Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Algemeen Feyenoord Forum
De nieuwe Kuip
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 86 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 86 »

Poster
Topic: De nieuwe Kuip 
silomneedttadteizdnamein
Stelling: Voorkeur lokatie. Zie http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum1/759-76.php#post82351 (meer info)
Maas - 76.1%
Varkenoord - 16.3%
3e variant (ook op Varkenoord) - 2.2%
De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw. - 5.4%

Beetle
Regelmatige invaller

Uit: AMD Athlon
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 28 november 2001
Gepost op 21 augustus 2003 om 20:29:24.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het is misschien niet eens een gek idee. En het lost ook meteen een ander probleem op, mits de Kuip behouden blijft.

Stel er komt een volledig nieuw stadion. Is het nodig de vertrouwde kuip af te breken? Jarenlang probeert de KNVB een traditie te scheppen met de Cruyff schaal. Wat zou mooier zijn als de kuip behouden blijft als een soort nationaal stadion. Daarmee is dit bouwsel gered van de ondergang.

Feyenoord een eigen nieuw stadion en de Kuip een permanent toneel voor Amstelcup en Cruyff schaal. Wembley had ook geen vaste bespeler. Een zelfde status als dat stadion is de grootste eer die de kuip kan krijgen.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 991eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Stef
Vedette
Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006; meer prijzen

Uit: Eindhoven
Reg.: 15 juni 2002
Gepost op 24 augustus 2003 om 22:39:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zie De Kuip niet als nationaal stadion. Ten eerste blijf je de metaalmoeheid houden, of Feyenoord er wel of niet tweewekelijks in speelt. Ten tweede hoort De Kuip bij Feyenoord. Geen Feyenoord, geen Kuip. Hoewel het jammer zal zijn als een 'monument' als De Kuip zal verdwijnen, ik zou het onlogischer vinden om hem te behouden als er een nieuwe Kuip staat. Zoals gezegd, het nieuwe stadion moet naar het beeld van De Kuip gemaakt worden, dan kun je de oude glorie min of meer nog altijd aanschouwen. De Kuip is heilig, maar ook heiligen sterven, hoewel ze altijd voort zullen leven.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.420,8VoVo: -Opstelling: incompleet
HaHiTo
Vedette
Winnaar Feyenoord Pool 2005/2006

Uit: Maldegem-Kleit (België)
Reg.: 25 juni 2002
Gepost op 25 augustus 2003 om 14:26:42.       MSN: n.v.t.      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Stef schreef:

Ik zie De Kuip niet als nationaal stadion. Ten eerste blijf je de metaalmoeheid houden, of Feyenoord er wel of niet tweewekelijks in speelt. Ten tweede hoort De Kuip bij Feyenoord. Geen Feyenoord, geen Kuip. Hoewel het jammer zal zijn als een 'monument' als De Kuip zal verdwijnen, ik zou het onlogischer vinden om hem te behouden als er een nieuwe Kuip staat. Zoals gezegd, het nieuwe stadion moet naar het beeld van De Kuip gemaakt worden, dan kun je de oude glorie min of meer nog altijd aanschouwen. De Kuip is heilig, maar ook heiligen sterven, hoewel ze altijd voort zullen leven.
Dit is pas echt stevig en goed verwoord, ik zou het niet beter kunnen!!

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 431eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.494,7VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Jordaan
Lid 2e elftal

Uit: Delft
Vak: -
Reg.: 31 augustus 2003
Gepost op 2 september 2003 om 14:02:02.         MSN: dvdis12@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik las dat iemand schreef dat een stadion met een capaciteit van 75.000 misschien niet haalbaar is qua aantal toeschouwers die ook daadwerkelijk naar een wedstrijd willen. Oplossing: Die mooie nieuwe Kuip, moet 3 ringen krijgen (of eigenlijk 4:Parterre), gooi bij 'gewone comp. wedstrijden alleen de 1e en 2e ring open, nu raakt het stadion ook al met moeite uitverkocht, en bij toppers en bij Europees ook de 3e ring. Seizoenskaarten ook alleen verkopen voor 1e en 2e ring.

Trouwens: Die Nieuwe Kuip moet dus wel een kopie zijn van de oude, alleen dan groter.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Kuipbewoner
Regelmatige invaller

Vak: Maastribune - VV
Reg.: 24 april 2003
Gepost op 2 september 2003 om 14:16:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

we krijgen deze Kuip al niet uitverkocht gezien de meeste wedstrijden, laat staan een kolos van 70.000 plaatsen...

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.386,5VoVo: -Opstelling: incompleet
ebigirl
Vedette

Uit: Capelle a/d IJssel
Vak: Stadiontribune - RR
Reg.: 17 maart 2001
Gepost op 29 november 2003 om 12:32:58.         MSN: feyenoordplopje@gmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

In de toekomst willen ze de hele haven veranderen van rotterdam dat kan dan ook beteken dat feyenoord en ahoy moet verhuizen. Laten wij die gebeuren???

ebigirl

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
AS SC Étienne
Vedette

Reg.: 18 december 2002
Gepost op 29 november 2003 om 12:37:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nee!

De mooiste volksclub.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.272,4VoVo: -Opstelling: incompleet
Rene Rotterdam
Vaste waarde in elftal

Uit: Zuid
Vak: Olympiatribune - Z3
Reg.: 6 maart 2003
Gepost op 1 december 2003 om 08:59:45.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gebeurt ook niet.

Kijk, een stadion bouwen duurt ongeveer 2 jaar. Je kan dus niet op dezelfde plek een nieuw stadion bouwen of je moet voor 2 jaar op bijvoorbeeld Het Kasteel gaan spelen. Dat lijkt mij geen optie.

De Waalhaven is een plek waar maar 1 weg naar toe gaat en waar dus moeilijk mensen heen kunnen en weer vertrekken. Het is immers een soort van pier. Logistiek gezien is dat dus ook geen goede mogelijkheid. Daarbij komt dan ook dat die plek geen echte binding heeft met de stad.

Ik kom uit op de volgende mogelijkheid. Het Claraziekenhuis gaat over 10 jaar tegen de vlakte. Dat staat al vast. Het Clara is immers MCRZ geworden samen met het Zuider en die komen beide in een compleet nieuw ziekenhuis vlak bij station Lombardijen, op de plek waar die tuintjes lagen (achter de Shell en de politie). De nieuwe Kuip zal dus op Varkenoord worden neergezet, vanwege de ruimte die daar vrij komt. Varkenoord zal dan verhuizen naar de plek waar nu de Kuip staat.

Let maar op!

Nog even een aanvulling: Er moet helaas absoluut een nieuw stadion gebouwt worden. Als men nu geen onderhoud mee doet dan moet het al over 5 jaar. De metalen constructie is maximaal belast en dus zit daar geen rek meer in. Het Stadion is simpel gezegd bijna op. Jammer maar helaas....

[Dit bericht is veranderd door Rene Rotterdam (op 1 december 2003 09:02:47).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Edje B vakkie V
Vedette

Uit: Rotterdam Zuid
Vak: Maastribune - V
Reg.: 18 juli 2000
Gepost op 1 december 2003 om 13:36:21.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit stadion kan nog wel 15 jaar of misschien zelfs 25 jaar mee. Pas daarna kan ik mij helemaal vinden in jouw plannen. Het klinkt ook niet onlogisch, zeker gezien de ontwikkelingen met het MCRZ.

Overigens ben ik benieuwd hoe Varkenoord er uit komt te zien. Dat moet toch ook over een paar jaar helemaal klaar zijn. Ze krijgen net zo'n kap als De Kuip, en de kantine verhuisd diagonaal naar de andere kant (stadion kant) Ben benieuwd wanneer e.e.a. gerealiseerd gaat worden. Bovendien denk ik dat Feyenoord binnen nu en 5 jaar heel Varkenoord bezit. Jammer voor de verenigingen Overmaas en DHZ waarvan alleen de laatste nog op een enigzins niveau voetbald. De andere verenigingen zijn al gefuseerd en gedoemd te mislukken. Maasstad/Tediro en die Turkse vereniging Birlik of zoiets.

Geen stellingname

Help mods!
Rene Rotterdam
Vaste waarde in elftal

Gepost op 1 december 2003 om 23:00:42.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Edje B vakkie V schreef:

Dit stadion kan nog wel 15 jaar of misschien zelfs 25 jaar mee. Pas daarna kan ik mij helemaal vinden in jouw plannen. Het klinkt ook niet onlogisch, zeker gezien de ontwikkelingen met het MCRZ.

Klopt wat je zegt Edje en zo bedoelde ik het ook. Als men goed onderhoud blijft plegen, dan kan het stadion nog 20 jaar mee, anders niet.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Daneman
Lid 2e elftal

Uit: Brunssum
Reg.: 26 maart 2001
Gepost op 1 december 2003 om 23:41:05.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Van mij mogen ze de nieuwe Kuip in Brunssum bouwen, als dan mee verhuisd.. scheelt mij veel benzine..

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 585eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 886e / 1159e / 803eOpstelling: 4-4-2
marvin1985
Talent

Uit: Rotterdam
Reg.: 13 oktober 2003
Gepost op 2 december 2003 om 10:32:56.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

zou het stadion niet gwoon op de plaats kunne blijven staan waar het nu staat met een eventuele grondige renovatie

Geen stellingname

Help mods!
Rene Rotterdam
Vaste waarde in elftal

Gepost op 2 december 2003 om 11:02:39.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
marvin1985 schreef:

zou het stadion niet gwoon op de plaats kunne blijven staan waar het nu staat met een eventuele grondige renovatie

Onmogelijk. De dragende constructie is gewoon op. Je moet het vergelijken met een metalen strip. Als je die 100.000x na elkaar buigt dan kun je lassen wat je wil en versterken zoveel je wil, die plek blijft zwak. Te zwak om een grote hoeveelheid supporters te kunnen dragen.

Wat je wel zou kunnen doen is bijvoorbeeld de tweede ring eraf halen, de eerste ring aan alle kanten ondersteunen en dat (in mijn idee van de vorige postings) als hoofdveld van Varkenoord gebruiken.

Geen stellingname

Help mods!
Edje B vakkie V
Vedette

Uit: Rotterdam Zuid
Vak: Maastribune - V
Reg.: 18 juli 2000
Gepost op 2 december 2003 om 12:20:08.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Maar ja, aangezien Varkenoord helemaal gemoderniseerd wordt zal dat geen optie zijn. Ik heb foto's gezien en dat ziet er gewoon schitterend uit voor een amateurvereniging.

Geen stellingname

Help mods!
gijszz
Lid 2e elftal

Uit: Denhaag
Reg.: 25 maart 2003
Gepost op 2 december 2003 om 17:18:31.         MSN: gijs_van_keeken@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er moet geen nieuwe kuip komen, deze kuip is prima, leuke sfeer enz enz enz.
Wrom een nieuwe?

en de kuip 4 ever

Geen stellingname

Help mods!
Mario
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Waalwijk
Vak: Stadiontribune - X1
Reg.: 10 juni 2001
Gepost op 2 december 2003 om 21:42:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Heb jij wel een post van iemand anders gezien, of alleen de titel van de topic?

Als er dan een nieuwe kuip komt mag het van mij qua uiterlijk een perpfecte copie zijn, dus ook geen extra ringen ofzo (zeker niet als die tijdens competitiewedstrijden dicht blijven, wat een ramp zou dat zijn!). Misschien wat kleine dingen, zoals meer beenruimte op de tribunes, en een staantribune
En op welke plek?.. tja, als t maar geen afgelegen industrieterrein is en t liefst een beetje goed bereikbaar, maar dat lijkt me logisch.

Dus zo moet ie er uit zien:

Geen stellingname

Help mods!
vigo
Vedette

Reg.: 1 augustus 2001
Gepost op 2 december 2003 om 21:44:48.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mag van mij wel een extra ring komen want denk dat er in de toekomst minstens 60.000 mensen elke week naar de kuip willen komen dus 70.000-80.000 zitplaatsen is wenselijk!

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 45eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.493,8VoVo: -Opstelling: incompleet
Feyenoord_Rotterdam
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Rotterdam
Vak: Maastribune - W1
Reg.: 26 juni 2003
Gepost op 2 december 2003 om 22:13:23.         MSN: Dirkie_kuyt87@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Geen Nieuwe Kuip!!! Er is er maar 1 en dat moet ook zo blijven ook!!

Geen stellingname

Help mods!
ebigirl
Vedette

Gepost op 3 december 2003 om 08:55:20.         MSN: feyenoordplopje@gmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind oo harstikke klote dat de kuip moet verdwijnen in de toekoms. Maja wat gebeuren moet moet gebeuren

Ik vind iniedergeal wel dat het niet zo iets gaar worden dat je er een uur over doet oordat je buiten ben. dat je oeral verwarming krijgt en dat je een overkaping krijgt.Het moet een echt stadion worden het liefst een kopie van de echt

ebigirl

Geen stellingname

Help mods!
erik_vs
Aanstormend talent

Uit: Gouda
Reg.: 19 november 2001
Gepost op 3 december 2003 om 10:37:17.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Feyenoord_Rotterdam schreef:

Geen Nieuwe Kuip!!! Er is er maar 1 en dat moet ook zo blijven ook!!

Helemaal mee eens, waarom zou je het mooiste stadion ter wereld willen afbreken?

Geen stellingname

Help mods!
ebigirl
Vedette

Gepost op 3 december 2003 om 10:42:05.         MSN: feyenoordplopje@gmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

omdat het anders van ouderdom inelkaar zakt en dan heel veel dooien zullen vallen en gewonden

Is deze rede goed genoeg???

ebigirl

tip: lees eerst goed wat er al gezegt is voordat je andwoordt

Geen stellingname

Help mods!
L.Pincoffs
Vedette

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002
Gepost op 3 december 2003 om 15:25:49.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het nieuwe stadion komt bij de gedempte Waalhaven te staan en gaat eruit zien als een tweede Arena. Naar verwachting is het klaar ergens tussen 2008 en 2010.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.465,2VoVo: 387e / 769e / 434eOpstelling: incompleet
ebigirl
Vedette

Gepost op 3 december 2003 om 15:50:46.         MSN: feyenoordplopje@gmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

daar is nog niks zeker van

ebigirl

Geen stellingname

Help mods!
L.Pincoffs
Vedette

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002
Gepost op 3 december 2003 om 17:19:45.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

O jawel, met tekeningen en al.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.465,2VoVo: 387e / 769e / 434eOpstelling: incompleet
Neochamp
Vedette
Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Tilburg
Gepost op 3 december 2003 om 19:09:26.       MSN: therealneochamp@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
L.Pincoffs schreef:

O jawel, met tekeningen en al.

Dit ga je toch niet menen hè L.Pincoffs??
Als de Arena ?? asjeblief zeg !
Laten we dan deze Kuip maar gewoon ondersteunen en vol lassen en weet ik veel, want om nou elke week in zo'n ufo te zitten..... zie ik niet echt zitten.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 671eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: 556e / 527e / 581eOpstelling: 4-4-2

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 86 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk