Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Algemeen Feyenoord Forum
De nieuwe Kuip
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 86 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 86 »

Poster
Topic: De nieuwe Kuip 
silomneedttadteizdnamein
Stelling: Voorkeur lokatie. Zie http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum1/759-76.php#post82351 (meer info)
Maas - 76.1%
Varkenoord - 16.3%
3e variant (ook op Varkenoord) - 2.2%
De Kuip moet ons Stadion blijven. Geen nieuwbouw. - 5.4%

PDWillows
Niet geregistreerd
Gepost op 13 augustus 2003 om 19:40:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
gonzalez schreef:

Het duurt nog tientallen JAREN voordat er een nieuw stadion komt, beetje vroeg geopend dus deze topic
Ze had het er inderdaad over dat het 25 30 jaar duurt, maar dat ze alvast orienteren

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Thomaster vak X
Vedette
Derde plek Feyenoord Netwerk VoVo 2004/2005, Runner-up Feyenoord HCE VoVo 04/05

Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 7 maart 2003
Gepost op 13 augustus 2003 om 22:48:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als hij maar net zo mooi wordt als de huidige en dat ze de naam niet veranderen. Daarnaast het liefst dichter bij het station

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Jimbo
Vedette

Uit: Groningen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Uploads: 1
Reg.: 23 augustus 2000
Gepost op 13 augustus 2003 om 23:05:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het moet natuurlijk een replica van de huidige Kuip worden maar dan een extra ring zodat meer mensen erin kunnen. Andere sportaccomedaties eromheen lijkt mij niet zo verkeerd, als het voetbal maar centraal staat. Leuk trainingscomplex eromhee...
Moet ie wel makkelijk bereikbaar zijn natuurlijk bussen en treinen die erheen rijden en een grote parkeerplaats.
Of daar over 25/30 jaar nog plek voor is waag ik te betwijfelen trouwens.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.492,7VoVo: -Opstelling: 4-4-2
vigo
Vedette

Vak: -
Reg.: 1 augustus 2001
Gepost op 13 augustus 2003 om 23:14:07.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een groot gedeelte [zo groot als Rotterdam-Zuid]
willen ze verplaatsen naar een eventuele 2e maasvlakte dus als je dan als ik in het Noord-Osten van Rotterdam woon is het een 6 pack meenemen.
Het gebied dat loopt tot aan Vlaardingen dus dat is een grote afstand.
Maar goed dat duurt nog minstens 10 jaar en de gemeente raad moet het nog goed keuren.
2030 man dan ben ik al met pensioen.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 45eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.493,8VoVo: -Opstelling: incompleet
silomneedttadteizdnamein
Regelmatige invaller

Uit: rotterdam
Reg.: 29 juli 2003
Gepost op 14 augustus 2003 om 00:21:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Jimbo schreef:

Het moet natuurlijk een replica van de huidige Kuip worden maar dan een extra ring zodat meer mensen erin kunnen. Andere sportaccomedaties eromheen lijkt mij niet zo verkeerd, als het voetbal maar centraal staat. Leuk trainingscomplex eromhee...
Moet ie wel makkelijk bereikbaar zijn natuurlijk bussen en treinen die erheen rijden en een grote parkeerplaats.
Of daar over 25/30 jaar nog plek voor is waag ik te betwijfelen trouwens.
Ja , maar het lijkt me ook mooi dat toeschouwers met boot naar Kuip kunnen door vlakbij aan te meren. Kunnen we er ook voor zorgen dat supporters van de tegenstander, met name die uit A'dam, slechts per boot naar R'dam mogen om zo het zooitje beter bij elkaar te kunnen houden en moeten ze er tenmiste wat voor doen

ps. hoe lang zou het varen zijn van A'dam naar de Kuip?

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Matt1908
Meervoudig international

Uit: `S-Heerenberg
Vak: Stadiontribune - X3
Reg.: 18 februari 2003
Gepost op 14 augustus 2003 om 00:24:01.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De Naam en het model van stadion moet zeer zeker behouden blijven...
Verder moeten er zeker 70.000 plaatsen beschikbaar zijn en je moet het makkelijk kunnen bereiken...
En de Ahoy...???
No Way...
Waarom eigenlijk???

Matt1908

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 999eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.493,5VoVo: -Opstelling: incompleet
vigo
Vedette

Gepost op 14 augustus 2003 om 11:33:43.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Met de Hoover craft via het Noordzeekanaal dan de Noordzee op en als ze vervelnd worden dan daar dumpen ehmm dan de nieuwe Waterweg dus bij elkaar zo'n 120 kilometer.
uurtje of 2 moet mogelijk zijn,hebben ze gelijk kunnen zien hoe groot en mooi Rotterdam is

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 45eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.493,8VoVo: -Opstelling: incompleet
cruzcontrol
Vedette
Winnaar Feyenoord Quiz 2005/2006

Vak: Maastribune - V
Reg.: 24 maart 2000
Gepost op 14 augustus 2003 om 11:44:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tja, begin jaren 90 voeren wij met de houseboat naar Amsterdam.... wat een tijden...

Trouwens, dat nieuwe stadion laat meteen de amateurs van Feyenoord achter met min of meer lege handen....

Geen stellingname

Help mods!
Edje B vakkie V
Vedette

Uit: Rotterdam Zuid
Reg.: 18 juli 2000
Gepost op 14 augustus 2003 om 12:18:41.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
vigo schreef:

Met de Hoover craft via het Noordzeekanaal dan de Noordzee op en als ze vervelnd worden dan daar dumpen ehmm dan de nieuwe Waterweg dus bij elkaar zo'n 120 kilometer.
uurtje of 2 moet mogelijk zijn,hebben ze gelijk kunnen zien hoe groot en mooi Rotterdam is
120 kilometer in 2 uur. Poeh, da's snel hoor over het water.

Geen stellingname

Help mods!
vigo
Vedette

Gepost op 14 augustus 2003 om 12:28:08.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Die boten die van Brugge naar Engeland gaan gaan soms 80,90 per uur.
Is echt super waus als je op zo'n boot zit.

Geen stellingname

Help mods!
L.Pincoffs
Vedette

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002
Gepost op 14 augustus 2003 om 12:31:52.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik begrijp, dat binnen een jaar of twee een zogeheten haalbaarheidsonderzoek kan gaan plaatsvinden. Een optie is de Waalhaven, waar de bedrijven plaats moeten gaan maken voor woningen. (Er zijn zelfs al plannen om de hele Waalhavan weer te dempen.)

Het is vreemd, dat de directie van de Kuip in het geheel niet mag meepraten. Het is het bestuur van Feyenoord( vd Herik, Scholten, Swart), die zich samen met de gemeente aan het voorbereiden zijn. Een snoepreisje langs stadions in o.a. Boston heeft al plaatsgevonden. Het is dus dichterbij dan wij denken.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.465,2VoVo: 387e / 769e / 434eOpstelling: incompleet
Sabau
Vedette

Uit: Utrecht
Vak: Maastribune - M
Reg.: 12 december 2000
Gepost op 14 augustus 2003 om 13:09:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tja, zou dat om de Red Sox gaan?

Of we daar nu op vooruit gaan?

Zal wel om dat scheermesbakkie gaan...

[Dit bericht is veranderd door Sabau (op 14 augustus 2003 13:16:50).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.477,8VoVo: -Opstelling: 4-4-2
cruzcontrol
Vedette
Winnaar Feyenoord Quiz 2005/2006

Reg.: 24 maart 2000
Gepost op 14 augustus 2003 om 13:22:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
L.Pincoffs schreef:

Ik begrijp, dat binnen een jaar of twee een zogeheten haalbaarheidsonderzoek kan gaan plaatsvinden. Een optie is de Waalhaven, waar de bedrijven plaats moeten gaan maken voor woningen. (Er zijn zelfs al plannen om de hele Waalhavan weer te dempen.)

Het is vreemd, dat de directie van de Kuip in het geheel niet mag meepraten. Het is het bestuur van Feyenoord( vd Herik, Scholten, Swart), die zich samen met de gemeente aan het voorbereiden zijn. Een snoepreisje langs stadions in o.a. Boston heeft al plaatsgevonden. Het is dus dichterbij dan wij denken.
Feyenoord en Sportpaleis Ahoy' zijn zo enthousiast over een groot sportcomplex in de Waalhaven, dat dit plan al in een verder stadium verkeert dan andere ideeën voor recreatie in dat nieuwe woongebied. Dat stelt Fred de Ruiter, directeur van de nieuwe ontwikkelingsmaatschappij Stadshavens. Deze moet de Waalhaven van een industrieel gebied omvormen in woon-werkwijken.

Hoewel voorzichtig wordt gesproken over een nieuwe Kuip, werd de leiding van het Feyenoord-stadion niet uitgenodigd voor de reis naar de VS. Niet helemaal onlogisch, aldus De Ruiter. ,,Het initiatief kwam van Feyenoord en Ahoy'. De Kuip-directie wordt waarschijnlijk beschouwd als een concurrent voor de exploitatie van zo'n nieuw stadion.''

http://www.AD.nl

Tja, de relatie met de huidige Kuip directie is nu eenmaal niet meer koek en ei, na die huur discussies de laatste jaren, en Feyenoord zal nu zelf baas willen worden, samen met Ahoy, om de boel te exploiteren.

Geen stellingname

Help mods!
Faaienoord Titanium Rode kaart: waarschuwing
Ballenjongen

Vak: Maastribune - W1
Reg.: 1 december 2002
Gepost op 14 augustus 2003 om 22:55:24.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ProFeyenoord schreef:

Wees niet bang, Feyenoordmensen. We moeten ze laten weten dat de Kuip er ongeveer hetzelfde uit moet gaan zien, maar dan groter en mooier. Het moet een supermooie stalenconstructie worden net als de oude Kuip. Minimaal 70.000 zitplaatsen, anders ben ik teleurgesteld. We moeten groot denken in Rotterdam. Zo'n enge betonblokzaal als de Arena willen we niet hebben.

Op De Waalhaven zijn er veel mogelijkheden, het wordt een perfect gebied. Eigenlijk is de huidige locatie iets dichterbij het centrum, maar er is te weinig ruimte voor een echte kolos. Ahoy mag er naast komen en die zal veel beter zijn dan wat er in Amsterdam komt. Wat zal heel Nederland jaloers op ons zijn. Feyenoord heeft de grootste, mooiste en machtigste accomodaties van heel Nederland.

Niemand kan aan ons tippen.

Jij bent enthousiast zeg. Vertel er eens wat meer over, ben namelijk erg nieuwsgierig naar dat project.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
F-Fan Santiago
Vedette

Uit: Wateringen
Reg.: 26 december 2002
Gepost op 14 augustus 2003 om 23:01:59.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

op de 1ste pagina staat een stukje van het AD waar het ook beschreven wordt, Faaienoord.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.340,3VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Beaves
Talent

Reg.: 7 februari 2000
Gepost op 14 augustus 2003 om 23:12:34.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er is maar 1 mogelijkheid voor een nieuwe kuip als de oude weg moet en dat is de oude tekeningen uit de kelder halen en gewoon kopieren , de kuip heeft bewezen en bewijst dat het een goede structuur heeft en lang kan overleven, tevens de staan plaatsen weer terug dan heb je ook meer plek en hoef tie niks groter

Geen stellingname

Help mods!
sjoed_heijnders
Veelbelovend talent

Uit: Oud-beijerland
Vak: Olympiatribune - Z2
Reg.: 15 juni 2003
Gepost op 14 augustus 2003 om 23:35:45.         MSN: sjoerd_heijnders@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zou Van de Herik dit niet gewoon doen om misschien de huur prijs wat omlaag te laten gaan. Daar zie ik hem wel voor aan...

Geen stellingname

Help mods!
vigo
Vedette

Gepost op 15 augustus 2003 om 12:56:41.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

ja als er ergens op bezuinigt kan worden dan is het de huur.

Geen stellingname

Help mods!
petrus
Internationale topspeler

Vak: Marathontribune - E
Reg.: 13 januari 2003
Gepost op 15 augustus 2003 om 13:01:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Je weet nooit waar die smiecht mee bezig is.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.476,2VoVo: -Opstelling: incompleet
Feyenoord Veluwe
Vedette

Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 26 oktober 2001
Gepost op 15 augustus 2003 om 18:17:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

smiecht? zou een goede actie zijn, dat stadion kost ons veels te veel. Van den Herik speelt het tenminste nog netjes! Vitesse leent zichzelf naar de bovenkant van de subtop inclusief een nieuw stadion waar de gemeente later alsnog voor mag betalen.

Een beetje druk op de directie van de Kuip en de amateurs van feyenoord kan geen kwaad toch?

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.460,0VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Valderama
Vedette

Reg.: 6 juli 2003
Gepost op 15 augustus 2003 om 19:31:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gek maar ik heb vanaf het begin dat ik in de Kuip kom (1974) heb ik bijna nooit de naam "de Kuip" gebruikt... Ik zeg altijd dat ik ga naar het "stadion der stadions" dan weet iedereen precies waar ik het over heb en daarom vind ik dit wel een beetje een enge topic. Het idee van een "nieuwe Kuip" en op een andere plek?

Toch, als het tegen die tijd echt moet dan maakt het voor mij weinig uit waar van Rotterdam ik moet gaan om mijn Feyenoord te zien spelen.

Geen stellingname

Help mods!
AS SC Étienne
Vedette

Reg.: 18 december 2002
Gepost op 17 augustus 2003 om 01:09:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als ze het nou op dat schiereiland doen, maar dan moeten ze wel heel de Kuip opnieuw namaken, want dit is onze trots.

De mooiste volksclub.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.272,4VoVo: -Opstelling: incompleet
Skitzo
Vedette

Uit: hoeksche waard
Vak: Olympiatribune - Z2
Reg.: 4 februari 2002
Gepost op 17 augustus 2003 om 10:10:12.     MSN: r_alebregtse@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het mag dan pas over vele jaren gerealiseerd worden maar laat ze alsjeblieft bij het idee van de oude kuip blijven. Geen sintelbanen of betonnen vlaktes langs de lijnen. Wat een verschrikking als je dat op tv (vooral in duitsland) ziet.

Geen stellingname

Help mods!
Feyenoord_Overijssel
Vedette

Uit: Internet
Reg.: 22 september 2001
Gepost op 17 augustus 2003 om 11:05:54.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Waar een nieuwe Kuip moet komen maakt me niet veel uit, zolang het maar geen kopie van die snelkookpan uit 020 word.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
HaHiTo
Vedette
Winnaar Feyenoord Pool 2005/2006

Uit: Maldegem-Kleit (België)
Reg.: 25 juni 2002
Gepost op 17 augustus 2003 om 11:17:09.       MSN: n.v.t.      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Snelkookpan??? Ik dacht dat het een strijkijzer was

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 431eMotM: Deportivo la Coruna-FeyenoordBattle-rating: 1.494,7VoVo: -Opstelling: 4-4-2

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 86 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk