Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Algemeen Feyenoord Forum
De nieuwe Kuip
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 92 pagina's: « 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 92 »

Poster
Topic: De nieuwe Kuip 
silomneedttadteizdnamein
Stelling: Voorkeur lokatie. Zie http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum1/759-76.php#post82351 (meer info)
Maas - 80.5%
Varkenoord - 11.5%
3e variant (ook op Varkenoord) - 1.8%
De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw. - 6.2%

FR-Schiedam
International

Uit: Schiedam
Vak: Stadiontribune - S
Reg.: 5 augustus 2004
Gepost op 7 mei 2008 om 13:21:15.       MSN: kevin_masters6@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als we nou met ze allen veel Feyenoordkindjes maken komt het wel goed

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 1372eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 3-5-2
paulmillwall
Meervoudig international

Uit: Rotterdam
Vak: Marathontribune - J
Reg.: 19 augustus 2004
Gepost op 7 mei 2008 om 13:45:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FR-Schiedam schreef:

Minimaal 2,7 kind per gezin, zoals onze grote vriend Rouvoet ons al had voorgerekend.!

Keuze stelling: Maas

Help mods!
Pool: 36eMotM: -Battle-rating: 1.873,1 (daag uit)VoVo: 271e / 683e / 195eOpstelling: 4-3-3
orange_010
Nationale topspeler

Uit: Rottûrdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 4 september 2006
Gepost op 7 mei 2008 om 13:51:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
paulmillwall schreef:

(...)

Minimaal 2,7 kind per gezin, zoals onze grote vriend Rouvoet ons al had voorgerekend.!

Doe ik er wel 2, mag een ander gezien 0,7 doen

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
weshoofd
Internationale topspeler

Uit: nijmegen
Vak: Stadiontribune - TT
Reg.: 10 augustus 2005
Gepost op 7 mei 2008 om 14:02:05.       MSN: weshoofd@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

Doe ik er wel 2, mag een ander gezien 0,7 doen

Nee dan moet die er 3,4 maken, anders klopt het sommetje niet meer.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 446eMotM: -Battle-rating: 1.495,6 (daag uit)VoVo: 616e / 611e / 613eOpstelling: 5-3-2
orange_010
Nationale topspeler

Uit: Rottûrdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 4 september 2006
Gepost op 7 mei 2008 om 14:10:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
weshoofd schreef:

(...)

Nee dan moet die er 3,4 maken, anders klopt het sommetje niet meer.

Je hebt gelijk maar gelukkig hou ik het op hele kinderen

Geen stellingname

Help mods!
Flofeyenoord2005
Vedette

Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 30 juni 2005
Gepost op 7 mei 2008 om 16:13:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

Je hebt gelijk maar gelukkig hou ik het op hele kinderen

Halve kinderen vind je alleen bij de neuzen

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.451,6VoVo: -Opstelling: -
SFeyenoord
Vedette

Vak: -
Reg.: 21 april 2005
Gepost op 7 mei 2008 om 17:10:35.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wel grappig hoe het voetbalblad VI sommigen dingen overdreven aan het beschrijven is om dat nieuwe stadion verhaal een extra dramatisch effect te geven.

De domste dingen worden over Feyenoord gezegd. Ze hebben alleen gelijk over het grootste potentieel en het grootste trouwe Legioen van Feyenoord.
Ook opvallend dat Feyenoord gemiddeld een hoog inkomen hebben.

Help mods!
jozsef Kiprich.
Vedette

Uit: 070
Reg.: 26 februari 2005
Gepost op 7 mei 2008 om 17:15:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FR-Schiedam schreef:

Ik heb er 3 dus ik ben klaar met het maken van kindjes

Keuze stelling: Varkenoord

Help mods!
Pool: 21eMotM: -Battle-rating: 1.485,7VoVo: -Opstelling: 3-5-2
Scrummie
Vedette

Uit: Vroomshoop
Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 5 augustus 2003
Gepost op 7 mei 2008 om 21:23:30.       MSN: msn@scrummie.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jozsef Kiprich. schreef:

(...)

Ik heb er 3 dus ik ben klaar met het maken van kindjes

Lever jij 's even heel snel 0,3 kind in!

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 1364eMotM: -Battle-rating: 1.492,6 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
jozsef Kiprich.
Vedette

Gepost op 7 mei 2008 om 21:32:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Scrummie schreef:

(...)

Lever jij 's even heel snel 0,3 kind in!

Compenseerd weer voor de andere dat 0.3 kind

Help mods!
SFeyenoord
Vedette

Gepost op 7 mei 2008 om 21:58:56.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

33,7% van de miljoenen aanhang van Feyenoord schijnt een bovenmodaal inkomen te hebben volgens de papieren uitgave van de VI.

Er staat veel onzin informatie tussen en verkeerd getrokken negatieve conclusies die nergens op slaan, maar dat stukje was wel interessant. Feyenoord en Rotterdam zitten gewoon op 1 lijn. Bouw maar lekker 120.000 zitplaatsen en niets aantrekken van die ambitieloze zeikerds uit Amsterdam.

Help mods!
FR Vatos Locos
Internationale topspeler

Reg.: 21 mei 2005
Gepost op 7 mei 2008 om 22:19:49.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

120.000

Ik zal wel een amibitieloze zeikert zijn, maar geef mij maar een stadion van 70/80.000 dat elke week vol zit.

[Dit bericht is veranderd door FR Vatos Locos (op 7 mei 2008 22:21:33).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 605eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
jozsef Kiprich.
Vedette

Gepost op 7 mei 2008 om 22:21:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als je dan helemaal boven in zit zie je geen pest

Help mods!
ForeverFeyenoord
Vedette

Uit: Vlissingen
Reg.: 19 oktober 2005
Gepost op 7 mei 2008 om 22:23:32.       MSN: marcostroo@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

welja, waarom niet he. Dan hebben we tenminste een stadium dat van de maan te zien is.
Hoe zou zoiets eruit zien op Google earth?

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 354eMotM: -Battle-rating: 1.434,4VoVo: -Opstelling: 3-5-2
Feyenoord4life
Aanstormend talent

Vak: Marathontribune - JJ
Reg.: 17 februari 2004
Gepost op 7 mei 2008 om 22:37:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Laat ik vooropstellen dat ik gezonde ambities waardeer. Met de nadruk op gezond. Want 100.000, en misschien wel meer.. Dat is niet gezond. Wil Feyenoord het stadion vol krijgen, dan ligt de max. toch echt op 70 á 80 duizend. En dan ben je al bijzonder ambitieus bezig.

Wat trouwens vandaag allemaal in de VI stond. Aller eerst heb ik het niet op die marketingbureau's, met hun voorspellingen. Veels te ruim genomen. Ten tweede is het zeer kritisch geschreven, want de talentenpools zijn absoluut geen lening ofdergelijk, is meer een voorschot op wat je later toch al zou krijgen. Ten derde wordt geschreven dat de investeerders in de talenten pools niet tevreden zouden zijn. Lijkt me sterk, want de investeerders hebben nu al bijna hun hele investering al terug door de verkoop van 1 speler (Drenthe), en dan komt de zomer nog met evt. verkoop van De Guzman..

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 844eMotM: -Battle-rating: 1.411,1VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Fila Fresh
Vaste waarde in elftal

Uit: Bilthoven
Vak: Marathontribune - JJ
Reg.: 14 juli 2005
Gepost op 7 mei 2008 om 22:49:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Feyenoord4life schreef:

Laat ik vooropstellen dat ik gezonde ambities waardeer. Met de nadruk op gezond. Want 100.000, en misschien wel meer.. Dat is niet gezond. Wil Feyenoord het stadion vol krijgen, dan ligt de max. toch echt op 70 á 80 duizend. En dan ben je al bijzonder ambitieus bezig.

Wat trouwens vandaag allemaal in de VI stond. Aller eerst heb ik het niet op die marketingbureau's, met hun voorspellingen. Veels te ruim genomen. Ten tweede is het zeer kritisch geschreven, want de talentenpools zijn absoluut geen lening ofdergelijk, is meer een voorschot op wat je later toch al zou krijgen. Ten derde wordt geschreven dat de investeerders in de talenten pools niet tevreden zouden zijn. Lijkt me sterk, want de investeerders hebben nu al bijna hun hele investering al terug door de verkoop van 1 speler (Drenthe), en dan komt de zomer nog met evt. verkoop van De Guzman..

Waarom zijn de investeerders ontevreden dan? Of proberen ze hiermee bij Vi het hele verhaal wat meer cachet te geven, want als ze de talentpools als lening beschouwen is dit niet echt een sterk verhaal, lijkt me.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 623eMotM: -Battle-rating: 1.481,1VoVo: -Opstelling: 4-3-3
jozsef Kiprich.
Vedette

Gepost op 7 mei 2008 om 22:50:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ForeverFeyenoord schreef:

welja, waarom niet he. Dan hebben we tenminste een stadium dat van de maan te zien is.
Hoe zou zoiets eruit zien op Google earth?

120.000.

Help mods!
Kalouless
Vedette

Uit: Hilversum
Vak: Stadiontribune - RR
Reg.: 19 mei 2000
Gepost op 7 mei 2008 om 23:23:23.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Feyenoord4life schreef:
Ten tweede is het zeer kritisch geschreven, want de talentenpools zijn absoluut geen lening ofdergelijk, is meer een voorschot op wat je later toch al zou krijgen.
Breng dat VI eens aan het verstand. Die gasten lijken af en toe echt het IQ van een krakeling te hebben. Als de talenten niets opleveren hoeft Feyenoord niks terug te betalen, maar beroepsmongolen als Derksen schijnen dat maar niet te willen begrijpen. Alles om het Feyenoordbeleid maar te kunnen afzeiken. Wat hebben die gasten toch de pest in dat Van den Herik is vertrokken en dat alle perslekken zijn gedicht.

quote:
Ten derde wordt geschreven dat de investeerders in de talenten pools niet tevreden zouden zijn.
Lijkt me natte vingerwerk. Als VI werkelijk weet had gehad van ontevreden investeerders, had het blad echt geen kans onbenut gelaten om wat chagrijnige quotes te publiceren.

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.463,7VoVo: -Opstelling: incompleet
De Sigaar Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 8 mei 2008 om 00:02:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Feyenoord4life schreef:

Er is minimaal 1 investeerder die zeer tevreden is met de Talentpool. Al heeft deze de helft van zijn investering teruggekregen dankzij de verkoop van Drenthe en de bonus van Real (een extra uitkering van 500.000 euro na het kampioenschap van deze club).

De VI snapt trouwens helemaal niet hoe zo'n Talentpool werkt. Het is geen lening maar een investering. Een investering waarbij het inderdaad mogelijk is dat wanneer een speler voor een goede prijs verkocht wordt geld uitgekeerd wordt aan de investeerders. Maar dat betekent in de tussentijd wel dat Feyenoord nog meer geld ontvangt. Immers 25% van zo'n netto-opbrengst wordt uitgekeerd aan de deelnemers van de Talentpool en de overige 75% is voor Feyenoord.
Bovendien kan Feyenoord eens per jaar de uitkering voor bepaalde spelers limiteren als blijkt dat er iemand is die buitensporig veel waard wordt.
Ook is het zo dat als een speler uit de talentpool niet verkocht wordt de investeerder met lege handen blijft staan.

[Dit bericht is veranderd door De Sigaar (op 8 mei 2008 00:05:00).]

Help mods!
Pool: 395eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 446e / 381e / 452eOpstelling: 4-4-2
Gerrit Markering
Talent

Reg.: 4 februari 2007
Gepost op 8 mei 2008 om 00:03:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

Ik vind het een gezonde gedachte om een stadion neer te zetten dat ongeveer anderhalf keer zo groot is als De Kuip toen deze in 1937 opgeleverd werd.
Toen werd er op een bevolking van 10 miljoen een stadion neergezet waarin 65.000 mensen konden.
Nu praat men over een stadion waar 106.000 mensen in zouden kunnen op een bevolking van 16 miljoen en het wordt belachelijk gevonden?

Natuurlijk zal dat grote stadion niet altijd uitverkocht zijn. Wel zijn er ook in deze tijd wedstrijden waar we met gemak 106.000 kaarten hadden kunnen verkopen. Zeker als we weer eens Europees spelen tegen behoorlijke tegenstanders.

Bedenk ook dat als we een modern stadion zouden hebben dat er mensen komen die nu absoluut niet zouden komen. Zelfs de oplevering van de snelkookpan in Duivendrecht heeft ervoor gezorgd dat daar structureel 20.000 mensen meer per jaar het stadion bezocht hebben.
Een voetbalsupporter zal zich dan afvragen waar die mensen vandaan komen want dat zijn natuurlijk allemaal gloryhunters, bankiers of wat dan ook. Wel leveren die mensen bakken met geld op.
In Rotterdam en omgeving is de beleving van het voetbal groter dan rond de poel des verderfs. Een groot en goed geoutilleerd stadion zal zeer zeker veel mensen trekken.

Als er in de snelkookpan meer dan 40.000 seizoenkaarten zijn kunnen wij met gemak rond de 70.000 seizoenkaarthouders komen. Dan speel je ook in een stadion waarin 110.000 mensen zouden kunnen komen niet in een sfeerloze en lege bak.

Ik hoop dan ook dat er besloten wordt tot het bouwen van een stadion waar ze bij PSV en Ajax om maar niet te spreken over de rest alleen maar zouden kunnen dromen.

Een goed stadion in Rotterdam waar Feyenoord speelt trekt zeker 70.000 mensen per wedstrijd. En als er een grote wedstrijd komt is dat gewoonweg te weinig.

Dit nieuwe stadion zal zeker rond de 500 miljoen euro gaan kosten. Maar als je er van uit gaat dat dit stadion 75 jaar mee zal gaan valt ook daar een dikke mouw aan te passen.
[/QUOT

Mocht het goed gaan dan maak je het wellicht een paar keer meer mee dat ze voor een uitverkocht huis spelen. Maar mocht het minder gaan dan speel je zelfs tegen Ajax & Psv niet voor een volle bak(zie het verleden). Tja, dan ben je toch echt mooi de sigaar!

[Dit bericht is veranderd door Gerrit Markering (op 8 mei 2008 00:31:47).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Vedette

Gepost op 8 mei 2008 om 00:14:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@Gerrit Markering:
Als mijn tante een pikkie had gehad was ze mijn oom geweest...

Je kunt altijd met negatieve scenario's komen. Toen ergens in 1987 rond de 2650 mensen in het Stadion zaten bij een competitiewedstrijd dachten we ook niet dat het Stadion ooit nog uitverkocht zou geraken. Zelfs Feyenoord-Ajax trok op een bepaald moment slechts 26.000 toeschouwers.

De ervaring van de laatste periode leert dat een nieuw stadion een grote hoeveelheid nieuwe toeschouwers trekt.

Zelfs met zo'n sfeerloze bak als de snelkookpan te Duivendrecht is dat aantoonbaar gebeurd. Ajax heeft nu structureel rond de 48.000 toeschouwers (zie de gedrukte versie van VI). Dat was voor het betrekken van deze ufo nog niet eens de helft. En dat had niets te maken met capaiteitsproblemen van hun oude optrekje genaamd De Meer. Want als er een grote wedstrijd was gingen ze naar de Olympische pisbak.

Ik kijk nog steeds met groot plezier naar de plannen om in Rotterdam een mega-stadion te bouwen. Net zoals De Kuip dat was in 1937. Het nieuwe stadion zal op zeker niet altijd vol zijn. Maar als je toch ooit 103.000 Rotterdammers en 3000 neuzensupporters in je Stadion hebt bij een Feyenoord-Ajax... Alleen het idee al doet mij gloeien van trots.

Help mods!
Pool: 395eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 446e / 381e / 452eOpstelling: 4-4-2
Thomassio
Vedette
Winnaar Relatief Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Zwolle
Reg.: 2 juli 2004
Gepost op 8 mei 2008 om 00:37:44.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Even kritisch door het artikel van Vi over Feyenoord heen:

- De begrotingen van HEerenveen en Az steeds dichter bij die van Feyenoord komen te liggen. correct lijkt me. MAar wat wil je in een seizoen zonder Europees voetbal?

- Investeerders zouden inspraak hebben bij Feyenoord.
Dit wordt niet hard gemaakt in het artikel, ze vallen terug op een adagium: "Wie betaalt wie bepaalt." Omdat een individuele investeerder Sulejmani wou kopen voor Feyenoord. Iets wat door Woerts wordt ontkent. VI bewijst verder niet dat investeerders inspraak hebben bij Feyenoord. volledig uit de lucht gegrepen dus.

Ze trekken de vergelijking tussen PSv, Vitesse, Nac en NEC en Feyenoord. Terwijl Feyenoord totaal anders omspringt met investeerders dan deze clubs deden. Bij deze clubs gingen de investeerders morren vanwege te weinig resultaat. opnieuw lijkt me dit bij de talentpools niet van toepassing

- Ze beweren dat vijf miljoen te veel is voor El ahmadi, omdat hij maar drie keer scoorde.

- De komende jaren dreigt Feyenoord buiten de top 100 van de UEFa ranking te vallen. Wat een enorme onzin. Iedereen ziet toch dat er nu een val van 20 plaatsen is ontstaan, doordat ze een jaar lang geen Europees hebben gespeeld?
Lijkt me logisch dat er weer een stijgende lijn zal ontstaan door de betere spelers die we nu hebben.

- Er wordt maar liefst 4x benadrukt dat Heerenveen en Az Feyenoord in gaan halen.

Vervolgens wordt Chris woerts onder de loep genomen. Ik lees vooral kritische noten van de auteurs als: "poeh dat is even scherp wind op de zielen zetten, zulke slechte resultaten en dan zulke plannen?" Terwijl ze opnieuw niks hard kunnen maken over het 'levensgevraalijke' plan van Woerts

Verder wordt er maar al te vaak geroepen hoe slecht feyenoord wel niet is geweest op het gebied van transfers. Wat notabene door hun eigen blad is beoordeeld.

Tsja , je zou eigenlijk het verhaal even helemaal moeten lezen.

Het ligt er zoooo meters dik bovenop dat VI Feyenoord probeert af te schilderen als een club dat via het stadion zijn laatste kans probeert te pakken, maar eigenlijk niet weet waar het mee bezig is. Ze grijpen elke regel aan om de slechte resultaten van transfers en op het veld aan het licht te brengen.

Al die praatjes alsof ze iets wereldschokkends hebben ontdekt. Ze hebben alleen met woerts gebabbeld en hebben er wat cijfers, die praktisch gezien voor ieder van ons beschikbaar zijn, erbij gepakt.

Ik vind dit artikel een regelrechte aanfluiting voor de VI, het maakt in geenszins de praatjes van Derksen waar.

[Dit bericht is veranderd door Thomassio (op 8 mei 2008 00:41:34).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 39eMotM: -Battle-rating: 1.498,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Vedette

Gepost op 8 mei 2008 om 00:45:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tsja, Thomassio: zo denkt de VI kennelijk zieltjes te winnen.

Het hele artikel staat vol met veronderstellingen, vooronderstellingen en soms ook aperte onwaarheden.

Het is inderdaad een uiterst zwak artikel waarin ook mensen die verder niets van Feyenoord weten gemakkelijk gaten kunnen schieten.

Dat gaat vanaf de UEFA-ranking van Feyenoord via het investeringsmodel (talentpools) naar het beoordelen van de nieuwe ideeën van Woerts en ook Jacobs betreffende ons nieuwe Stadion.

De zomer is kennelijk al begonnen bij VI. Ze zetten dus wat gemakkelijk leesbare pulpverhalen neer over Feyenoord met de hoop dat ze daarmee losse nummers kunnen verkopen.

Help mods!
SFeyenoord
Vedette

Gepost op 8 mei 2008 om 09:32:04.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Inderdaad Thomassio. Dat Heerenveen of AZ het grote Feyenoord gaat inhalen is gewoonweg onmogelijk. Als je alles gaat vergelijken dan "dwarft" Feyenoord deze subtoppers gewoon.

Ook die tabel die het aantal fans moest aangeven, sloeg nergens op. Wat een slechte steekproef. Daarin had AZ meer fans dan Heerenveen, stond PSV dichtbij Feyenoord en Ajax had 2x zoveel als Feyenoord. Zeker in Noord-Holland gehouden gezien Ajax en AZ er overdreven mooi opstonden. Het valt altijd op dat zodra er en Noord-Hollandse onderzoeksbureau aan te pas komt, dat Ajax er ineens heel mooi opkomt, waarbij een meer neutrale Feyenoord er duidelijk beter opstaat en die verhoudingen bij elke club meer kloppen met wat je ziet. Van de mensen in Nederland die voor de live wedstrijden betalen, bleek het grootste deel Feyenoordsupporter te zijn en dan zegt me al genoeg.
Met dit gemiddelde toeschouwersaantal van net over de 45.000 staat Feyenoord in de top 20 van Europa en weer boven Ajax waar je standaard echt 10.000 mensen moet afhalen.

Maar Thomassio heeft al alles goed gezegd. Er worden hele achterlijke kleuterconclusies getrokken die uitgaan van ultieme rampscenario's bij Feyenoord en de beste scenario's voor alle andere clubs. En er staan leugens in.

Nu weer naar het stadion.
Feyenoord heeft een enorme miljoenenaanhang. De club ligt in het meest verstedelijkte gebied van Nederland. Die stedenring is ook wel bekend als de Zuidvleugel van de Randstand en telt 3,5 miljoen inwoners. Feyenoord zit daar met vrijwel geen enkele concurrentie van andere noemenswaardige betaalde voetbalclubs. Ik hoop ook echt dat ADO, Sparta en Dordrecht snel naar de Eerste Divisie gaan zodat ze helemaal niet meer kunnen groeien en uiteindelijk het betaalde voetbal moeten opgeven.
Maar goed, dit alleen al heeft een enorm potentieel, maar er is meer. Feyenoord beschikt over een enorme landelijke aanhang die er al vanaf de jaren 50 is. Lang voordat Ajax landelijke aanhang had en zelfs niet eens de 2de club was, wat supporters betrof. Ook is een gemiddelde Feyenoordsupporter veel meer waard dan bijvoorbeeld een Ajaxsupporter. Een Feyenoordsupporter heeft ontzettend veel meer over voor zijn club dan de gemiddelde Ajaxsupporter. Onze aanhang is ook nog eens het grootst, wat nog meer voordelen geeft.
Kortom, Feyenoord heeft dus een miljoenen aanhang die veel over heeft voor zijn club en is verspreid over heel Nederland en ligt in het dichts en meest bevolkte gebied in Nederland. Ook schijnt een groot deel, veel groter dan Ajax, een bovenmodaal inkomen te hebben. Feyenoord is ook echt voor alle lagen van de bevolking.

Dit Feyenoord Legioen is dus goud waard. Hier moet van geprofiteerd worden. Om deze reusachtige Feyenoord familie dichterbij de club te betrekken is er een enorm veel groter stadion nodig dan nu, dat ook enorm veel beter is dan het huidige. 110.000 plaatsen is in dat licht bezien niet zo vreemd. Dit nieuwe stadion gaat een enorme imago boost geven en trekt enorm veel sponsoren. De vele plaatsen en ook de grote hoeveelheid skyboxen leveren enorm veel geld en goede rijke contacten op. Reken maar uit hoeveel geld men aan losse kaartjes voor Europacupduels verdient + sponsoren en TV-geld en hoeveel er binnenkomt bij veel verkochte seizoenskaarten + de skyboxen. Dat zijn ENORME bedragen. De kans dat we dan ook beter sponsor en TV-deals binnen halen is gewoon een feit. Ook dat je het stadion het grootst van Europa of de wereld van noemen is enorm belangrijk. Dat trekt ook enorm veel sponsoren en andere belangrijke nieuwsgierigen. Net als met achtbanen. Mensen willen altijd naar de pretparken met de grootste achtbanen al houden ze niet eens van achtbanen. Het gaat gewoon om het feit van, "Daar is de grootste achtbaan, dat moet ik zien". Zo ook met ons stadion dus.

Dus net als de Sigaar en vele anderen kijk ik echt uit naar deze enorme joekel van 106.000 of 120.000 zitplaatsen. Een perfect onwterp dat in alle facetten perfect is en ons Feyenoorders gaat vervullen met trots. Dat moet het zijn.

Ik ben geen miljonair, maar draag graag mijn steentje bij door elk seizoen een seizoenskaart aan te schaffen, lid te worden van Feyenoord en jaarlijks wat Feyenoord attributen te kopen.
Dit nieuwe bestuur en zeker dit nieuwe stadionplan, maken mij enorm enthousiast.

[Dit bericht is veranderd door SFeyenoord (op 8 mei 2008 10:13:28).]

Help mods!
tralala
Vaste waarde in elftal

Reg.: 5 december 2007
Gepost op 8 mei 2008 om 13:48:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
SFeyenoord schreef:

Inderdaad Thomassio. Dat Heerenveen of AZ het grote Feyenoord gaat inhalen is gewoonweg onmogelijk. Als je alles gaat vergelijken dan "dwarft" Feyenoord deze subtoppers gewoon.

Ook die tabel die het aantal fans moest aangeven, sloeg nergens op. Wat een slechte steekproef. Daarin had AZ meer fans dan Heerenveen, stond PSV dichtbij Feyenoord en Ajax had 2x zoveel als Feyenoord. Zeker in Noord-Holland gehouden gezien Ajax en AZ er overdreven mooi opstonden. Het valt altijd op dat zodra er en Noord-Hollandse onderzoeksbureau aan te pas komt, dat Ajax er ineens heel mooi opkomt, waarbij een meer neutrale Feyenoord er duidelijk beter opstaat en die verhoudingen bij elke club meer kloppen met wat je ziet. Van de mensen in Nederland die voor de live wedstrijden betalen, bleek het grootste deel Feyenoordsupporter te zijn en dan zegt me al genoeg.
Met dit gemiddelde toeschouwersaantal van net over de 45.000 staat Feyenoord in de top 20 van Europa en weer boven Ajax waar je standaard echt 10.000 mensen moet afhalen.

Maar Thomassio heeft al alles goed gezegd. Er worden hele achterlijke kleuterconclusies getrokken die uitgaan van ultieme rampscenario's bij Feyenoord en de beste scenario's voor alle andere clubs. En er staan leugens in.

Nu weer naar het stadion.
Feyenoord heeft een enorme miljoenenaanhang. De club ligt in het meest verstedelijkte gebied van Nederland. Die stedenring is ook wel bekend als de Zuidvleugel van de Randstand en telt 3,5 miljoen inwoners. Feyenoord zit daar met vrijwel geen enkele concurrentie van andere noemenswaardige betaalde voetbalclubs. Ik hoop ook echt dat ADO, Sparta en Dordrecht snel naar de Eerste Divisie gaan zodat ze helemaal niet meer kunnen groeien en uiteindelijk het betaalde voetbal moeten opgeven.
Maar goed, dit alleen al heeft een enorm potentieel, maar er is meer. Feyenoord beschikt over een enorme landelijke aanhang die er al vanaf de jaren 50 is. Lang voordat Ajax landelijke aanhang had en zelfs niet eens de 2de club was, wat supporters betrof. Ook is een gemiddelde Feyenoordsupporter veel meer waard dan bijvoorbeeld een Ajaxsupporter. Een Feyenoordsupporter heeft ontzettend veel meer over voor zijn club dan de gemiddelde Ajaxsupporter. Onze aanhang is ook nog eens het grootst, wat nog meer voordelen geeft.
Kortom, Feyenoord heeft dus een miljoenen aanhang die veel over heeft voor zijn club en is verspreid over heel Nederland en ligt in het dichts en meest bevolkte gebied in Nederland. Ook schijnt een groot deel, veel groter dan Ajax, een bovenmodaal inkomen te hebben. Feyenoord is ook echt voor alle lagen van de bevolking.

Dit Feyenoord Legioen is dus goud waard. Hier moet van geprofiteerd worden. Om deze reusachtige Feyenoord familie dichterbij de club te betrekken is er een enorm veel groter stadion nodig dan nu, dat ook enorm veel beter is dan het huidige. 110.000 plaatsen is in dat licht bezien niet zo vreemd. Dit nieuwe stadion gaat een enorme imago boost geven en trekt enorm veel sponsoren. De vele plaatsen en ook de grote hoeveelheid skyboxen leveren enorm veel geld en goede rijke contacten op. Reken maar uit hoeveel geld men aan losse kaartjes voor Europacupduels verdient + sponsoren en TV-geld en hoeveel er binnenkomt bij veel verkochte seizoenskaarten + de skyboxen. Dat zijn ENORME bedragen. De kans dat we dan ook beter sponsor en TV-deals binnen halen is gewoon een feit. Ook dat je het stadion het grootst van Europa of de wereld van noemen is enorm belangrijk. Dat trekt ook enorm veel sponsoren en andere belangrijke nieuwsgierigen. Net als met achtbanen. Mensen willen altijd naar de pretparken met de grootste achtbanen al houden ze niet eens van achtbanen. Het gaat gewoon om het feit van, "Daar is de grootste achtbaan, dat moet ik zien". Zo ook met ons stadion dus.

Dus net als de Sigaar en vele anderen kijk ik echt uit naar deze enorme joekel van 106.000 of 120.000 zitplaatsen. Een perfect onwterp dat in alle facetten perfect is en ons Feyenoorders gaat vervullen met trots. Dat moet het zijn.

Ik ben geen miljonair, maar draag graag mijn steentje bij door elk seizoen een seizoenskaart aan te schaffen, lid te worden van Feyenoord en jaarlijks wat Feyenoord attributen te kopen.
Dit nieuwe bestuur en zeker dit nieuwe stadionplan, maken mij enorm enthousiast.

Wat heb jij op en waar haal je dat? Want zelfs een roze zonnescherm is niet voldoende om jouw visie als buitenstaander te kunnen plaatsen. Mijn collega begon over Delta na het lezen van je post.

Een grote club kan niet bestaan zonder kleinere clubs. Die heb je gewoon nodig om een competitie te draaien die bij het niveau komt van andere UEFA landen. Om dan maar voor een Europese competitie te pleiten lijkt mij in deze niet de oplossing.

Alle facetten die jij aan Feyenoords marketingpositie toedicht zijn bij verschillende clubs groter. Zou Feyenoord dan niet een stadion moeten hebben wat qua proporties meer in hetzelfde straatje ligt. Snap zowiezo nooit dat de eigen auto de mooiste, grootste en duurste moet zijn van de straat. Dat maakt mij niet trots zoals jij stelt.

Waarom een groter stadion tot hogere TV-gelden leidt is mij onduidelijk. Hoe kom jij aan dat feit?

Verder heb je het over mensen van buitenaf. Waarom wil je hun erbij? Alleen voor hun centjes? Zij gaan dan wel mede de ambiance en norm bepalen. Dat gaat dan waarschijnlijk ten kostte van de identiteit die Feyenoord heeft gemaakt tot wat het is. Dat lijkt mij geen goede ontwikkeling. Het lijkt mij al helemaal niet wenselijk om mensen die geen binding met Feyenoord hebben te willen paaien en als zondagje uit naar zuid te lokken.

Datzelfde geldt voor de sponsors. In de PL is juist heel goed te zien dat die ontwikkeling ook te ver kan worden doorgevoerd. En jij wil er nog een schepje bovenop doen. Op allerlei vlakken komen er regelmatig verhalen dat de situatie daar niet zo geweldig is. Overdaad schaadt, dat is toch duidelijk op te maken uit alles daar. En wij lijken er als een lemming achteraan te gaan.

Mijn gemoed is verre van enthousiast te noemen.

[Dit bericht is veranderd door tralala (op 8 mei 2008 13:56:02).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 92 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk