| Poster | | Topic: VAK X: WEG ERMEE |  |
|
wateringer Vedette
Vak: Maastribune - V Posts: 3612 Reg.: 10 juni 2001 |
quote: kaasdrol schreef:
Hadden ze deze topic niet al een tijdje terug op slot kennen pleuren? Nou moeten we dat trieste geouwehoer weer aanhoren van mensen die er geeneens zitten...
Wat bedoel je hier nu precies mee?
|
|
|
hermanoes Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 19 Reg.: 24 juni 2004 |
quote: kaasdrol schreef:
Hadden ze deze topic niet al een tijdje terug op slot kennen pleuren? Nou moeten we dat trieste geouwehoer weer aanhoren van mensen die er geeneens zitten...
Zat jij er wel dan!!!!
|
|
|
OrCristian Vedette Hompie©
Uit: schot Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 10155 Reg.: 6 juni 2000 |
quote: JE OREN schreef:
2) De Portugese scheidsrechter (en met name de grensrechter van de rechterspeelhelft tijdens de 2e helft) wilden met hun voor Feyenoord nadelige gefluit iets terug doen voor die arme stakkers van Sporting Lissabon, door een zuiver doelpunt af te keuren van buitenspel. (zeg nou zelf; hoe is het anders te verklaren dat die grensrechter onmiddellijk zijn vlag trok bij deze vermeende buitenspelval?)
Te belachelijk voor woorden. Hoe vaak gebeurt het niet dat bij een doelpunt onterecht buitenspel wordt gegeven. Alsof die Portugezen dit soort slappe verhaaltjes in hun achterhoofd hadden. Dan zou het wel heel slecht gesteld zijn met de scheidsrechters en zou sowieso elke Duitse schirri tegen Nederlandse clubs fluiten, elke Nederlander tegen Duitse, elke Engelsman tegen Fransen en ga zo nog maar even door.
|
|
|
Pride of Rotterdam Nationale topspeler
Uit: Zuid Holland Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 899 Reg.: 17 augustus 2004 |
quote: hermanoes schreef:
(...)
Zat jij er wel dan!!!!
Ja! Ik wel! En stond op Vak X ja...
Tyf op zeg.. Het was 1 hersenloze mongool en in W waren het misschien 3 hersenloze mongolen.. Maar om nu de schuld daar op af te schuiven dat Feijenoord eruit ligt?
Pfff.. Word wakker allemaal zeg!! Het zijn profs die stuk voor stuk een salaris krijgen waar ik flink jaloers op ben.. Ze hadden deze tegenstander ook zonder ons gewoon weg moeten spelen.. Een schande!
|
|
|
don Vito Cascio Ferro Nationale topspeler Winnaar Feyenoord Netwerk VoVo Beker 2006/2007
Uit: Ridderkerk Vak: - Posts: 2607 Reg.: 7 augustus 2005 |
quote: Pride of Rotterdam schreef:
(...)
Tyf op zeg.. Het was 1 hersenloze mongool en in W waren het misschien 3 hersenloze mongolen..
Dan had die gozer wel een hele hoop vuurwerk bij zich zeg. Het was de hele avond al raak, de scheids had al een aantal keer gedreigd de wedstrijd te staken voordat het vuurwerk het veld op kwam.
Dus het was niet maar één hersenloze mongool, her waren er veel meer die gooiden, en nog veel meer die het zover hebben laten komen. En ja, ik heb vroeger ook op X gezeten, dus ik weet waarover ik praat.
PS: Ik heb vroeger toen ik daar zat inderdaad wel eens iemand aangesproken op zijn gedrag. Dat was voor mij makkelijk omdat ik zelf heel groot ben en met een vrij grote groep daar zat, maar toch.
|
|
|
offensief Ballenjongen
Posts: 27 Reg.: 29 augustus 2005 | wil het ouwe ...vak S terugggggggggg 
|
|
|
scooter75 Nationale topspeler
Vak: - Posts: 722 Reg.: 20 mei 2005 |
quote: offensief schreef:
wil het ouwe ...vak S terugggggggggg 
Is het vanuit daar makkelijker gooien? 
|
|
|
offensief Ballenjongen
Posts: 27 Reg.: 29 augustus 2005 | niet makkelyker gooie...wel veiliger want daar wert je niet verade maar gepreze leve de ouwe tyd
we schall overcome someday 
|
|
|
emmylover Vedette
Uit: eindhoven Vak: - Posts: 3321 Reg.: 12 april 2004 | hoe zo geprezen, je naait je favoriete club of ben je ook zo een oetl*l die feyenoord een oor wil aan naaien en alleen maar wil vechten . wordt toch eens volwassen 
|
|
|
FR Vatos Locos Meervoudig international
Vak: - Posts: 688 Reg.: 21 mei 2005 | VakX weg? In De Kuip eerst al een grafstemming, moet het nog erger worden?
|
|
|
Ard34 Ballenjongen
Uit: Ridderkerk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21 Reg.: 12 september 2005 | Ondanks alles en wat iedereen ook zeg zijn dit dus de incidenten waarom ik nooit meer in het stadion kom.
Kwam er vroeger elke week maar na een zitstaking tegen den Bosch, het vernielen van de Kromme Dijk in Dordrecht en meer van dat soort zaken hou ik het allemaal voor gezien.
En een lege kuips is bagger, geen reet aan en zal nooit mooi staan en voetbalty waardeloos. Kortom: Snel de voetbalwetin werking stellen en de mensen die zeggen vroeger gebuerde dit ook kan ik heel kort zijn. Vroeger gebeurde er veel meer maar nooit werd de club benadeelt en nu wel..
Bah bah bah....
|
|
|
Simson Nationale topspeler
Uit: Krimpen a/d Lek Vak: Maastribune - V Posts: 1140 Reg.: 19 september 2005 | Vak X: weg ermee is gelul, in elk vak in de zit er wel een of meerdere idioot(en) maar dan kun je wel heel de Kuip leeghalen. De 'supporters' die dit doen moeten keihard aangepakt worden, maar er zal altijd wel een debiel in de Kuip komen die het voor vele tien-duizenden verneukt.
|
|
|
don Vito Cascio Ferro Nationale topspeler Winnaar Feyenoord Netwerk VoVo Beker 2006/2007
quote: Simson schreef:
Vak X: weg ermee is gelul, in elk vak in de zit er wel een of meerdere idioot(en) maar dan kun je wel heel de Kuip leeghalen. De 'supporters' die dit doen moeten keihard aangepakt worden, maar er zal altijd wel een debiel in de Kuip komen die het voor vele tien-duizenden verneukt.
Dus daarmee is de kous af? Moeten we dat dan zomaar accepteren?
Je hebt het nu over één debiel die het voor tienduizenden verneukt. Ik heb al eerder gepost dat het niet om één debiel ging bij het incident tijdens Feyenoord-Sporting, het was alleen maar één debiel die het veld haalde met zijn vuurwerk. Er waren wel degelijk veel meer debielen die gooiden, en nog veel meer debielen die het toelieten. Ja, toen ze eenmaal zagen dat het verkeerd was afgelopen was er ineens een heksenjacht op de daders. Daarvoor had er sociale controle moeten zijn.
Vak X hoeft van mij niet weg, er mag van mij wel een vangnet om heen. Totdat er een beetje controle vanuit het vak zelf is.
|
|
|
Snake Nationale topspeler
Uit: Den Helder Vak: - Posts: 841 Reg.: 3 augustus 2005 | Alle vakken aan het veld, dus ook vak X, moeten gewoon blijven. lege vakken; het ziet niet uit!
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 11986 Reg.: 1 augustus 2004 | ze moeten die mafkezen veel en veel harder straffen,kijken of ze dan ook de stoere man uit gaan hangen als het ze een smak geld kost en als ze zich elke zondag moeten melden.....waar blijft in godsnaam die voetbalwet????laten we nu eens een kijkje in engeland nemen,als het daar werkt dan moet het hier helemaal lukken.
[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 5 oktober 2005 17:04:41).]
|
|
|
screens Internationale topspeler
Uit: hoogvliet Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 1053 Reg.: 13 augustus 2001 | ik zat die avond in vakx, ik zelf heb niets gezien van de gooier of wat dan ook, hier kan vak x geen *** aan doen omdat 1 zon idioot dat doet waarschijnlijk had hij nog geen eens een scc in x!
|
|
|
the generator Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 498 Reg.: 24 juni 2003 | Wat een overdreven reacties hier zeg...
Vangnetten, vak weghalen... tuurlijk jongens..
Neigt een beetje naar generaliseren. Alles op X, of noordzijde is debiel, of deugt in ieder geval niet. Wat een bullshit. Dat er van deze vakken tenminste nog iets van sfeer vandaan komt ziet men hier blijkbaar niet... dat het weleens uit de hand loopt hoort er nou eenmaal bij. We zitten wel in Rotterdam, niet in Waalwijk ofzo..
Ik vind vuurwerk sfeerverhogend, bengaals vuurwerk zelfs prachtig. Heb dan ook nooit echt begrepen waarom ze dit allemaal verbieden. Veiligheid? Kan me niet herinneren dat er iemand gewond door is geraakt. Sterker nog, in 1992 werden de fakkels gewoon nog uitgedeeld (Fey-Spurs).
Daarnaast zijn ze bij Feyenoord eigenlijk heel hypocriet. Naar buiten toe doen alsof het niet mag, maar wel foto's/wallpapers verkopen/aanbieden waarop supporters staan met fakkels in hun handen (zie Uefacup finale).
Ben het absoluut met de mensen eens als ze zeggen dat spelers geen vuurwerk naar hun hoofd horen te krijgen. Maar vuurwerk, luid gezang en een beetje angstaanjagende sfeer, hoort er wat mij betreft wel bij. Hou van een kolkende Kuip waar iedere tegenstander met knikkende knieen naar toe gaat.
Maar nee hoor, hier zien mensen blijkbaar liever een 'lieve' Kuip, terwijl ze zich wel afvragen waarom het altijd zo stil is en de sfeer van vroeger weg is 
[Dit bericht is veranderd door the generator (op 5 oktober 2005 20:02:51).]
|
|
|
Stef Vedette Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006; meer prijzen
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5185 Reg.: 15 juni 2002 |
quote: the generator schreef:
Veiligheid? Kan me niet herinneren dat er iemand gewond door is geraakt.
Moet er per se eerst iets mis gaan, voordat er maatregelen worden genomen. Natuurlijk is (Bengaals) vuurwerk mooi om te zien, maar er zijn in het verleden genoeg slachtoffers door vuurwerk gevallen om te onderkennen dat (verkeerd) gebruik van vuurwerk risico's met zich meebrengt. De wedstrijd tegen Sporting heeft aangetoond dat je niet iedereen kunt vertrouwen met vuurwerk, het verbod daarop vind ik daarom niet meer dan logisch.
|
|
|
Uit: Ridderkerk Vak: - Posts: 2607 Reg.: 7 augustus 2005 | quote: Alles op X, of noordzijde is debiel, of deugt in ieder geval niet.
Dat zijn jouw woorden. (Wat je al niet met een beetje creatief knippen en plakken kunt doen )
Natuurlijk komt een groot gedeelte van de sfeer van deze vakken vandaan, en ook het bedreigende karakter voor de uitspelende ploegen komt daar voor een gedeelte vandaan. En dat moet ook gewoon blijven bestaan. Als je mijn post goed had gelezen ben ik ook niet zo zeer een voorstander van vangnetten, maar van sociale controle om het niet uit de hand te laten lopen. Maar zolang iedereen pas in actie komt op het moment dat het te ver is gegaan, mag er van mij een net omheen. Maar nogmaals, er zijn andere alternatieven.
quote: dat het weleens uit de hand loopt hoort er nou eenmaal bij.
Maar niet tot het punt dat medesupporters die zich wel fatsoenlijk opstellen gestraft worden voor iets waar zij niets aan kunnen doen.
[Dit bericht is veranderd door don Vito Cascio Ferro (op 5 oktober 2005 21:30:41).]
|
|
|
screens Internationale topspeler
Uit: hoogvliet Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 1053 Reg.: 13 augustus 2001 | maar om nou fakkels te verbieden, beetje overdreven
al kan je natuurlijk zon fakkel naar de tegenstander(keeper) gooien(kijk maar naar dat incident met dida)
maar dan ben je ook ziek.............................
en als ik al die ideeen lees, met die lieve kuip en al dan is er geen reet meer aan,de sfeer is al aan het verdwijnen
|
|
|
FEYENOORD-4-EVER Regelmatige invaller
Vak: Stadiontribune - T Posts: 247 Reg.: 29 september 2004 |
quote: the generator schreef:
Wat een overdreven reacties hier zeg...
Vangnetten, vak weghalen... tuurlijk jongens..
Neigt een beetje naar generaliseren. Alles op X, of noordzijde is debiel, of deugt in ieder geval niet. Wat een bullshit. Dat er van deze vakken tenminste nog iets van sfeer vandaan komt ziet men hier blijkbaar niet... dat het weleens uit de hand loopt hoort er nou eenmaal bij. We zitten wel in Rotterdam, niet in Waalwijk ofzo..
Ik vind vuurwerk sfeerverhogend, bengaals vuurwerk zelfs prachtig. Heb dan ook nooit echt begrepen waarom ze dit allemaal verbieden. Veiligheid? Kan me niet herinneren dat er iemand gewond door is geraakt. Sterker nog, in 1992 werden de fakkels gewoon nog uitgedeeld (Fey-Spurs).
Daarnaast zijn ze bij Feyenoord eigenlijk heel hypocriet. Naar buiten toe doen alsof het niet mag, maar wel foto's/wallpapers verkopen/aanbieden waarop supporters staan met fakkels in hun handen (zie Uefacup finale).
Ben het absoluut met de mensen eens als ze zeggen dat spelers geen vuurwerk naar hun hoofd horen te krijgen. Maar vuurwerk, luid gezang en een beetje angstaanjagende sfeer, hoort er wat mij betreft wel bij. Hou van een kolkende Kuip waar iedere tegenstander met knikkende knieen naar toe gaat.
Maar nee hoor, hier zien mensen blijkbaar liever een 'lieve' Kuip, terwijl ze zich wel afvragen waarom het altijd zo stil is en de sfeer van vroeger weg is 
NIKS MEER AAN TOE TE VOEGEN!!!
pfff netten op de noordzijde 
|
|
|
rusa Jeugdspeler
Uit: Onder de rook van rotjeknor Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 57 Reg.: 3 februari 2005 | Dat het een keer MOEST misgaan is iets wat iedereen die vaak naar de Kuip gaat MOEST weten.
Het is al zo vaak net goed gegaan er zijn al zo vaak aanstekers gegooid. Vroeg of laat zouden we een keer de klos zijn. Het intimideren van tegenstanders die op de groene mat lopen gaat net zo lang goed totdat je tegenstander slimmer is.
Dugarry was dat destijds (Marseille) niet en die Portugezen wel. Even juichen bij daar waar het vuurwerk vandaan komt, even liggen als je wat hoort/voelt. Dat is de manier om te laten zien dat je niet geintimideerd bent. En dat is ze behoorlijk gelukt.
Dat verhaal van die sfeer en intimidatie van vroeger is echt gelul. Vroeger was er al sfeer als er een pluche beest werd rond gegooid en verrot getrokken en werden er allemaal verschillende liederen gezongen in plaats van alleen maar anti Amsterdamse.
Toen de scheids het voor de 2e keer staakte bij dat doelpunt was de mening in F (waar ik zat) niet dat ze moesten kappen met gooien maar dat het boontje om z'n loontje was. En die gasten die vanuit Y gedurende de wedstrijd naar het uitvak hebben zitten kijken en gebaren hebben zitten maken hadden dat gooien al helemaal niet gezien.
Het heeft inderdaad helemaal geen zin om X te sluiten. De mensen die de sfeer verpesten zitten overal.
Maar ja, ik heb geen recht van spreken want ik ga niet meer zo vaak door al dit soort dingen en volg Feyenoord op een andere manier en dan ben je namaak.
|
|
|
Bob Balvers Ballenjongen
Uit: Joppe Vak: Stadiontribune - QQ Posts: 20 Reg.: 23 september 2005 | vergeet gvd niet die randdebiel die die aansteker gooide, die zat trouwens niet op vak X!!!!! En ja, ik ben wel bij de desbetreffende wedstrijd geweest!!!!
|
|
|
ria Regelmatige invaller
Uit: rotterdam Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 275 Reg.: 20 mei 2005 |
om jou zeker op te vangen
Dus daarmee is de kous af? Moeten we dat dan zomaar accepteren?
Je hebt het nu over één debiel die het voor tienduizenden verneukt. Ik heb al eerder gepost dat het niet om één debiel ging bij het incident tijdens Feyenoord-Sporting, het was alleen maar één debiel die het veld haalde met zijn vuurwerk. Er waren wel degelijk veel meer debielen die gooiden, en nog veel meer debielen die het toelieten. Ja, toen ze eenmaal zagen dat het verkeerd was afgelopen was er ineens een heksenjacht op de daders. Daarvoor had er sociale controle moeten zijn.
Vak X hoeft van mij niet weg, er mag van mij wel een vangnet om heen. Totdat er een beetje controle vanuit het vak zelf is.
|
|
|
quote: ria schreef:
om jou zeker op te vangen
Ga jij mij gooien dan? Pas op hè, ik weeg ruim 100 kilo...
|
|
|
|