Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Algemeen Feyenoord Forum
De nieuwe Kuip
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 92 pagina's: « 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 92 »

Poster
Topic: De nieuwe Kuip 
silomneedttadteizdnamein
Stelling: Voorkeur lokatie. Zie http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum1/759-76.php#post82351 (meer info)
Maas - 80.5%
Varkenoord - 11.5%
3e variant (ook op Varkenoord) - 1.8%
De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw. - 6.2%

De Sigaar Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 8 mei 2008 om 23:15:03.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
SFeyenoord schreef:

Inderdaad Thomassio. Dat Heerenveen of AZ het grote Feyenoord gaat inhalen is gewoonweg onmogelijk. Als je alles gaat vergelijken dan "dwarft" Feyenoord deze subtoppers gewoon.

Ook die tabel die het aantal fans moest aangeven, sloeg nergens op. Wat een slechte steekproef. Daarin had AZ meer fans dan Heerenveen, stond PSV dichtbij Feyenoord en Ajax had 2x zoveel als Feyenoord. Zeker in Noord-Holland gehouden gezien Ajax en AZ er overdreven mooi opstonden. Het valt altijd op dat zodra er en Noord-Hollandse onderzoeksbureau aan te pas komt, dat Ajax er ineens heel mooi opkomt, waarbij een meer neutrale Feyenoord er duidelijk beter opstaat en die verhoudingen bij elke club meer kloppen met wat je ziet. Van de mensen in Nederland die voor de live wedstrijden betalen, bleek het grootste deel Feyenoordsupporter te zijn en dan zegt me al genoeg.
Met dit gemiddelde toeschouwersaantal van net over de 45.000 staat Feyenoord in de top 20 van Europa en weer boven Ajax waar je standaard echt 10.000 mensen moet afhalen.

Maar Thomassio heeft al alles goed gezegd. Er worden hele achterlijke kleuterconclusies getrokken die uitgaan van ultieme rampscenario's bij Feyenoord en de beste scenario's voor alle andere clubs. En er staan leugens in.

Nu weer naar het stadion.
Feyenoord heeft een enorme miljoenenaanhang. De club ligt in het meest verstedelijkte gebied van Nederland. Die stedenring is ook wel bekend als de Zuidvleugel van de Randstand en telt 3,5 miljoen inwoners. Feyenoord zit daar met vrijwel geen enkele concurrentie van andere noemenswaardige betaalde voetbalclubs. Ik hoop ook echt dat ADO, Sparta en Dordrecht snel naar de Eerste Divisie gaan zodat ze helemaal niet meer kunnen groeien en uiteindelijk het betaalde voetbal moeten opgeven.
Maar goed, dit alleen al heeft een enorm potentieel, maar er is meer. Feyenoord beschikt over een enorme landelijke aanhang die er al vanaf de jaren 50 is. Lang voordat Ajax landelijke aanhang had en zelfs niet eens de 2de club was, wat supporters betrof. Ook is een gemiddelde Feyenoordsupporter veel meer waard dan bijvoorbeeld een Ajaxsupporter. Een Feyenoordsupporter heeft ontzettend veel meer over voor zijn club dan de gemiddelde Ajaxsupporter. Onze aanhang is ook nog eens het grootst, wat nog meer voordelen geeft.
Kortom, Feyenoord heeft dus een miljoenen aanhang die veel over heeft voor zijn club en is verspreid over heel Nederland en ligt in het dichts en meest bevolkte gebied in Nederland. Ook schijnt een groot deel, veel groter dan Ajax, een bovenmodaal inkomen te hebben. Feyenoord is ook echt voor alle lagen van de bevolking.

Dit Feyenoord Legioen is dus goud waard. Hier moet van geprofiteerd worden. Om deze reusachtige Feyenoord familie dichterbij de club te betrekken is er een enorm veel groter stadion nodig dan nu, dat ook enorm veel beter is dan het huidige. 110.000 plaatsen is in dat licht bezien niet zo vreemd. Dit nieuwe stadion gaat een enorme imago boost geven en trekt enorm veel sponsoren. De vele plaatsen en ook de grote hoeveelheid skyboxen leveren enorm veel geld en goede rijke contacten op. Reken maar uit hoeveel geld men aan losse kaartjes voor Europacupduels verdient + sponsoren en TV-geld en hoeveel er binnenkomt bij veel verkochte seizoenskaarten + de skyboxen. Dat zijn ENORME bedragen. De kans dat we dan ook beter sponsor en TV-deals binnen halen is gewoon een feit. Ook dat je het stadion het grootst van Europa of de wereld van noemen is enorm belangrijk. Dat trekt ook enorm veel sponsoren en andere belangrijke nieuwsgierigen. Net als met achtbanen. Mensen willen altijd naar de pretparken met de grootste achtbanen al houden ze niet eens van achtbanen. Het gaat gewoon om het feit van, "Daar is de grootste achtbaan, dat moet ik zien". Zo ook met ons stadion dus.

Dus net als de Sigaar en vele anderen kijk ik echt uit naar deze enorme joekel van 106.000 of 120.000 zitplaatsen. Een perfect onwterp dat in alle facetten perfect is en ons Feyenoorders gaat vervullen met trots. Dat moet het zijn.

Ik ben geen miljonair, maar draag graag mijn steentje bij door elk seizoen een seizoenskaart aan te schaffen, lid te worden van Feyenoord en jaarlijks wat Feyenoord attributen te kopen.
Dit nieuwe bestuur en zeker dit nieuwe stadionplan, maken mij enorm enthousiast.

Dit is een post naar mijn hart
Je beschrijft beter dan ik het zou kunnen doen wat de impact van een nieuw Stadion zal zijn. Wat mij betreft wordt het dus inderdaad een Stadion waarin 110.000 à 125.000 toeschouwers zouden kunnen. Daarbij denk ik dan aan seizoenkaarten voor de derde ring waar zeker 30.000 toeschouwers gaan zitten die ongeveer 50 euro gaan kosten. Feyenoord zal dan voor iedereen die dat wil bereikbaar zijn.
Ook komen er natuurlijk exclusieve en zeer dure business-units. Waarmee geld gegenereerd kan worden. De Kuip is daarvoor niet echt geschikt meer. Men probeert nu rond KK nog wat businessseats te regelen die ongeveer 2000 euro per bedrijf per jaar gaan opleveren. Daarmee kom je echter niet zo ver. Daarna zijn alle mogelijkheden die De Kuip biedt uitgeput.

Er moet dus echt gekeken worden naar de toekomst. Dat er een nieuw Stadion moet komen om mee te blijven doen staat voor mij en niet alleen voor mij maar ook alle beleidsmakers binnen Feyenoord zo vast als een huis.

Er moet nu constructief maar ook groot gedacht worden hierover, net zoals dat rond 1935 gebeurde. Het indertijd belachelijk grote stadion heeft ons volgens mij geen windeieren gelegd. Integendeel. Zelfs in 2008 heeft men nog moeite er afscheid van te nemen. Een geweldige prestatie van oud-voorzitter Leen van Zandvliet en ontwerper Leendert van der Vlugt dus.

We leven nu echter in 2008, het Stadion heeft echt haar langste tijd gehad en alleen al met respectvolle gedachtes hiernaar moet er in mijn ogen iets neergezet worden waar we met ons allen met de grootste trots naar toe zullen gaan.
En dat is niet een betonnen bakje waar 70.000 mensen in zouden kunnen.

Keuze stelling: Maas

Help mods!
Pool: 395eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 446e / 381e / 452eOpstelling: 4-4-2
nefertete
Vaste waarde in elftal

Vak: -
Reg.: 7 januari 2008
Gepost op 9 mei 2008 om 07:41:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Daarbij denk ik dan aan seizoenkaarten voor de derde ring waar zeker 30.000 toeschouwers gaan zitten die ongeveer 50 euro gaan kosten. Feyenoord zal dan voor iedereen die dat wil bereikbaar zijn.

Wat denk je dat een telescoop kost?

Help mods!
Pool: 726eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
orange_010
Nationale topspeler

Uit: Rottûrdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 4 september 2006
Gepost op 9 mei 2008 om 08:56:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ze hebben nu al jaren lang geen sponsor binnen gehaald bij Feyenoord op Toyota de vervanger van Volkswagen na. Misschien moeten ze daar is energie in steken om het gat met ajax en psv enigzins te dichten!

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
SFeyenoord
Vedette

Reg.: 21 april 2005
Gepost op 9 mei 2008 om 09:14:09.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

Ze hebben nu al jaren lang geen sponsor binnen gehaald bij Feyenoord op Toyota de vervanger van Volkswagen na. Misschien moeten ze daar is energie in steken om het gat met ajax en psv enigzins te dichten!

Wat denk je dat zo'n nieuw stadion doet of alleen de zekerheid al dat het er komt? Sponsoren zijn dan eerder bereid om flink hogere bedragen te geven aan Feyenoord. Feyenoord kan meer en beter betalende sponsoren binnenhalen.

Help mods!
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 9 mei 2008 om 09:34:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
SFeyenoord schreef:

(...)

Wat denk je dat zo'n nieuw stadion doet of alleen de zekerheid al dat het er komt? Sponsoren zijn dan eerder bereid om flink hogere bedragen te geven aan Feyenoord. Feyenoord kan meer en beter betalende sponsoren binnenhalen.

We hebben zes sponsoren waarvan Staatsloterij en Tele2 sponsor is van alle clubs. Aangezien iedere club een hoofd-, kleding- en autosponsor heeft hebben we er dus 1 extra.

Jarenlang goed beleid gevoerd zeg, maar ja we wachten wel tot 2016 om er meer binnen te halen.

We hebben ook nog een 5-tal "preferred partners" maar dat is altijd nog minder als ajax en psv totaal hebben.

[Dit bericht is veranderd door orange_010 (op 9 mei 2008 09:35:49).]

Geen stellingname

Help mods!
SFeyenoord
Vedette

Gepost op 9 mei 2008 om 09:46:20.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

We hebben zes sponsoren waarvan Staatsloterij en Tele2 sponsor is van alle clubs. Aangezien iedere club een hoofd-, kleding- en autosponsor heeft hebben we er dus 1 extra.

Jarenlang goed beleid gevoerd zeg, maar ja we wachten wel tot 2016 om er meer binnen te halen.

We hebben ook nog een 5-tal "preferred partners" maar dat is altijd nog minder als ajax en psv totaal hebben.

Daar kunnen we het oude bestuur voor bedanken. Ik verwacht echt binnen 2 jaar een veel betere aanbieding van Fortis of een andere sponsor.

Help mods!
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 9 mei 2008 om 09:49:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
SFeyenoord schreef:

(...)

Daar kunnen we het oude bestuur voor bedanken. Ik verwacht echt binnen 2 jaar een veel betere aanbieding van Fortis of een andere sponsor.

oude bestuur? woerts is de commerciele man en die zit er al jaren.

Fortis of een ander lijkt me logisch voor nieuw contract maar gaat mij nu niet als vervanger van shirtsponsor, maar om de hoeveelheid sponsoren.

Geen stellingname

Help mods!
tralala
Vaste waarde in elftal

Reg.: 5 december 2007
Gepost op 9 mei 2008 om 10:08:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

oude bestuur? woerts is de commerciele man en die zit er al jaren.

Fortis of een ander lijkt me logisch voor nieuw contract maar gaat mij nu niet als vervanger van shirtsponsor, maar om de hoeveelheid sponsoren.

Nou inderdaad, velen zijn in een hosanna-stemming rond die Woerts, maar hij zit er al vanaf '97 ofzo en met welk resultaat. Hij schijnt nu weer alleen echt resultaat te kunnen boeken met een nieuw stadion, terwijl concurrenten dat toch niet zo nodig lijken te hebben.

Hoe gaat het eigenlijk met zijn second life project. Hoe veel actieve gebruikers zijn daar?

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
tralala
Vaste waarde in elftal

Gepost op 9 mei 2008 om 10:25:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als we nu een stadion bouwen van 180.000 en 40e voor een seizoenkaart vragen, levert dat nog veel meer op. Dus Woerts, doe niet zo bekrompen. De sky is the limit.

Geen stellingname

Help mods!
keije
Geselecteerd voor Oranje

Uit: zwolle
Vak: Olympiatribune - OO
Reg.: 25 april 2000
Gepost op 9 mei 2008 om 14:33:47.       MSN: gerriverderie@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

daar kan ik me alleen maar bij aan sluiten

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
tralala
Vaste waarde in elftal

Gepost op 9 mei 2008 om 17:14:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
keije schreef:

daar kan ik me alleen maar bij aan sluiten

Ja toch, concurreren we dat sparta helemaal kapot
en worden die junkies allemaal echte feyenoorders.

Geen stellingname

Help mods!
kaalkop_bb
Vedette

Uit: Rhoon + De Kuip - Mijn Tweede Huis
Vak: Olympiatribune - BB
Uploads: 1
Reg.: 8 augustus 2005
Gepost op 9 mei 2008 om 17:16:57.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

En die Jules 'Dildo' ook zekers? Of blijft hij in z'n eentje achter op Spangen...

FOREVER.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 855eMotM: -Battle-rating: 1.495,4VoVo: -Opstelling: -
Vedette

Gepost op 9 mei 2008 om 17:32:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
nefertete schreef:

Daarbij denk ik dan aan seizoenkaarten voor de derde ring waar zeker 30.000 toeschouwers gaan zitten die ongeveer 50 euro gaan kosten. Feyenoord zal dan voor iedereen die dat wil bereikbaar zijn.

Wat denk je dat een telescoop kost?

Je bent zeker nooit op de derde ring in het San Siro of een dergelijk stadion geweest? Ik heb daar gestaan en ook daar is de wedstrijd nog goed te volgen. Het Macarana Stadion kon ooit zo'n 200.000 toeschouwers bevatten. Ook daar was van bovenaf de wedstrijd nog te volgen.
Het enige stadion dat echt belachelijk groot ontworpen is was Das Deutsches Stadion. Een ontwerp van Albert Speer dat naar verluidt 500.000 toeschouwers zou kunnen bevatten.
Uiteraard is dit geval dat maar liefst 5 ringen zou hebben nooit gerealiseerd.

[Dit bericht is veranderd door De Sigaar (op 9 mei 2008 17:33:31).]

Help mods!
Pool: 395eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 446e / 381e / 452eOpstelling: 4-4-2
SFeyenoord
Vedette

Gepost op 9 mei 2008 om 19:37:48.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hier een plaatje van Nou Camp als het gerenoveerd is en uitgebreid is naar 106.000 zitplaatsen.

Dit is Wembley, 90.000 zitplaatsen

Dallas Cowboy Stadium van 80.000 zitplaatsen ziet er enorm mooi uit, alleen moet dat schuifdak verder open kunnen om net wat meer licht door te laten. Voor de rest heel mooi, hier de link.
http://stadium.dallascowboys.com/

Het Reliant Stadium in Houston ziet er ook enorm modern uit van buiten en mooi uit van binnen en dit dak kan VOLLEDIG open.

En dan te bedenken dat onze Kuip groter wordt dan al deze stadions. Ik moet de Oude Kuip(De vorm) erin terug zien van binnen, met de bijzondere mooie buitenkant van wat er bijvoorbeeld in Houston, Dallas en Arsenal staat.

Het Reliant Stadion is het beste voorbeeld, omdat er een schuifdak op de nieuwe Kuip komt. De Amsterdam Arena is echt enorme Bijlmermeer crap vergeleken bij deze schoonheid.
Ze gebruiken ook natuurlijk gras in dat stadion van Houston.

[Dit bericht is veranderd door SFeyenoord (op 9 mei 2008 19:50:17).]

Help mods!
Vedette

Gepost op 9 mei 2008 om 19:58:30.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het staat natuurlijk nog niet vast dat ons nieuwe Stadion groter wordt dan de door jou genoemde voorbeelden.

Een beetje dagdromen en mijmeren daarover mag wat mij betreft uiteraard wel. Daar doe ik volop aan mee.

Help mods!
Wiseguy
Vedette

Reg.: 19 augustus 2004
Gepost op 9 mei 2008 om 20:03:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Waarom geen stadion van een miljoen mensen aangezien Feyenoord een miljoenenaanhang heeft. Gewoon 40 ringen op elkaar zetten.

Ik denk dat een capaciteit voor 70.000 a 80.000 toeschouwers al erg veel is.

Geen stellingname

Help mods!
Vedette

Gepost op 9 mei 2008 om 20:07:13.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Wiseguy schreef:

Waarom geen stadion van een miljoen mensen aangezien Feyenoord een miljoenenaanhang heeft. Gewoon 40 ringen op elkaar zetten.

Ik denk dat een capaciteit voor 70.000 a 80.000 toeschouwers al erg veel is.

Dat is simpel. Met een stadion waar een miljoen mensen in zouden kunnen moet je inderdaad grote telescopen gaan bijleveren vanaf de 5e ring

Ik denk dat een capaciteit van 70 à 80.000 het minimum is. Maximaal zou ruim 100.000 kunnen zijn. Dat aantal toeschouwers wordt namelijk nog wel eens bereikt als je een goede prijsstelling hebt en Feyenoord weer een beetje aan de top meedraait.

Help mods!
SFeyenoord
Vedette

Gepost op 10 mei 2008 om 08:54:42.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Dat is simpel. Met een stadion waar een miljoen mensen in zouden kunnen moet je inderdaad grote telescopen gaan bijleveren vanaf de 5e ring

Ik denk dat een capaciteit van 70 à 80.000 het minimum is. Maximaal zou ruim 100.000 kunnen zijn. Dat aantal toeschouwers wordt namelijk nog wel eens bereikt als je een goede prijsstelling hebt en Feyenoord weer een beetje aan de top meedraait.

Seizoenskaarten, daar gaat het om. Zoveel mogelijk verkopen. Verkoop je er 80.000, ben je minimaal verzekerd van 80.000, dus ook tegen bijvoorbeeld Heracles.

Ik heb liefst dat ze direkt met 106.000 of iets meer beginnen. Als het stadion er eerder kan komen als men eerst 80.000 bouwt, dan ben ik voor dat plan. Het stadion moet er zo snel mogelijk komen. 2016 is de uiterste data, 2013 als alles snel gebeurd, maar het zal wel 2014 worden. Stadions moeten minimaal 2 jaar eerder klaar zijn dan het WK 2018, dat is een verplichte regel.
Ik ben ook blij dat Nederland en België een gooi doen naar het WK, dat houdt extra druk erop om snel te bouwen. Maar ook voor Feyenoord en Rotterdam is het hoe sneller hoe beter. Dus alle ingredienten zijn aanwezig om het stadion zo snel mogelijk te realiseren.

Dit blijft een topontwerp, zowel en de binnen als de buitenkant met een dak dat volledig open kan, zodat er genoeg licht doorkomt.

Dit wil ik voor Feyenoord zien, maar dan meer in een Kuip vorm en het wordt groter. Woerts wil ook de tribunen nog dichter tegen het veld hebben dan in de huidige Kuip, dat lijkt me schitterend.

[Dit bericht is veranderd door SFeyenoord (op 10 mei 2008 09:14:38).]

Help mods!
beppie172
Regelmatige invaller

Uit: Utreg
Vak: Marathontribune - H
Reg.: 13 juli 2006
Gepost op 10 mei 2008 om 09:17:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
SFeyenoord schreef:

Dallas Cowboy Stadium van 80.000 zitplaatsen ziet er enorm mooi uit, alleen moet dat schuifdak verder open kunnen om net wat meer licht door te laten. Voor de rest heel mooi, hier de link.
http://stadium.dallascowboys.com/

Het Reliant Stadium in Houston ziet er ook enorm modern uit van buiten en mooi uit van binnen en dit dak kan VOLLEDIG open.

Het Reliant Stadion is het beste voorbeeld, omdat er een schuifdak op de nieuwe Kuip komt. De Amsterdam Arena is echt enorme Bijlmermeer crap vergeleken bij deze schoonheid.
Ze gebruiken ook natuurlijk gras in dat stadion van Houston.

Aangezien we het multifunctioneel willen gaan gebruiken: heeft iemand ooit een concert gezien/ gehoord in één van deze stadions. We moeten niet zo'n galmbak als die snelkookpan in 020 krijgen, want dan komen de grote artiesten ook niet.

Help mods!
Pool: 422eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Haaglander
Vaste waarde in elftal

Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - C
Reg.: 30 december 2006
Gepost op 10 mei 2008 om 10:04:44.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Of zoals de Amerikanen dat zo prachtig kunnen zeggen: "A 110.000 capacity crowd saw the defeat of Ajax"

Help mods!
Pool: 959eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
st0ere2006
Nationale topspeler

Uit: Rotterdam
Reg.: 26 oktober 2006
Gepost op 10 mei 2008 om 11:20:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
donderdag 08 mei 2008
'Rotterdam dankzij sport hele wereld over'
Door GERT ONNINK
ROTTERDAM - De economische effecten van ’topsportstad' Rotterdam zijn groot. In Nederland, maar ook in het buitenland, zegt sportwethouder Lucas Bolsius.
afbeelding vergroten FOTO ANP
,,In 2011 hebben we het WK turnen in Ahoy. Twee weken lang 2500 sporters en officials in de stad. Rotterdam komt dan in 25 landen op televisie.’’ Een jaar later is de Maasstad het toneel voor het WK tafeltennis, opnieuw in Ahoy. ,,Dat levert circa 850 miljoen televisiekijkers op. Ook in China. We willen dan ook de banden daar gaan aanhalen.’’ Het binnenslepen van sportevenementen is goed voor de stad, voor het aantal hotelovernachtingen en voor de werkgelegenheid.
Rotterdam aast niet alleen op het WK voetbal (2018) en de Olympische Spelen tien jaar later. In 2012 zou de Maasstad al een rol moeten spelen bij de Spelen die dan in Londen - ‘ op een uur vliegen’ - worden gehouden.

Bolsius denkt dat Rotterdam in de aanloop, maar ook tijdens het evenement in de Britse hoofdstad als een soort satelliet-stad wel degelijk een rol kan spelen. ,,Zoals Maleisië dat was bij de Spelen in Sydney. We hebben goede sportvoorzieningen waar sporters kunnen trainen.’’
De nieuwe Kuip moet de sportieve ambities van Rotterdam verder onderstrepen. De wethouder hoopt dit najaar een knoop te kunnen doorhakken over de plek van het megastadion op sportcomplex Varkenoord. Het wordt daar dringen, omdat er naast een nieuw onderkomen voor Feyenoord ook een ijsbaan moet komen en velden voor amateursport. Bolsius ontkent dat er voor de ijsbaan geen plek meer is. ,,We hebben niet voor niets tien miljoen euro vrijgespeeld. Die ijsbaan komt er.’’

Technisch directeur Peter Bosz van Feyenoord vindt dat de nieuwe Kuip minimaal 80.000 toeschouwers moet kunnen herbergen. Het complex zou al in 2015 klaar moeten zijn.
Kuip-directeur Jan van Merwijk onderstreept dat het voetbalstadion (geschatte kosten 300 tot 400 miljoen euro) ook voor andere doeleinden (popconcerten) gebruikt moet worden. ,,Het liefst 365 dagen per jaar, al zullen er heus niet iedere dag 80.000 mensen komen.’’

Van Merwijk wil bij de nieuwe Kuip dan ook andere voorzieningen als winkels, restaurants, een bioscoop en een casino. ,,We denken aan een uitgaansgebied waar mensen langdurig verblijven. Ook een ijsbaan past daar goed bij.’’
Deze zomer is het stadion het toneel voor concerten van de muziekbands Kane (28 juni) en Doe Maar (10 en 12 juli). Op 6 september is er een feest vanwege het honderd-jarig bestaan Feyenoord. .
Rotterdam heeft het gewoon !

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.489,0VoVo: 1435e / - / 1176eOpstelling: 4-4-2
SFeyenoord
Vedette

Gepost op 10 mei 2008 om 11:41:49.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zo is het, st0ere2006.

Click op de foto voor grote weergave.

[Dit bericht is veranderd door SFeyenoord (op 10 mei 2008 11:45:53).]

Help mods!
nefertete
Vaste waarde in elftal

Gepost op 10 mei 2008 om 15:10:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
SFeyenoord schreef:

(...)

Seizoenskaarten, daar gaat het om. Zoveel mogelijk verkopen. Verkoop je er 80.000, ben je minimaal verzekerd van 80.000, dus ook tegen bijvoorbeeld Heracles.

Ik heb liefst dat ze direkt met 106.000 of iets meer beginnen. Als het stadion er eerder kan komen als men eerst 80.000 bouwt, dan ben ik voor dat plan. Het stadion moet er zo snel mogelijk komen. 2016 is de uiterste data, 2013 als alles snel gebeurd, maar het zal wel 2014 worden. Stadions moeten minimaal 2 jaar eerder klaar zijn dan het WK 2018, dat is een verplichte regel.
Ik ben ook blij dat Nederland en België een gooi doen naar het WK, dat houdt extra druk erop om snel te bouwen. Maar ook voor Feyenoord en Rotterdam is het hoe sneller hoe beter. Dus alle ingredienten zijn aanwezig om het stadion zo snel mogelijk te realiseren.

Dit blijft een topontwerp, zowel en de binnen als de buitenkant met een dak dat volledig open kan, zodat er genoeg licht doorkomt.

(plaatje)(plaatje)
Dit wil ik voor Feyenoord zien, maar dan meer in een Kuip vorm en het wordt groter. Woerts wil ook de tribunen nog dichter tegen het veld hebben dan in de huidige Kuip, dat lijkt me schitterend.

die ruimte bovenin voor reclame, herhalingen vind ik wel prachtig, daar stoort het ook niet en geeft het geheel een nog imposantere uistraling.
En aan de buitenkant natuurlijk prachtige fotoos op schermen die licht doorlatend zijn uit het verleden.

[Dit bericht is veranderd door nefertete (op 10 mei 2008 15:11:32).]

Help mods!
berg1f
Vedette

Uit: Oldenzaal
Reg.: 24 september 2004
Gepost op 10 mei 2008 om 16:46:58.     MSN: heb ik      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Liever binnen in het stadion geen schermen,als teletekstsupporter ben ik daar geen voorstander van. Je ziet dan na elke actie een speler omhoog kijken zo van ben ik in beeld? Herhalingen kijk je maar thuis.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 850eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
nefertete
Vaste waarde in elftal

Gepost op 10 mei 2008 om 18:59:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een ding is zeker vanaf 2014 geldt....

FEYENOORD RULES!

Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 92 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk