“

Initiatief

Dit is heel serieus. Eigenlijk hadden we er nog even mee willen wachten. Maar het initiatief komt van de gemeente Rotterdam. Wij participeren daarin, net als Feyenoord en Ahoy'. In 2005 moeten we uitsluitsel geven en definitief zeggen: is het haalbaar, kan het stadion daar met Ahoy' worden neergezet? Kan het qua ruimte, qua mogelijkheden, qua infrastructuur en qua financiën? Dat zijn een heleboel vragen. Al die zaken worden tussen nu en 2005 uitgezocht.“

Het stadion zal geen tweede Arena worden bezweert van Merwijk. „Absoluut niet. We hebben gezegd dat het weer een top-voetbalstadion moet worden. We willen geen concessies doen aan de kwaliteit die het moet hebben voor het voetbal. Als we andere dingen willen doen, moeten we de multifunctionaliteit zoeken in de dingen die we eromheen en ernaast creëren. Daarom ligt de samenwerking met Ahoy' voor de hand. Ahoy' is soms te klein. Maar het aspect voetbal blijft bovenaan staan. We willen geen tweede Arena. We willen wel een dak, maar dan een cabriodak. Of je zit met zijn allen droog als het buiten stormt, of je zit met zijn allen in het zonnetje. Geen dak dus met een postzegel boven de middenstip, waardoor een beetje licht naar binnen schijnt. We beseffen dat het karakter van De Kuip niet makkelijk te evenaren zal zijn.

„De Kuip is werkelijk uniek. Iedereen vindt het een echte voetbaltempel. Op het moment dat je een tweede Arena neerzet, ben je dat kwijt. De allergrootste uitdaging voor de architect is de sfeer en de emotie die er in het stadion zitten, het echte voetbalkarakter, in het nieuwe gebouw terug te laten komen. De specifieke kenmerken van De Kuip moeten er gewoon in terugkomen. De warmte, het dicht op het veld zitten. Als je op het veld loopt, moet je het idee hebben dat er een overweldigende hoeveelheid mensen boven op je lip zit te kijken naar het voetbal. En ik wil mensen zien, geen beton aan de binnenkant van het stadion.“

Van Merwijk begrijpt dat de nieuwbouw op emotionale bezwaren zal stuiten. „Toch moet er over vijftien jaar een nieuw stadion staan. Het stadion heeft geen eeuwigheidswaarde. Ja, je kunt het eeuwig als monument in stand houden. Maar als je ziet hoe de eisen toenemen. Elk jaar brengt de UEFA een boekje uit met eisen waaraan stadions moeten voldoen. Elk jaar is het meer, meer, meer. Meer ontvangstruimte, meer mediafaciliteiten, meer douchekoppen in de kleedkamer van de spelers. Wil je dat bijhouden, dan moet je elk jaar verbouwen. Dat is onmogelijk. Dus moet je een keer een grote klapper maken. Er zijn twaalf stadions in Europa die vijf sterren van de UEFA hebben. Daar hoort De Kuip bij. Wij willen wel top blijven. Op het moment dat wij constateren dat we wel erg hard achteruit lopen in de concurrentiestrijd met andere stadions in Europa, wordt het tijd om er wat aan te doen. Dan moeten we nadenken hoe groot het stadion moet worden. 200 miljoen euro is niets meer voor een beetje stadion. Dus willen we dat financieren én terugverdienen, moeten we er een heleboel business uithalen.“

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Pebbs
Vedette

Uit: Boefjesstad
Vak: Maastribune - W1
Reg.: 18 juli 2002
Gepost op 22 februari 2004 om 20:52:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een dak en ahoy er bij in. Nou nee dank je. Het moet gewoon een voetbalstadion worden!! Niet dat gezeik van alles in 1. Het liefste zou ik hebben dat we gewoon in de kuip bleven. En anders een replica van de kuip. Maar een dak en ahoy? Gatverdamme..

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.455,5VoVo: -Opstelling: incompleet
bobo_the_best
Jeugdspeler

Uit: Beverwijk
Reg.: 7 februari 2004
Gepost op 22 februari 2004 om 21:13:43.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Pebbs schreef:

Een dak en ahoy er bij in. Nou nee dank je. Het moet gewoon een voetbalstadion worden!! Niet dat gezeik van alles in 1. Het liefste zou ik hebben dat we gewoon in de kuip bleven. En anders een replica van de kuip. Maar een dak en ahoy? Gatverdamme..

Helemaal mee eens. Alsjeblieft geen dak, dan wordt het dus wel een tweede ArenA. Gewoon een dak boven de hogere plekken van de tribunes en darmee basta. Geen ingenieus systeem waar je toch niks aan hebt. Nu is het toch ook goed.

En als je Ahoy erbij indoet krijg je dus geen voetbalstadion, maar een multistadion die dan toevallig ook nog door een voetbalclub gebruikt wordt.

Een replica van de Kuip zou mooi zijn, maar hoeft niet per se. Zolang het maar een echt VOETBALSTADION wordt. Een ring erbij hoeft van mij ook niet. Liever een vol stadion van 50.000 zitplaatsen dan een halflege van 70.000

Geen stellingname

Help mods!
Ruud Gullit
Vedette
Winnaar Feyenoord Netwerk Pool 2003/2004

Uit: Apeldoorn
Vak: Stadiontribune - RR
Reg.: 4 juli 2003
Gepost op 22 februari 2004 om 21:38:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

er moet helemaal geen nieuwe komen, we hebben potjandrie het mooiste stadion

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 479eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1034e / 1289e / 760eOpstelling: incompleet
pjbl
Basisspeler

Uit: Vriezenveen
Reg.: 17 februari 2004
Gepost op 22 februari 2004 om 21:54:01.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

We moeten met een dak erbij niet gelijk aan 020 denken, maar echt een supermooi voetbalstadion met zo'n cabrio dak zie ik wel zitten, of allemaal droog of allemaal in de regen en een beetje groter mag ook wel, wil je meedoen in Europa moet je een stadion hebben met een internationale allure, de kuip heeft het nu nog, maar wat over 10 jaar, dan is en blijft het, het mooiste voetbal monument wat Nederland ooit gehad heeft, maar voldoet niet meer aan de eisen die aan die tijd gesteld wordt. 75.000 zitplaatsen en ze worden in 020 gek van jaloezie. De waalhaven is geen slechte plaats, maar dan ook gelijk een goede infrastructuur svp voldoende parkeerplaatsen, metro station en trein station voor de deur, en terug naar waar we thuishoren Europese Top

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.475,0VoVo: 733e / 702e / 761eOpstelling: incompleet
fr1908
Nationale topspeler

Gepost op 22 februari 2004 om 22:31:12.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
pjbl schreef:

We moeten met een dak erbij niet gelijk aan 020 denken, maar echt een supermooi voetbalstadion met zo'n cabrio dak zie ik wel zitten, of allemaal droog of allemaal in de regen en een beetje groter mag ook wel, wil je meedoen in Europa moet je een stadion hebben met een internationale allure, de kuip heeft het nu nog, maar wat over 10 jaar, dan is en blijft het, het mooiste voetbal monument wat Nederland ooit gehad heeft, maar voldoet niet meer aan de eisen die aan die tijd gesteld wordt. 75.000 zitplaatsen en ze worden in 020 gek van jaloezie. De waalhaven is geen slechte plaats, maar dan ook gelijk een goede infrastructuur svp voldoende parkeerplaatsen, metro station en trein station voor de deur, en terug naar waar we thuishoren Europese Top

Amen! ik ben het er helemaal mee eens

Geen stellingname

Help mods!
Pebbs
Vedette

Uit: Boefjesstad
Reg.: 18 juli 2002
Gepost op 22 februari 2004 om 22:56:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ok maar Ahoy er bij in????? Dan is het toch geen voetbalstadion meer??? Dan moet eerst allemaal concertzalen door voordat je in het stadion komt. Nee dat vind ik echt helemaal niets gewoon. Zo een cabriodak kan ik nog mee leven. Maar ik denk dat als ahoy er bij inkomt het hele voetbal idee gewoon weg is. Je komt nu gewoon aangereden je ziet het voetbalstadion voor je liggen met de mensen allemaal er om heen, dat heeft gelijk een voetbalsfeer. Hoe wil je dat doen als er een gigantisch complex tegeaan zit/ bij zit/ in zit of weet ik veel hoe ze dat willen gaan doen. Ik denk trouwens ook dat het onmogelijk is om het gevoel dat er in de kuip is te evenaren. Dit stadion heeft gewoon iets. Het is niet voor niets een voetbaltempel. Zoiets bouw je niet, zoiets wordt het. Het is niet voor niets dat er maar weinig stadions zijn zoals de kuip. Ik vind het gewoon een vreselijk idee dat het dan waarschijnlijk een gigantisch complex wordt waarvan een gedeelte voor voetbal is. Ik neem aan dat Ahoy niet zo klein zal worden.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.455,5VoVo: -Opstelling: incompleet
fr1908
Nationale topspeler

Gepost op 22 februari 2004 om 23:08:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik hoop wel dat de het ahoy complex en de nieuwe kuip wel strikt gescheiden worden gebouwd, dus niet dat het ahoy aan de kuip geplakt is, dus dat het niet één geheel wordt waar onze kuip maar een deel van uitmaakt.

Geen stellingname

Help mods!
pleba
Vedette

Uit: Pluk-me-kaal-straat
Reg.: 2 augustus 2003
Gepost op 23 februari 2004 om 08:02:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ach, wij als supporters hebben daar helemaal niks over te zeggen. Hebben jullie enig idee hoeveel partijen er geld verdienen aan zo'n megalomaan project? Die paar demonstraties, inspraakavonden en ordeverstoringen worden gewoon in de kosten meegenomen en waarschijnlijk ook nog eens betaald door de overheid (ons eigen betaalde belastinggeld)...

Een nieuw stadion... Ik moet er ff niet aan denken!

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
ebigirl
Vedette

Uit: Capelle a/d IJssel
Reg.: 17 maart 2001
Gepost op 23 februari 2004 om 10:19:37.         MSN: feyenoordplopje@gmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
skitzo schreef: Lekkere stalling is dat zeg, na de wedstrijd gooien ze hem gewoon compleet open zodat nog iedereen er met je fiets vandoor kan gaan.
Ik weet niet hoelang jij er over doet om daar te komen maar ik was er altijd zo en toen hadden ze hem dan net open gegooit.

Geen stellingname

Help mods!
cruzcontrol
Vedette
Winnaar Feyenoord Quiz 2005/2006

Reg.: 24 maart 2000
Gepost op 23 februari 2004 om 10:34:09.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Feyenoord en De Kuip, zijn voor mij voor altijd onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

Het liefst zou ik niet willen meemaken ooit naar een ander stadion te MOETEN om mijn cluppie thuis aan het werk te zien.

Van mij mogen ze hem tot het uiterste renoveren, zodat ik er mijn laatste zuch in uit kan blazen. Na mij de zondvloed!

Realistisch gezien zal er echter ooit een moment komen dat het over is, op, niet veilig meer, blablabla.

Waar ik dan op hoop is een soort van replica, zodat het unieke van De Kuip, een van de weinige overgebleven karakterestieke stadions, behouden blijft.

Misschien ietsje groter, zodat er weer ECHT 60.000 toeschouwers inkunnen met de huidige 'veiligheidsmarges'.

Dat Ahoy erbij komt, als een los complex, net als de huidige topsport hal, heb ik geen bezwaar tegen, maar laat het stadion er van buiten aub niet uitzien als het eerste de beste kantorencomplex.

Flikker er voor mijn part een kantorencomplex ala het Maasgebouw naast, maar niet als een geheel met het stadion.
Ik wil GVD zien dat het een stadion is.

Zorg dat de 'Nieuwe Kuip' iets unieks blijft/wordt, en niet een van die moderne eenheidsworstige stadions zonder karakter.

Geen stellingname

Help mods!
Bruyne Ster Belgrado
Veelbelovend talent

Uit: Hillegersberg
Vak: Marathontribune - EE
Reg.: 19 juni 2003
Gepost op 23 februari 2004 om 11:10:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Briljant plan! 75.000 uitzinnige tifosi in een soort Nou Camp achtige sfeer, beter kan niet! Wat mij betreft komt deze voetbaltempel er 10 jaar eerder. Ik stel voor het nieuw-terbreggecomplex van Sparta plat te gooien en hierop dit multifunctionele voetbalpaleis te realiseren.

Geen stellingname

Help mods!
Feyenoorder Lennart
Internationale topspeler

Uit: Zevenhuizen
Vak: Marathontribune - E
Reg.: 3 december 2003
Gepost op 23 februari 2004 om 13:06:38.         MSN: feyenoorder_lennart@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

als zo blijft spelen als dit seizoen komen die plaatsen nooit vol ik zou nog maar even wachten met me uitspraak en ben beniwd hoe die eruit komt te zien

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.408,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Dhr. R. Witschge
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam!
Reg.: 18 september 2003
Gepost op 23 februari 2004 om 13:30:13.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als het stadion zo wordt als die v Merwijk schetst dan hebben jullie het daar in Rotterdam heel goed voor mekaar. Alleen vind ik 75000 toeschouwers een beetje aan de hoge kant. Anders krijg je waarschijnlijk een Bayern Munchen effect met een stadion dat bijna nooit vol zit.

[Dit bericht is veranderd door Dhr. R. Witschge (op 23 februari 2004 13:31:51).]

Geen stellingname

Help mods!
Ajax fan
Aanstormend talent

Reg.: 14 april 2003
Gepost op 23 februari 2004 om 13:58:17.       MSN: MR_rioolpijp@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zou jammer zijn als de Kuip weggaat. Het is een mooi stadion. Hopelijk gaat de Arena over 40 jaar weg en krijgen wij ook een betere en een mooier stadion. Stadion van 75.000 is dat niet te veel?. Ik denk van wel ik denk dat 65.000 net goed genoeg is. Anders krijg je een halfleeg stadion. Hopelijk wordt het een mooi stadion die jullie gaan krijgen. En geen stadion zoals de Arena.

Geen stellingname

Help mods!
Skitzo
Vedette

Uit: hoeksche waard
Vak: Olympiatribune - Z2
Reg.: 4 februari 2002
Gepost op 23 februari 2004 om 14:25:50.     MSN: r_alebregtse@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ebigirl schreef:

(...)

Ik weet niet hoelang jij er over doet om daar te komen maar ik was er altijd zo en toen hadden ze hem dan net open gegooit.

Ja oke, maar ik vind het sowieso asociaal dat ze hem helemaal opengooien metteen na de wedstrijd. Je betaalt toch voor het stallen van je fiets. Nu is er niet eens tijd om nog even een hamburger te halen, anders gaat er iemand anders op je fiets vandoor.

Geen stellingname

Help mods!
Robinho
Ballenjongen

Uit: Hengelo
Reg.: 23 februari 2004
Gepost op 23 februari 2004 om 14:35:26.         MSN: -      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het lijkt me niet dat je 75.000 man in de nieuwe krijgt. En half leeg stadion is ook niks je moet wel zeker weten hoe veel mensen er dan komen.

Geen stellingname

Help mods!
ebigirl
Vedette

Gepost op 23 februari 2004 om 21:02:17.         MSN: feyenoordplopje@gmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
skitzo schreef: Ja oke, maar ik vind het sowieso asociaal dat ze hem helemaal opengooien metteen na de wedstrijd. Je betaalt toch voor het stallen van je fiets. Nu is er niet eens tijd om nog even een hamburger te halen, anders gaat er iemand anders op je fiets vandoor.
Ja daar hebbie wel weer gelijk in. Maja ik was niet op de fiets maar met de scooter en die was ook wel goed beveiligd .

Geen stellingname

Help mods!
johankruif Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: rotterdam
Reg.: 26 september 2003
Gepost op 23 februari 2004 om 21:37:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het is dus blijkbaar nog niet zo onrealistisch...

quote:
Maar een Kuip met bv. 3 ringen en dan stijl omhoog tegen het veld aan voor zo'n 75.000 toeschouwers op een (schier)eiland, waarbij dan alles daarom heen met Feyenoord te maken heeft, zoals trainingsvelden (met tribune rond gehele veld!), een (Feyenoord)tennisstadion voor 20.000 mensen waar een jaarlijks ATP toernooi gehouden wordt en de Daviscupwedstrijden van Nederland (Krajicek en Sluiter doen de organisatie en promotie ), zodat er mooi kruisbestuiving kan plaatsvinden en Feyenoord (en Rotterdam) meer uitstraling internationaal krijgt met alle voordelen daarbij etc.

Moet een fantastisch uitzicht zijn vanuit de lucht!
De 3 ringen moeten wel echt steil zijn, zodat je vanaf de bovenste ring zowat op de middenstip kunt spugen
Ook belangrijk vind ik dat het nieuwe stadion feitelijk een copie wordt van de huidige Kuip!

Geen stellingname

Help mods!
ebigirl
Vedette

Gepost op 23 februari 2004 om 21:40:18.         MSN: feyenoordplopje@gmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als het uberhoudt maar een stadion word.

Geen stellingname

Help mods!
titan57nl
Vedette

Uit: Fortaleza
Reg.: 11 maart 2002
Gepost op 25 februari 2004 om 00:43:37.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het mag bij mij achter in de tuin!

Geen stellingname

Help mods!
L.Pincoffs
Vedette

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002
Gepost op 25 februari 2004 om 09:14:16.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Kunnen ze al die architecten en plannenmakers niet eens in een bak ijskoud water zetten. Ga gvd eerst eens vragen, wat de vaste bezoekers willen en kijk daarna of dat inpasbaar is ipv andersom.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.465,2VoVo: 388e / 800e / 426eOpstelling: incompleet
F-plopje12
Vedette

Gepost op 25 februari 2004 om 14:52:39.         MSN: feyenoordplopje@gmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zou idd wel een beter idee zijn ja.

Geen stellingname

Help mods!
L.Pincoffs
Vedette

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002
Gepost op 25 februari 2004 om 15:35:21.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
F-plopje12 schreef:

Zou idd wel een beter idee zijn ja.

Ik moet je zeggen, dat er geen van je eerdere 1376 berichten mij is opgevallen. Ik moet toch beter opletten.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.465,2VoVo: 388e / 800e / 426eOpstelling: incompleet

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 92 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk