Feyenoord Netwerk
maandag 22 mei 2017 - 21:33                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Algemeen » Ons toekomstige stadion II

HR

Deze topic is open en bestaat uit 279 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 279 »

HR

Stelling:

Ons toekomstige stadion: wat moet Feyenoord gaan doen?
Een nieuw stadion aan de Nieuwe maas als zelfstandig project
stadion op de huidige locatie als centraal onderdeel van een veel bredere gebiedsontwikkeling
helemaal niets doen, eerst maar eens flink sparen en daarna zien wat mogelijk is.

HR
HR
De ontwikkelingen van de laatste maanden hebben duidelijk gemaakt dat renovatie van De Kuip geen reële optie meer is. Wat moet het gaan worden?

Breng je stem uit en brandt maar los, liefst met argumenten...

[Dit bericht is veranderd door Kermit (op 29 september 2015 11:23:24).]

Keuze stelling: Een nieuw stadion aan de Nieuwe maas als zelfstandig project
HRHR
HR

Ard Buijsen
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 23 januari 2013

Mooi zo eindelijk een draadje dat over de toekomst gaat. Mijn stellingname hoef ik denk ik niet verder toe te lichten.

Keuze stelling: stadion op de huidige locatie als centraal onderdeel van een veel bredere gebiedsontwikkeling
HR
HR

met rood witte groeten
Crack

Uit: Wedstrijd
Vak: Maastribune - K
Reg.: 20 december 2010

Een nieuw stadion aan de Nieuwe maas als zelfstandig project

Eindelijk een nieuw topic !

HR
HR

EPA001
Vedette

Uit: Barendrecht
Vak: Stadiontribune - Q
Reg.: 19 september 2012

quote:HR
met rood witte groeten schreef:

Eindelijk een nieuw topic !
HR
Ja, goed gedaan van Kermit! Het oude topic was inmiddels zo groot geworden en had een niet meer ter zake doende poll in zich. Dus een nieuw topic is zeker op zijn plaats. :)

Ook mijn keuze in deze poll zal uiteraard niemand verrassen want ook ik heb altijd gepleit voor een nieuw stadion in de Driehoek als onderdeel van een integrale gebiedsontwikkeling. ;)

Keuze stelling: stadion op de huidige locatie als centraal onderdeel van een veel bredere gebiedsontwikkeling
HR
HR

E.C
Legende

Reg.: 10 november 2005

Nieuw stadion komt er. Dat is al zeker. Met die hele nieuwe gebiedsontwikkeling erom heen wordt het een trekpleister die zijn gelijke niet zal kennen. Het nieuwe ontwikkelings gebied met als centraal punt dat Iconische Stadion langs de A16 wordt een moneymaker van jewelste. Als je nu richting de Kuip rijd lijkt het wel of je 30 jaar terug te tijd in gaat. Vies en vuil en een niet uitziend gebied, en het stadion is helemaal het aanzien niet waard. Als je die oude kuip uit 1937 vergelijkt met al die prachtige nieuwbouw stadions snap ik niet dat de kuipknuffelaars nog een foto van de kuip durven te plaatsen op twitter met als tekst erbij dat dit toch een schoonheid is. Het ziet er echt totaal niet, het is echt met alle respect een zwaar sloopwaardig gebouw met zijn half schilletje er omheen en die 4 oerlelijke niet meer van deze tijd zijnde lichtmasten, totaal niet meer van deze tijd. Dan die trappen naar de 2e ring, echt iets uit 1937. En die afschuwelijke maasgebouw ervoor. Zie alle nieuwebouw Stadions, en vergelijk dat eens met de kuip dat in alle objectiefiteit er werkelijk niet uit ziet. Om over de binnenkant maar niet te spreken met die noodtribunes langs het veld en de knieeen van een ander in je nek. Maar goed, dat is dadelijk allemaal passé.

Daarom ben ik, net als vele anderen, zo ongelofelijk benieuwd hoe prachtig die hele gebieds obtwikkeling wordt en dan dat nieuwe Iconische Stadion als blikvanger. Je kan verdomme gewoon niet wachten. Denk dat ik elke dag wel een kijkje gaat nemen tijdens de bouw ervan en voor later per week een foto maakt om aan je kleinkinderen te kunnen laten zien hoe het per week vorderde. Dan kan de club er voor de eerst komende 80 jaar weer volledig tegenaan. Het worden echt fantastische tijden, de bouw, en de oplevering :pul

Keuze stelling: helemaal niets doen, eerst maar eens flink sparen en daarna zien wat mogelijk is.
HR
HR

pipapaauwe
Legende

Uit: liefde geboren
Reg.: 17 februari 2005

Een nieuw stadion aan de Nieuwe maas als centraal onderdeel van een veel bredere gebiedsontwikkeling, maar eerst eens flink sparen en daarna zien wat mogelijk is.

Geen stellingname
HR
HR

Moriarty
Icoon

Reg.: 13 december 2004

pipapaauwe schreef:

Een nieuw stadion aan de Nieuwe maas als centraal onderdeel van een veel bredere gebiedsontwikkeling, maar eerst eens flink sparen en daarna zien wat mogelijk is.
HR
Optie 5 ? :D

[Dit bericht is veranderd door Moriarty (op 29 september 2015 12:18:46).]

HR
HR

danall
Crack

Uit: Den Helder
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 april 2009

Ik kan achter deze stelling staan, als de Gemeente Rotterdam ook hun steentje aan het vernieuwen van dit stadsdeel. Als zij zo lang treuzelen, dan vind ik dat Feyenoord dan maar naar de andere mogelijkheid moet gaan kijken om op Varkenoord het Nieuwe Stadion te bouwen. Ik heb geen hoge pet van de Gemeente Rotterdam dat als Gemeente Raadsleden voornamelijk leden telt die tegen elke vorm van nieuwbouw of stadion bouw zijn. Ik hoef ze niet op te noemen, maar ze zitten er zowel in LR als in D'66, u kent ze wel. Pas als deze leden hun stekje inleveren en anderen daar komen, die wel voor vooruitgang van Rotterdam gaan, dan pas kunnen we eindelijk de plannen zien realiseren. Ik vind dat we al lang genoeg gewacht hebben. Het wordt tijd dat we het heft in eigen handen gaan nemen. Op naar Varkenoord.

HR
HR

E.C
Legende

Reg.: 10 november 2005

danall schreef:

Ik kan achter deze stelling staan, als de Gemeente Rotterdam ook hun steentje aan het vernieuwen van dit stadsdeel. Als zij zo lang treuzelen, dan vind ik dat Feyenoord dan maar naar de andere mogelijkheid moet gaan kijken om op Varkenoord het Nieuwe Stadion te bouwen. Ik heb geen hoge pet van de Gemeente Rotterdam dat als Gemeente Raadsleden voornamelijk leden telt die tegen elke vorm van nieuwbouw of stadion bouw zijn. Ik hoef ze niet op te noemen, maar ze zitten er zowel in LR als in D'66, u kent ze wel. Pas als deze leden hun stekje inleveren en anderen daar komen, die wel voor vooruitgang van Rotterdam gaan, dan pas kunnen we eindelijk de plannen zien realiseren. Ik vind dat we al lang genoeg gewacht hebben. Het wordt tijd dat we het heft in eigen handen gaan nemen. Op naar Varkenoord.
HR
Is dit een copy paste post uit 2013 of 2014? Allemaal zo achterhaald wat je zegt beste Danall. Men is al veel verder dan jij denkt beste kerel ;)

Keuze stelling: helemaal niets doen, eerst maar eens flink sparen en daarna zien wat mogelijk is.
HR
HR

met rood witte groeten
Crack

Met alle respect, zijn jullie die bouwput bij de renovatie al vergeten ? Bij nieuwbouw op dezelfde plaats duurt het nog langer. Vindt het prima, maar dat is voor mij een reden om helemaal niet meer te gaan. Bouw aub op een andere plek, is het niet langs de maas dan maar elders.. varkenoord, clara al zal dat laatste wel erg veel kosten om de infrastructuur aan te passen en daar is ws geen geld voor bij de gemeente.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/24-09-2015/begroting-rotterdam-nog-geen-tijd-voor-kadootjes

HR
HR

Oude Maas
Crack

Uit: RIDDERKERK
Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 21 april 2005

E.C schreef:

(...)

Is dit een copy paste post uit 2013 of 2014? Allemaal zo achterhaald wat je zegt beste Danall. Men is al veel verder dan jij denkt beste kerel ;)
HR
Denk je dat of WEET je dat?!

HR
HR

Ard Buijsen
Vedette

Reg.: 23 januari 2013

Met alle respect, zijn jullie die bouwput bij de renovatie al vergeten ? Bij nieuwbouw op dezelfde plaats duurt het nog langer. Vindt het prima, maar dat is voor mij een reden om helemaal niet meer te gaan. Bouw aub op een andere plek, is het niet langs de maas dan maar elders.. varkenoord, clara al zal dat laatste wel erg veel kosten om de infrastructuur aan te passen en daar is ws geen geld voor bij de gemeente.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/24-09-2015/begroting-rotterdam-nog-geen-tijd-voor-kadootjes
HR
Weet je in elk geval zeker dat er nooit een stadion gaat komen.Als je het op deze wijze doet dan heb je er nagenoeg geen last van.

forumillustratie

HR
HR

Oude Maas schreef:

(...)

Denk je dat of WEET je dat?!
HR
Ik weet dat hij het denkt, maar ik denk ook dat hij het weet.. :D

HR
HR

Moriarty
Icoon

Reg.: 13 december 2004

HR
Net zo bouwen als ze met San Mames gedaan hebben.
En lullen over de kosten van de infrastructuur? Heb jij enig idee wat jouw optie (Maasvariant) zou gaan kosten :B :D

[Dit bericht is veranderd door Moriarty (op 29 september 2015 13:12:49).]

HR
HR

Charles Versnick
Icoon

Vak: Stadiontribune - X3
Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 12 oktober 2008

Kan ik eindelijk eens 'stelling' nemen in dit hele verhaal. Wel zo duidelijk. De Maasvariant gaat 'm echt niet worden. Dat was in de tijd dat Nederland in de race dacht te zijn voor een eventueel WK voetbal.

De Maasvariant is een onzinnige, een peperdure. Het zou enorme vermogens kosten diverse bedrijven daar gevestigd uit te kopen. Bovendien een stadion dat aan een kant qua bereikbaarheid belemmerd wordt door water lijkt me niet echt handig. Beter een San Mames achtige variant met als nadeel dat we een periode in een half afgemaakt Stadion cq bouwput zullen gaan voetballen.

In mijn ogen was HNS het beste, dat is helaas afgeschoten, gaat nooit meer door. Dat heeft dan weer als nadeel dat men met een gebouw blijft zitten waar men echt niets mee zou kunnen. Het oude Stadion zou dan gesloopt moeten worden. Is iets wat bij welke gekozen variant dan ook onvermijdelijk is.

Renoveren is geen enkele optie. De constructie van het Stadion laat dat op geen enkele manier toe. Knelpunten als te krappe beenruimte, het inrichten van goede hospitality en dat soort zaken zijn onoplosbaar.

De polemiek zal het zelfde blijven, daar verandert een nieuwe topic zeker niets aan.

[Dit bericht is veranderd door Charles Versnick (op 29 september 2015 14:25:52).]

HR
HR

met rood witte groeten
Crack

Ard Buijsen schreef:

(...)

Weet je in elk geval zeker dat er nooit een stadion gaat komen.Als je het op deze wijze doet dan heb je er nagenoeg geen last van.

(plaatje)
HR
Dan heb ik er geen moeite mee indien het zo gaat gebeuren !

HR
HR

FRThistlefield
Nationale topspeler

Reg.: 24 december 2014

Tjah het is wachten en hopen dat aankomende december de eerste contouren van het nieuwe plan zichtbaar worden.

Geen stellingname
HR
HR

RJJ
Internationale topspeler

Vak: Marathontribune - JJ
Reg.: 4 oktober 2006

E.C schreef:

Nieuw stadion komt er. Dat is al zeker. Met die hele nieuwe gebiedsontwikkeling erom heen wordt het een trekpleister die zijn gelijke niet zal kennen. Het nieuwe ontwikkelings gebied met als centraal punt dat Iconische Stadion langs de A16 wordt een moneymaker van jewelste. Als je nu richting de Kuip rijd lijkt het wel of je 30 jaar terug te tijd in gaat. Vies en vuil en een niet uitziend gebied, en het stadion is helemaal het aanzien niet waard. Als je die oude kuip uit 1937 vergelijkt met al die prachtige nieuwbouw stadions snap ik niet dat de kuipknuffelaars nog een foto van de kuip durven te plaatsen op twitter met als tekst erbij dat dit toch een schoonheid is. Het ziet er echt totaal niet, het is echt met alle respect een zwaar sloopwaardig gebouw met zijn half schilletje er omheen en die 4 oerlelijke niet meer van deze tijd zijnde lichtmasten, totaal niet meer van deze tijd. Dan die trappen naar de 2e ring, echt iets uit 1937. En die afschuwelijke maasgebouw ervoor. Zie alle nieuwebouw Stadions, en vergelijk dat eens met de kuip dat in alle objectiefiteit er werkelijk niet uit ziet. Om over de binnenkant maar niet te spreken met die noodtribunes langs het veld en de knieeen van een ander in je nek. Maar goed, dat is dadelijk allemaal passé.

Daarom ben ik, net als vele anderen, zo ongelofelijk benieuwd hoe prachtig die hele gebieds obtwikkeling wordt en dan dat nieuwe Iconische Stadion als blikvanger. Je kan verdomme gewoon niet wachten. Denk dat ik elke dag wel een kijkje gaat nemen tijdens de bouw ervan en voor later per week een foto maakt om aan je kleinkinderen te kunnen laten zien hoe het per week vorderde. Dan kan de club er voor de eerst komende 80 jaar weer volledig tegenaan. Het worden echt fantastische tijden, de bouw, en de oplevering :pul
HR
Ik kies duidelijk voor een nieuwbouw variant, maar die kuip is echt een fantastisch mooi stadion die mij iedere keer weer ontroert. Het is dat geld tegenwoordig zo belangrijk is geworden in het voetbal, anders had dit stadion voor mij nooit hoeven worden afgebroken. Qua schoonheid en het pure 'voetbal gevoel' ben ik nog geen betere nieuwbouw variant tegengekomen.
Het is helaas alleen noodzakelijk.

HR
HR

Pepertje
Crack

Uit: Amsterdam
Reg.: 12 april 2010

Enige wat allengs wel duidelijk aan het worden is is dat Feyenoord zeker de eerstkomende 5 jaar nog gewoon in de Kuip blijft spelen.

Het eerste wat aan bod komt wat nieuwbouw betreft zijn de trainingsfaciliteiten. Dat betreft bedragen die Feyenoord wel weet te financieren.

Een nieuw stadion is op dit moment in mijn optiek nog niet aan de orde.

Geen stellingname
HR
HR

VriendjeStokvis
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 30 augustus 2015

Pepertje schreef:

Enige wat allengs wel duidelijk aan het worden is is dat Feyenoord zeker de eerstkomende 5 jaar nog gewoon in de Kuip blijft spelen.

Het eerste wat aan bod komt wat nieuwbouw betreft zijn de trainingsfaciliteiten. Dat betreft bedragen die Feyenoord wel weet te financieren.

HR
Zeer frustrerend maar waarschijnlijk heb je gelijk. Zowel binnen Feyenoord als de Gemeente heeft het geen prioriteit.

HR
HR

Pepertje schreef:

HR
De Arena heeft 4 jaar gedaan over de planvorming en 3 jaar over de bouw. Dus 2022 zou het zo ver kunnen zijn.

HR
HR

Charles Versnick
Icoon

Vak: Stadiontribune - X3
Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 12 oktober 2008

VriendjeStokvis schreef:

(...)

Zeer frustrerend maar waarschijnlijk heb je gelijk. Zowel binnen Feyenoord als de Gemeente heeft het geen prioriteit.
HR
Je verzint ze waar je bij zit. De wens is bij jou de vader van de gedachte. Binnen Feyenoord heeft het prioriteit, bij de gemeente inderdaad niet.

IJzer met handen breken lukt niemand. De gemeente wacht inderdaad af. Neemt geen enkel initiatief op dit gebied. Laat dat (terecht) afhangen van de inspanningen van de diverse ondernemers, financiers en van Feyenoord Rotterdam NV cq Stadion Feijenoord NV.

Een bouwtraject duurt nu eenmaal jaren. Het zal inderdaad wel een jaar of 5 tot 8 gaan duren voordat we in een nieuw Stadion spelen. Het zal een stuk korter duren voordat het definitieve besluit genomen is. Dat zou binnen nu en twee jaar kunnen zijn. In dat geval ga jij tranen met tuiten huilen. Ik niet verder, bij mij zal de vlag dan uit gaan.

HR
HR

Pepertje
Crack

Kermit schreef:

(...)

De Arena heeft 4 jaar gedaan over de planvorming en 3 jaar over de bouw. Dus 2022 zou het zo ver kunnen zijn.
HR
Je mag blij zijn wanneer er na afloop van dit seizoen wordt begonnen met de nieuwe trainingsfaciliteiten. Dat zou al heel wat zijn.

Mag je hopen dat Feyenoord dit seizoen een winst weet te maken van ca. €10m,- miljoen (winst van het afgelopen seizoen minus wedstrijdbaten EL). Mag misschien iets hoger uitvallen ten gevolge van tussentijdse transfers, al is Feyenoord daar bij mijn weten geen voorstander van.

Zit je volgend jaar om deze tijd met ongeveer dezelfde financiële mogelijkheden als nu. Zij het dat er dan wellicht een gedeelte van de aandelen van de VvF teruggekocht zijn.

Dat scenario zie ik nog wel een aantal jaren doorzetten.

Gevolg daarvan zal zijn dat Feyenoord ook over pak hem beet 3 jaar nog niet bijster veel is opgeschoten voor wat betreft het financieren van een nieuw stadion. Enige verandering zal zijn dat het gros van de aandelen van de VvF zal zijn teruggekocht.

[Dit bericht is veranderd door Pepertje (op 29 september 2015 18:54:16).]

Geen stellingname
HR
HR

Pepertje schreef:

(...)

Je mag blij zijn wanneer er na afloop van dit seizoen wordt begonnen met de nieuwe trainingsfaciliteiten. Dat zou al heel wat zijn.

Mag je hopen dat Feyenoord dit seizoen een winst weet te maken van ca. €10m,- miljoen (winst van het afgelopen seizoen minus wedstrijdbaten EL). Mag misschien iets hoger uitvallen ten gevolge van tussentijdse transfers, al is Feyenoord daar bij mijn weten geen voorstander van.

Zit je volgend jaar om deze tijd met ongeveer dezelfde financiële mogelijkheden als nu. Zij het dat er dan wellicht een gedeelte van de aandelen van de VvF teruggekocht zijn.

Dat scenario zie ik nog wel een aantal jaren doorzetten.

Gevolg daarvan zal zijn dat Feyenoord ook over pak hem beet 3 jaar nog niet bijster veel is opgeschoten voor wat betreft het financieren van een nieuw stadion. Enige verandering zal zijn dat het gros van de aandelen van de VvF zal zijn teruggekocht.
HR
Blijf het vooral zelf geloven. Achter de schermen gaat het werk gewoon door.

HR
HR

Pepertje
Crack

Kermit schreef:

(...)

Blijf het vooral zelf geloven. Achter de schermen gaat het werk gewoon door.
HR
Heeft bitter weinig met geloven te maken. Feyenoord is allesbehalve in de positie om een nieuw stadion te kunnen financieren. En zal dat ook zeker de eerstkomende 3 jaren nog niet zijn.

De enige manier om een nieuw stadion gefinancierd te krijgen is als indertijd bij HNS.

Geen stellingname
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 279 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » A - Feyenoord Forums » Algemeen » Ons toekomstige stadion II

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Welke speler was het belangrijkst dit seizoen?

Jones
Botteghin
El Ahmadi
Vilhena
Toornstra
Kuyt
Jorgensen
Een ander

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 50,0% dat NAC wint van NEC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.