Feyenoord Netwerk
maandag 29 mei 2017 - 15:28                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Algemeen » Feyenoord City - topic #1 - ontwerp- en financieringsfase

HR

Deze topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6 »

HR

Stelling:

Ik ben tevreden over het conceptontwerp van OMA
Eens
Oneens
Eens, mits ...... nog aangepast kan worden
Ik kan daar op basis van plaatjes niet over oordelen

HR
HR

JACK
Icoon
Visionair

Uit: de baarmoeder geslingerd
Vak: -
Droomaankoop: Alex Gersbach
Reg.: 3 januari 2009

De kogel is door de kerk, mits alles naar wens verloopt en er voldoende vermogen gevonden kan worden voor realisatie, wordt het nieuwe stadion te midden van Feyenoord City ons nieuwe onderkomen. Om de discussie wat specifieker te maken t.o.v. de algemeenheid in het vorige topic, kan het hier over onder meer het ontwerp gaan.

Het Masterplan van OMA
https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/3_Boek-Masterplan-OMA.pdf

forumillustratie
forumillustratie
forumillustratie
forumillustratie
forumillustratie
forumillustratie
forumillustratie
forumillustratie

Keuze stelling: Eens
HRHR
HR

E.C
Legende

Droomaankoop: -
Reg.: 10 november 2005

Maak je niet druk over de financien Jack. Dat is echt allemaal al geregeld.

Mooi dat je een topic als deze opent. Renovatie is over en sluiten dus daar hoef miemand hier over te discusseren. Ht Nieuwe Stadion komt er nu dus daar mogen we nu over filosoferen :pul

Trouwens wat een week kan dit worden. Een Nieuw Stadion en kampioen worden. Waarschijnlijk ht succesvollste jaar ooit voor onze club. Vele generaties zullen genieten van dit aankomende Iconische Stadion dat er nu gebouwd wordt zoals men vroeger en wij wat later van de Kuip hebben genoten.

Geen stellingname
HR
HR

wateringer
Koning

Vak: Maastribune - V
Droomaankoop: Geen Middelmaat
Reg.: 10 juni 2001

quote:HR
E.C schreef:

Mooi dat je een topic als deze opent. Renovatie is over en sluiten dus daar hoef miemand hier over te discusseren. Ht Nieuwe Stadion komt er nu dus daar mogen we nu over filosoferen :pul

Trouwens wat een week kan dit worden. Een Nieuw Stadion en kampioen worden. Waarschijnlijk ht succesvollste jaar ooit voor onze club. Vele generaties zullen genieten van dit aankomende Iconische Stadion dat er nu gebouwd wordt zoals men vroeger en wij wat later van de Kuip hebben genoten.
HR
:D :D ja hoor.....

Geen stellingname
HR
HR

Golden Boy
Vedette

Reg.: 10 januari 2014

Hoeveel ringen krijgt de nieuwe Kuip eigenlijk? Soms lijken het er 2 en de andere keer 3.

Geen stellingname
HR
HR

JACK
Icoon
Visionair

Ik zou 1970 ook niet uitvlakken op dat gebied. :B

forumillustratie

Nog even hierover. Het lijkt me waarschijnlijk dat er in deze impressie een paar wandjes weggelaten zijn, juist om een 'impressie' te geven.

HR
HR

Ramesoe
Crack

Uit: Dordrecht
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 22 juni 2005

E.C schreef:

HR
En van wie heb je die info Cees?

Keuze stelling: Ik kan daar op basis van plaatjes niet over oordelen
HR
HR

wateringer schreef:

(...)

HR
Echt hé... :D

HR
HR

JACK
Icoon
Visionair

Golden Boy schreef:

Hoeveel ringen krijgt de nieuwe Kuip eigenlijk? Soms lijken het er 2 en de andere keer 3.
HR
Drie. Eén gaat de grond in via dat plateau, de andere twee komen daar boven op.

HR
HR

hasil
Vedette

Reg.: 9 februari 2007

E.C schreef:

HR
De financiering is geen probleem. Men heeft natuurlijk niet stil gezeten en weet al lang tegen welke condities dit kan. Het was echter wachten op de participatie van de gemeente. Nu die er is kan het geconcretiseerd worden.
Ik zit net nog even naar de foto's van de Kuip te kijken toen het gebouwd werd. Wat een lef destijds om daar zo'n imposant stadion te bouwen in toen nog "in the middele of nowhere". Ook toen had je geluiden of het wel verantwoord was een stadion met zo'n capaciteit neer te zetten. Wat dat betreft is er in een kleine honderd jaar niet veel veranderd. Als ik nu het materiaal bekijk wat al beschikbaar is dan ziet het er heel indrukwekkend uit. De Kuip was destijds een trendsetter en de inspiratiebron voor andere stadionbouwers o.a. in Barcelona. Met dit nieuwe stadion zal Feyenoord na de Kuip wederom een stadion hebben waar anderen zich op gaan richten. Ook al gezien zijn ligging wordt dit het absolute topstadion van Europa.

Geen stellingname
HR
HR

E.C
Legende

wateringer schreef:

(...)

HR
Laat ik ht zo zeggen, sinds 1970. En daarin speelt ht Nieuwe Stadion een hele belangrijke rol in natuurlijk. Je toekomst als topclub wordt nu structureel in plaats van wat incidenten eens in de 10 of 15 jaar.

Geen stellingname
HR
HR

abrikees
Bankzitter

Reg.: 30 oktober 2016

Golden Boy schreef:

HR
Parterre aan het veld en 2 ringen erboven, net als in de kuip.

Financieel gaat er heel veel meer verdient worden omdat:

Elke keer dat wij MEER kampioen worden, worden andere clubs dat een keer MINDER, dus het werkt dubbelop.

[Dit bericht is veranderd door abrikees (op 13 mei 2017 12:49:49).]

Geen stellingname
HR
HR

wateringer
Koning

Vak: Maastribune - V
Droomaankoop: Geen Middelmaat
Reg.: 10 juni 2001

E.C schreef:

(...)

Laat ik ht zo zeggen, sinds 1970. En daarin speelt ht Nieuwe Stadion een hele belangrijke rol in natuurlijk. Je toekomst als topclub wordt nu structureel in plaats van wat incidenten eens in de 10 of 15 jaar.
HR
Oké, dat klinkt al een stuk normaler ;).

Laten we ook hopen dat het zo gaat als dat ze voorspellen, je moet er niet aan denken dat je na het afronden van zo'n project weer jaren 3e of 4e wordt.

Geen stellingname
HR
HR

E.C
Legende

abrikees schreef:

(...)

HR
Nee joh, er komt helemaal geen parterres in ht nieuwe stadion. Dat kan je zelf toch ook wel bedenken man.

Geen stellingname
HR
HR

mic78
Nationale topspeler

Vak: Olympiatribune - Z1
Reg.: 5 november 2008

JACK schreef:

Ik zou 1970 ook niet uitvlakken op dat gebied. :B

(plaatje)

Nog even hierover. Het lijkt me waarschijnlijk dat er in deze impressie een paar wandjes weggelaten zijn, juist om een 'impressie' te geven.
HR
Zoals op dit plaatje hangt de 2e ring wel erg ver boven de 1e ring. Dat is echt geen gezicht! Ik dacht dat de ringen elkaar wat zouden overlappen. Ook al zal dat minder zijn dan bij de Kuip helaas. Dus ik neem maar aan dat dit een vertekend beeld is want anders is dit echt funest.

Geen stellingname
HR
HR

abrikees
Bankzitter

Reg.: 30 oktober 2016

Goed gevoel dat de toekomst veilig gesteld is voor volgende generaties.

Zeg het nog maar eens, de opbrengsten gaan veel hoger worden als iedereen denkt.

Elk seizoen dat Feyenoord nu vaker kampioen gaat worden, wordt een andere club dat niet, dat werkt dus dubbelop die inkomsten, wij erbij anderen eraf.

Cijfers die je nu nog niet terugziet in een begroting omdat ze nog niet te schatten zijn.

[Dit bericht is veranderd door abrikees (op 13 mei 2017 13:00:09).]

Geen stellingname
HR
HR

E.C
Legende

wateringer schreef:

(...)

Laten we ook hopen dat het zo gaat als dat ze voorspellen, je moet er niet aan denken dat je na het afronden van zo'n project weer jaren 3e of 4e wordt.
HR
Alle perspectiefen worden geschapen met dat Nieuwe Stadion om financieel en organisatorisch structureel een topclub te zijn. Tenslotte gaan we dik over ht salarisbudget van ajax en psv heen. Dan is ht aan de technische mensen op dat moment om ht juiste te doen met al dat geld.

Ik zou beginnen met eerst een filosofie doorvoeren door de jeugdopleiding en die Hans Worst die nu hoofdjeugdopleidingen is met pek en veren Varkenoord af te gooien. Er zijn natuurlijk echt wel vakmensen nu op Varkenoord die echt wel goed werk doen. Maar die Hans Worst die nog nooit ooit iets heeft gepresteerd is een nagel aan je doodskist op Varkenoord. Die kan er echt helemaal niets van. En dat wordt door vele mensen op Varkenoord beaamt zoals ik al eerder heb gezegt.

Geen stellingname
HR
HR

fmd89
Regelmatige invaller

Reg.: 15 september 2016

E.C schreef:

(...)

Nee joh, er komt helemaal geen parterres in ht nieuwe stadion. Dat kan je zelf toch ook wel bedenken man.
HR
Jawel dat komt er wel en daar bovenop twee ringen.

Dat zei David Gianotten namelijk vorig jaar in het AD:

Met 63.000 stoeltjes wordt het een immens gebouw. Hoe voorkomt u dat het té massief wordt? ,,Door het stadion als het ware op te delen, te segmenteren. Omdat het gebouw op een verhoging wordt neergezet, kunnen we met de parterretribune naar beneden. Daar bovenop komt de eerste ring en vervolgens de tweede. Elke bouwlaag steunt op aparte betonnen kolommen. Door deze opbouw oogt het stadion minder fors. De Strip komt ook verhoogd aan bij het stadion, als een soort tweede maaiveld. Bezoekers van het stadion lopen er overheen, auto's gaan er onderdoor.''

http://www.ad.nl/rotterdam/nieuw-feyenoord-stadion-wordt-het-gezicht-van-rotterdam~a7e4249f/

[Dit bericht is veranderd door fmd89 (op 13 mei 2017 13:10:48).]

Geen stellingname
HR
HR

GreyHornet
Wereldster

Uit: Amersfoort
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Robin van Persie
Reg.: 12 januari 2005

mic78 schreef:

(...)

Zoals op dit plaatje hangt de 2e ring wel erg ver boven de 1e ring. Dat is echt geen gezicht! Ik dacht dat de ringen elkaar wat zouden overlappen. Ook al zal dat minder zijn dan bij de Kuip helaas. Dus ik neem maar aan dat dit een vertekend beeld is want anders is dit echt funest.
HR
Dit is inderdaad het enige plaatje waar ik mij zorgen over maak. Daarentegen denk ik dat dit zo weggewerkt zal zijn dat je er van binnen het stadion weinig van ziet. Op andere impressies zie je namelijk niet zo'n grote ruimte.

HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 13 mei 2017 om 13:13:07.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

mic78 schreef:

(...)

HR
ik mag toch aannemen dat dat in de praktijk iets minder hoog wordt. Het is natuurlijk onzinnnig om al op voethoogte ook vrij zicht te hebben op het veld. Daar kijk je dan nog tegen stoelen en hoofden aan.
persoonlijk vind ik zo'n vrije omgang zelfs cruciaal. Er zijn natuurlijk altijd vele mensen die het liefst een wedstrijd bekijken vanaf de trap, dat is nu ook al zo. Of die eerder weggaan, en dan als er gescoord wordt toch nog weer blijven kijken. Zij worden nu tegemoet gekomen en kunnen vanaf de rondgang alsnog kijken.

Laten we ook hopen dat het zo gaat als dat ze voorspellen, je moet er niet aan denken dat je na het afronden van zo'n project weer jaren 3e of 4e wordt.HR

Daar mag je best even bij stilstaan.
Al vanaf zo lang ik Feyenoord volg, dat is ongeveer vanaf 1980, hebben we het moeten doen met structureel, als in STRUCTUREEL minder geld dan de twee "concurrenten", een woord dat gezien de scheve verhoudingen nooit echt gepast heeft. En wat wél zo gezien werd, en wordt.
Dat leidt er dan toe, dat het verwachtingspatroon vaak te hoog was, wat alleen maar leidt tot teleurstellingen.

je mag toch verwachten dat in een level playing field we jaren achtereen, of zeg maar decennia achtereen, 3e of zelfs nog 4e worden. of tiende.

Wat ik niet begrijp:
die twee woontorens staan op diverse plaatjes dicht bij het stadion, bij één plaatje zelfs bijna er tegenaan. op een ander echter een flinke afstand.
ik begrijp dat dit slechts impressie is, maar...
nou moest er met het dak van alles geregeld worden vanwege geluidsoverlast voor de buurt, en dan zet je er wel zo'n woontoren ( of nee doe maar twee) er tegenaan. Voor dove mensen?

[Dit bericht is veranderd door de realist (op 13 mei 2017 13:18:36).]

Geen stellingname
HR
HR

E.C
Legende

fmd89 schreef:

(...)

Jawel dat komt er wel en daar bovenop twee ringen.

Dat zei David Gianotten namelijk vorig jaar in het AD:

Met 63.000 stoeltjes wordt het een immens gebouw. Hoe voorkomt u dat het té massief wordt? ,,Door het stadion als het ware op te delen, te segmenteren. Omdat het gebouw op een verhoging wordt neergezet, kunnen we met de parterretribune naar beneden. Daar bovenop komt de eerste ring en vervolgens de tweede. Elke bouwlaag steunt op aparte betonnen kolommen. Door deze opbouw oogt het stadion minder fors. De Strip komt ook verhoogd aan bij het stadion, als een soort tweede maaiveld. Bezoekers van het stadion lopen er overheen, auto's gaan er onderdoor.''

http://www.ad.nl/rotterdam/nieuw-feyenoord-stadion-wordt-het-gezicht-van-rotterdam~a7e4249f/
HR
Man , snap nou eens dat parterre staat voor begane grond. Ga je nu echt denken dat er een parterre tribune in ht nieuwe stadion komt alla de Kuip nu? Wat er in ht nieuwe stadion komt is een doorlopende lange tribune vanaf de begane grond die idd de onderlaag wordt met daarboven de rest van de ringen. Maar je kan net zo goed zeggen dat de parterre ( begane grond ) de eerste ring wordt. Ht ligt er maar aan welke interpretatie jij wil geven aan parterre.

Geen stellingname
HR
HR

PeterVanVossen
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 16 mei 2003

E.C schreef:

(...)

Man , snap nou eens dat parterre staat voor begane grond. Ga je nu echt denken dat er een parterre tribune in ht nieuwe stadion komt alla de Kuip nu? Wat er in ht nieuwe stadion komt is een doorlopende lange tribune vanaf de begane grond die idd de onderlaag wordt met daarboven de rest van de ringen. Maar je kan net zo goed zeggen dat de parterre ( begane grond ) de eerste ring wordt. Ht ligt er maar aan welke interpretatie jij wil geven aan parterre.
HR
Dat zeggen zij toch ook man. Jij verkondigde zo triomfantelijk dat er geen parterre zou komen toen abrikees dit zei:

abrikees schreef:

(...)

HR
Ten aanzien van de stelling: de ruimte tussen ring 1 en 2 zou inderdaad niet te groot moeten worden. Maar daar heb ik wel vertrouwen in. Verder is de afstand naar het veld voor mij belangrijk, en zou ik gewoon weer blauwe stoeltjes doen. Ziet er prachtig uit. Ook een tunnel is een vereiste. Dat zijn van die klassieke elementen uit de Kuip die je gewoon mee moet nemen. Net als de ovalen vorm.

Keuze stelling: Eens, mits ...... nog aangepast kan worden
HR
HR

PeterVanVossen schreef:

(...)

Ten aanzien van de stelling: de ruimte tussen ring 1 en 2 zou inderdaad niet te groot moeten worden. Maar daar heb ik wel vertrouwen in. Verder is de afstand naar het veld voor mij belangrijk, en zou ik gewoon weer blauwe stoeltjes doen. Ziet er prachtig uit. Ook een tunnel is een vereiste. Dat zijn van die klassieke elementen uit de Kuip die je gewoon mee moet nemen. Net als de ovalen vorm.
HR
Helemaal eens! Overlappende ringen zou ik graag terug willen zien komen maar volgens mij zal dat helaas niet gaan. Tenzij je de tweede en derde ring steil gaat laten zijn. Maar volgens mij is dat niet de bedoeling.

HR
HR

fmd89
Regelmatige invaller

Reg.: 15 september 2016

Aub geen blauwe stoeltjes. Graag in de kleuren van Feyenoord zoals bij het ontwerp van de superkuip waar de naam Feyenoord en logo in de tribunes te zien is. Dan is het ook echt een FEYENOORD stadion.

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door fmd89 (op 13 mei 2017 13:51:53).]

Geen stellingname
HR
HR

Ard Buijsen
Vedette

Uit: Rotterdam
Reg.: 23 januari 2013

mic78 schreef:

(...)

HR
Dat plaatje vertekend. In de doorsnede kan je zien dat de 2e ring een meter of 3 boven de 1e zit. En dat is ook waar het naartoe zal gaan.

HR
HR

Oude Maas
Crack

Uit: RIDDERKERK
Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 21 april 2005

fmd89 schreef:

Aub geen blauwe stoeltjes. Graag in de kleuren van Feyenoord zoals bij het ontwerp van de superkuip waar de naam Feyenoord en logo in de tribunes te zien is. Dan is het ook echt een FEYENOORD stadion.

(plaatje)
HR
Dat verwacht ik ook dat dit gaat gebeuren! Heb veel vertrouwen in OMA! Dit wordt echt een iconisch stadion, daar ben ik van overtuigd!

Geen stellingname
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » A - Feyenoord Forums » Algemeen » Feyenoord City - topic #1 - ontwerp- en financieringsfase

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wie moet volgend seizoen eerste keeper worden?

Jones
Vermeer
Hahn
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 16,9% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.