Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Algemeen Feyenoord Forum
De nieuwe Kuip
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 86 pagina's: « 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 86 »

Poster
Topic: De nieuwe Kuip 
silomneedttadteizdnamein
Stelling: Voorkeur lokatie. Zie http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum1/759-76.php#post82351 (meer info)
Maas - 76.1%
Varkenoord - 16.3%
3e variant (ook op Varkenoord) - 2.2%
De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw. - 5.4%

orange_010
Nationale topspeler

Uit: Rottûrdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 4 september 2006
Gepost op 10 mei 2008 om 19:11:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
nefertete schreef:

Een ding is zeker vanaf 2014 geldt....

FEYENOORD RULES!

Since 1908 Feyenoord rules..

al is dat steeds minder aan het worden voor mijn gevoel wanneer ik zie watvoor supporters er tegenwoordig op de tribune zitten in de Kuip en de stilte die daar heerst.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Haaglander
Vaste waarde in elftal

Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - C
Reg.: 30 december 2006
Gepost op 10 mei 2008 om 20:16:48.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

Since 1908 Feyenoord rules..

al is dat steeds minder aan het worden voor mijn gevoel wanneer ik zie watvoor supporters er tegenwoordig op de tribune zitten in de Kuip en de stilte die daar heerst.

Het was ook niet best wat onze prutsertjes lieten zien, zeker de afgelopen 2 jaar.

Kan je nagaan als door dat stadion van 110.000 toeschouwers Feyenoord goede spelers kan aantrekken. Zie je het voor je? Een orkaan van lawaai als de spelers het veld betreden. Tegenstanders die het dun door de broek loopt bij het aanschouwen van dat veelkoppig monster.

Alleen al die spelersbussen van de bezoekende clubs wanneer ze de straal van 10 kilometer rond het nieuwe stadion inrijden ..... muisstil worden ze wanneer ze oog in oog komen met het Colloseum van de 21e eeuw. Pure intimidatie.

[Dit bericht is veranderd door Haaglander (op 10 mei 2008 20:17:46).]

Keuze stelling: Maas

Help mods!
Pool: 921eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Het legioen 12
Nationale topspeler

Uit: Nieuw-Beijerland
Vak: -
Reg.: 27 januari 2004
Gepost op 10 mei 2008 om 20:54:41.         MSN: thomaskolk@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een stadion met 110.000 zal nog te klein gaan zijn, . Maar om te beginnen is het leuk
Hoop wel echt dat we weer zo een mooi stadion gaan krijgen als ,en niet zo een lelijk afdanksel als dat ding in a'dam.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 678eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.478,9VoVo: -Opstelling: 5-4-1
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 11 mei 2008 om 11:02:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Haaglander schreef:

(...)

Het was ook niet best wat onze prutsertjes lieten zien, zeker de afgelopen 2 jaar.

Kan je nagaan als door dat stadion van 110.000 toeschouwers Feyenoord goede spelers kan aantrekken. Zie je het voor je? Een orkaan van lawaai als de spelers het veld betreden. Tegenstanders die het dun door de broek loopt bij het aanschouwen van dat veelkoppig monster.

Alleen al die spelersbussen van de bezoekende clubs wanneer ze de straal van 10 kilometer rond het nieuwe stadion inrijden ..... muisstil worden ze wanneer ze oog in oog komen met het Colloseum van de 21e eeuw. Pure intimidatie.

Met deze redenatie zijn we dus "only sing when we're winning" oftewel "ajax-publiek". Ik heb tijd meegemaakt dat we slechter waren als laatste 2 jaar maar toen was er met max 15.000 mensen meer sfeer als nu.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
nefertete
Basisspeler

Reg.: 7 januari 2008
Gepost op 11 mei 2008 om 11:46:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat ben je een zeurpiet orange.....is toch prachtig zo een imposant stadion dat tot de nok vol zit......dat heeft echt niks met gloryhunter zijn te maken hoor.

Help mods!
Pool: 696eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
varkenoord
Vedette

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004
Gepost op 11 mei 2008 om 13:09:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

Met deze redenatie zijn we dus "only sing when we're winning" oftewel "ajax-publiek". Ik heb tijd meegemaakt dat we slechter waren als laatste 2 jaar maar toen was er met max 15.000 mensen meer sfeer als nu.

Volgens mij verlang je nog terug naar die tijd.

Help mods!
Pool: 636eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.620,5 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
tralala
Basisspeler

Reg.: 5 december 2007
Gepost op 11 mei 2008 om 18:34:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
SFeyenoord schreef:

(...)

Dit blijft een topontwerp, zowel en de binnen als de buitenkant met een dak dat volledig open kan, zodat er genoeg licht doorkomt.

(plaatje)(plaatje)
Dit wil ik voor Feyenoord zien, maar dan meer in een Kuip vorm en het wordt groter. Woerts wil ook de tribunen nog dichter tegen het veld hebben dan in de huidige Kuip, dat lijkt me schitterend.

Je kan bij dat Houston-ding de lichtbak net zo goed veranderen in "WALL MART SHOPPING MALL" en niemand die dan zegt; He, dat lijkt net een stadion. Ik zie liever een stadion met echte voetbaluitstraling zoals De Kuip. Ik vind vooral die lichtmasten zo authentiek. Al wordt dat moeilijk met hele hoge tribunes, en zo'n klote-dak maakt dat helemaal onmogelijk. Al die nevenfucties van van Merwijk gaan ten kostte van datgene wat juist De Kuip altijd zoveel aanzien heeft gegeven.

quote:
Varkenoord

Volgens mij verlang je nog terug naar die tijd.
Ik ben het hier wel met orange eens. Toen heerste een echte 'hand in hand kameraden'-sfeer op de tribune, wat mij altijd erg aansprak. Jammer, dat dat verdwenen is. En juist erg triest dat het nu pas wat luidruchtiger wordt als er resultaat geboekt wordt. Al probeer ik de voetbalprestaties van toen wel te verdringen.

quote:
nefertete

Wat ben je een zeurpiet orange.....is toch prachtig zo een imposant stadion dat tot de nok vol zit......dat heeft echt niks met gloryhunter zijn te maken hoor.
Wel als dat alleen kan, als er succes op het veld is.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Jordi1908
Internationale topspeler

Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 22 december 2005
Gepost op 11 mei 2008 om 22:07:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Verkoop de ziel van de club maar voor een paar kutcenten

Keuze stelling: De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw.

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
De Sigaar Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 11 mei 2008 om 22:26:11.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

Wat heeft die 'mooie' tijd ons opgeleverd? Grote financiële achterstanden en het grote verschil tussen PSV en Ajax met ons op dit moment.
Wij waren toen op een haar na failliet en zijn daar feitelijk tot de dag van vandaag niet meer overheen gekomen.
Incidentele successen zijn er nog gekomen. Kampioenschappen in 1993 en 1999, een UEFA-cup in 2002, een serie bekers begin jaren '90 en de beker die we afgelopen maand gewonnen hebben.

@Jordi1908: de ziel van onze club: wat is dat volgens jou?

Gaan we in jouw opinie de 22e eeuw in met De Kuip omdat dat onze 'kerk' is en moet blijven? Eens komt toch de dag dat we moeten verkassen. Niet dan?

Help mods!
Pool: 287eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: 141e / 388e / 68eOpstelling: 4-4-2
Patrick73
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: Stadiontribune - R
Reg.: 14 mei 2005
Gepost op 11 mei 2008 om 23:33:26.     MSN: heb ik      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Jordi1908 schreef:

De kuip is van staal en ooit is dat staal gewoon op, en dat punt is bijna bereikt, dat heeft dus niets met ziel verkopen te maken of vind hjij dat we daar maar moeten blijven en er dus in de toekomst ongelukken gebeuren omdat dat staal het gaat begeven.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 353eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.496,1VoVo: 201e / 531e / 272eOpstelling: 4-3-3
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 12 mei 2008 om 00:00:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Wat heeft die 'mooie' tijd ons opgeleverd? Grote financiële achterstanden en het grote verschil tussen PSV en Ajax met ons op dit moment.
Wij waren toen op een haar na failliet en zijn daar feitelijk tot de dag van vandaag niet meer overheen gekomen.
Incidentele successen zijn er nog gekomen. Kampioenschappen in 1993 en 1999, een UEFA-cup in 2002, een serie bekers begin jaren '90 en de beker die we afgelopen maand gewonnen hebben.

Gaan we in jouw opinie de 22e eeuw in met De Kuip omdat dat onze 'kerk' is en moet blijven? Eens komt toch de dag dat we moeten verkassen. Niet dan?

ik reageerde alleen omdat Haaglander schreef dat de sfeer niet goed was, omdat we twee jaar slecht voetbal hebben gezien.

ik zit die tijd helemaal niet op te hemelen, alleen was de sfeer in De Kuip toen beter en dat zal iedereen die er toen en nu bij was toch wel beamen?

Maar prijzen boeien mij niet zoveel en goed voetbal ook niet al moet iedereen zelf bepalen wat hij of zij goed voetbal vind.

Ik vind Feyenoord een fantastische club vanwege de uitstraling, de aanhang, de Kuip, etc..

Alleen zie ik die uitstraling, die soms uit het verleden wordt opgehemeld, op het veld niet meer terug en het volk wat tegenwoordig op de tribune zit is overwegend niet veel beter van waar wij laten we zeggen 10 jaar geleden zeiden wat een kutpubliek heeft dat ajax toch ondanks die grote successen.

ik denk als er nog eens 30.000 mensen extra bij komen dat de hoeveelheid mensen wel kan imponeren op een tegenstander maar kwa (vijandige) sfeer helemaal niets.

Geen stellingname

Help mods!
Haaglander
Vaste waarde in elftal

Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - C
Reg.: 30 december 2006
Gepost op 12 mei 2008 om 00:01:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
tralala schreef:

(...)

Wel als dat alleen kan, als er succes op het veld is.

En dat kan alleen door een veel hoger budget .... bijvoorbeeld door een joekel van een nieuw stadion te bouwen.

Help mods!
Pool: 921eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 12 mei 2008 om 00:09:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Haaglander schreef:

(...)

En dat kan alleen door een veel hoger budget .... bijvoorbeeld door een joekel van een nieuw stadion te bouwen.

Of door spelers die wel alles geven... mentaliteitskwestie!

Geen stellingname

Help mods!
Obiku
Vedette

Vak: Maastribune - W2
Reg.: 17 maart 2003
Gepost op 12 mei 2008 om 00:22:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Jordi1908 schreef:

Het hele voetbal draait om "die paar rotcenten" maar het is al zovaak gezegd: Wanneer je dat niet begrijpt kun je maar beter fan worden van de plaatselijke amateurclub, al draait het zelfs daar om geld.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 37eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.484,3VoVo: 718e / 224e / 783eOpstelling: 4-5-1
tralala
Basisspeler

Gepost op 12 mei 2008 om 00:36:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Wat heeft die 'mooie' tijd ons opgeleverd? Grote financiële achterstanden en het grote verschil tussen PSV en Ajax met ons op dit moment.

Ik denk niet dat de beleving en betrokkenheid van de supporters destijds invloed heeft gehad op de sportieve en bestuurlijke teloorgang ten opzichte van de concurrentie. Dat die achterstand niet is ingelopen heeft niks met De Kuip te maken, want de sportieve prestaties in 020 zijn er met de verhuizing ook niet beter op geworden. Daar ligt dan ook niet de oplossing. In mijn ogen is een nieuwe grootschalige renovatie niet rendabel, maar dan betekent niet dat bij een nieuw onderkomen je karateristieken niet meer van belang zijn. Woerts had het een jaar of twee terug over een Kuip met een ringetje erop. Dat lijkt nu helemaal niet meer aan de orde en moet er van alles in het stadion en omgeving ingepast worden. Een dak, winkelcentrum, zo'n bak naast het stadion als bij Vitesse, dat gaat ten kostte van het aanzien en uitstraling wat juist De Kuip de club heeft gebracht. Er worden allerlei belangen bij het project ingepast die voor de club eigenlijk helemaal niet van belang zijn. Die belangen eisen allemaal hun eigen plekje op in dit verhaal. De club moet dus op vele vlakken gaan schikken en kan dus niet zorgen voor een optimaal klimaat bij het realiseren en het gebruiken van het nieuwe stadion. De Kuip heeft laatste dikke 10 jaar nog 3 grote wedstrijden mogen huisvesten. Dat is uniek in de wereld, geloof ik. Onzin dus, dat er zo snel mogelijk verhuist moet worden. Nuchterheid en realiteit is in mijn ogen in deze kwestie een beetje zoek bij velen. Helaas ook bij het bestuur.

Hoeveel grote clubs in Europa hebben nu de laatste 15 jaar echte sportieve groei geboekt bij het verhuizen naar een nieuw stadion?

Geen stellingname

Help mods!
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 12 mei 2008 om 00:40:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
tralala schreef:

(...)

Ik denk niet dat de beleving en betrokkenheid van de supporters destijds invloed heeft gehad op de sportieve en bestuurlijke teloorgang ten opzichte van de concurrentie. Dat die achterstand niet is ingelopen heeft niks met De Kuip te maken, want de sportieve prestaties in 020 zijn er met de verhuizing ook niet beter op geworden. Daar ligt dan ook niet de oplossing. In mijn ogen is een nieuwe grootschalige renovatie niet rendabel, maar dan betekent niet dat bij een nieuw onderkomen je karateristieken niet meer van belang zijn. Woerts had het een jaar of twee terug over een Kuip met een ringetje erop. Dat lijkt nu helemaal niet meer aan de orde en moet er van alles in het stadion en omgeving ingepast worden. Een dak, winkelcentrum, zo'n bak naast het stadion als bij Vitesse, dat gaat ten kostte van het aanzien en uitstraling wat juist De Kuip de club heeft gebracht. Er worden allerlei belangen bij het project ingepast die voor de club eigenlijk helemaal niet van belang zijn. Die belangen eisen allemaal hun eigen plekje op in dit verhaal. De club moet dus op vele vlakken gaan schikken en kan dus niet zorgen voor een optimaal klimaat bij het realiseren en het gebruiken van het nieuwe stadion. De Kuip heeft laatste dikke 10 jaar nog 3 grote wedstrijden mogen huisvesten. Dat is uniek in de wereld, geloof ik. Onzin dus, dat er zo snel mogelijk verhuist moet worden. Nuchterheid en realiteit is in mijn ogen in deze kwestie een beetje zoek bij velen. Helaas ook bij het bestuur.

Hoeveel grote clubs in Europa hebben nu de laatste 15 jaar echte sportieve groei geboekt bij het verhuizen naar een nieuw stadion?

Ben het met je eens. Feyenoord rept steeds over Arsenal en Bayern Munchen die wel enorme groei hebben gemaakt, maar dan vergeten ze er even bij te melden hoe groot deze clubs al waren voordat ze gingen verhuizen en dat zijn we niet, want wij hebben in ieder geval nog twee clubs boven ons die door veel oorzaken meer aanspreken bij spelers en daar kan een stadion nooit tegen op.

Ik ken geen spelers die zeggen ik ga spelen voor club X want die heeft zo'n schitterend stadion.

Geen stellingname

Help mods!
tralala
Basisspeler

Gepost op 12 mei 2008 om 00:41:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Obiku schreef:

(...)

Het hele voetbal draait om "die paar rotcenten" maar het is al zovaak gezegd: Wanneer je dat niet begrijpt kun je maar beter fan worden van de plaatselijke amateurclub, al draait het zelfs daar om geld.

Geld is een middel. Maar het lijkt onderhand meer een doel.

Geen stellingname

Help mods!
DR
Internationale topspeler

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - O
Reg.: 6 februari 2006
Gepost op 12 mei 2008 om 00:42:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als de club het stadion zelf gaat neerzetten met eigen centen hoop ik van harte dat ze er een goede business omheen bouwen omdat een stadion met alleen het voetbal het faillissement van de club betekent.

En stilstand betekent achteruitgang. Als je over 10 jaar een modern stadion wil hebben, moet je nu stappen zetten. Ik ben blij dat men de intentie heeft te blijven vernieuwen, zodat we niet over 10 jaar kunnen klagen dat de begroting niet is gegroeid en het stadion inmiddels ouderwets is. Dat er dan sentimenten spelen, het zij zo. De club is me meer waard dan het gemis van de Oude Kuip (straks) bij sommigen. De wereld verandert.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.353,9VoVo: -Opstelling: -
Obiku
Vedette

Gepost op 12 mei 2008 om 00:46:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
tralala schreef:

(...)

Geld is een middel. Maar het lijkt onderhand meer een doel.

Het doel = prijzen winnnen, dat zal altijd makkelijker zijn wanneer Feyenoord over dezelfde of betere middelen (geld) beschikt als de concurrentie.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 37eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.484,3VoVo: 718e / 224e / 783eOpstelling: 4-5-1
tralala
Basisspeler

Gepost op 12 mei 2008 om 00:46:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Haaglander schreef:

(...)

Raar dat wij alleen succes kunnen hebben door zo'n beetje het grootste stadion van Europa te bouwen. Andere clubs bewandelen eigenlijk altijd een andere weg naar succes.

quote:
Obiku schreef:

(...)

Het doel = prijzen winnnen, dat zal altijd makkelijker zijn wanneer Feyenoord over dezelfde of betere middelen (geld) beschikt als de concurrentie.

Er zijn meer wegen. Dat hoeft niet met een winkelcentrum in je stadion.

[Dit bericht is veranderd door tralala (op 12 mei 2008 00:50:31).]

Geen stellingname

Help mods!
Obiku
Vedette

Gepost op 12 mei 2008 om 00:56:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
tralala schreef:

(...)

Er zijn meer wegen. Dat hoeft niet met een winkelcentrum in je stadion.

Een nieuw stadion is dan toch echt noodzakelijk, anders blijf je steken op een begroting van 40 miljoen en loopt de concurrentie alleen maar verder weg.
Over de invulling van het stadion valt natuurlijk wel te discussieren, maar dat het er moet komen staat als een paal boven water.

Geen stellingname

Help mods!
tralala
Basisspeler

Gepost op 12 mei 2008 om 00:59:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DR schreef:

Als de club het stadion zelf gaat neerzetten met eigen centen hoop ik van harte dat ze er een goede business omheen bouwen omdat een stadion met alleen het voetbal het faillissement van de club betekent.

En stilstand betekent achteruitgang. Als je over 10 jaar een modern stadion wil hebben, moet je nu stappen zetten. Ik ben blij dat men de intentie heeft te blijven vernieuwen, zodat we niet over 10 jaar kunnen klagen dat de begroting niet is gegroeid en het stadion inmiddels ouderwets is. Dat er dan sentimenten spelen, het zij zo. De club is me meer waard dan het gemis van de Oude Kuip (straks) bij sommigen. De wereld verandert.

De club kan niet een eigen stadion betalen. De baten en invulling komen dus ook niet alleen op conto van Feyenoord.

Stilstand betekent achteruitgang zeg je. Dat komt uit de economie. In Amerika is nu juist goed te zien dat de groei ook oververhit kan raken als je teveel op krediet leeft en dan stort alles in elkaar. Een beetje bescheidenheid zou de club hier wel sieren denk ik. Jammer dan voor de KNVB en dat WK.

Veel stadions die voor grote evenementen zijn neergezet draaien juist verlies, nadat het evenement is afgelopen.

quote:
Obiku schreef:

(...)

Een nieuw stadion is dan toch echt noodzakelijk, anders blijf je steken op een begroting van 40 miljoen en loopt de concurrentie alleen maar verder weg.
Over de invulling van het stadion valt natuurlijk wel te discussieren, maar dat het er moet komen staat als een paal boven water.

Dat je het hebt over noodzaak om bij te haken bij een club met een stadion van 33.000, door een stadion neer te zetten met het 3-voudige aan capaciteit is in mijn ogen onbegrijpelijk.

[Dit bericht is veranderd door tralala (op 12 mei 2008 01:03:22).]

Geen stellingname

Help mods!
Vedette

Gepost op 12 mei 2008 om 01:10:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
tralala schreef:

(...)

De door jouw genoemde clubs zijn er ook zeker niet minder van geworden nadat ze een nieuw stadion betrokken hebben.
Kijk bijvoorbeeld eens naar Ajax. Dat had vlak voor de in gebruikname van hun nieuwe stadion natuurlijk grote successen die moeilijk te evenaren geweest zouden zijn. Met of zonder dat stadion. Wel trekken ze daar nu structureel 25.000 toeschouwers meer dan in de tijd toen ze nog in hun oude onderkomen speelden. Reken eens uit wat dat per jaar oplevert met het gegeven dat een seizoenkaart gemiddeld rond de 200 euro kost.

Ook Bayern München heeft op een bepaald moment besloten te verhuizen vanuit hun Olympia Stadion. Hetzelfde heeft bijvoorbeeld Arsenal gedaan dat afscheid genomen heeft van hun historische stadion genaamd Highbury.

Neen. Die clubs hebben inderdaad geen grotere successen behaald na het betrekken van hun nieuwe stadion.

Wel hebben ze een wissel genomen op de toekomst. Meerdere jaren genereren ze meer geld dan ze ooit hadden kunnen doen als ze in hun oude onderkomens waren blijven zitten. Onderkomens die op een bepaald moment afgeschreven moeten worden omdat ze niet meer gerenoveerd kunnen worden om te voldoen aan de moderne tijd.

Dit is momenteel het geval met ons Stadion dat inmiddels de respectabele leeftijd van 72 (!) jaar heeft.

Wat ik eerder stelde: ons Stadion kan nog wel eventjes mee. Maar niet al te lang. Er moeten spijkers met koppen geslagen worden voordat het te laat is.
En ik vind de ambitie oergezond om te gaan voor iets bijzonders. Net zoals de visionairs van Feijenoord rond 1935 gedaan hebben.

Help mods!
Pool: 287eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: 141e / 388e / 68eOpstelling: 4-4-2
Obiku
Vedette

Gepost op 12 mei 2008 om 01:14:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
tralala schreef:

(...)

Dat je het hebt over noodzaak om bij te haken bij een club met een stadion van 33.000, door een stadion neer te zetten met het 3-voudige aan capaciteit is in mijn ogen onbegrijpelijk.

Ik praat totaal niet over capaciteit of invullig, daar heb ik geen verstand van. Ik geef alleen aan dat er afstand moet worden gedaan van de Kuip om in sportief opzicht mee te blijven doen, that's it.

Geen stellingname

Help mods!
Vedette

Gepost op 12 mei 2008 om 01:22:46.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
tralala schreef:

(...)

Jij begrijpt wel meer niet als ik zo je reacties lees. Die club met een stadion van 33.000 (PSV) zou niets liever willen dan zelf ook fors uitbreiden. Dat kunnen ze echter niet vanwege logistieke en ook financiële redenen.
Met het gratis ophalen van zo'n 30 miljoen euro per jaar aan CL-fee voelen ze dat gemis op dit moment echter niet zo.

Dat Feyenoord de Kuip moet gaan verlaten staat voor mij zo vast als een huis.
Er moet hoe dan ook een nieuw stadion gebouwd gaan worden.

Dat wil jij overduidelijk niet als ik zo al je posts doorneem.

Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 86 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk