| Poster | | Topic: De nieuwe Kuip |  |
|
| silomneedttadteizdnamein | |
|
nefertete Basisspeler
Vak: - Posts: 1021 Reg.: 7 januari 2008 | Wat ik wel jammer vind is dat men bij Feyenoord altijd bezig is met randverschijnselen die afleiden van waar het WERKELIJK om zou moeten gaan, en wat al jaren niet ECHT wil lukken, een herkenbaar Feyenoord in het veld brengen dat ook aantrekkelijk voetbal kan spelen.
Dat falen (zal ik het maar noemen) wordt dan enigszins getracht te verbloemen door allerlei randnieuws en toekomstmuziek (fopspeen) aan de fans voor te schotelen.
Het nieuwe stadion is natuurlijk vooral een $$$ kwestie (of euro)....waar veel aan verdient gaat worden door derden (bouwbedrijven etc.)...maar wat worden de fans er nou eigenlijk beter van? Of beter gezegt...zien wij daar NU beter voetbal door???
IPV te zeggen...jongens over 7 jaar hebben we veel inkomsten en zal het goed komen, zou ik liever zien dat Feyenoord NU eens 3 goede spelers scout...dat is me meer waard als dat nieuwe stadion.
[Dit bericht is veranderd door nefertete (op 12 mei 2008 09:33:38).]
|
|
|
Haaglander Vaste waarde in elftal
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 386 Reg.: 30 december 2006 | Voor de criticasters t.a.v. het nieuwe stadion van Feyenoord nog even wat feiten over het stadion van FC Twente.
Ze kunnen naar 42.000-43.000 plaatsen uitbreiden door de 2e ring vol te maken en nog een aantal rijen onder de 1e ring te plaatsen.
Twente had de uitbreiding het liefst in 1x gedaan (dus komend jaar al 42.000 plaatsen). De vraag naar jaarkaarten is namelijk enorm, het probleem is alleen dat de infrastructuur rond het stadion nog niet geschikt is voor 30.000+ supporters. Daar gaan ze de komende 2 jaar mee bezig. De vergunning voor de uitbreiding naar 42.000 plaatsen is overigens al aangevraagd.
Leuk feitje is ook dat de jaarkaarten voor komend seizoen al zijn uitverkocht (dus ook met 24.000 plaatsen elke wedstrijd uitverkocht) én er alweer 2000 mensen op de wachtlijst staan voor de volgende uitbreiding. Dit heeft trouwens weinig te maken met de prestaties van de afgelopen 2 seizoenen, want de wachtlijst bestaat al sinds de mindere periode.
Ongelofelijk, straks zijn er bij Twente-Feyenoord evenveel toeschouwers als Feyenoord-Twente nu. De huidige Kuip verliest zijn uitstraling, imago en grandeur omdat 'provincieclubs' een evengroot stadion krijgen (AZ, Heerenveen, Groningen en wellicht NAC zullen ook volgen)
Als Twente er in slaagt om straks 40.000 toeschouwers te trekken, dan moet Feyenoord elke 2-weken zeker meer dan 80.000 toeschouwers hebben.
[Dit bericht is veranderd door Haaglander (op 12 mei 2008 10:19:56).]
|
|
|
tralala Basisspeler
Vak: - Posts: 342 Reg.: 5 december 2007 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)Jij begrijpt wel meer niet als ik zo je reacties lees. Die club met een stadion van 33.000 (PSV) zou niets liever willen dan zelf ook fors uitbreiden. Dat kunnen ze echter niet vanwege logistieke en ook financiële redenen.
Met het gratis ophalen van zo'n 30 miljoen euro per jaar aan CL-fee voelen ze dat gemis op dit moment echter niet zo.
Dat Feyenoord de Kuip moet gaan verlaten staat voor mij zo vast als een huis.
Er moet hoe dan ook een nieuw stadion gebouwd gaan worden.
Dat wil jij overduidelijk niet als ik zo al je posts doorneem.
Dat klopt ik stel me nooit zo op, dat ik alle wijsheid in pacht heb en de enige juiste antwoord heb op twistpunten rond Feyenoord. Ik raad je wel aan beter mijn post te lezen, als je denkt dat ik nooit een nieuw stadion nodig acht. Dan begrijp je het zelf ook niet helemaal.
PSV weet blijkbaar wel via andere wegen succes en inkomsten te genereren. Dat is in mijn ogen dan gelijk het bewijs, dat het bestuur en een deel van de Feyenoordsupporters zich blind staart op 1 oplossing en het gehele plaatje niet wil/kan zien. Zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken, is dat Feyenoord niet overhaaste beslissingen moet nemen over een kwestie die vooral lijkt te worden gedomineerd door factoren van buitenaf. Die kwestie betreft wel elementen waar de indentiteit van de club juist zo mee verankerd is.
Geld is belangrijk, maar niet zo belangrijk dat je je ziel ervoor moet verkopen. Zoals ik al eerder zei; Geld is een middel en geen doel. De factoren die Feyenoord zo'n beetje de mooiste club van de wereld maakt worden door in mijn opinie iets te makkelijk te grabbel gegooid. In Engeland wordt langzaam aan duidelijk wat het resultaat is van een beleidsvoering wat een Woerts en een van Merwijk voor ogen hebben.
quote: Haaglander schreef:
Voor de criticasters t.a.v. het nieuwe stadion van Feyenoord nog even wat feiten over het stadion van FC Twente.
Ze kunnen naar 42.000-43.000 plaatsen uitbreiden door de 2e ring vol te maken en nog een aantal rijen onder de 1e ring te plaatsen.
Twente had de uitbreiding het liefst in 1x gedaan (dus komend jaar al 42.000 plaatsen). De vraag naar jaarkaarten is namelijk enorm, het probleem is alleen dat de infrastructuur rond het stadion nog niet geschikt is voor 30.000+ supporters. Daar gaan ze de komende 2 jaar mee bezig. De vergunning voor de uitbreiding naar 42.000 plaatsen is overigens al aangevraagd.
Leuk feitje is ook dat de jaarkaarten voor komend seizoen al zijn uitverkocht (dus ook met 24.000 plaatsen elke wedstrijd uitverkocht) én er alweer 2000 mensen op de wachtlijst staan voor de volgende uitbreiding. Dit heeft trouwens weinig te maken met de prestaties van de afgelopen 2 seizoenen, want de wachtlijst bestaat al sinds de mindere periode.
Ongelofelijk, straks zijn er bij Twente-Feyenoord evenveel toeschouwers als Feyenoord-Twente nu. De huidige Kuip verliest zijn uitstraling, imago en grandeur omdat 'provincieclubs' een evengroot stadion krijgen (AZ, Heerenveen, Groningen en wellicht NAC zullen ook volgen)
Als Twente er in slaagt om straks 40.000 toeschouwers te trekken, dan moet Feyenoord elke 2-weken zeker meer dan 80.000 toeschouwers hebben.
Feyenoord moet zich vooral met zichzelf bezig houden en zich niet gek laten maken door concurrentie, gemeente en een KNVB. En ik vraag me af of de uitstraling, imago en grandeur wel zo groot zijn, als er een nieuw onderkomen wordt betrokken wat vooral lijkt toegespitst op invloeden die niks met Feyenoord van doen hebben.
De kuip zal nooit aan aanzien verliezen. Een dak, parkeerdek en roltrappen in 020 hebben het aanzien van de kuip wellicht zelfs versterkt.
[Dit bericht is veranderd door tralala (op 12 mei 2008 10:30:10).]
|
|
|
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - C Posts: 386 Reg.: 30 december 2006 |
quote: tralala schreef:
Feyenoord moet zich vooral met zichzelf bezig houden en zich niet gek laten maken door concurrentie ....
Stilstand is achteruitgang ..... afgezaagd maar nog steeds waar.
Wat is er trouwens mis met roltrappen?
[Dit bericht is veranderd door Haaglander (op 12 mei 2008 10:50:06).]
|
|
|
tralala Basisspeler
(...)
Wat is er mis met roltrappen?
Dat is voor luie verwende dagjesmensen die in een warenhuis horen op zondagmiddag.
|
|
|
(...)
Dat is voor luie verwende dagjesmensen die in een warenhuis horen op zondagmiddag.
Als ik straks 70 meter omhoog moet klimmen in het nieuwe Feyenoord-stadion ..... heb ik toch liever een roltrap. 
|
|
|
tralala Basisspeler
(...)
Als ik straks 70 meter omhoog moet klimmen in het nieuwe Feyenoord-stadion ..... heb ik toch liever een roltrap. 
Karaokemachine zoals in 020 lijkt jou zeker ook wel handig?
|
|
|
Obiku Vedette
Vak: Maastribune - W2 Posts: 5010 Reg.: 17 maart 2003 |
(...)
Is ook weer zo'n voorbeeld van "vroeger was alles beter" retoriek, het voetbalpubliek bestaat vandaag de dag nu eenmaal voor een groot deel uit dagjesmensen.
|
|
|
mila Vaste waarde in elftal
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - U Posts: 361 Reg.: 22 september 2003 |
(...)
Karaokemachine zoals in 020 lijkt jou zeker ook wel handig?

|
|
|
Jordi1908 Internationale topspeler
Vak: Stadiontribune - T Posts: 990 Reg.: 22 december 2005 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)Jij begrijpt wel meer niet als ik zo je reacties lees. Die club met een stadion van 33.000 (PSV) zou niets liever willen dan zelf ook fors uitbreiden. Dat kunnen ze echter niet vanwege logistieke en ook financiële redenen.
Met het gratis ophalen van zo'n 30 miljoen euro per jaar aan CL-fee voelen ze dat gemis op dit moment echter niet zo.
Feyenoord heeft een groter stadion dan PSV. Toch heeft PSV, exclusief de CL gelden, een hogere begroting dan Feyenoord. Rara, hoe kan dat?
Keuze stelling: De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw. | Help mods! |
|
|
|
Obiku Vedette
Vak: Maastribune - W2 Posts: 5010 Reg.: 17 maart 2003 |
quote: Jordi1908 schreef:
(...)
Feyenoord heeft een groter stadion dan PSV. Toch heeft PSV, exclusief de CL gelden, een hogere begroting dan Feyenoord. Rara, hoe kan dat?
Omdat ze hun stadion in eigen beheer hebben misschien? 
|
|
|
(...)
Ik las dat de begroting van SC Heerenveen volgend jaar naar ca. 30 mln. euro gaat. De huidige begroting van Feyenoord is dan slechts 50% hoger.
Ik bedoel maar ..... als het om aanpakken, bouwen en investeren gaat.
|
|
|
Patrick73 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - R Posts: 6758 Reg.: 14 mei 2005 |
(...)
Voor mensen die slecht ter been zijn zou dit gewoon goed zijn
|
|
|
Moosie Geselecteerd voor Oranje
Vak: Stadiontribune - R Posts: 470 Reg.: 12 augustus 2007 | Net als velen wil ik graag dat het nieuwe stadion onze muilen doet openvallen van ontzag. Iets revolutionairs moet het hebben, net als de Kuip.
De ideale maat zou denk ik rond de 100.000 zijn, met mogelijkheden om in de toekomst c.q. succesjaren tot bijv. 120.000 uit te breiden. Stadions van 80.000, laat staan 70.000 zijn (in ieder geval in de grote competities) binnen afzienbare tijd de norm, om niet te zeggen, te modaal.
Een nieuw stadion is zeker een goede optie om structureel geld binnen te harken en afdoende te kunnen investeren in de selectie om bijna continu mee te doen met de prijzen. Het enige wat ik wel vrees is de bureaucratie. Kijk maar naar de Tweede Maasvlakte, hoe lang word daar al niet over geluld? Stel je voor dat we in 2016 pas kunnen beginnen met de bouw als die ambtenaren er maar niet uitkomen. De Tweede Maasvlakte is natuurlijk qua omvang vele malen groter dan het nieuwe stadion, maar als ik zo hoor wat er allemaal op de schop moet dan vrees ik met grote vrezen. Vergeet daarnaast niet die azijnzeikende NIMBY-types die je ook vaak treft rond Schiphol en Circuit Park Zandvoort.
[Dit bericht is veranderd door Moosie (op 12 mei 2008 12:35:28).]
|
|
|
orange_010 Nationale topspeler
Uit: Rottûrdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 1049 Reg.: 4 september 2006 | Toch lachen wanneer het stadion "slechts" 80.000 plaatsen gaat krijgen. Hebben we eerst verhalen gehoord over 100.000+
Horen we veel te vaak die mooi weer praatjes.
Misschien maar meer GWMD in de Feyenoord-leiding!
[Dit bericht is veranderd door orange_010 (op 12 mei 2008 12:35:24).]
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 11236 Reg.: 6 februari 2006 |
(...)
Gebrekkige faciliteiten in het stadion? In Adam en Eindhoven besteden de supporters veel meer rond een wedstrijd. Dit is in ieder geval 1 van de oorzaken.
|
|
|
Patrick73 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - R Posts: 6758 Reg.: 14 mei 2005 |
quote: DR schreef:
(...)
In Adam en Eindhoven besteden de supporters veel meer rond een wedstrijd. Dit is in ieder geval 1 van de oorzaken.
Heb je hier bewijzen van dan?
|
|
|
quote: Patrick73 schreef:
(...)
Heb je hier bewijzen van dan?
Vraag het zelf aan Woerts. Staat in zijn sheets. Directe bewijzen heb ik natuurlijk niet, ik doe de boekhouding niet. Maar dit schijnt wel het geval te zijn.
Ik hoorde overigens hier en daar over een onderzoek in VI, ik heb die helaas niet gelezen. Wellicht staat daar ook wat in?
[Dit bericht is veranderd door DR (op 13 mei 2008 10:34:45).]
|
|
|
Jonathan de Guzman Nationale topspeler Winnaar Play-offs Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Vak: - Posts: 726 Reg.: 15 juni 2005 |
(...)
Vraag het zelf aan Woerts. Staat in zijn sheets. Directe bewijzen heb ik natuurlijk niet, ik doe de boekhouding niet. Maar dit schijnt wel het geval te zijn.
Ik hoorde overigens hier en daar over een onderzoek in VI, ik heb die helaas niet gelezen. Wellicht staat daar ook wat in?
Feyenoord verdient in vergelijking met andere clubs inderdaad een zeer gering bedrag per wedstrijddag. In de dienstverlening rond wedstrijden (en de daarmee gepaard gaande hogere inkomstenstroom) valt voor Feyenoord nog een grote sprong voorwaarts te maken (zie ook meteen de noodzaak voor een nieuw stadion met een veel betere service).
|
|
|
quote: Jonathan de Guzman schreef:
(...)
Feyenoord verdient in vergelijking met andere clubs inderdaad een zeer gering bedrag per wedstrijddag. In de dienstverlening rond wedstrijden (en de daarmee gepaard gaande hogere inkomstenstroom) valt voor Feyenoord nog een grote sprong voorwaarts te maken (zie ook meteen de noodzaak voor een nieuw stadion met een veel betere service).
Zo is het. Ik ga zelf ook vaak snel weg na de wedstrijd omdat ik anders een uur in de file sta rond het stadion of een stuk moet lopen omdat parkeren in de buurt weer eens niet mogelijk was. Als ze dat soort dingen nu eens goed regelen, blijf ik ook wat langer hangen. Zorgen dat je niet een kwartier in de rij moet staan als je wat te drinken of eten moet halen etc. Als ik die mensenmassa's al naar beneden zie spurten bij de rust heb ik al geen zin meer om in die ellende te gaan staan wachten. Verder kan Feyenoord zelf ook 4 euro voor een hamburger vragen lijkt me. Kleine dingen, maar leveren veel op. En dan laat ik al die mogelijkheden rond wedstrijden voor mensen die gewoon ergens op hun gemak willen drinken etc maar achterwege. De gewone supporter levert gewoon te weinig op om mee te kunnen.
|
|
|
Jonathan de Guzman Nationale topspeler Winnaar Play-offs Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Vak: - Posts: 726 Reg.: 15 juni 2005 |
(...)
Zo is het. Ik ga zelf ook vaak snel weg na de wedstrijd omdat ik anders een uur in de file sta rond het stadion of een stuk moet lopen omdat parkeren in de buurt weer eens niet mogelijk was. Als ze dat soort dingen nu eens goed regelen, blijf ik ook wat langer hangen. Zorgen dat je niet een kwartier in de rij moet staan als je wat te drinken of eten moet halen etc. Als ik die mensenmassa's al naar beneden zie spurten bij de rust heb ik al geen zin meer om in die ellende te gaan staan wachten. Verder kan Feyenoord zelf ook 4 euro voor een hamburger vragen lijkt me. Kleine dingen, maar leveren veel op. En dan laat ik al die mogelijkheden rond wedstrijden voor mensen die gewoon ergens op hun gemak willen drinken etc maar achterwege. De gewone supporter levert gewoon te weinig op om mee te kunnen.
Door zelf etenswaren en drank te gaan verkopen, moet Feyenoord al enkele tonnen per jaar kunnen verdienen. Nu dergelijke inkomsten toch niet naar Feyenoord gaan, is er voor Feyenoord niet echt de noodzaak om de supporters langer rond het stadion te laten bivakkeren. Hopelijk gaat dit met de komst van het nieuwe stadion veranderen. Zorg er maar voor dat het een stuk interessanter wordt voor supporters om na (en eigenlijk ook voor) de wedstrijd nog even te blijven hangen (onder het genot van een hapje en een drankje en wat muziek). Nu wordt iedereen bijna de Kuip uit gejaagd om maar snel weg te kunnen rijden met de auto of tram/metro. Ook daar ligt nog veel ruimte voor verbetering: de infrastructuur rond het stadion.
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5605 Reg.: 16 november 2004 |
(...)
Vraag me af of de door jou geopperde zaken de oorzaak zijn,van de mindere oprengst per stoel.Zijn de goedkope seizoenkaarten,de weinige bussinesstoelen niet een veel groter probleem.Dat je in de rust moet wachten is logisch.Dat moet je ook in een amateur kantine.Dat Feyenoord de horeca in eigen beheer moet nemen,zet ik ook twijfels bij.
|
|
|
quote: varkenoord schreef:
(...)
Vraag me af of de door jou geopperde zaken de oorzaak zijn,van de mindere oprengst per stoel.Zijn de goedkope seizoenkaarten,de weinige bussinesstoelen niet een veel groter probleem.Dat je in de rust moet wachten is logisch.Dat moet je ook in een amateur kantine.Dat Feyenoord de horeca in eigen beheer moet nemen,zet ik ook twijfels bij.
Tuurlijk is dat een groot probleem, maar dat wordt al meegenomen in het stadion aangezien dat een van de redenen is een nieuw stadion neer te zetten. Maar er worden vooral twijfels geuit over de zaken rond het stadion. Ik denk dat men een idee krijgt dat we in een winkelcentrum gaan voetballen. En dan denk ik dat daar veel winst te behalen is.
|
|
|
akuma Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 1325 Reg.: 28 februari 2007 | hoe zou ons stadion er uit moeten zien?
er zijn vele mooie stadions.
ik hoop wel dat de fans zo dicht mogelijk tegen t gras aan zitten english style.
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5605 Reg.: 16 november 2004 |
(...)
Tuurlijk is dat een groot probleem, maar dat wordt al meegenomen in het stadion aangezien dat een van de redenen is een nieuw stadion neer te zetten. Maar er worden vooral twijfels geuit over de zaken rond het stadion. Ik denk dat men een idee krijgt dat we in een winkelcentrum gaan voetballen. En dan denk ik dat daar veel winst te behalen is.
Hoe kan je nu twijfels hebbeb over zakenn rondom het nieuwe stadion.Laten de plannen eerst maar eens bekend worden.Ik voorspel je,ook daar sta je in de rij voor een pilsje,dicht bij het stadion parkeren kost veel tijd na afloop.
|
|
|