| Poster | | Topic: De nieuwe Kuip |  |
|
| silomneedttadteizdnamein | |
|
Beetle Regelmatige invaller
Uit: AMD Athlon Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 241 Reg.: 28 november 2001 | Het is misschien niet eens een gek idee. En het lost ook meteen een ander probleem op, mits de Kuip behouden blijft.
Stel er komt een volledig nieuw stadion. Is het nodig de vertrouwde kuip af te breken? Jarenlang probeert de KNVB een traditie te scheppen met de Cruyff schaal. Wat zou mooier zijn als de kuip behouden blijft als een soort nationaal stadion. Daarmee is dit bouwsel gered van de ondergang.
Feyenoord een eigen nieuw stadion en de Kuip een permanent toneel voor Amstelcup en Cruyff schaal. Wembley had ook geen vaste bespeler. Een zelfde status als dat stadion is de grootste eer die de kuip kan krijgen.
|
|
|
Stef Vedette Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006; meer prijzen
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5185 Reg.: 15 juni 2002 | Ik zie De Kuip niet als nationaal stadion. Ten eerste blijf je de metaalmoeheid houden, of Feyenoord er wel of niet tweewekelijks in speelt. Ten tweede hoort De Kuip bij Feyenoord. Geen Feyenoord, geen Kuip. Hoewel het jammer zal zijn als een 'monument' als De Kuip zal verdwijnen, ik zou het onlogischer vinden om hem te behouden als er een nieuwe Kuip staat. Zoals gezegd, het nieuwe stadion moet naar het beeld van De Kuip gemaakt worden, dan kun je de oude glorie min of meer nog altijd aanschouwen. De Kuip is heilig, maar ook heiligen sterven, hoewel ze altijd voort zullen leven.
|
|
|
HaHiTo Vedette Winnaar Feyenoord Pool 2005/2006
Uit: Maldegem-Kleit (België) Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3569 Reg.: 25 juni 2002 |
quote: Stef schreef:
Ik zie De Kuip niet als nationaal stadion. Ten eerste blijf je de metaalmoeheid houden, of Feyenoord er wel of niet tweewekelijks in speelt. Ten tweede hoort De Kuip bij Feyenoord. Geen Feyenoord, geen Kuip. Hoewel het jammer zal zijn als een 'monument' als De Kuip zal verdwijnen, ik zou het onlogischer vinden om hem te behouden als er een nieuwe Kuip staat. Zoals gezegd, het nieuwe stadion moet naar het beeld van De Kuip gemaakt worden, dan kun je de oude glorie min of meer nog altijd aanschouwen. De Kuip is heilig, maar ook heiligen sterven, hoewel ze altijd voort zullen leven.
Dit is pas echt stevig en goed verwoord, ik zou het niet beter kunnen!!
|
|
|
Jordaan Lid 2e elftal
Uit: Delft Vak: - Posts: 170 Reg.: 31 augustus 2003 | Ik las dat iemand schreef dat een stadion met een capaciteit van 75.000 misschien niet haalbaar is qua aantal toeschouwers die ook daadwerkelijk naar een wedstrijd willen. Oplossing: Die mooie nieuwe Kuip, moet 3 ringen krijgen (of eigenlijk 4:Parterre), gooi bij 'gewone comp. wedstrijden alleen de 1e en 2e ring open, nu raakt het stadion ook al met moeite uitverkocht, en bij toppers en bij Europees ook de 3e ring. Seizoenskaarten ook alleen verkopen voor 1e en 2e ring.
Trouwens: Die Nieuwe Kuip moet dus wel een kopie zijn van de oude, alleen dan groter.
|
|
|
Kuipbewoner Regelmatige invaller
Vak: Maastribune - VV Posts: 286 Reg.: 24 april 2003 | we krijgen deze Kuip al niet uitverkocht gezien de meeste wedstrijden, laat staan een kolos van 70.000 plaatsen...
|
|
|
ebigirl Vedette
Uit: Capelle a/d IJssel Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2671 Reg.: 17 maart 2001 | In de toekomst willen ze de hele haven veranderen van rotterdam dat kan dan ook beteken dat feyenoord en ahoy moet verhuizen. Laten wij die gebeuren???
ebigirl 
|
|
|
AS SC Étienne Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3355 Reg.: 18 december 2002 | Nee!
De mooiste volksclub.
|
|
|
Rene Rotterdam Vaste waarde in elftal
Uit: Zuid Vak: Olympiatribune - Z3 Posts: 381 Reg.: 6 maart 2003 | Gebeurt ook niet.
Kijk, een stadion bouwen duurt ongeveer 2 jaar. Je kan dus niet op dezelfde plek een nieuw stadion bouwen of je moet voor 2 jaar op bijvoorbeeld Het Kasteel gaan spelen. Dat lijkt mij geen optie.
De Waalhaven is een plek waar maar 1 weg naar toe gaat en waar dus moeilijk mensen heen kunnen en weer vertrekken. Het is immers een soort van pier. Logistiek gezien is dat dus ook geen goede mogelijkheid. Daarbij komt dan ook dat die plek geen echte binding heeft met de stad.
Ik kom uit op de volgende mogelijkheid. Het Claraziekenhuis gaat over 10 jaar tegen de vlakte. Dat staat al vast. Het Clara is immers MCRZ geworden samen met het Zuider en die komen beide in een compleet nieuw ziekenhuis vlak bij station Lombardijen, op de plek waar die tuintjes lagen (achter de Shell en de politie). De nieuwe Kuip zal dus op Varkenoord worden neergezet, vanwege de ruimte die daar vrij komt. Varkenoord zal dan verhuizen naar de plek waar nu de Kuip staat.
Let maar op!
Nog even een aanvulling: Er moet helaas absoluut een nieuw stadion gebouwt worden. Als men nu geen onderhoud mee doet dan moet het al over 5 jaar. De metalen constructie is maximaal belast en dus zit daar geen rek meer in. Het Stadion is simpel gezegd bijna op. Jammer maar helaas....
[Dit bericht is veranderd door Rene Rotterdam (op 1 december 2003 09:02:47).]
|
|
|
Edje B vakkie V Vedette
Uit: Rotterdam Zuid Vak: Maastribune - V Posts: 8309 Reg.: 18 juli 2000 | Dit stadion kan nog wel 15 jaar of misschien zelfs 25 jaar mee. Pas daarna kan ik mij helemaal vinden in jouw plannen. Het klinkt ook niet onlogisch, zeker gezien de ontwikkelingen met het MCRZ.
Overigens ben ik benieuwd hoe Varkenoord er uit komt te zien. Dat moet toch ook over een paar jaar helemaal klaar zijn. Ze krijgen net zo'n kap als De Kuip, en de kantine verhuisd diagonaal naar de andere kant (stadion kant) Ben benieuwd wanneer e.e.a. gerealiseerd gaat worden. Bovendien denk ik dat Feyenoord binnen nu en 5 jaar heel Varkenoord bezit. Jammer voor de verenigingen Overmaas en DHZ waarvan alleen de laatste nog op een enigzins niveau voetbald. De andere verenigingen zijn al gefuseerd en gedoemd te mislukken. Maasstad/Tediro en die Turkse vereniging Birlik of zoiets.
|
|
|
Uit: Zuid Vak: Olympiatribune - Z3 Posts: 381 Reg.: 6 maart 2003 |
quote: Edje B vakkie V schreef:
Dit stadion kan nog wel 15 jaar of misschien zelfs 25 jaar mee. Pas daarna kan ik mij helemaal vinden in jouw plannen. Het klinkt ook niet onlogisch, zeker gezien de ontwikkelingen met het MCRZ.
Klopt wat je zegt Edje en zo bedoelde ik het ook. Als men goed onderhoud blijft plegen, dan kan het stadion nog 20 jaar mee, anders niet.
|
|
|
Daneman Lid 2e elftal
Uit: Brunssum Vak: Olympiatribune - Z3 Posts: 153 Reg.: 26 maart 2001 | Van mij mogen ze de nieuwe Kuip in Brunssum bouwen, als dan mee verhuisd.. scheelt mij veel benzine.. 
|
|
|
marvin1985 Talent
Uit: Rotterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 83 Reg.: 13 oktober 2003 | zou het stadion niet gwoon op de plaats kunne blijven staan waar het nu staat met een eventuele grondige renovatie
|
|
|
Uit: Zuid Vak: Olympiatribune - Z3 Posts: 381 Reg.: 6 maart 2003 |
quote: marvin1985 schreef:
zou het stadion niet gwoon op de plaats kunne blijven staan waar het nu staat met een eventuele grondige renovatie
Onmogelijk. De dragende constructie is gewoon op. Je moet het vergelijken met een metalen strip. Als je die 100.000x na elkaar buigt dan kun je lassen wat je wil en versterken zoveel je wil, die plek blijft zwak. Te zwak om een grote hoeveelheid supporters te kunnen dragen.
Wat je wel zou kunnen doen is bijvoorbeeld de tweede ring eraf halen, de eerste ring aan alle kanten ondersteunen en dat (in mijn idee van de vorige postings) als hoofdveld van Varkenoord gebruiken.
|
|
|
Edje B vakkie V Vedette
Uit: Rotterdam Zuid Vak: Maastribune - V Posts: 8309 Reg.: 18 juli 2000 | Maar ja, aangezien Varkenoord helemaal gemoderniseerd wordt zal dat geen optie zijn. Ik heb foto's gezien en dat ziet er gewoon schitterend uit voor een amateurvereniging.
|
|
|
gijszz Lid 2e elftal
Uit: Denhaag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 160 Reg.: 25 maart 2003 | Er moet geen nieuwe kuip komen, deze kuip is prima, leuke sfeer enz enz enz.
Wrom een nieuwe?
en de kuip 4 ever
|
|
|
Mario Geselecteerd voor Oranje
Uit: Waalwijk Vak: Stadiontribune - X1 Posts: 490 Reg.: 10 juni 2001 | Heb jij wel een post van iemand anders gezien, of alleen de titel van de topic?
Als er dan een nieuwe kuip komt mag het van mij qua uiterlijk een perpfecte copie zijn, dus ook geen extra ringen ofzo (zeker niet als die tijdens competitiewedstrijden dicht blijven, wat een ramp zou dat zijn!). Misschien wat kleine dingen, zoals meer beenruimte op de tribunes, en een staantribune
En op welke plek?.. tja, als t maar geen afgelegen industrieterrein is en t liefst een beetje goed bereikbaar, maar dat lijkt me logisch.
Dus zo moet ie er uit zien: 
|
|
|
vigo Vedette
Vak: - Posts: 4208 Reg.: 1 augustus 2001 | Mag van mij wel een extra ring komen want denk dat er in de toekomst minstens 60.000 mensen elke week naar de kuip willen komen dus 70.000-80.000 zitplaatsen is wenselijk!
|
|
|
Feyenoord_Rotterdam Geselecteerd voor Oranje
Uit: Rotterdam Vak: Maastribune - W1 Posts: 460 Reg.: 26 juni 2003 | Geen Nieuwe Kuip!!! Er is er maar 1 en dat moet ook zo blijven ook!!
|
|
|
ebigirl Vedette
Uit: Capelle a/d IJssel Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2671 Reg.: 17 maart 2001 | Ik vind oo harstikke klote dat de kuip moet verdwijnen in de toekoms. Maja wat gebeuren moet moet gebeuren
Ik vind iniedergeal wel dat het niet zo iets gaar worden dat je er een uur over doet oordat je buiten ben. dat je oeral verwarming krijgt en dat je een overkaping krijgt.Het moet een echt stadion worden het liefst een kopie van de echt
ebigirl 
|
|
|
erik_vs Aanstormend talent
Uit: Gouda Vak: - Posts: 137 Reg.: 19 november 2001 |
quote: Feyenoord_Rotterdam schreef:
Geen Nieuwe Kuip!!! Er is er maar 1 en dat moet ook zo blijven ook!!
Helemaal mee eens, waarom zou je het mooiste stadion ter wereld willen afbreken?
|
|
|
ebigirl Vedette
Uit: Capelle a/d IJssel Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2671 Reg.: 17 maart 2001 | omdat het anders van ouderdom inelkaar zakt en dan heel veel dooien zullen vallen en gewonden
Is deze rede goed genoeg???
ebigirl
tip: lees eerst goed wat er al gezegt is voordat je andwoordt
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11146 Reg.: 3 mei 2002 | Het nieuwe stadion komt bij de gedempte Waalhaven te staan en gaat eruit zien als een tweede Arena. Naar verwachting is het klaar ergens tussen 2008 en 2010.
|
|
|
ebigirl Vedette
Uit: Capelle a/d IJssel Vak: Stadiontribune - RR Posts: 2671 Reg.: 17 maart 2001 | daar is nog niks zeker van
ebigirl 
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11146 Reg.: 3 mei 2002 | O jawel, met tekeningen en al.
|
|
|
Neochamp Vedette Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 4704 Reg.: 17 maart 2001 |
quote: L.Pincoffs schreef:
O jawel, met tekeningen en al.
Dit ga je toch niet menen hè L.Pincoffs??
Als de Arena ?? asjeblief zeg !
Laten we dan deze Kuip maar gewoon ondersteunen en vol lassen en weet ik veel, want om nou elke week in zo'n ufo te zitten..... zie ik niet echt zitten.
|
|
|